Aihe: Vanerinen body
1 2
Prosessi
13.04.2004 20:46:37
Olen ostanut nyt Squierin maalatun Stratocasterin, mutta lukasin äskön tuosta, että body on vanerista. Onko bodyn raaka-aineella kovinkaan merkitystä soiton kannalta? Squier Strat on ensimmäinen sähkökitara minulla.
Hmm..
Prosessi
13.04.2004 21:06:13
Lueskelin samasta ketjusta, että nuo 80-90 -luvun korealaiset Stratocasterit on kaikista pahimpia. Ja vielä se vaneri siihen päälle. En nyt tiedä, että mitä teen kun kitara on jo postissa..saanko kaupan purettua, tai kitaran myytyä johonkin.
Hmm..
Miekkonen
13.04.2004 21:06:20
Ei se nyt varmaan vanerista ole.

Puulla on erittäin suuri merkitys kitaran akustisen äänen kannalta.
Prosessi
13.04.2004 21:08:33 (muokattu 13.04.2004 21:08:59)

No omistaja mainitsi toisessa ketjussa, että body on puristettua vaneria.
Hmm..
Miikathebest
13.04.2004 21:11:21

Puulla on erittäin suuri merkitys kitaran akustisen äänen kannalta.

No miksi ei olisi vaneria?!?!?
Kyllä se vaikutus kuuluu vielä sähköilläkin.
Ota se mikä on paras!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Prosessi
13.04.2004 21:11:49
Mikä squieri se on?

Se on tuo Squier Strat Bullet, mitä sarjanumeron perustella etsin. Bulletithan on vaneria.
Hmm..
Mase
13.04.2004 21:12:43
No omistaja mainitsi toisessa ketjussa, että body on puristettua vaneria.

Kyse on kuitenkin Squierista, joten ei pidä odottaakaan että kitara olisi tehty parhaista mahdollisista puista... Olkoot puut bodyssa mitä hyvänsä, niin hyviä kitaroita hintaisekseen ne on anyway.
kalkkuna
13.04.2004 21:12:50
Kyllähän loppujenlopuksi vanerikin voi soida ihan hyvin. Mulla oli aikoja sitten kitara jonka body oli plywoodia ja kyllähän se ihan ok soi. Siis plywood=vaneri? Tällaisen käsityksen siis oon saanut.
Prosessi
13.04.2004 21:17:27
Tuntuis kyllä todella v***umaiselta ostaa toinenkin susivehje. Varsinkin, kun vieläki ärsyttää, kun ostin tuon halvan Johnsonin. Täysi susi sekin.. Ei taida tämän pojan kitaraharrastuksesta tällä menolla tulla mitään. Katselin kyllä samoihin aikoihin muitakin kitaroita ja samalla hintaluokalla löyty "kunnon puustakin" tehtyjä Squiereita.
Hmm..
Prosessi
13.04.2004 21:28:32
Eikö tuosta pitäisi jotenkin mainita, että body on vaneria, joka merkkaa kitaroissa paljon? Pääsisi nopeaa etsimään uutta Stratoa..
Hmm..
Mase
13.04.2004 21:33:46
Eikö tuosta pitäisi jotenkin mainita, että body on vaneria, joka merkkaa kitaroissa paljon? Pääsisi nopeaa etsimään uutta Stratoa..

Sitähän se tuppaa olemaan halvemmissa kitaroissa...
sihvoh
13.04.2004 21:41:13 (muokattu 13.04.2004 21:44:22)
Kyse on kuitenkin Squierista, joten ei pidä odottaakaan että kitara olisi tehty parhaista mahdollisista puista... Olkoot puut bodyssa mitä hyvänsä, niin hyviä kitaroita hintaisekseen ne on anyway.

Huono yleistys, koska vanhat Squierit etenkin vuosilta 82-84 olevat JV-Squierit ovat todellakin tehty parhaista puista ja komponenteista ja pesevät monet USA Fenderit mennen tullen... Vielä sen jälkeen tehdyt SQ-mallitkin ovat kelpo soittimia. Elikkä jos tuollainen JV tulee vastaan kohtuuhinnalla niin kannattaa ostaa pois kuljeksimasta...

