Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua tarvitaan pikaisesti / Johanna Kurkela!
1 2 3
Vivencia
06.02.2012 22:26:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiireesti tarvittaisiin soinnut Johanna Kurkelan esittämään kappaleeseen "Ilta saapuikin äkkiä". Googlettamalla ei löydy mitään soinnutuksia, ja tarkoitus olisi muistotilaisuudessa kyseinen kappale pystyä pyynnöstä esittämään. Toivottavasti joku pystyisi auttamaan!
 
Wild String Of Voodoo Strat
06.02.2012 22:51:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vivencia: Kiireesti tarvittaisiin soinnut Johanna Kurkelan esittämään kappaleeseen "Ilta saapuikin äkkiä". Googlettamalla ei löydy mitään soinnutuksia, ja tarkoitus olisi muistotilaisuudessa kyseinen kappale pystyä pyynnöstä esittämään. Toivottavasti joku pystyisi auttamaan!
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
Jucciz
07.02.2012 20:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et löydä, mää voin kirjoittaa sointulapun. 35 euroa + ALV. Laita pikaviestiä, jos kiinnostaa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vestu
07.02.2012 21:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jos et löydä, mää voin kirjoittaa sointulapun. 35 euroa + ALV. Laita pikaviestiä, jos kiinnostaa.
 
Onko dämä vidsi :D laupias samarialainen.
 
Like father like scum
Vladi
07.02.2012 22:46:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vestu: Onko dämä vidsi :D laupias samarialainen.
 
Ihan normi yrittäjän tuntipalkka työstä. Jos tekis täyspäiväisesti, niin itse asiassa ei oo edes kovin kummoinen liksa.
 
T. Sivutoiminen yrittäjä
markus16
07.02.2012 23:11:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vestu: Onko dämä vidsi :D laupias samarialainen.
 
Niinkuin tahdotte muiden tekevän teille, tehkää se heille? Oletko itse valmis kirjoittelemaan nuotin ilmaiseksi?
Ei edes paha hinta tuo 35 mun mielestä, jos saa siis hyvän nuotinnoksen eikä jotain vähänsinnepäinkuulakärkikynälläsuttasinkännissä -sointulappua.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Karipiirto
07.02.2012 23:14:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Niinkuin tahdotte muiden tekevän teille, tehkää se heille? Oletko itse valmis kirjoittelemaan nuotin ilmaiseksi?
Ei edes paha hinta tuo 35 mun mielestä, jos saa siis hyvän nuotinnoksen eikä jotain vähänsinnepäinkuulakärkikynälläsuttasinkännissä -sointulappua.

 
Joo kyllä veikkailen että Jucciz tekee tolla rahalla sitten sen luokan sointulapun ettei tarvitse missään kohtaa arpoa mitään.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Vivencia
07.02.2012 23:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille viesteistänne, sain apua toiselta palstalta ( tämä tuli epähuomiossa omaksi keskustelualueeksiin, eikä viestiä saanut poistettua). Mutta sain siis soinnut, joilla pärjäilen laulun suhteen. Mukavaa kevään odotusta kaikille!
 
Jucciz
08.02.2012 16:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vestu: Onko dämä vidsi :D laupias samarialainen.
 
Tanssimuusikko soittaa vaimolleen Lapin kiertueelta "hieman" sammaltaen:
"Viittisshikkö lähettää rrrahaa, kulta, sshhää et tiedä mitä bassonkielet maksshaaa täällä..."
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Sammo
10.02.2012 13:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Niinkuin tahdotte muiden tekevän teille, tehkää se heille? Oletko itse valmis kirjoittelemaan nuotin ilmaiseksi?
 
En tunne sua markus16 ja en tiedä taustoja, mutta mun mielestä näiden foorumien rikkaus on just se että ihmiset haluaa auttaa ihmisiä justkin ilmaiseksi asioissa jotka koetaan mielenkiintoiseksi. Mua on autettu aivan helvetin monta kertaa sekä palstoilla että pikaviestein taustalla (kaikki avuliaat ei halua kirjoittaa julkisesti jostain syystä) asioissa jotka on olleet mulle vaikeita. Samoin olen yrittänyt toimia eteenpäin (joskus olen lainannut lähes tuntemattomille videoita, levyjä, kirjoja -- kerran myös kitaraa).
 
Jos tuon ensimmäisen viestin lopun lukee oikein ajatuksella: Googlettamalla ei löydy mitään soinnutuksia, ja tarkoitus olisi muistotilaisuudessa kyseinen kappale pystyä pyynnöstä esittämään. Toivottavasti joku pystyisi auttamaan!
 
Tulee ainakin itselle mieleen että jos jollakin on esitys muistotilaisuudessa, niin silloin joko autetaan tai ollaan hiljaa. Apua kaipaa joskus kaikki ja silloin ei varmaan kukaan halua kuulla että se on sitten 35 euroa + ALV. Vakaumuksesta tai elämänkatsomuksesta riippumatta.
 
Noille toiminimille on torilla hyvät paikat laittaa ilmoituksia omista palveluista.
 
Ja Vivencialle -- tärkeintä että apua lopulta löytyi.
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Jucciz
10.02.2012 15:51:00 (muokattu 10.02.2012 16:04:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarjoan silti sen näkökulman, että nuotinkirjoitus ja komppilappujen laatiminen on ihan oikeaa työtä siinä missä putkimiehen tai autonkorjaajan hommatkin. Tulisko jollekulle mieleen viedä Tojota korjaamolle ja pyytää vaikkapa "ihan tommonen pikkujuttu vaan kuin öljynvaihto" ilmaiseksi - vaikka pitäisikin päästä sillä Tojotalla nimenomaan läheisen ihmisen muistotilaisuuteen? Niinpä.
 
Kysyä toki saa, mutta jotenkin tuntuu, että aika monella on nykyisin ihan ennakko-oletuksena se, että netistä saa kaiken - ilmaiseksi. Pitäisi kuitenkin muistaa, että netissä ei ole mitään, ellei joku ensin näe vaivaa. Lisäksi, nimenomaan netistä löytyviin sointulappuihin/nuotteihin/tabeihin liittyy aina se tosiasia, että hyvät ovat harvassa: aivan käsittämätöntä kuraa on sen sijaan tarjolla vaikka millä mitalla. Tokihan tällöinkin hinta ja laatu kohtaavat, mutta eipä siitä taida kenellekään osapuolelle paljon iloa lopulta olla.
 
Kyllähän täällä monet - minäkin - jakaa hirvittävät määrät vinkkejä ja neuvoja täysin ilmaiseksi. Olisin oikein hyvätuloinen, jos saisin laskuttaa 35 euroa + ALV tunnilta aina kun neuvon jotakuta netissä. Tästä syystä on ihan kohtuullista mun mielestä vetää raja johonkin: kun kysyjä on vailla jotain ihan konkreettista tuotetta+palvelua - tässä tapauksessa esiintymiskäyttöön laadittua kokonaista sointulappua jostain tietystä kappaleesta - puhutaan mun mielestä vähän eri asiasta kuin siinä, jos joku kysyy, mikä se J. Karjalaisen kappaleen toka sointu siinä säkeistössä on.
 
Täällä on valtaosa harrastelijoita, mutta joukossa myös niitä, joiden pöytään leipä tulee ainakin osittain juuri musiikkiin liittyvästä toiminnasta. Mulla on taipumus olettaa, että jos joku ihan oikeasti kehtaa veloittaa palvelustaan, hän on myös perehtynyt asiaan ja seisoo tekemisiensä takana, eli takaa tietyn laadullisen tason tekemisilleen - ja tarvittaessa tarjoaa myös "teknistä tukea" (mitä se kussakin tilanteessa ikinä tarkoittaakaan) ostajalle kaupanteon jälkeenkin. Esimerkki: jos mun kirjoittamasta sointulapusta löytyy väärä sointumerkki, virhe korjataan ja korjattu versio lähetetään asiakkaalle ilman eri veloitusta. Ei taida onnistua "ilmaisversioissa".
 
Kiteytettynä:
- Muusikoiden.netissä saamilla plussilla ei ruokita perhettä.
- Ilmaista työtä saa tehdä juuri niin paljon kuin ikinä tahtoo, kukaan ei estele.
- Harmillisen monet odottavat, että ilman muuta kaikki pitäisikin saada ilmaiseksi.
 
Tähän loppuun on pakko mainita firma nimeltä Uraltone, josta vastataan kysymyksiin sähköpostitse toisinaan muutaman minuutin viiveellä. Tästä syystä ainakin itse tilaan toisinaan Uraltonelta tavaraa, vaikka muualta saisikin halvemmalla - ihan vaan siksi, että arvostan sitä, että on olemassa tällainen taho, josta saa tarvittaessa apua ongelmatilanteisiin, eikä sieltä vielä koskaan ole erillistä laskua lähetetty (usein varsin teknisiinkin) kysymyksiin vastaamisesta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
blaekie
10.02.2012 19:21:41 (muokattu 10.02.2012 19:22:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: ...... Kiteytettynä:
- Muusikoiden.netissä saamilla plussilla ei ruokita perhettä.
- Ilmaista työtä saa tehdä juuri niin paljon kuin ikinä tahtoo, kukaan ei estele.
- Harmillisen monet odottavat, että ilman muuta kaikki pitäisikin saada ilmaiseksi....

 
- Harmillisen monet odottavat saavansa netistä ja foorumeilta vastauksen heti.
- Harmillisen monet eivät osaa hakea tietoa muista lähteistä enää, esim kirjastoista !
 
EDIT: Vain pari ranskalaista viivaa lisätäkseni
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
oiva tumpeloinen
10.02.2012 19:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkään sen enempiä kantaa ottamatta, kuuluuko tekijän saada palkkansa tekemisistään, mä olen antanut itseni ymmärtää, ettei keskustelupalsta ole yritysten paikka mainostaa omia maksullisia palveluitaan.
Confidentum
10.02.2012 20:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Autokorjaamo on autokorjaamo ja tiepalvelu on team ahma. Apua annetaan ilmatteeksi, mutta työtä tehdään rahasta.
 
Sammo
11.02.2012 18:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tarjoan silti sen näkökulman, että nuotinkirjoitus ja komppilappujen laatiminen on ihan oikeaa työtä siinä missä putkimiehen tai autonkorjaajan hommatkin. Tulisko jollekulle mieleen viedä Tojota korjaamolle ja pyytää vaikkapa "ihan tommonen pikkujuttu vaan kuin öljynvaihto" ilmaiseksi - vaikka pitäisikin päästä sillä Tojotalla nimenomaan läheisen ihmisen muistotilaisuuteen? Niinpä.
 
Oisitko voinut keksiä vielä vääremmän analogian? Kokeillaan tätä:
 
Vivencia kirjoittaa www.kimppakyydit.net:iin että ikävän tapauksen johdosta joudun menemään esiintymään Tampereelle muistotilaisuuden. Tapahtuman johdosta asialla on kiire ja en muualta ole kyytiä löytänyt. Nimimerkki Tmi Jukkiksen Taksi vastaa että eikö nykyajan nuoret osaa enää mennä valtaitien viereen liftaamaan. Ja koska Tmi Jukkiksen Taksi on ammatiltaan taksikusiki ja hän luonnolisesti toimittaa perille hintaan 1.43€/km (sis. alv.).
 
Tästä syystä on ihan kohtuullista mun mielestä vetää raja johonkin: kun kysyjä on vailla jotain ihan konkreettista tuotetta+palvelua - tässä tapauksessa esiintymiskäyttöön laadittua kokonaista sointulappua jostain tietystä kappaleesta - puhutaan mun mielestä vähän eri asiasta kuin siinä, jos joku kysyy, mikä se J. Karjalaisen kappaleen toka sointu siinä säkeistössä on.
Vedit sitten rajan muistotilaisuuteen. Niinpä, rahakkaita keikkojahan ne on.
 
Kiteytettynä:
- Muusikoiden.netissä saamilla plussilla ei ruokita perhettä.
- Ilmaista työtä saa tehdä juuri niin paljon kuin ikinä tahtoo, kukaan ei estele.
- Harmillisen monet odottavat, että ilman muuta kaikki pitäisikin saada ilmaiseksi.

En usko että mnetin ylläpidosta pitävät ruokkii perheitään muusikoiden.netin avulla. Hienoa että kaverit on järjestänyt mahdollisuuden tarjota palveluja torin puolella freelance-soittajille, opettajille ja myös joillekin jobbareille.
 
Tähän loppuun on pakko mainita firma nimeltä Uraltone, josta vastataan kysymyksiin sähköpostitse toisinaan muutaman minuutin viiveellä. Tästä syystä ainakin itse tilaan toisinaan Uraltonelta tavaraa, vaikka muualta saisikin halvemmalla - ihan vaan siksi, että arvostan sitä, että on olemassa tällainen taho, josta saa tarvittaessa apua ongelmatilanteisiin, eikä sieltä vielä koskaan ole erillistä laskua lähetetty (usein varsin teknisiinkin) kysymyksiin vastaamisesta.
 
Okei, keksit vielä vääremmän analogian. Uraltonelle myös omalta osalta kiitos myös useista kaupoista, mutta miten tämä liittyy sinuun, alkuperäiseen pyyntöön tai Tojota-korjaamoon?
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
Vladi
11.02.2012 18:55:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mitenkään sen enempiä kantaa ottamatta, kuuluuko tekijän saada palkkansa tekemisistään, mä olen antanut itseni ymmärtää, ettei keskustelupalsta ole yritysten paikka mainostaa omia maksullisia palveluitaan.
 
On asioista mainitsemista ja sitten on mainostamista. Jos tekisin esim. kitaroita ja joku kyselisi suomessa tehtyjen kitaroiden perään, minulla ei olisi oikeutta mainita, että teen moisia? Jos näin olisi, jokainen linkki ja maininta eri soitinliikkeisiin ym. pitäisi myös kieltää, koska täällä esiinnytään nimimerkin takaa ja voi olla syytä epäillä, että kyseisen nimimerkin taakse piiloutuu jonkun liikkeen edustaja.
 
"Hei, tarjoan tuotetta/palvelua X"-ketjunaloitukset kuuluu mielestäni ehdottomasti poistaa. Tässä kuitenkin haettiin nuotteja ja jäsen Jucciz ilmoitti tekevänsä moiset kohtuullista korvausta vastaan. Eikö tämä ole sama, kuin jos joku hakee kitaraa ja hänelle linkitetään soitinkauppa/soitinrakentaja x?
Vladi
11.02.2012 19:19:16 (muokattu 11.02.2012 19:20:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Oisitko voinut keksiä vielä vääremmän analogian? Kokeillaan tätä:
 
Vivencia kirjoittaa www.kimppakyydit.net:iin että ikävän tapauksen johdosta joudun menemään esiintymään Tampereelle muistotilaisuuden. Tapahtuman johdosta asialla on kiire ja en muualta ole kyytiä löytänyt. Nimimerkki Tmi Jukkiksen Taksi vastaa että eikö nykyajan nuoret osaa enää mennä valtaitien viereen liftaamaan. Ja koska Tmi Jukkiksen Taksi on ammatiltaan taksikusiki ja hän luonnolisesti toimittaa perille hintaan 1.43€/km (sis. alv.).

 
Lueppa tekstisi uudestaan ihan ajatuksen kanssa. Miten tuo liftauslause on muka verrattavissa siihen, mitä Jucciz kirjoitti?
 
Vedit sitten rajan muistotilaisuuteen. Niinpä, rahakkaita keikkojahan ne on.
 
Miksi sinä et sitten tehnyt aloittajalle laadukkaita soitinlappuja ilmaiseksi? Mitä merkitystä sillä on, mihin käyttöön ne laput menevät? Miksi koulutettu ammattilainen ei voisi saada palkkaa työstänsä?
 
En usko että mnetin ylläpidosta pitävät ruokkii perheitään muusikoiden.netin avulla.
 
Ei ruoki. Mainoksilla katetaan kulut, ei muuta.
 
Hienoa että kaverit on järjestänyt mahdollisuuden tarjota palveluja torin puolella freelance-soittajille, opettajille ja myös joillekin jobbareille.
 
Kysyn uudestaan, miksi et itse tarjonnut laadukkaita soitinlappuja ilmaiseksi, kun kerta noin kovasti ärsyttää? Mitä väärää on siinä, jos tarjoaa aloittajan kaipaamaa tuotetta kohtuullista korvausta vastaan?
 
Logiikallasi meikäläisenkään ei kannattaisi tarjota graafikon palveluita missään kenellekään koskaan, koska kuka tahansa voi tehdä itse nettisivut esim. Kotisivukoneella. Työn jälkihän on myös täysin samanlaista, koulutuksellani ja kokemuksellani ei ole mitään vaikutusta lopputulokseen. Ja silläkään ei ole merkitystä, että joudun hankkimaan laitteet ja ohjelmistot moisten toteuttamiseen. Ilmaiseksi pitää saada.
markus16
11.02.2012 20:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: Oisitko voinut keksiä vielä vääremmän analogian?
 
Onneksi sä keksit just oikean.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
antnis
11.02.2012 20:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaksatte isot miehet valittaa tääl kun joku kyselee sointuja johonkin. Hohhoijaa.
 
Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org
Jucciz
11.02.2012 21:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Jaksatte isot miehet valittaa tääl kun joku kyselee sointuja johonkin. Hohhoijaa.
 
Kiitos arvokkaasta panoksestasi ketjuun.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «