kaljataiteilija 20.01.2012 09:28:58 | |
---|
baron: Tollainen mua vituttaa eniten. Kun treeneissä olisi tarkoitus harjoitella yhteissoittoa niin koko aika menee siihen että joku joka ei ole tehnyt kotiläksyjään harjoittelee omaa osuuttaan. Tuo vituttaa minuakin. Esimerkkinä juuri että ollaan vaikka äänitetty/reenattu joku riffi ja sitä opastettu soittajalle että pitää sit mielessä. Sitten seuraavissa reeneissä se pitää taas neuvoa kädestä pitäen. Mä oon myös ihan samaa mieltä että reeneissä juuri sitä yhdessäsoittoa harjoitellaan, koska muutenkin jos ehkä kerran viikossa päässään soittamaan niin siinä ei montaa tuntia ole aikaa ( eikä motivaatiota ) alkaa neuvomaan ja hinkkaamaan. Reeninauhotuksen päälle on hyvä harjoitella kotona jos ei muuta tapaa ole. On aika turhauttavaa muille soittajille kun ei hommat piiseissä etene. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
akisetä 20.01.2012 15:44:07 | |
---|
kaljataiteilija: ollaan vaikka äänitetty/reenattu joku riffi ja sitä opastettu soittajalle että pitää sit mielessä. Sitten seuraavissa reeneissä se pitää taas neuvoa kädestä pitäen. Mä oon myös ihan samaa mieltä että reeneissä juuri sitä yhdessäsoittoa harjoitellaan, koska muutenkin jos ehkä kerran viikossa päässään soittamaan niin siinä ei montaa tuntia ole aikaa ( eikä motivaatiota ) alkaa neuvomaan ja hinkkaamaan. Reeninauhotuksen päälle on hyvä harjoitella kotona jos ei muuta tapaa ole. On aika turhauttavaa muille soittajille kun ei hommat piiseissä etene. Tismalleen näin. Meillä on basistin kanssa juuri tuo ongelma. Joka ainoa kerta reeneissä basisti kyselee "miten tää biisi menee, mistä tää lähtee, miten tuo riffi menee, mitä sointuja siinä on, miten se kertsi meni" ja niin edelleen. Omista biiseistä on kaikista hyvälaatuiset ja selkeät äänitykset joiden kanssa olisi hyvä reenata kotona, mutta ei. Lisäksi samoja biisejä soitettu kuukausia ja silti ei meinaa jäädä päähän. Hidastaa ja rasittaa älyttömästi koko touhua. V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa! |
oamkbonor 20.01.2012 17:47:23 | |
---|
Onhan se kauheeta kun treeneissä aletaan treenaamaan... |
kaljataiteilija 20.01.2012 18:23:45 | |
---|
oamkbonor: Onhan se kauheeta kun treeneissä aletaan treenaamaan... Just niin. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
tepeh 20.01.2012 19:05:24 | |
---|
oamkbonor: Onhan se kauheeta kun treeneissä aletaan treenaamaan... Keikat on treenaamista varten! Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
markus16 20.01.2012 19:12:44 | |
---|
Joskus on tullut itsellekin vastaan tilanne, että hyvissä ajoin ennen seuraavia treenejä on sähköpostilla sovittu pari coveria joita soitellaan sisään. Treeneissä yksi alkaa soittaa biisiä ulkoa, toinen kääntää kansiostaan oikean sivun ja kolmas toteaa "mä en oo ikinä edes kuullu tätä biisiä". Jos ei ehdi opetella soittamaan biisiä, niin voisi sen edes kuunnella että tietää mistä puhutaan. Mullakin on yleensä mp3-soitin mukana ja aina mahdollisuuksien mukaan lisäilen soittolistaan treenattavat biisit. Old school? New school? Shit! I didn't even go to school. |
akisetä 20.01.2012 19:43:32 (muokattu 20.01.2012 19:53:11) | |
---|
oamkbonor: Onhan se kauheeta kun treeneissä aletaan treenaamaan... Kuppikuntia on monenlaisia. Toisten mielestä treenit on sitä varten, että opetellaan soittamaan biisejä. Toisten mielestä biisit opetellaan kotona ja treeneissä hierotaan yhteissoittoa, että saataisi homma pelaamaan yhteen koko porukalla. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Edit. Totta kai reeneissä saa kysellä kaikkea ja käydään läpi vaikkapa sointuja ja mitä milloinkin. En minä ainakaan oleta, että kaikki osaisivat jonkun biisin täydellisesti ekalla kerralla. Mutta onhan se maksimaalisen perseestä, kun sovitaan että ens reeneissä soitetaan uus biisi, ja sitten seuraavissa reeneissä jotkut sanoo "mun kamat on ollu laukussa viime reeneistä asti enkä oo kuunnellu koko biisiä, miten se menee?". V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa! |
Sick Planet 25.01.2012 13:41:00 | |
---|
akisetä: Kuppikuntia on monenlaisia. Edit. Totta kai reeneissä saa kysellä kaikkea ja käydään läpi vaikkapa sointuja ja mitä milloinkin. En minä ainakaan oleta, että kaikki osaisivat jonkun biisin täydellisesti ekalla kerralla. Mutta onhan se maksimaalisen perseestä, kun sovitaan että ens reeneissä soitetaan uus biisi, ja sitten seuraavissa reeneissä jotkut sanoo "mun kamat on ollu laukussa viime reeneistä asti enkä oo kuunnellu koko biisiä, miten se menee?". Juum, meillä yleensä on ne biisit sielä reeneissä tehty, jammailun pohjalta, nopeesti pyöräytetty pari kertaa läpi, soinnut/nuotit mieleen, hiotaan vielä ja vola. Ja imo että reenit on reenaamista varten, jos sielä ei mee kaikki 100% ekalla kerralla, ni uusiks voi ottaa, keikalla asia on sit hieman eri. |
tatta 26.01.2012 13:07:34 | |
---|
akisetä, kaljataiteilija, baron, kits- kiva että ei ole yksin mielipiteensä kanssa, vaikka asia on sinällänsä ikävä ja toivon, että teidänkin kohdallanne asiat alkavat sulavasti rullaamaan. Nuoremmalle kuppikunnalle tiedoksi, että tällaiset asiat alkavat haitata vasta sitten, kun ei enää kyse olekkaan ensimmäisistä yhtyeistä ja keikkakilometrejä on takana, niin kuin vuosiakin. Ja osa tuloista perustuu todellakin siihen live-keikkailuun. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
Orbiter 27.01.2012 13:54:26 | |
---|
akisetä: Kuppikuntia on monenlaisia. Toisten mielestä treenit on sitä varten, että opetellaan soittamaan biisejä. Toisten mielestä biisit opetellaan kotona ja treeneissä hierotaan yhteissoittoa, että saataisi homma pelaamaan yhteen koko porukalla. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Kuin myös. Meillä menee uuden biisin esittely itse asiassa siten, että melodiset soittimet treenataan ensin kahden ryhmissä (esim. koskettimet + kitara) ja sitten myöhemmin biisi otetaan yhdessä kaikkien soittajien ollessa paikalla, jolloin kaikki melodiasoittimet soittavatkin jo mallikkaasti yhteen ja myös rumpali kuulee biisin pystyen täten lisäämään rumpuosiot. Tällä tavoin treenit (merkityksessä "kaikki jäsenet paikalla") ovat juuri sitä yhteissoiton hiomista. Pikkutreenit ("osa jäsenistä paikalla") ovat uusien biisien esittelyä tai tekemistä. |
sticky fingers 28.01.2012 22:14:19 | |
---|
Orbiter: Kuin myös. Meillä menee uuden biisin esittely itse asiassa siten, että melodiset soittimet treenataan ensin kahden ryhmissä (esim. koskettimet + kitara) ja sitten myöhemmin biisi otetaan yhdessä kaikkien soittajien ollessa paikalla, jolloin kaikki melodiasoittimet soittavatkin jo mallikkaasti yhteen ja myös rumpali kuulee biisin pystyen täten lisäämään rumpuosiot. Tällä tavoin treenit (merkityksessä "kaikki jäsenet paikalla") ovat juuri sitä yhteissoiton hiomista. Pikkutreenit ("osa jäsenistä paikalla") ovat uusien biisien esittelyä tai tekemistä. Äläs selitä. Kuten Tatta ja muut "vanhat", oikeat muusikot tuon jo totesivat, niin tää ei toimi näin. Reeneissä kaikki osaa biisit ja piste. Kai. ... |
Orbiter 08.02.2012 00:04:16 | |
---|
sticky fingers: Äläs selitä. Kuten Tatta ja muut "vanhat", oikeat muusikot tuon jo totesivat, niin tää ei toimi näin. Reeneissä kaikki osaa biisit ja piste. Kai. Ei se sitte varmaan toimi, sama lopettaa koko homma ja viedä soittimet kaniin :) (Funny note: mielestäni kuvailin juurikin tilanteen, jossa soittajat osaavat biisit treeneissä, koska ne on ennen treenejä harjoiteltu.) |
Hyvä ja naurettava syy, ei olla pois, mutta myöhästyä on se, jos menee matkalla bussipysäkille kakkaa housuun ja pitää mennä kotiin vaihtamaan. |
Sick Planet 16.02.2012 13:55:13 | |
---|
Olin nukkumassa, en vielä tiiä millä tulen, eikö ne reenit kävis huomenna paremmin. Muutama esimerkki. |
Jeszse 19.02.2012 17:28:17 | |
---|
Kyl toi krapula on ehkä paskin syy ikinä. Rumpali on ainoo jäsen jolta sen hyväksyn, ja sillonki vaan jos on oikeesti törkee kuolemaoksennuskrapula. Rumpalin työskentely on kuitenki fyysisesti raskainta bändisoitossa, ainakin näissä hevihommissa. |
Funkånaut 19.02.2012 18:08:25 | |
---|
Jeszse: Kyl toi krapula on ehkä paskin syy ikinä. Rumpali on ainoo jäsen jolta sen hyväksyn, ja sillonki vaan jos on oikeesti törkee kuolemaoksennuskrapula. Rumpalin työskentely on kuitenki fyysisesti raskainta bändisoitossa, ainakin näissä hevihommissa. No jaa, Jos on tappokrapula, ni ei sillon kykene soittamaan. Toisaalta, se on itse aiheutettu joten sinänsä tekosyynä vähäsen hölömö. Vähän samaa sarjaa ku "Menin ampumaan pihassa auton renkaan tyhjäks, ni en pääse reeneihi ku ei oo vararengasta:" Jos on vähän sääääh-olo, niin kahteen tuntiin kaks pulloo ja sitten ULIULIULI. - Skywriter Kuuntelen tälläistä |
CanYouStayStill 19.02.2012 23:10:55 | |
---|
Funkonaut: No jaa, Jos on tappokrapula, ni ei sillon kykene soittamaan. Toisaalta, se on itse aiheutettu joten sinänsä tekosyynä vähäsen hölömö. Vähän samaa sarjaa ku "Menin ampumaan pihassa auton renkaan tyhjäks, ni en pääse reeneihi ku ei oo vararengasta:" Veit jalat suustani. Tolkuton krapula on huono tekosyy perua treenit. Treenien peruminenhan on selkeästi päätetty jo edellisiltana. Päässäni on Belsebubin kotibileet. Luojalle kiitos vessanpöntöstä. |
Jeszse 20.02.2012 09:41:00 | |
---|
CanYouStayStill: Veit jalat suustani. Tolkuton krapula on huono tekosyy perua treenit. Treenien peruminenhan on selkeästi päätetty jo edellisiltana. Sunko kans me oltiin sillon yks kerta reeniksellä, ku rumpali tuli kyl paikalle, mutta oli niin silminnähden kova krapula et hyvin hätäseen se lähti kotio. Sillon näki kyllä ettei miehestä ollu soittamaan sit mitenkään päin, ja kyllähän se tilanne nauratti sillon. :D Enkös mä soittanu rummut niissä reeneissä? :D |
Zarmo 20.02.2012 12:48:38 | |
---|
CanYouStayStill: Veit jalat suustani. Tolkuton krapula on huono tekosyy perua treenit. Treenien peruminenhan on selkeästi päätetty jo edellisiltana. Rapulahan paranee muutamalla kaljalla. Jos on tarpeeksi kova nabbomies hankkiakseen tolkuttoman krapulan treenipäiväksi, niin luulisi, että siitä voi myös hankkiutua loiventamalla eroon. |
Mysteria 08.03.2012 00:19:42 | |
---|
Zarmo: Rapulahan paranee muutamalla kaljalla. Jos on tarpeeksi kova nabbomies hankkiakseen tolkuttoman krapulan treenipäiväksi, niin luulisi, että siitä voi myös hankkiutua loiventamalla eroon. Menee varmaan aika vaikeaksi, jos on omalla autolla liikenteessä? http://maihinnousu.net/a/2585 |