EDIT: Piti vielä todeta, että jos se vanerista tehty Squier kuitenkin on hyvä soittaa ja soi kohtuullisesti hintaansa nähden, niin suurin ongelma on henkinen kärsimys siitä että se on vaneria...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Mase
13.04.2004 21:44:27
Huono yleistys, koska vanhat Squierit etenkin vuosilta 82-84 olevat JV-Squierit ovat todellakin tehty parhaista puista ja komponenteista ja pesevät monet USA Fenderit mennen tullen... Vielä sen jälkeen tehdyt SQ-mallitkin ovat kelpo soittimia. Elikkä jos tuollainen JV tulee vastaan kohtuuhinnalla niin kannattaa ostaa pois kuljeksimasta...

Niin, tokihan mä tunnen noi JV-squierit, mutta tässähän ei kait ollut niistä kyse vaan kohtuu uusista tekeleistä?
trih
13.04.2004 21:44:56

Diggailet nähtävästi hevimmästä kamasta niin ei tuo ekana kitarana pahin mahdollinen ole. Kaipa se jazzia hifiputkilla soittaessa haittaisi jos vaneri ei "soisi" asiallisesti. Hevimmän tallamikin hankkiminen voisi olla hyvä juttu, sen voi aina ottaa irti kun taitojen ja soundikorvan kehittyessä myy kitaran etiäpäin. Tosin toivottavaa olisi myös rahan säästämisen kannalta osata kolvata itse.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
sihvoh
13.04.2004 21:47:41
Niin, tokihan mä tunnen noi JV-squierit, mutta tässähän ei kait ollut niistä kyse vaan kohtuu uusista tekeleistä?

Totta puhelet, uudet Squierit ovat vähän sekalaista seurakuntaa ja pakko koputella ja tutkia tarkkaan jotta tietää mitä loppujen lopuksi saa...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Prosessi
13.04.2004 23:18:44 (muokattu 13.04.2004 23:20:38)
Kannattaisko mun sitten tilata tuolta Oulun soittimesta ja tarvikkeesta Squier Affinity Stratocaster uutena? Onko se puu merkittävästi parempaa? Nuissa uusissa Affinity-malleissa ne specsit on vissiin samat mitä ilmoitetaan Squierin virallisilla sivuilla. (Eli bodyn puulaji, otelaudan puulaji jne.) Entä voiko nuo uudet Affinityt olla minkämaalaisia tahansa?

Ps. Olisi se Affinity tarjouksessa 199e ja tuo modattu kitara 90e..
Hmm..
kivi
13.04.2004 23:27:14
Kannattaisko mun sitten tilata tuolta Oulun soittimesta ja tarvikkeesta Squier Affinity Stratocaster uutena? Onko se puu merkittävästi parempaa?

Ei kannata. Ihan hyvä tuo varmaan on, käy heti kättelyssä laitattamassa se kunnolla säätöihin uusilla kielillä, niin kyllä sillä soittaa vaikka 10 vuotta.

Ei se vaneri niin paha asia ole. Rolling Stonesia ja Led Zeppeliniä myöten soivat maailmanluokan tähtien levyillä vanerikitarat muiden joukossa (lähinnä Danelectro ja Silvertone).
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Billsner
13.04.2004 23:47:26
Ei kannata. Ihan hyvä tuo varmaan on, käy heti kättelyssä laitattamassa se kunnolla säätöihin uusilla kielillä, niin kyllä sillä soittaa vaikka 10 vuotta.

Säädöt pitäisi olla kohdillaan kun herra Härönen ne sääti (muutama kk sitten). Jäänyt vain liian vähälle soittaminen tuolla kun enimmäkseen soittelen seiskakielisellä (les paul ja säröpurkki G.A.S:illäkin on osuutta asiaan :)

Kivaa kuitenkin oli laittaa se kuntoon (ei millään pahalla Vasara, mutta se sun maalausyritys ei mennyt ihan kohdilleen :) Katsokaa ennen ja jälkeen kuvat kotisivuilta (jäsenkuvauksessa on suora linkki soittokamoihin).
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
Prosessi
14.04.2004 07:57:45
Noniin. Tämän ketjun kautta parani selvästi suhtautuminen vaneriin. Taidan minä tuon modatun Straton ottaa ja totutella samalla sähkökitaraan ja niiden tekniikkaan. Ei mulla vielä soittotaidotkaan vaadi mitään tilukeppiä. Pelkällä akustisella olen soitellut ennen tätä hankintaa. Ei siitä vanerista tule henkisiä kärsimyksiä, mutta kaveri ostaa ekaksi sähkökitaraksi Ibanezin RG321 BKF:n. :'(
Hmm..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)