Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuklikki mono > stereo
1
Theemu
08.02.2012 20:42:20 (muokattu 08.02.2012 20:45:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli mulla löytyy tollane KORG TM-40SL metronomi jossa ei tietenkää noi halpana vehkeenä oo stereo lähtöö ja todella rasittava luureista kuunnella vaan toisella korvalla joten saako esim tällä (http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1833_adapter.htm) adapterilla klikin kuulumaan stereona?
 
Edit: ja adapterin linkki ei tietenkää toimi joten sen malli on siis:
 
THE SSSNAKE 1833 ADAPTER (laittakaa hakuun thomannilla :D)
 
JanneO
08.02.2012 21:52:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theemu: eli mulla löytyy tollane KORG TM-40SL metronomi jossa ei tietenkää noi halpana vehkeenä oo stereo lähtöö ja todella rasittava luureista kuunnella vaan toisella korvalla joten saako esim tällä (http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1833_adapter.htm) adapterilla klikin kuulumaan stereona?
 
Edit: ja adapterin linkki ei tietenkää toimi joten sen malli on siis:
 
THE SSSNAKE 1833 ADAPTER (laittakaa hakuun thomannilla :D)

 
Ei saa. Kun siinä metronomissa on monolähtö. Itseasiassa en kyllä tiedä yhtään metronomia jossa olisi stereona tuo... kai niitäkin on mutta miksi se pitäisi olla molempiin korviin sitten? Tulee vaan tuplarasitus ja ärsytys...
 
passe
08.02.2012 23:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Nokian N9:ssä 2 eri metronomia, Metronome ja Meetronome. Molemmista puskee molempiin korviin. Vieläpä ilmaisia sovelluksia.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Olly
08.02.2012 23:59:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä löytyykö tuohon valmista ratkaisua, tässä diy versio: osta monoplugi, katkaise piuha, liitä miinusjohto plugin miinukseen ja kummatkin plussat monoplugin plussaan.
Stereota siitä ei toki tule, mutta kaksikanavainen mono.
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
moderndrummer88
09.02.2012 00:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Ei saa. Kun siinä metronomissa on monolähtö. Itseasiassa en kyllä tiedä yhtään metronomia jossa olisi stereona tuo... kai niitäkin on mutta miksi se pitäisi olla molempiin korviin sitten? Tulee vaan tuplarasitus ja ärsytys...
 
Kyllä kaikissa vähänkin paremmissa metronomeissa ulostulo on nimenomaan stereona.
 
Danko
09.02.2012 00:08:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theemu: http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1833_adapter.htm
 
Tuolla stereo-stereo-adapterilla ei onnistu; pitäisi olla mono-stereo. Omassa Korgissa oli jännä 2,5mm monoliitin, joten päädyin tämmöiseen "tein itse, säästin" -ratkaisuun: http://dl.dropbox.com/u/1559544/P2060008.JPG
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Olly
09.02.2012 00:14:19 (muokattu 09.02.2012 00:15:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuokin on toimiva ratkaisu. Pääasia on se, että saat oikean ja vasemman kanavan plussapiuhat yhdistettyä monoplugin plussaliittimeen.
 
Tuon ratkaisun hyvä puoli on, että halutessasi voit kuunnella musiikkia samoilla kuulokkeilla myös stereona (siis ilman tuota välipalaa)
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
Kefiiri
09.02.2012 07:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: ...miksi se pitäisi olla molempiin korviin sitten? Tulee vaan tuplarasitus ja ärsytys...
 
Jostain syystä on huomattavasti mukavampaa kun se ääni tulee molempiin korviin. Pelkästään toisella puolella kuunnellen tuleekin rasitus ja ärsytys.
 
JanneO
09.02.2012 08:23:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Kyllä kaikissa vähänkin paremmissa metronomeissa ulostulo on nimenomaan stereona.
 
Voi olla, mutta kuten sanoin en itse tiedä yhtäkään metronomia jossa olisi stereo ulostulona, näitä voi sitten olla jotain ns ohjelmoitavia laitoksia esim taman rhythmwatcheja jne jotka on enemmän monikäyttölaitteita?
 
Kefiiri: Jostain syystä on huomattavasti mukavampaa kun se ääni tulee molempiin korviin. Pelkästään toisella puolella kuunnellen tuleekin rasitus ja ärsytys.
 
Joo, ehkä se on tottumuskysymys. Olen soitellut reilun kymmenen vuotta taustanauhojen kanssa, niin ehkä olen sitten tottunut klikkiin vain toiseen korvaan kun taustanauhoille jää sitten se stereovaikutelma sitten. Jotenkin tykkään että jää se toinen korva ilman tikutusta ja sillä saa sitten kuunneltua esim missä bändi menee. Tietysti tässä nyt on varmasti kysymys pelkän klikin kanssa soittamisesta.
 
Mr. Morrow
09.02.2012 08:44:33 (muokattu 09.02.2012 08:52:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä väliin, niin onnistuu http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_802.htm
Ihan pätevä laite korvamonitorienkin kanssa/musiikin päälle soittamiseen.
 
edit. Niin, eihän siitä stereota tule tämänkään läpi, mutta kaksikanavainen mono (vaimikäseon??).
 
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
moderndrummer88
09.02.2012 09:41:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Voi olla, mutta kuten sanoin en itse tiedä yhtäkään metronomia jossa olisi stereo ulostulona, näitä voi sitten olla jotain ns ohjelmoitavia laitoksia esim taman rhythmwatcheja jne jotka on enemmän monikäyttölaitteita?
 
Taman rhythm whatch ei oo mikään sinänsä ohjelmoitava laitos, vähän parempi klikki vain...
 
JanneO
09.02.2012 10:16:29 (muokattu 09.02.2012 10:18:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Taman rhythm whatch ei oo mikään sinänsä ohjelmoitava laitos, vähän parempi klikki vain...
 
Ok
 
Pitäiskö ilmoittaa sitä myyville firmoille että
 
Tama RW105 Rhythm Watch digital a Littlebit better Metronome -olisi kuvaavampi mainoslause ;)
 
Tama RW105 Rhythm Watch Digital Programmable Metronome
 
http://www.google.com/products/cata … T4uzFOHi4QSt_vHzAQ&ved=0CCcQ8wIwAA#
 
moderndrummer88
09.02.2012 10:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Ok
 
Pitäiskö ilmoittaa sitä myyville firmoille että
 
Tama RW105 Rhythm Watch digital a Littlebit better Metronome -olisi kuvaavampi mainoslause ;)

 
Muuta ohjelmoitavaa tuossa ei ole, kuin että siinä on 30 muistipaikkaa temmoille ja tahtilajeille. Minä käsittäisin enemmän ohjelmoitavan klikin semmosena, että siihen saa biisin rakenteen ja vaikka tahtilajivaihdokset biisin sisällä ylös.
 
Muovinen
09.02.2012 13:10:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theemu: eli mulla löytyy tollane KORG TM-40SL metronomi jossa ei tietenkää noi halpana vehkeenä oo stereo lähtöö ja todella rasittava luureista kuunnella vaan toisella korvalla joten saako esim tällä (http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1833_adapter.htm) adapterilla klikin kuulumaan stereona?
 
Elä työnnä aisaa ihan perille asti, vaan jätä huulille. Ei siitä stereota tuu, mutta tuplamonopenetraatio kuitenkii.
Vallu-Veke
09.02.2012 19:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minä käsittäisin enemmän ohjelmoitavan klikin semmosena, että siihen saa biisin rakenteen ja vaikka tahtilajivaihdokset biisin sisällä ylös.
 
Mistä löytyy?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «