Old Joe 22.11.2011 01:06:21 | |
---|
COLD-HEARTED GIRLS Tässähän jyskyttää kunnon Rock and Roll ! Usein toistot pelkästään uuvuttavat, mutta tässä ne toimivat todella hyvin. Aikas nopeeta menoa vaativa teksti, ja jämäkkää esitystä. Hiuksia halkomatta, hieno kokonaisuus. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Peter Spiegelmann 25.11.2011 22:48:48 (muokattu 25.11.2011 22:50:09) | |
---|
You're a field of grain No one came to harvest Withered in autumn rain When the days are darkest Days of summersun Are gone they have ended Shivering has begun Flowers by breeze are bended Trees are falling leaves Like tears no one's drying They're drowning you in grieves When you can't stop crying Living those lonely eves Must feel like dying Here is a man who believes You still got chance trying Living for the winter Living for the spring I will give you anything To make you feel stronger To carry on Together we'll dance under May sun Hmm, carry on And we'll dance under May sun |
Peter Spiegelmann 27.11.2011 12:33:30 (muokattu 27.11.2011 12:38:25) | |
---|
En enää palvo sua Kuin jumalatarta kauneuden En enää valvottua Vuokses tule öitä kaipauksen En enää julista Intohimoa suurta vuokses sun Ah ja niin tulista Koska päästänyt et luokses sun Sä olet kuin Xanadu Atlantis tai Eldorado Helppo suhun on rakastuu Ja surullisena soi fado Mut poissa aina olet, juu Tiet kaikki pois luotas vievät Sydän suruihin pakahtuu Kärsien iskut ei niin lievät Sä olet paratiisin puu Hedelmiäs tahdoin maistaa Vaan portit eessäin sulkeutuu En löydä toista sinunlaista Oh, doo-bi-doo-bi-doo Doo-bi-doo-bi-doo Sä poissa aina olet, juu Tiet kaikki pois luotas vievät Sydän suruihin pakahtuu Kärsien iskut ei niin lievät |
Old Joe 27.11.2011 23:26:34 | |
---|
Peter Spiegelmann: En enää palvo sua Kuin jumalatarta kauneuden En enää valvottua Vuokses tule öitä kaipauksen En enää julista Intohimoa suurta vuokses sun Ah ja niin tulista Koska päästänyt et luokses sun Sä olet kuin Xanadu Atlantis tai Eldorado Helppo suhun on rakastuu Ja surullisena soi fado Mut poissa aina olet, juu Tiet kaikki pois luotas vievät Sydän suruihin pakahtuu Kärsien iskut ei niin lievät Sä olet paratiisin puu Hedelmiäs tahdoin maistaa Vaan portit eessäin sulkeutuu En löydä toista sinunlaista Oh, doo-bi-doo-bi-doo Doo-bi-doo-bi-doo Sä poissa aina olet, juu Tiet kaikki pois luotas vievät Sydän suruihin pakahtuu Kärsien iskut ei niin lievät Runona - hirvitys kaikkine pakkoriimeineen. Sävellettäväksi vaativa: Siitä mahdollista saada hempeilevä, tunteisiin vetoava, farssi, tai täysin tyhjän päiväinen laulu. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Scars80 11.12.2011 00:19:32 | |
---|
Kings of hell town A: Roaming down the streets of Hell town Feeling young and strong now Every step is like tricker a slamming We're the kings and we ain't playing A2: Step a side or you might get in trouble better run on the double We're not the ones you wanna mess with or you might find yourself lying in the ditch C: Back in the days there was code for honor and respecting But these days kids just are like loose dogs They respect no one and spit on you if you confront them Time for a change is right now my brothers! B: We're not gonna take it anymore. No! It's time for us to show who makes the rules in this world! Time to learn how it was back in our days! B2: It's a showdown right here right now! We're not here to play! Beg for mercy or fall to the ground! Since we're here to make you pay! |
Peter Spiegelmann 18.12.2011 22:22:40 | |
---|
Locked up in my prison cell I wait for the day of farewell When I can ring freedom's bell I can leave behind this cruel hell Victim of the conditions Seer of narrow horizons Victim of the conditions Slave of my personal visions Stucked up in the begone past Hoping to find dreams that could last But I'm caught in deep abyss In the dark where the shadows cast Victim of the conditions Seer of narrow horizons Victim of the conditions Slave of my personal visions |
Peter Spiegelmann 29.12.2011 23:16:41 (muokattu 29.12.2011 23:17:02) | |
---|
You've been away for million days And I have been lost in the haze Too many ways, I'll be chasing For love, someone to take your place Rock and roll train, take me home Rock and roll train, take me home To somewhere I will belong Ride of my own, all alone On my wheels of steel and chrome Without women I will roam Just singing a lonely song Rock and roll train, take me home Just take be back to my home (x2) You hurt me hard, left crying on How could I keep trust in the life That love is still worth of trying on, On and on, love hurts you like a knife Wounds gonna heal, scars gonna fade But how could I forget the pain Heartache so real, that you made for me? Once again I leave and take a train Rock and roll train, take me home Rock and roll train, take me home To somewhere I will belong Ride of my own, all alone On my wheels of steel and chrome Without women I will roam Just singing a lonely song Rock and roll train, take me home Just take be back to my home (x2) |
Cmoon 12.01.2012 00:18:43 | |
---|
ennen sinua osa minua kuoli et saa minua kertomaan miltä kaikki tuntuu sillä mikään ei tunnu sinun kanssasi olen tyhjempi kuin koskaan ennen sinun kanssasi haluan enemmän kuin mihin pystyn annat minulle kaiken mutta en saa mitään tahdon täyteen taas. |
soihtu55 12.01.2012 19:58:09 | |
---|
Cmoonin: viimeinen lause puhui kaiken, (tahdon täyteen taas). Kokosi yhteen koko muun tekstin. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
soihtu55 12.01.2012 20:01:03 | |
---|
Sanaharjoittelua Maailma irtosi navastaan (12.1.2012)
Maailma irtosi navastaan mä pakenin metsämaille sodin aseita vailla, käytin mieltäni taiturin lailla mättäillä ja sammalilla makoilin ihmisen turhuutta pakoilin metsään minut susi toi kuu oudosti haparoi hampain susi kävi rintalastaan taistelin lauluin vastaan, susi raateli, irrotti puun kuoren toivoi itselleen sydämen nuoren hurmetta, hurmetta se tahtoi suupieliin sitoi minut kanteleen kieliin, minä irtosin maailman navasta susi teki uutta laulua kyljestä ja lavasta henkeni nousi kuusen latvaan, tähteä ei taivaalla ainuttakaan huuhkaja vain äänteli, susi hengetöntä väänteli, hurmetta, hurmetta se tahtoi turkkiin lukki seittiä loi näppäili kuin kanteleen kieltä etsi polkua pois sieltä, ulos kurkisti hänen muistolleen risti lukki parka, lankajalka ja niin arka. Suden silmissä metsänvalta mä pyrin karkuun vallan alta maailma irtosi navastaan mut mä sodin vastaan kuun valoon itseni taistelin vapautta kuusen latvassa maistelin. , Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
Scars80 12.01.2012 21:52:42 (muokattu 12.01.2012 22:53:04) | |
---|
Seinille huudettuja sanoja on huone tulvillaan Vastavirtaan uitu ja vasten tuulta on huudettu Ei silti vastarintaa ole onnistuttu murtamaan Tuulimyllyt pyörii vaikka on vastaan puhallettu Olen tähän kypsä ellen kohta ylikin vaikka avoinna on ollut myös sylikin Missä hyvät neuvot on kysyy neuvoton Kun pääni jo paljon kipeämpi seinää on Liukuportaita vastasuuntaan kulkemiselta tuntuu kun seinät eivät vain tahdo totella Vielä pyristellen kuin hauki kiinni koukussa vaikka tuntee kuinka voimat ovat lopussa Olen tähän kypsä ellen kohta ylikin vaikka avoinna on ollut myös sylikin Missä hyvät neuvot on kysyy neuvoton Kun pääni jo paljon kipeämpi seinää on E: kirjoitusvirheet poies |
soihtu55 12.01.2012 22:51:32 | |
---|
Scars80: Pientä tarkennusta vailla, mukavan raikas teksti, pidän tästä viidestä minuutista! Tämä kohta erinomainen: Olen tähän kypsä ellen kohta ylikin Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
Peter Spiegelmann 19.01.2012 11:43:57 | |
---|
I passed the gate of fear and hate Drank a glass for greed, my flight was late To the land of golden peace We had to wait in the state Of war and need with no debate There's no friends, only enemies Everywhere the guns were sold I asked where can I find love? And I was told, son, grow old Then you'll see that nowhere above Corrupted minds will remain blind And will do their deeds, they're so unkind Evil men rule, other please Will do whatever they say Got their armies ready today To take their first victories Everywhere the guns were sold I asked where can I find love? And I was told, son, grow old Then you'll see that nowhere above |
Peter Spiegelmann 19.01.2012 23:33:11 (muokattu 19.01.2012 23:34:08) | |
---|
I don't need a perfect wife To bring me my morning tea Everyday to end of my life Tonight I've got one burning plea One shot for you, one shot for me Third shot for the gun of love (x2) I don't need a perfect match To make happy family Tonight I just hunt for a catch That feed my lust of fantasy One shot for you, one shot for me Third shot for the gun of love (x2) I will use them all today We'll have no regrets afterwards Tomorrow I'm gone far away Just like guitar man's bluesy chords One shot for you, one shot for me Third shot for the gun of love (x2) |
Peter Spiegelmann 24.01.2012 00:30:24 | |
---|
Psykedeelistä heavya In-Da-Gadda-Da-Viddan innoittamana: I'm the captain of my own Of my body, mind and soul Deep into the flesh and bone And the rest of it all Oh, my purple submarine Now sails to the lake of fire Leads me to places unseen Come on, get some higher I dance on waves and clouds And I ride the Heaven's breeze Deep into the misty shrouds Calm the tide of seven seas Oh, my purple submarine Now sails to the lake of fire Leads me to places unseen Come on, get some higher Mitä muusikko sanoi, kun meni baariin?
"Yksi gini ja toonika, beibi... ehkä löydetään siten yhteiset sävelet." |
Peter Spiegelmann 30.01.2012 22:40:56 | |
---|
Can you float above the water? Like any other sick daughter Cursed by Satan's witchery And poisoned by the black magic Can you fly above the fire? Or will you be burnt in pyre? You're a victim of sorcery In the end your life be tragic We are gonna arrest you And put you to the test You must do the best of you On His majesty's request Can you still be saved from fire? Lust and desire of a liar Soul so wicked can't be free From toxicating black magic We are gonna arrest you And put you to the test You must do the best of you On His majesty's request Mitä muusikko sanoi, kun meni baariin?
"Yksi gini ja toonika, beibi... ehkä löydetään siten yhteiset sävelet." |
tatta 08.02.2012 12:21:56 | |
---|
Se on totta menetin mun ystävän, muistot jäivät mertaan, vuosieni summaa nyt mä menneisiini vertaan, valoa on siellä, minkä jälkeen suru loisti, nyt muistan vain valon sen, niin aika surun poisti, sanoi rakas ystävä, nyt aikaa tarvitaan, en silloin uskonut, mut kun katsoo kauempaa, on kaikki niin lähellä, se kauneus ajan sen, täytyy mennä rikki ollakseen kokonainen, rakastin ja vihasin, opettelin elämään, tarkoituksiin syitä etsin, hajoitin mun pään, nykyisyys on siellä, missä juuret alkunsa saa, nyt tiedän ei tapa aika, on totta, se parantaa sanoi rakas ystävä, on elämää tää vaan, en silloin uskonut, mut kun katsoo kauempaa, on kaikki niin lähellä, itke enää en, täytyy mennä rikki ollakseen kokonainen Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
tatta: Se on totta menetin mun ystävän, muistot jäivät mertaan, vuosieni summaa nyt mä menneisiini vertaan, valoa on siellä, minkä jälkeen suru loisti, nyt muistan vain valon sen, niin aika surun poisti, sanoi rakas ystävä, nyt aikaa tarvitaan, en silloin uskonut, mut kun katsoo kauempaa, on kaikki niin lähellä, se kauneus ajan sen, täytyy mennä rikki ollakseen kokonainen, rakastin ja vihasin, opettelin elämään, tarkoituksiin syitä etsin, hajoitin mun pään, nykyisyys on siellä, missä juuret alkunsa saa, nyt tiedän ei tapa aika, on totta, se parantaa sanoi rakas ystävä, on elämää tää vaan, en silloin uskonut, mut kun katsoo kauempaa, on kaikki niin lähellä, itke enää en, täytyy mennä rikki ollakseen kokonainen Hienoa lyriikkaa. Soljuu nätisti edeten. Hyvin on palaset kohdallaan. Riimittely toimii kompastumatta kliseisiin. Ainoa asia joka minua hiukan arvelutti on: "nykyisyys on siellä, missä juuret alkunsa saa,". Jos sen haluaa soljua samaan rytmiin tuon ensimmäisen B-osan kanssa, kuulostaisi korvaani paremmalta esim: nykyisyys on siellä, mistä juuret ponnistaa. Se ei kylläkään ole silloin niin tehokas, kuin on kirjoittamasi muoto. Mutta kaiken kaikkiaan, kerrassaan upea teksti. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
tatta 10.02.2012 12:41:40 | |
---|
Old Joe: Hienoa lyriikkaa. Soljuu nätisti edeten. Hyvin on palaset kohdallaan. Riimittely toimii kompastumatta kliseisiin. Ainoa asia joka minua hiukan arvelutti on: "nykyisyys on siellä, missä juuret alkunsa saa,". Jos sen haluaa soljua samaan rytmiin tuon ensimmäisen B-osan kanssa, kuulostaisi korvaani paremmalta esim: nykyisyys on siellä, mistä juuret ponnistaa. Se ei kylläkään ole silloin niin tehokas, kuin on kirjoittamasi muoto. Mutta kaiken kaikkiaan, kerrassaan upea teksti. kiitos Oold Joe :) Hih, mulle tulee sanasta "ponnistaa" vain kyllä hassuja ajatuksia mieleen, ja silloin teksti ainakin minun korvaan kuulostaisi jopa tahattoman koomiselta. Mutta mä olenkin hassu :D Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
Old Joe 10.02.2012 23:43:10 | |
---|
tatta: kiitos Oold Joe :) Hih, mulle tulee sanasta "ponnistaa" vain kyllä hassuja ajatuksia mieleen, ja silloin teksti ainakin minun korvaan kuulostaisi jopa tahattoman koomiselta. Mutta mä olenkin hassu :D Pitääkö aina olla "Se" mielessä ;-) , mutta onhan niitä muitakin korvaavia sanoja / sanan muotoja suomen kielessä. Eikä tuo alkuperäinenkään nyt niin huonolta kuulosta. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |