Laakstr 08.02.2012 21:31:50 | |
---|
Velli: Tuo Premier-setti on kyllä naurettavan halpa. Se on UK-made Gen-X ja tuollainen kattaus maksoi uutena pari vuotta sitten sellaiset 4000€... Jep - mä oon aina sillon tällön kurkkinu onks se vielä myynnissä ja sit hieronut tyhjällä lompsalla ottaa ja hokenu itelleni "et osta..et osta...ET pkle!" |
moderndrummer88 08.02.2012 21:37:35 | |
---|
joku muu sikko: Uusi ride olisi hakusessa, suositelkaas 22" tuuman kokoluokassa; napsua olla pitää, ei suhinaa washia sihinää mutta jotenkin voisi crässääntyä kuitenkin. Suht lyhyt- ja matalasointinen. Ei kamalan aggressiivisen äänekäs kello. Haet kahta eri rideä :) |
artsipartsi 08.02.2012 22:51:40 | |
---|
Ludarin basarit..70-80 luvulta värillä black cortex,löytyykö noita muuna kuin 14" syvänä?veikkaan että myös 16" löytyy mutta en ole yhtään nähny. Tuollaiselle olisi nyt tarve,ei tosin 14" syvänä... Onkos kellään tietoa? Ludarilla sama väri edelleen tuotannossa, joten uuden saa toki tilattua millä syvyydellä tahansa...mutta käytettykin kelpaa. |
artsipartsi 08.02.2012 22:52:18 (muokattu 08.02.2012 22:53:07) | |
---|
artsipartsi: Ludarin basarit..70-80 luvulta värillä black cortex,löytyykö noita muuna kuin 14" syvänä?veikkaan että myös 16" löytyy mutta en ole yhtään nähny. Tuollaiselle olisi nyt tarve,ei tosin 14" syvänä... Onkos kellään tietoa? Ludarilla sama väri edelleen tuotannossa, joten uuden saa toki tilattua millä syvyydellä tahansa...mutta käytettykin kelpaa. Kyseessä siis 6ply maple rungot,eli sama kuin classic maple seteissä. Edit:oli tarkoitus muokata omaa kirjoitusta mutta näemmä lainasin sitä...hah,noh semmosta sattuu :) |
Bobana 09.02.2012 00:31:30 | |
---|
Laakstr: Tuossa olisi torilta muutama mistä itse olisin kiinnostunut 2kEuron budjetilla. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=603776 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=602967 Uskoisin olevan parempia kuin mm. Visionit, Tour Customit, Super Starit, jne...Jotka parintonnin budejttiin mahtuisi, koska HH, Ride ja Crash nielasee helpohkosti 200 egee jokainen. Mikäli uutta settiä halajaa ym. sarjat ja ehkä lisäksi Sonorilta voisi Select Force niukin naukin mahtua bujettiisi. http://www.thomann.de/fi/sonor_select_brown_galaxy_studio.htm "Varoituksena" vaan nuo aiemmat lievät moitteet hw osalta ja virppa jos on yhtä toivoton kuin F3007 sarjan niin siihen haluaa investoida aikas nopsaan... Ton Sonor Selectin arvon täällä suomessa kun paketin olet auki saanut approx. 800€. Hei. Mieti nyt vähän. Ai nyvvai??! |
hollmi-5 09.02.2012 06:52:47 | |
---|
artsipartsi: Ludarin basarit..70-80 luvulta värillä black cortex,löytyykö noita muuna kuin 14" syvänä?veikkaan että myös 16" löytyy mutta en ole yhtään nähny. Tuollaiselle olisi nyt tarve,ei tosin 14" syvänä... Onkos kellään tietoa? Ludarilla sama väri edelleen tuotannossa, joten uuden saa toki tilattua millä syvyydellä tahansa...mutta käytettykin kelpaa. Taitaa niitä olla 16" syvinäkin. Vuodesta 1984 alkaen ainakin niitä tehtiin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
joku muu sikko 09.02.2012 10:17:44 (muokattu 09.02.2012 10:18:01) | |
---|
moderndrummer88: Haet kahta eri rideä :) Emmä nyt tiedä.. Luulen että Sabian paragon ridella olisi aika lähellä tavoitetta. Laitankin sellaisen kokeeksi ostolistalle. Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä. |
JGroover 09.02.2012 10:34:46 | |
---|
joku muu sikko: Emmä nyt tiedä.. Luulen että Sabian paragon ridella olisi aika lähellä tavoitetta. Laitankin sellaisen kokeeksi ostolistalle. Paragon on se verran paksu kaveri, että ei krässääny oikein mitenkään päin ja soi suhteellisen korkealta samasta syystä. Tingi tuuman verran koosta kokeile HHX Raw bell dry ridea. Ainoa missä joudut tekemään vähän kompromissia on tuo krässäntyminen.. |
jazzmies 09.02.2012 10:36:52 | |
---|
JGroover: Paragon on se verran paksu kaveri, että ei krässääny oikein mitenkään päin ja soi suhteellisen korkealta samasta syystä. Tingi tuuman verran koosta kokeile HHX Raw bell dry ridea. Ainoa missä joudut tekemään vähän kompromissia on tuo krässäntyminen.. Tuo HHX voisi olla melko hyvä vaihtoehto, ja myös kannattaa kokeilla HH Medium tai HH Medium-Heavy Rideä. Toinen olisi AAX Studio ride, mutta sitä ei taida hyllystä löytyä 22" koossa. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
jazzmies: Tuo HHX voisi olla melko hyvä vaihtoehto, ja myös kannattaa kokeilla HH Medium tai HH Medium-Heavy Rideä. Toinen olisi AAX Studio ride, mutta sitä ei taida hyllystä löytyä 22" koossa. Joo, HH medium toimisi varmasti myös, tosin sitä taitaa olla vaan 20" koossa. Tehdäänkös noita Medium-Heavy Ridejä enää ollenkaan...? Tai niin, rahalla saa kun vaan tilaa. :) |
Laakstr 09.02.2012 11:05:56 | |
---|
Bobana: Ton Sonor Selectin arvon täällä suomessa kun paketin olet auki saanut approx. 800€. Hei. Mieti nyt vähän. Näin varmaan käy kaikille tuossa tonnin kieppeillä liikkuville uusille seteille, (ja miks ei kalliimmillekin) about 25 pinnaa on hinnasta pois heti kun setti on eka kerran kasattu...oli se sit sonor, yamaha, pearl, tama tms. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että näistä saa/ovat hinta/laatu suhteeltaan ok kuuloisia settejä, jollaista kyselijä hakee... |
VeKrio 09.02.2012 11:15:03 (muokattu 09.02.2012 11:17:02) | |
---|
jazzmies: Tuo HHX voisi olla melko hyvä vaihtoehto, ja myös kannattaa kokeilla HH Medium tai HH Medium-Heavy Rideä. Toinen olisi AAX Studio ride, mutta sitä ei taida hyllystä löytyä 22" koossa. Ihan asiaa! Mulla oli HH Vintage ride 21" ja se oli toooosi hyvä. Torilla myynnissä sellainen, kannattaa vakavasti harkita. Muokkaus: Aa, etitkin enempi pingikkäämpää... Anyway siinä oli tosi iso kello ja krässääntyi. Parin vuoden takaisessa rumpusoolossa on se ride: http://www.youtube.com/watch?v=3l88tXHZ100 Yks mitä vois harkita olis Sabianin Ed Shaugnessy Universal ride. Se oli kans 21". Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
joku muu sikko 09.02.2012 17:44:50 (muokattu 09.02.2012 17:55:38) | |
---|
VeKrio: Ihan asiaa! Mulla oli HH Vintage ride 21" ja se oli toooosi hyvä. Torilla myynnissä sellainen, kannattaa vakavasti harkita. Muokkaus: Aa, etitkin enempi pingikkäämpää... Anyway siinä oli tosi iso kello ja krässääntyi. Parin vuoden takaisessa rumpusoolossa on se ride: http://www.youtube.com/watch?v=3l88tXHZ100 Yks mitä vois harkita olis Sabianin Ed Shaugnessy Universal ride. Se oli kans 21". Joo HH Vintage ride kuulostaa aika hyvältä mutta soi liikaa. Ehkä Paragon ride on tällä hetkellä vahvimmilla hillityn sointinsa ansiosta, crashaantyminen on kai sitten e mistä pitää tinkiä jos siihen lähtee. HH Medium-Heavy Ride vaikuttaa tosi hyvältä tähän, kiitokset jazzmiehelle! Mutta mistähän sellaisen saa? Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä. |
markkuliini 09.02.2012 18:38:11 (muokattu 09.02.2012 18:45:05) | |
---|
joku muu sikko: Ehkä Paragon ride on tällä hetkellä vahvimmilla hillityn sointinsa ansiosta, crashaantyminen on kai sitten e mistä pitää tinkiä jos siihen lähtee. Hillitty? Tarkoitatko sitä että se ei ala kohisemaan? Tuo Paragon mun korvaan riipivästi korkealta pingaava ja kolisevan kongimainen. Jos haluat että ride ei ala humisemaan mutta voit crashata, niin sitten on oikeastaan ainoina vaihtoehtoina joku kuivatuspinnalla oleva tän tyylinen http://www.youtube.com/watch?v=-g7vGw3ocdsTai sitten Sabianin Omni symbaaleissa on tosi crashaantuva reuna-alue, mutta päältä ne on kuivan pingaavia. Testasin yhtä mielenkiinnosta, ja on aika erikoinen konsepti, reunasta ja päältä oli kuin kaksi eri symbaalia. Ei ehkä ihan minun juttu, mutta joillekin varmasti mieleen. http://www.youtube.com/watch?v=Tnh1M51bB5I Tuosta symbaalin kohinasta sellainen juttu, että kun symbaalia testaa yksinään, niin sen kohina voi kuulua liikaa, mutta rumpujensoiton ja etenkin musiikin seassa se ei sitten niin paljoa kuulukaan. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 09.02.2012 18:39:51 | |
---|
joku muu sikko: Joo HH Vintage ride kuulostaa aika hyvältä mutta soi liikaa. Ehkä Paragon ride on tällä hetkellä vahvimmilla hillityn sointinsa ansiosta, crashaantyminen on kai sitten e mistä pitää tinkiä jos siihen lähtee. HH Medium-Heavy Ride vaikuttaa tosi hyvältä tähän, kiitokset jazzmiehelle! Mutta mistähän sellaisen saa? Kaksikymppisenä just eilen kilkattelin Vantaan F-musiikissa. Sen voi tilata myös 22", sillä Sabian tekee mitä asiakas pyytää kun vain jaksaa venata aikansa. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Apple 09.02.2012 21:01:37 | |
---|
jazzmies: Kaksikymppisenä just eilen kilkattelin Vantaan F-musiikissa. Sen voi tilata myös 22", sillä Sabian tekee mitä asiakas pyytää kun vain jaksaa venata aikansa. Itsellä on hh medium 22" natural finishillä. Ostin käytettynä, mutta silti uuden veroisena. Saundista voin sanoa että crässääntyy ehkä liiankin helposti, ja kello kuuluu mutta ei se kauhean erottuva ole, jos vertaa johonkin hevi malliin. Itse kaipaan välillä jotain rockimpaa. |
DrmBug 09.02.2012 22:27:57 | |
---|
Mikä on ollut paras basari mitä olet soittanut? Odotin paljon DW:ltä, mutta ainakin 20x18" oli monella kalvolla kokeiltuna vähän vaisu. Pearlin Masters MMX 20x16" oli varsin käyttökelpoinen, muttei mikään tajunnan räjäyttävä. Nyt käytössä on Mapex Saturn 20x14", joka on kokoisekseen oikein hyvä. Seuraava taitaakin olla 22" (mahtuuko muuten henkilöautoon?). |
Duro 09.02.2012 22:37:02 (muokattu 09.02.2012 22:38:15) | |
---|
DrmBug: (mahtuuko muuten henkilöautoon?). Itellä mahtuu -99 Poloon etupenkille. Tosin ilman casea. Ja on 22"x18". 22"x16" basari meni aikoinaan hienosti takakonttiin ilman casea. Riippuu hirveesti siitä autosta et mahtuuko vaiko eikö mikäkin kamakin. Piste. |
ferodoz 09.02.2012 22:40:58 | |
---|
DrmBug: Mikä on ollut paras basari mitä olet soittanut? Odotin paljon DW:ltä, mutta ainakin 20x18" oli monella kalvolla kokeiltuna vähän vaisu. Pearlin Masters MMX 20x16" oli varsin käyttökelpoinen, muttei mikään tajunnan räjäyttävä. Nyt käytössä on Mapex Saturn 20x14", joka on kokoisekseen oikein hyvä. Seuraava taitaakin olla 22" (mahtuuko muuten henkilöautoon?). Paras basari mitä tähän mennessä olen potkaissut, on joko Kumun 24"x18" tai 22"16". Molemmat ihan erilaisia, mutta silti ihan sairaan hyviä. Kuskaan muutaman kerran viikossa hatchback corollalla tota mun koko settiä(24,13,16,18,14, symbaalit, ständit) ja kaikki caseissa. Parhaillaan sielä autossa on ollut vielä pieni PA kalustokin. Joskus oli myös mukana 28",14",16",18" plus symbaalit ja hardiskeissi. Että kyllä henkilöautoonkin mahtuu tavaraa ihan kivasti. :) "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
kincy 09.02.2012 22:58:26 | |
---|
DrmBug: Mikä on ollut paras basari mitä olet soittanut? Sonor Signature 22"x18". Ihan tajuton pannu. En ymmärrä sitä. Vai mitä sanot, Tamas? ;) |