DrmBug 10.02.2012 16:29:18 (muokattu 10.02.2012 17:04:42) | |
---|
Tosi mukava lukea porukan mieltymyksiä eri basareista! Itsellenikin oli jäänyt DW:n basareista hyvä kuva, kun joskus jossain liikkeessä olen polkassut. Kokeilin muutaman päivän sisällä siihen 20x18" rumpuun Powerstroke III:sta, Auqarianiin Superkick II:sta ja Ambassador Coatedia eri demppaussysteemien kanssa. Ihan ok:han se oli, muttei mitenkään parempi mielestäni kuin esim. se Masters MMX 20x16. Monien basareiden kanssa olen todennut toimivaksi tuon "Amb Coated + kangasrulla lyöntikalvoa vasten" -systeemin. Hautaan nuijaa kalvoon, minkä takia pieni demppi lyöntikalvoa vasten tuntuu paremmalta. Yritin joskus tästä tavasta eroon, mutta totesin niin vaikeaksi, että päätin keskittää voimavarat johonkin muuhun. :D Edit. Niin, ja moderdrummerin kanssa puhutaan tietääkseni samasta MMX:stä, eikö? |
MxS 10.02.2012 22:14:57 | |
---|
Kysymys Ludwig-tietäjille: onko tämä setti halpa jos ei hinta tuosta isosti ylöspäin hyppää vai ovatko nuo (käsittääkseni) aikansa halvemman pään setit yleisestikin näin edullisia? Mikä näiden käyttöarvo on eli kuinka hyvät soundit noissa on verrattuna aikansa kalliimpiin setteihin? http://www.ebay.com/itm/13064474023 … AX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Tuskinpa noita tosissani ostamassa olisin, kunhan tutkailen hintatasoa mielenkiinnosta. "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
moderndrummer88 10.02.2012 22:56:57 | |
---|
DrmBug: Edit. Niin, ja moderdrummerin kanssa puhutaan tietääkseni samasta MMX:stä, eikö? Näin taitaa olla, ja kuvauskin soundista osuu kohdilleen... ;) |
Epämuusikko 11.02.2012 14:57:30 (muokattu 11.02.2012 14:59:41) | |
---|
DrmBug: Mikä on ollut paras basari mitä olet soittanut? Odotin paljon DW:ltä, mutta ainakin 20x18" oli monella kalvolla kokeiltuna vähän vaisu. Pearlin Masters MMX 20x16" oli varsin käyttökelpoinen, muttei mikään tajunnan räjäyttävä. Nyt käytössä on Mapex Saturn 20x14", joka on kokoisekseen oikein hyvä. Seuraava taitaakin olla 22" (mahtuuko muuten henkilöautoon?). Ei mikään allround-tapaus, mutta kakat-housuun-tapaus oli helsingin fasun alakerran pienessä huoneessa koeponnistettu 22x16 tai 22x18 (?) Ayotteen umpikalvoinen mörssäri. Pois alta. Genistan 20x16 vois sanoa aika tykiksi myös. Voisi sanoa, mutta se olisi valetta. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Vallu-Veke 11.02.2012 15:13:34 | |
---|
Epämuusikko: Voisi sanoa, mutta se olisi valetta. Läpy läpy. |
hollmi-5 11.02.2012 16:06:35 | |
---|
MxS: Kysymys Ludwig-tietäjille: onko tämä setti halpa jos ei hinta tuosta isosti ylöspäin hyppää vai ovatko nuo (käsittääkseni) aikansa halvemman pään setit yleisestikin näin edullisia? Mikä näiden käyttöarvo on eli kuinka hyvät soundit noissa on verrattuna aikansa kalliimpiin setteihin? http://www.ebay.com/itm/13064474023 … AX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Tuskinpa noita tosissani ostamassa olisin, kunhan tutkailen hintatasoa mielenkiinnosta. Ludwigin kalliimmissa sarjoissa oli sama runko. Ero hinnassa tulee edullisemmista rautaosista ja pinnoitteesta. Tuohon hintaan setti on halpa. Tosin lattiatomin lugit on vaihdettu, joten ihan alkuperäinen ei setti ole. Soundit, piuhat ja kajarit. |
tito 11.02.2012 16:14:52 (muokattu 11.02.2012 16:16:22) | |
---|
edit: ohhoh, tuli väärään threadiin, siirrety tarjouslaariin I'm George W. Bush, and I approve this message. |
Epämuusikko 11.02.2012 16:20:52 | |
---|
Vallu-Veke: Läpy läpy. kili kili kops. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
MxS 11.02.2012 17:05:55 | |
---|
hollmi-5: Ludwigin kalliimmissa sarjoissa oli sama runko. Ero hinnassa tulee edullisemmista rautaosista ja pinnoitteesta. Tuohon hintaan setti on halpa. Tosin lattiatomin lugit on vaihdettu, joten ihan alkuperäinen ei setti ole. Kiitoksia! "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
markkuliini 12.02.2012 14:57:35 | |
---|
markkuliini: Ja tuo huopasuikaleiden käyttö demppinä tuo soundiin sellaista hyvää retroa "epäsymmetriaa" kun kalvo ei istu koko matkalta reunaviisteen päällä. Siihen tulee matalalla vireellä sellainen hyvä särö jopa, joka auttaa bassaria erottumaan, sellainen haukahdus u nou. Tykkään siitä efektistä. Tässä on hyvä esimerkki kyseisestä soundista, joskin hieman korkeammalla vireellä mitä itse yleensä haen. Bassarin soundi on soidessaan paksu mutta ei jää humisemaan liian pitkäksi aikaan, kun huopa sammuttaa kalvon. Huopagate. :) Ja soundissa on snadi särö joka saa sen erottumaan. http://www.youtube.com/watch?v=gOQ4l1Z-CGM&feature=relmfu Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Weetoz 12.02.2012 16:37:57 | |
---|
markkuliini: Tässä on hyvä esimerkki kyseisestä soundista, joskin hieman korkeammalla vireellä mitä itse yleensä haen. Bassarin soundi on soidessaan paksu mutta ei jää humisemaan liian pitkäksi aikaan, kun huopa sammuttaa kalvon. Huopagate. :) Ja soundissa on snadi särö joka saa sen erottumaan. http://www.youtube.com/watch?v=gOQ4l1Z-CGM&feature=relmfu Joo, kyllähän toi toimii. Muutenkin kyllä hienot soundit tossa setissä. Eipä muuten tule noita 11" tomeja ihan joka päivä vastaan. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
ostany 12.02.2012 17:08:41 | |
---|
Weetoz: Eipä muuten tule noita 11" tomeja ihan joka päivä vastaan. ...eikä kalvoja musiikkiliikkeessä. |
marktark 13.02.2012 13:24:50 | |
---|
Kuinka hyvin taipuu Steve Jordan Signature Snare muihin kuin stevejordansignature-soundiin ? Lähinnä tiedustelen skaalaa (ja botnea, lässähdystä, rosoisuutta/skarppiutta tms.) alaspäin. Ei siinä etteikö Steven oma taajuus ois aika upea. Play that song (not the instrument) |
Laakstr 13.02.2012 14:13:24 | |
---|
marktark: Kuinka hyvin taipuu Steve Jordan Signature Snare muihin kuin stevejordansignature-soundiin ? Lähinnä tiedustelen skaalaa (ja botnea, lässähdystä, rosoisuutta/skarppiutta tms.) alaspäin. Ei siinä etteikö Steven oma taajuus ois aika upea. Tämä kiinnostaa myös kovasti, kun osu silmiin torilla olevaan yksilö jossa plussaa olis vielä Kumun puuvanteet. |
totomiettinen 13.02.2012 14:13:44 | |
---|
marktark: Kuinka hyvin taipuu Steve Jordan Signature Snare muihin kuin stevejordansignature-soundiin ? Lähinnä tiedustelen skaalaa (ja botnea, lässähdystä, rosoisuutta/skarppiutta tms.) alaspäin. Ei siinä etteikö Steven oma taajuus ois aika upea. Aquarianin texture coated-kalvolla taipuu hyvinkin moneen. Tosin itse viritän snaren melkein aina tiettyyn saundiin, joten saatan olla hieman jäävi vastaamaan. Puresoundin matto on itselläni kiinni ja herkkyyttä löytyy. Sen saa viritettyä matalallekin, mutta itse en pidä 13-tuumaisten saundista matalilla vireillä, koska ne ei pysty samoihin taajuksiin kuin matalalle viritetyt 14-tuumaiset. Botnea rummun osalta on täällä ainakin kritisoitu, ja osittain siihen yhdynkin. Tosin tuo ongelma katosi tyystin, kun ruuvasin kyseisen Aquarianin kiinni. -I like my sugar with coffee and cream- |
markkuliini: Tässä on hyvä esimerkki kyseisestä soundista, joskin hieman korkeammalla vireellä mitä itse yleensä haen. Bassarin soundi on soidessaan paksu mutta ei jää humisemaan liian pitkäksi aikaan, kun huopa sammuttaa kalvon. Huopagate. :) Ja soundissa on snadi särö joka saa sen erottumaan. http://www.youtube.com/watch?v=gOQ4l1Z-CGM&feature=relmfuTuleekos tuo huopa lyönti vai resokalvoon? |
Bumbarr 13.02.2012 16:43:25 | |
---|
Eipä vastattu kroatiasta puuvanne pyyntöön. Teen siis itse ja säästän. Tarvitsen kuitenkin apuanne hyvät soitinrakentaja veljet. Mikä puu olisi tarpeeksi kovaa tähän hommaan, mutta kuitenkin kaunista? (tykkään tummasta puusta) Mistä arvopuita kannattaa hommata? Mitä liimaa kannattaa käyttää ja miksi? Näihin voi vastailla jos tuntuu siltä. Olen kiitollinen avusta ennakkoon. Kilpikonnat rockkaa! |
ostany 13.02.2012 17:29:42 (muokattu 13.02.2012 17:36:38) | |
---|
marktark: Kuinka hyvin taipuu Steve Jordan Signature Snare muihin kuin stevejordansignature-soundiin ? Lähinnä tiedustelen skaalaa (ja botnea, lässähdystä, rosoisuutta/skarppiutta tms.) alaspäin. Ei siinä etteikö Steven oma taajuus ois aika upea. Olen varmaan jäävi tähän vastaamaan, mutta vastaan kuitenkin (esim. markkuliini voisi sanoa oman painavan sanansa). Munsta tuo Jordan on aika "all-around virveli", joskin se tykkää enemmän korkeammista vireistä. Kumun puuvanteet muuttaa rummun luonnetta aikalailla ja ne on myös huomattavasti parempilaatuisia/jäykempiä kuin budjettivanteet. Ja puuvanteiden kanssa voi käyttää vain yksikerroskalvoja, kun kaksikerroskalvot on liian jäykkiä puuvanteille. Tuollainen pätkä löytyi tuubista: http://www.youtube.com/watch?v=xhDyC9uHZyM |
hollmi-5 13.02.2012 18:57:39 | |
---|
Bumbarr: Eipä vastattu kroatiasta puuvanne pyyntöön. Teen siis itse ja säästän. Tarvitsen kuitenkin apuanne hyvät soitinrakentaja veljet. Mikä puu olisi tarpeeksi kovaa tähän hommaan, mutta kuitenkin kaunista? (tykkään tummasta puusta) Mistä arvopuita kannattaa hommata? Mitä liimaa kannattaa käyttää ja miksi? Näihin voi vastailla jos tuntuu siltä. Olen kiitollinen avusta ennakkoon. Koivu on helpointa hankkia ja tarpeeksi kovaa. Voithan petsillä sitten tummentaa. Liimaksi käy hyvin normaali PVAc-puuliima, joita EriKeeperinä ja Kiillon pakkaamina löytyy joka rautakaupasta. Uretaaniliima on hyvää sekin, mutta sitä ei ihan joka kaupasta saa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy 13.02.2012 19:06:35 | |
---|
hollmi-5: Koivu on helpointa hankkia ja tarpeeksi kovaa. Voithan petsillä sitten tummentaa. Liimaksi käy hyvin normaali PVAc-puuliima, joita EriKeeperinä ja Kiillon pakkaamina löytyy joka rautakaupasta. Uretaaniliima on hyvää sekin, mutta sitä ei ihan joka kaupasta saa. Oon pikkasen funtsinu, että onnistuisiko tehdä ihan paksusta koivuvanerista leikkamalla? Sitten jyrsisi syvennykset ja tekisi reiät viritysruuveille? Onko Hollmilla kokemuksia? |