Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bludodrive Ojai
1
sjouni
10.02.2012 20:13:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen tuli 18 kuukauden odottelun jälkeen. Linkissä ensimmäinen äänitys koneella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=MBA9nOhc4wk&feature=youtu.be
 
svilo
10.02.2012 20:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Tuollainen tuli 18 kuukauden odottelun jälkeen. Linkissä ensimmäinen äänitys koneella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=MBA9nOhc4wk&feature=youtu.be

 
Onneksi olkoon, vieläkö pääset *avaamaan* kunnolla......
 
Onneksi et vetänyt *politician* ;)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
spedu ray
10.02.2012 20:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, minulle uusia d-johdannaisia... Mikähän lienee ero tämän, two rockin, ceriatonen ja muiden välillä? Klippien perusteella ei osaa sanoa mitään, kaikki kuulostavat samalta eli parhaalta.
 
Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible. -JM
sjouni
10.02.2012 21:23:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi olkoon, vieläkö pääset *avaamaan* kunnolla......

Juuri näin. Makkarivolalla perhesyistä. Tuo värkki suorastaan vaatii soittamaan kovaa. Kunnon volalla se lähtee soimaan lähes itsekseen. Pitää varmaan seuraavaks hommata sellaiset Bonamassa-pleksit, et voi ton ottaa baarikeikalle.
 
spedu ray
10.02.2012 21:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Juuri näin. Makkarivolalla perhesyistä. Tuo värkki suorastaan vaatii soittamaan kovaa. Kunnon volalla se lähtee soimaan lähes itsekseen. Pitää varmaan seuraavaks hommata sellaiset Bonamassa-pleksit, et voi ton ottaa baarikeikalle.
 
Sekä Bonamassa-pleksit että Bonamassa-Plexit.
http://www.tonefactor.com/blog/2011/12/20/joe-bonamassa-live-rig-pics/
 
Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible. -JM
sjouni
11.02.2012 07:35:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän lienee ero tämän, two rockin, ceriatonen ja muiden välillä?
 
Mulla on kokemuksia Ceriatonesta ja Fuchsista. Ceriatone on soundiltaan ihan ok ja hinta/laatusuhde on kohdallaan. Useimmat Ceriatonen pitkäaikaiset käyttäjät pystyvät itse tuunaamaan vahvareitaan, koska ne taitavat useimmiten vaatia pientä hienosäätöä.
 
Fuchs ODS on myös erittäin hieno vahvari. Se on vaan Andy Fuchsin näkemys D-vahvarista eli hän on sitä melko vahvasti kehitellyt haluamaansa suuntaan.
 
Bludodrive Ojai on tarkka kopio Dumblesta (Robben Fordin vaaleasta nupista). Se on erittäin laadukkaista osista tehty ja siinä pääsee rakennusprosessin aikana itse vaikuttamaan spekseihin, jos haluaa. Olennainen osa soundia on aktiiviputkilooppi Loop-a-lator, joka tulee siis räkkikoneena vahvarin lisäksi.
 
Klipeistä eroja onkin vaikea huomata, mutta kun on samassa huoneessa eri vahvarien kanssa, erot ovat melkoiset. Sekä soundissa että reagoinnissa. Kaikille taitaa kuitenkin olla yhteistä se, että optimisoundin löytäminen vaatii melkoista fiilaamista.
 
spedu ray
11.02.2012 08:32:53 (muokattu 11.02.2012 08:33:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Mulla on kokemuksia Ceriatonesta ja Fuchsista. Ceriatone on soundiltaan ihan ok ja hinta/laatusuhde on kohdallaan. Useimmat Ceriatonen pitkäaikaiset käyttäjät pystyvät itse tuunaamaan vahvareitaan, koska ne taitavat useimmiten vaatia pientä hienosäätöä.
 
Fuchs ODS on myös erittäin hieno vahvari. Se on vaan Andy Fuchsin näkemys D-vahvarista eli hän on sitä melko vahvasti kehitellyt haluamaansa suuntaan.
 
Bludodrive Ojai on tarkka kopio Dumblesta (Robben Fordin vaaleasta nupista). Se on erittäin laadukkaista osista tehty ja siinä pääsee rakennusprosessin aikana itse vaikuttamaan spekseihin, jos haluaa. Olennainen osa soundia on aktiiviputkilooppi Loop-a-lator, joka tulee siis räkkikoneena vahvarin lisäksi.
 
Klipeistä eroja onkin vaikea huomata, mutta kun on samassa huoneessa eri vahvarien kanssa, erot ovat melkoiset. Sekä soundissa että reagoinnissa. Kaikille taitaa kuitenkin olla yhteistä se, että optimisoundin löytäminen vaatii melkoista fiilaamista.

 
Kiitoksia, hauska olisi päästä tuollaista testaamaan. Itse olen todella tyytyväinen Ceriatoneen, tämä on tosin jossain määrin säädetty edellisen omistajan toimesta ''tummemmaksi'', joten en tiedä mikä oli lähtötilanne. Kyseessä on jännä kone siinä mielessä, että vahvistinpuljaus loppui kuin seinään sen saapuessa taloon. Se on vähän kuin hyvä Fender, mutta hallittavampi ja monipuolisempi.
 
Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible. -JM
Jucciz
11.02.2012 12:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spedu ray: Sekä Bonamassa-pleksit että Bonamassa-Plexit.
http://www.tonefactor.com/blog/2011/12/20/joe-bonamassa-live-rig-pics/

 
Tarkalleen ottaen noissa kuvissa ei yhtään plexiä ollut, mutta eiköhän Joen kokoelmissa muutama semmoinenkin ole...
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
spedu ray
11.02.2012 13:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tarkalleen ottaen noissa kuvissa ei yhtään plexiä ollut, mutta eiköhän Joen kokoelmissa muutama semmoinenkin ole...
 
Juu ei Bona paljon ehtaa Marshallia ole käyttänyt viime vuosina, paitsi jubileeta. Marshall-johdannaisia sitten sitäkin enemmän.
 
Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible. -JM
Sammo
13.02.2012 09:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Bludodrive Ojai on tarkka kopio Dumblesta (Robben Fordin vaaleasta nupista). Se on erittäin laadukkaista osista tehty ja siinä pääsee rakennusprosessin aikana itse vaikuttamaan spekseihin, jos haluaa. Olennainen osa soundia on aktiiviputkilooppi Loop-a-lator, joka tulee siis räkkikoneena vahvarin lisäksi.
 
Onnea uudelle vahvistimelle!! Luultavasti olen tuosta vahvistimesta toiseksi eniten kateellinen kaikista suomessa olevista styrkkareista.
 
Miten speksasit omasi? Itse haluaisin Ojain sellaisena kun Robbenin Dumble oli ensimmäisen Blue Linen aikana joskus '91/'92.
 
Lisää klippejä ja jos on pääkaupunkiseudulla keikkaa niin laita tänne tietoa. Lupaan tulla kuuntelemaan!
 
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
sjouni
13.02.2012 12:31:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten speksasit omasi?
 
Tuo Tan-Dumble on käsittääkseni nimenomaan tuon aikakauden nuppi, mutta eri kuorissa. Mun nupissa on oikeastaan vain yksi Brandon Montgomeryn ehdottama muutos. Päätemuuntajat vaihdettiin hi-voltage -muuntajiin. Ne tuovat soundiin puupuhallinmaisuutta alamiddlerekisteriin.
 
Tällä hetkellä ei ole pääkaupunkiseudun keikkaa kalenterissa, mutta voin ilmoittaa, mikäli tulee. Ja jos sulla joskus on asiaa tänne länsirannikolle, niin pääseehän tuota toki ihmettelemään ja testaamaan.
 
fullshred
13.02.2012 17:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Tuollainen tuli 18 kuukauden odottelun jälkeen. Linkissä ensimmäinen äänitys koneella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=MBA9nOhc4wk&feature=youtu.be

 
Todella hyvä soundi! Kiva kun soitat demolla selkeää musiikkia. Tekee kuuntelusta paljon miellyttävämpää. Kiitos tästä!
 
fullshred
14.02.2012 22:34:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Bludodrive Ojai on tarkka kopio Dumblesta (Robben Fordin vaaleasta nupista). Se on erittäin laadukkaista osista tehty ja siinä pääsee rakennusprosessin aikana itse vaikuttamaan spekseihin, jos haluaa. Olennainen osa soundia on aktiiviputkilooppi Loop-a-lator, joka tulee siis räkkikoneena vahvarin lisäksi.
 
Tossa videolla vilahtaa Xoticin X-blender. Tarvitaanko se ton Loopalatorin lisäksi? Onko Looppalator sarjalooppi ja x-blenderillä saadaan rinnakkaislooppi ?
 
sjouni
15.02.2012 08:31:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loop-a-lator on sarjalooppi ja käytän Xoticia nimenomaan muuttakseni sen rinnakkaisloopiksi. Tuo Blender on muutenkin tosi monipuolinen värkki. Siinä on niin iso miksausnappula, että sitä pystyy jalalla pedalboardissa säätelemään. Lisäksi sitä pystyy käyttäämään myös sarjamoodissa. Loopissa on omat sävynsäädöt ja looppiin pystyy kytkemään 6db:n boostauksen halutessaan.
 
Kun käytössä on tuollainen mutlihärpäke kuin G-major2, ei tunnu mielekkäältä laittaa koko vahvarin soundia AD/DA-muunnosten läpi. Siksi käytössä on Blender.
 
aristoteles666
15.02.2012 09:39:57 (muokattu 15.02.2012 09:41:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Loop-a-lator on sarjalooppi ja käytän Xoticia nimenomaan muuttakseni sen rinnakkaisloopiksi. Tuo Blender on muutenkin tosi monipuolinen värkki. Siinä on niin iso miksausnappula, että sitä pystyy jalalla pedalboardissa säätelemään. Lisäksi sitä pystyy käyttäämään myös sarjamoodissa. Loopissa on omat sävynsäädöt ja looppiin pystyy kytkemään 6db:n boostauksen halutessaan.
 
Kun käytössä on tuollainen mutlihärpäke kuin G-major2, ei tunnu mielekkäältä laittaa koko vahvarin soundia AD/DA-muunnosten läpi. Siksi käytössä on Blender.

 
juuri noin.
tai siis oli siellä mikä efektilaite vain, haluan vahvistimen oman soundin ilman efektejä, ja efektit vain siihen rinnalle.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Miettinen
15.02.2012 11:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Kun käytössä on tuollainen mutlihärpäke kuin G-major2, ei tunnu mielekkäältä laittaa koko vahvarin soundia AD/DA-muunnosten läpi. Siksi käytössä on Blender.
 
Hyvältä kuulostaa. Mitä efektejä käytät G-Majorista? Oliko se niin, että tuohon G-Major 2:een on editorisofta tietsikalle?
 
ReBeat
15.02.2012 12:39:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miettinen: Oliko se niin, että tuohon G-Major 2:een on editorisofta tietsikalle?
 
Molempiin G-Majoreihin on.
 
http://realmajor.haax.se/
http://www.tcelectronic.com/g-major2software.asp
 
sjouni
15.02.2012 20:14:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä efektejä käytät G-Majorista?
 
Mulla on siitä käytössä vähän reverbiä ja pari eri pituista viivettä.
 
fullshred
15.02.2012 22:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tietoo miten Bludotone on kopioinnin tehny, elikkä miten toi speksaaminen tietyn aikakauden/artistin dumblen mukaiseksi käytännössä toteutetaan? Onko ollut pääsy Robbenin vahvistimeen vai onko ollut jotain muita dumbleja tutkittavana vai meneekö ihan fiilispohjalta?
 
sjouni
16.02.2012 13:15:03 (muokattu 16.02.2012 13:15:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsitykseni mukaan Brandon huoltaa RF:n Dumblet nykyään. Myös Larry Carltonin koneet lienee olleet tarkassa syynissä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «