Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua !
1
tnt1234
15.02.2012 01:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä kertokaas ja valaiskaa minua hieman. Jos minulla olisi vaikka tällainen: http://www.thomann.de/fi/digidesign_c_24_mischkonsole.htm
 
niin miten tuollaisella saadaan äänitettyä koneelle. Tarvitaanko jokin interface vai ? ja minkälainen, miten mikäkin kytketään yms yms.
 
jannu
15.02.2012 02:03:53 (muokattu 15.02.2012 02:04:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo ei taida olla käyttistä kuin Avidin omien interafacejen kanssa, mutuilen että tänäpäivänä ainoastaan enää Pro Tools HD-järjestelmien ja vanhempien LE-systeemien kanssa. Korjatkaa toki viisaammat.
 
"Yhm ees zyntyys törtsapaa taas mieliin tuhansiin!" -Kirill Babitzin
Esp
15.02.2012 02:16:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Tuo ei taida olla käyttistä kuin Avidin omien interafacejen kanssa, mutuilen että tänäpäivänä ainoastaan enää Pro Tools HD-järjestelmien ja vanhempien LE-systeemien kanssa. Korjatkaa toki viisaammat.
 
Kyllä tuo toimii ihan minkä tahansa interfacen kanssa minkä kanssa Pro Tools toimii. Tossahan on persiissä ne dsub-liittimet, joihin saa monitoroinnin kiinni ja tuon laitteen omista etusista menevän matskun muuntimille. Tota voi kai ajatella jos haluaa tuon funktioita eritellä, että kyseessä on 16-kanavainen etuaste, monitorikontrolleri ja daw-kontrolleri.
 
Täh?!?
jannu
15.02.2012 02:28:38 (muokattu 15.02.2012 02:29:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Kyllä tuo toimii ihan minkä tahansa interfacen kanssa minkä kanssa Pro Tools toimii. Tossahan on persiissä ne dsub-liittimet, joihin saa monitoroinnin kiinni ja tuon laitteen omista etusista menevän matskun muuntimille. Tota voi kai ajatella jos haluaa tuon funktioita eritellä, että kyseessä on 16-kanavainen etuaste, monitorikontrolleri ja daw-kontrolleri.
 
Ok. En tiedä miksi, mutta mä olin tähän asti mieltänyt ton jotenkin paljon simppelimmäksi vehkeeksi. Melkeinpä niinköö "isoksi hiireksi". :)
 
"Yhm ees zyntyys törtsapaa taas mieliin tuhansiin!" -Kirill Babitzin
Esp
15.02.2012 03:23:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Ok. En tiedä miksi, mutta mä olin tähän asti mieltänyt ton jotenkin paljon simppelimmäksi vehkeeksi. Melkeinpä niinköö "isoksi hiireksi". :)
 
Kaikkihan noita kutsuu sillä nimellä, niin mäkin tein kun tein töitä studiolla missä oli se ton edeltäjä. Musahommissahan toi oli vähän overkilliä, mutta tarvii sanoa, että nyt kun teen yhteen leffaan miksausta, niin on ikävä tuota.
 
Täh?!?
tnt1234
15.02.2012 08:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis saako sen kytkettyä mm tällaisen kautta koneeseen: http://www.thomann.de/fi/avid_hd_io_interface_16x16_digital.htm
 
Ja miten tuollainen sitten kytketään koneeseen ? Ja mitä muita kamppeita tarvitaan lisäksi, jotta päästään äänittelemään ?
 
Itselläni on kokemusta vain usb ja firewire interfaceista ja näistä olen vielä ihan hukassa.
 
Jaava
15.02.2012 10:04:18 (muokattu 15.02.2012 10:07:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tnt1234: Eli siis saako sen kytkettyä mm tällaisen kautta koneeseen: http://www.thomann.de/fi/avid_hd_io_interface_16x16_digital.htm
 
Ja miten tuollainen sitten kytketään koneeseen ? Ja mitä muita kamppeita tarvitaan lisäksi, jotta päästään äänittelemään ?
 
Itselläni on kokemusta vain usb ja firewire interfaceista ja näistä olen vielä ihan hukassa.

 
C24 ei ole interface. Se on etuaste. Mitään muuta et sillä äänittäessä tee (karkeasti sanottuna). Lisäksi se on daw-kontrolleri, eli voit sitten sillä ohjata ohjelmaa miksauksen aikana.
Eli se kytketään ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin etuasteet (+ muistaakseni ethernetillä koneeseen kontrolleriominaisuuksia varten).
 
Edit: mutta juu, voit kytkeä sen esittämäsi kaltaiseen vekottimeen. Sillä erotuksella, että juuri esittämäsi malli taitaa olla digitaalinen.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Jooba
15.02.2012 12:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avidin sivuille vaan ja manuaali käteen. Sieltä löytyy kyllä kohta mistä vedetään minnekin piuha.
 
Esp
15.02.2012 18:10:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko hankkimassa tuollaista, vai miksi kyselet?
 
En tiedä onko mitään järkeä hankkia 7500 euron laite, jos ei tiedä mitä se tekee ja miten se toimii?
 
Täh?!?
tnt1234
15.02.2012 20:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Oletko hankkimassa tuollaista, vai miksi kyselet?
 
En tiedä onko mitään järkeä hankkia 7500 euron laite, jos ei tiedä mitä se tekee ja miten se toimii?

 
Kyselen ihan vain laajentaakseni tietoisuuttani asiasta... en ole sanonut että olen mitään ostamassa, presonus firestudion kanssa tulen varmaan vielä värkkäilemään pitkään, mutta kiinnostaa minua kuitenkin miten isommissa studioissa saadaan mikseristä ääni tietokoneelle.
 
Esp
15.02.2012 21:22:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tnt1234: Kyselen ihan vain laajentaakseni tietoisuuttani asiasta... en ole sanonut että olen mitään ostamassa, presonus firestudion kanssa tulen varmaan vielä värkkäilemään pitkään, mutta kiinnostaa minua kuitenkin miten isommissa studioissa saadaan mikseristä ääni tietokoneelle.
 
Ok, kuten tässä on jo mainittu, tuo laitehan ei ole varsinainen mikseri. Tuo on DAW-kontrolleri, jossa on 16 etuastetta.
 
Yleensähän homma menee niin, että mikseriltä lähtee etuasteen ja eq:n jälkeen tavaraa ulos, joka menee näin nykyään yleensä sinne AD muuntimille. DA muuntimien kautta sitten palautetaan signaali takaisin mikseriin. Näin niinkuin todella karkeasti yksinkertaistettuna. Erilaisten ristikytkentäpaneelien yms. kanssa voit sitten vähän enemmän säädellä mikä menee mihinkin ja mistä, yleensä noissa isoissa miksereissä on kohtuullisen hyvät mahdollisuudet routata signaalia eri tavoilla.
 
Täh?!?
Danko
15.02.2012 22:18:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Ok, kuten tässä on jo mainittu, tuo laitehan ei ole varsinainen mikseri. Tuo on DAW-kontrolleri, jossa on 16 etuastetta.
 
Varsinaisesti myös sivuominaisuutena löytyy: 8-channel stereo line submixer, which can be routed directly to the monitor section
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Esp
15.02.2012 23:20:52 (muokattu 15.02.2012 23:21:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Varsinaisesti myös sivuominaisuutena löytyy:
 
Jeps, sisäänrakennettu linjamikseri ei tee tuosta mitään varsinaista miksauskonsolia. Esimerkiksi kun miksaat C24:lla, jos et käytä outboardia tms. linjamikserin kautta, ei kanavien audio "kulje" laitteen läpi (monitorisektion läpi tietysti tulee se mitä sinne on ohjattu, eli "masterit"). C24 ohjaa siinä vaiheessa vain DAWia, C24:een ei myöskään tuo 8-kanavaista linjamikseriä lukuunottamatta voi ajaa signaalia takaisin DAWilta. Myöskin insertit pitää hoitaa muuntimien kautta, C24:lla ei saa insertejä kulkemaan yhtään mihinkään.
 
Täh?!?
tnt1234
28.02.2012 20:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs jos mulla on joku " isompi " studiomikseri ja haluun sen kiinni tietokoneeseen niin kytken sen johonkin ad/da muuntimeen, jonka sit saan kiinni koneeseen.
Entäs mitä noi pci kortit on ? saako niiden kautta vedettyä mikserin koneeseen jollain adat kaapelilla ?
 
jannu
28.02.2012 20:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tnt1234: Elikkäs jos mulla on joku " isompi " studiomikseri ja haluun sen kiinni tietokoneeseen niin kytken sen johonkin ad/da muuntimeen, jonka sit saan kiinni koneeseen.
Entäs mitä noi pci kortit on ? saako niiden kautta vedettyä mikserin koneeseen jollain adat kaapelilla ?

 
No sä tarttet joka tapauksessa muuntimen.
 
"Yhm ees zyntyys törtsapaa taas mieliin tuhansiin!" -Kirill Babitzin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «