Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 5 6 7 8 935 36 37 38 39
Musta Arkipyhä
06.02.2012 08:47:01
Jokapaikanapina: Eihän se olekaan, mutta en sitä sanonut, koska on niitä joiden mielestä Ozzy on vielä hyvä. Livekiertueelta en paljoa odota, albumista olisi varmasti saanut jonkinlaisen kyhäelmän, mutta Rick Rubin huolestuttaa.

Ozzy ei ole koskaan ollut mikään all-around vokalisti.Mutta oman aikansa Sabbathin tulkkina mielestäni paras.Ward ei ole näiden biisien kannalta niin olennainen tekijä ja minusta kyllä korvattavissa vaikka miehen rumpalointi oli toki valtavan hienoa 70-luvulla.

Muutenkin tämän alkuperäiskokoonpanon ongelma on se ettei se voi esittää materiaalia koko Sabbathin uran ajalta.Tässä suhteessa Martin-era Sabbath oli mielestäni hyvä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Newsted85
06.02.2012 19:28:00
Kyllähän koko reunionista häviää merkitys tietyllä tavalla jos Ward jää pois. Kysehän piti olla nimenomaan alkuperäisestä Sabbathista ja tällöin fiiliksestä katoaa suuri osa jos kyse ei lopulta olekaan alkuperäisestä kokoonpanosta. Juurihan esim. Heaven & Hell oli Suomessa. Eli jos Appice tulee rumpuihin, niin soitto varmaan paranee, mutta kyseessä on sitten Heaven & Hell (tai siis Dion aikainen Sabbath) paskemmalla vokalistilla... :)
WarMachine
07.02.2012 12:53:13
Joo, kuulostaahan tuo tietty vähän ikävältä jos Bill Ward pudotetaan pois koko kuviosta. Eihän se enää alkuperäinen kokoonpano sitten ole. Jos Bill on ikääntymisen myötä menettänyt merkittävästi soittotaitoaan, se voi tietysti olla vähän hankalampi kysymys; lähteäkö tekemään biisejä helpompien rumpulinjojen varaan tai vaihtaa kannuttajaa. En tunne asiaa sen tarkemmin, enkä ota kantaa Billin nykyiseen soittotaitoon mutta tuskin se nyt niin heikoissa kantimissa on etteikö hän yhtä levytystä ja sitä seuraavaa kiertuetta pystyisi läpi viemään.

Muuten on sanottava että SIKAKOVA bändi tämä Sabbath. Näin ku ikää on mittarissa liki neljäkymmentä ja raskaampaa rokkia on kuunnellut kolmisenkymmentä vuotta, hävettää myöntää löytäneensä Sabbath niinki myöhänä ku viime syksynä. No, hyvä näin, koko tämä uskomaton back-catalogue on vielä sisäistämättä. Juuri pyörii taustalla 'Never Say Die'. Mikä ilmavuus! Mikä rentous! Mikä vaan!

Tietty War Pigit (FNM), Planet Caravanit (Pantera) ja Sabbath Bloody Sabbathit (Bruce Dickinson with Godspeed) on tuttuja, samoin kuin Paranoid ja Iron Man mutta aika uskomatonta että välttelin tätä kaikkea sujuvasti kolme vuosikymmentä. Varmaan siihen löytyy syy parista yksinkertaisesta seikasta: Paranoid ja Iron Man eivät ole koskaan kolahtaneet biiseinä. En tiedä onko se sitä, että ne kuitenkin kuullut liian monta kertaa vai onko ne vain minun korviin sopimattomia biisejä. Toinen seikka voisi olla Ozzyn ääni. Jotenki en ole siitä aiemmin pitänyt (ehkä se johtuu noista kahdesta biisistä) mutta nyt tuntuu että se sopii tietyssä metallisuudessaan ja kolkkoudessaan aivan pirun hyvin tähän musiikkiin. Niinku se kuitenkin tuntuu sopivan esim. Changes-biisiin, vaikka se ei biisinä heijastelekaan sitä, mitä pidetään BS:n perusosaamisena.

Ekan levyn, Sabbath Bloody Sabbathin ja Paranoidin jälkeen Never Say Die ehkä kiteyttääkin yhden osan yhtyeen suuruudesta. Ajattelin aiemmin niin että ns. kolmesta suuresta Zeppelin on sofistikoitunein, Purple suoraviivaisin ja Sabbath raskain mutta eihän se näin yksinkertaista olekaan.

Olen viime kuukausina tajunnut että ei se olekaan pelkkää raskasta junttaa. Ne pojathan ovat tehneet vissiin just niin kuin niitä on huvittanut!
brachycera 01.12.2010 15:30:04 - onks kukaa(N) menos(SSA) kattoo(N) bodomii jäähallii(N)?
jigsore
08.02.2012 00:13:00

Täällä jo huhuillaan Wardin korvaajaksi Ozzyn bändin Tommy Clufetosia: http://metaltalk.net/news2012/2012585.php
Väinämö
08.02.2012 00:24:27
Mike Bordin vois olla ihan hyvä tuuraaja.

http://www.youtube.com/watch?v=HD4EWeLFoek
StJerky
08.02.2012 09:12:32 (muokattu 08.02.2012 09:18:25)
Vekkuli1981: Ylipäätään mieluummin olisin nähnyt Martinin kanssa toteutettavan tämän projektin, mutta kai se kunnianhimo/talouspuoli nyt sitten vaati Ozzyn mukaanottoa.

Ketään ei olisi kiinnostanut Martin-reunion. Vain hardcore fanit on edes kuullut koko tyypistä.

jigsore: Täällä jo huhuillaan Wardin korvaajaksi Ozzyn bändin Tommy Clufetosia: http://metaltalk.net/news2012/2012585.php
Väinämö: Mike Bordin vois olla ihan hyvä tuuraaja.

http://www.youtube.com/watch?v=HD4EWeLFoek

Voi miten tylsiä ideoita. Ward tai ei mitään.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne … 0275037193_1313763_1237193876_n.jpg
Funkånaut
08.02.2012 09:22:33

jigsore: Täällä jo huhuillaan Wardin korvaajaksi Ozzyn bändin Tommy Clufetosia: http://metaltalk.net/news2012/2012585.php

SHAROON!! Taasen vauhdissa. Jokainen, joka yllättyis Sharonin yhteydestä Wardin potkuihin, voi seistä päällään.
Jos on vähän sääääh-olo, niin kahteen tuntiin kaks pulloo ja sitten ULIULIULI. - Skywriter Kuuntelen tälläistä
Vekkuli1981
08.02.2012 10:36:13
StJerky: Ketään ei olisi kiinnostanut Martin-reunion. Vain hardcore fanit on edes kuullut koko tyypistä.

Tämähän ei pidä paikkaansa, tunnen paljonkin tyyppejä jotka olisivat ennemmin ottaneet Black Sabbath-kiertueen Martinin kuin Ozzyn kanssa. Ja kyseessä eivät edes ole mitkään hardcore-fanit, vaan ihan tavalliset musiikin harrastajat, jotka nyt vaan tietää muitakin biisejä kuin Radio Rockin soittamat.

Eri asia sitten on, että Martinin oltaisiin soiteltu alle tuhannen hengen klubeilla eikä jäähalleissa, sen verran isoista eroista kuitenkin kysynnän osalta puhutaan riippuen siitä onko Ozzy mukana vai ei. Mutta väite, ettei "ketään" olisi kiinnostanut on aikamoista puppua.
www.myspace.com/caughtinthebetween www.disentertainment.com
bedlam
08.02.2012 10:41:42 (muokattu 08.02.2012 10:41:55)

Kannattaa tsekata se Classic Albums -sarjan jakso, jossa puheena Paranoid-levy. Kyllä se Wardin rummutus oli mun mielestä siinäkin jo melkoisen haparoivaa paukutusta. Mutta siltikin toki koko reunion-pointti vähän menee ohi, jos mies korvataan jollain toisella.
http://www.petrified-eye.net
StJerky
08.02.2012 10:49:06
Vekkuli1981: Mutta väite, ettei "ketään" olisi kiinnostanut on aikamoista puppua.

Pientä kärjistystä vain. BS haluaa stadionit täyteen ja levyn listoille. Ei niitä kiinnosta enää pikkurahat.
Voitto Ankka
08.02.2012 10:49:06
Minun mielestäni Bill Ward on nykypäivänä aivan paska rumpali.
Minun mielestäni Ozzy Osbourne on nykypäivänä aivan paska laulaja.
Minun mielestäni Tony Iommi säveltää edelleen maailman kovimmat kitarariffit.
Minun mielestäni Geezer Butler on edelleen loistava pari Tony Iommille.
Minun mielestäni Iommin ja Butlerin pitäisi työskennellä hyvän rumpalin ja hyvän laulajan kanssa.
Minun mielestäni Vinny Appice on helvetin hyvä rumpali.
Minun mielestäni Tony Martin oli hyvä laulaja, mutta ääni on nykyään aika kateissa.
Minun mielestäni Glenn Hughes on ärsyttävä laulaja.
Minun mielestäni Ronnie James Dio on kuollut.
Minun mielestäni Ian Gillan oli hyvä laulaja, mutta ääni on nykyään aika kateissa.
Minun mielestäni Appice - Butler - Gillan - Iommi olisi hieno kokoonpano.
Minun mielestäni Appice - Butler - Iommi - Osbourne olisi sekin ihan hieno kokoonpano.
Minun mielestäni Appice - Butler - Iommi - melkeinkukatahansalaulaja olisi ihan hieno kokoonpano.

Minun mielestäni.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
Meadow
08.02.2012 10:56:37 (muokattu 08.02.2012 10:57:00)
Kyllä minun mielenkiintoni minkään näköistä Sabbathia kohtaan kuoli Ronnie Jamesin mukana. Ei ole Ozzysta ollut keulamieheksi enää vuosiin.
Funkånaut
08.02.2012 11:04:03

Munsta Vinny Appice ja hienous ei kuulu samaan virkkeeseen.
Jos on vähän sääääh-olo, niin kahteen tuntiin kaks pulloo ja sitten ULIULIULI. - Skywriter Kuuntelen tälläistä
Voitto Ankka
08.02.2012 11:13:11
Funkonaut: Munsta Vinny Appice ja hienous ei kuulu samaan virkkeeseen.

Mjooh. Ymmärrän kyllä. Onhan Vincent Samson omanlaisensa... ööh... taituri. Minä kyllä pidän. Ja jos miettii minkälaisia biisejä Iommi on viimeiset 20 vuotta tehnyt ja varsinkin 2000-luvun, niin kyllä siihen materiaaliin minusta Appice on sopivampi rumpali kuin Ward. Vaikka vertailukohtana olisikin sitten se vuoden -75 helvetin hyvä Ward. En minä esim. osaa kuvitella The Devil You Know -levyä Wardin soittamana.

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
reos
08.02.2012 14:18:29
Kuka tahansa saa rummuttaa ja laulaa Geezerin ja Iommin kanssa, ihan oikeesti.

MUTTA jos tässä nyt mainosteltiin reunionia ja etenkin alkuperästä kokoonpanoa, niin ohan se nyt selvä että ei sielä voi kukaan muu rummuttaa/laulaa.

TOTTA on se että wardin rummuttelu on aika paskaa ja ozzyn laulu kans, mutta sitä varten voit hakea kirjastosta ne heaven&hell live dvd:t ja ostaa Dio-sabbathin levyt.

LOPULTA totta on vaan se että ei tätä reunionia odoteta sen takia että se olisi musiikillisesti jotain mullistavaa tai soitannollisesti jotain räjäyttävää vaan nimenomaan sen takia että mitä se OLI

REUNIONIT ylipäänsä sucks ass. Mukareunionit vielä enemmän.
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
C
08.02.2012 15:21:04
Minun mielestäni Ronnie James Dio on kuollut.

Enemmän kuin nuo muut, erityisesti tämä on mielipideasia.
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
derringer
08.02.2012 18:27:02 (muokattu 08.02.2012 18:27:57)
reos: Kuka tahansa saa rummuttaa ja laulaa Geezerin ja Iommin kanssa, ihan oikeesti.

MUTTA jos tässä nyt mainosteltiin reunionia ja etenkin alkuperästä kokoonpanoa, niin ohan se nyt selvä että ei sielä voi kukaan muu rummuttaa/laulaa.

TOTTA on se että wardin rummuttelu on aika paskaa ja ozzyn laulu kans, mutta sitä varten voit hakea kirjastosta ne heaven&hell live dvd:t ja ostaa Dio-sabbathin levyt.

LOPULTA totta on vaan se että ei tätä reunionia odoteta sen takia että se olisi musiikillisesti jotain mullistavaa tai soitannollisesti jotain räjäyttävää vaan nimenomaan sen takia että mitä se OLI

REUNIONIT ylipäänsä sucks ass. Mukareunionit vielä enemmän.

Juuri näin! Ei tälläistä reunionia todellakaan siksi odoteta ,että näkisi virtuoosimaista soitantaa tai kuulisi ne tutut biisit täydellisesti samankuulosina kun ne aikanaan levyllä soi. Tälläiselle 40 vuotta sabattia kuunnelleelle ihan miesten esiintyminen edes tyydyttävästi on se pääasia. Dion kanssa Iommi ja Butler on nähty ja Ozzykin toissa syksynä. Molemmille keikoille annan kiittettävän arvosanan. Ozzy ei ainakaan syyskuussa 2010 ollut paska laulaja vaan hyvin energinen(ozzyksi) ja laulukin kulki kelpo tavalla. Tuskin se 1970-80 ja-90-luvulla huume ja pöhnäpäissään sen parempia keikkoja veti? Perkeles ,kait se Ward nyt sen verran vielä osaa takoa ,että tämän kiertuuen mukana roikkuisi. Pidetään peukkuja pystyssä ,että vielä pääsisivät sopimukseen keskenään. Jos joku sitten täytyisi tilalle laittaa , niin eikös Vinnie kuitenkin ois lähinnä paras vaihtoehto
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
StJerky
09.02.2012 08:55:41
reaper666
09.02.2012 09:06:26
Miksei 2005 reunion aiheuttanut näin paljon kalabaliikkia?

Appice on kyl pirun kova runpali mutta ei sillä sit reunionin kanssa oo mitään tekemistä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)