Aihe: Koneisto-spesiaali telkkarissa
1
AV
15.09.2003 16:52:10
Eli viime perjantaina tuli ykköseltä tuollainen lyhyt kooste. Kaikissa ohjelmatiedoissa esiteltiin, että live-esityksiä tulisi mm. seuraavilta artisteilta: Moloko, Rinneradio, Imatran Voima, T. Raumschmiere, Giant Robot ja Texas Faggot.

Minua jäi häiritsemään, kun en missään nähnyt mielestäni parhaimman aktin nimeä. Siinä soitettiin mm. itämaistyyppisiä melodioita tietokonepelisoundeilla ja kitaralla. Väliin näytettiin jotain hirmu "psykedeelisiä" kuvasotkuja. Ja sen vielä olen muistavinani, että sitä urkua soitti joku vanha harmaaparta.

Kenelläkään tietoa tällaisesta kokoonpanosta? Arvostaisin kovasti. =)
TrubaDuuri
15.09.2003 18:16:48
Kokoonpanon nimi on neum, ja se vanha harmaaparta oli Esa Kotilainen.
AV
15.09.2003 20:50:37
Kiitos erittäin paljon!

Olisikos vielä vinkkiä, mistä ja miten kannattaisi lähteä kyseiseen yhtyeeseen lähteä tutustumaan?

Olen viime aikoina kuunnellut paljon vanhaa kokeellista elektronista (esim. http://www.allmusic.com/cg/amg.dll? … SS70305151454&sql=Ahl63mpch9f6o on mainio yleiskatsaus), ja makuni on selvästikin jo jalostunut. :)

Ensiksi kyllä luulin, että Neum olisi ollut joku uusi, retrotyyppinen viritelmä. Pitänee siis tutustua myös suomalaisiin alan klassikoihin. Erkki Kurenniemestä oli hieno dokumenttikin televisiossa.
krushing
14.04.2004 10:11:26

Kokoonpanon nimi on neum, ja se vanha harmaaparta oli Esa Kotilainen.

Ai se oli Kotilainen? Laitoin telkkarin päälle juuri ko. esityksen puolivälissä ja ajattelin että "ai noita Moogeja vääntäviä vanhoja ukkoja on enemmänkin" :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)