Aihe: Hughes & Kettner Tubemeister 18
1 2 3 4 513 14 15 16 17
arppah8
28.01.2012 09:12:41 (muokattu 28.01.2012 10:16:15)

Lilli: No vaikka Engl Gigmaster E315. Komboista tietenkin Bugera V22. Jos et ole kokeillut, älä kommentoi ;-)

Tohon Engliin esitän eriävän mielipiteen. Siitä kun oli ns. kaksikanavaisuudesta huolimatta mahdotonta saada samaan aikaan higain- ja puhdasta soundia kun clean (tahi siis input)volume vaikutti myös särökanavan gainin määrään. Tuota olin itse asiassa ostamassa kun HK tarttui mukaan mustana hevosena, oli tuon ominaisuuden johdosta iso pettymys vaikka muuten ihan hyvältä soundasikin. Kyllä TubeMeister suoriutuu allaround-vaffarin toimesta huomattavasti paremmin, siitä kun saa käyttökelpoista higain- rokkiosasto- ja puhdassoundia samaan aikaan. Plus RedBox-ulostulo toimii hiton hyvin sekä livenä että äänitystouhuissa.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Lilli
28.01.2012 09:51:58
arppah8: Tohon Engliin esitän eriävän mielipiteen. Siitä kun olin ns. kaksikanavaisuudesta huolimatta mahdotonta saada samaan aikaan higain- ja puhdasta soundia kun clean (tahi siis input)volume vaikutti myös särökanavan gainin määrään. Tuota olin itse asiassa ostamassa kun HK tarttui mukaan mustana hevosena, oli tuon ominaisuuden johdosta iso pettymys vaikka muuten ihan hyvältä soundasikin. Kyllä TubeMeister suoriutuu allaround-vaffarin toimesta huomattavasti paremmin, siitä kun saa käyttökelpoista higain- rokkiosasto- ja puhdassoundia samaan aikaan. Plus RedBox-ulostulo toimii hiton hyvin sekä livenä että äänitystouhuissa.

Outs! Nyt kyllä jäi minulta kommentissani huomioimatta hi-gain-osasto! Täytyy mennä ääreen kokeilemaan ILMAN pedaaleja...;-)
The same thing that makes you live can kill you in the end
arppah8
28.01.2012 10:19:38

Lilli: Outs! Nyt kyllä jäi minulta kommentissani huomioimatta hi-gain-osasto! Täytyy mennä ääreen kokeilemaan ILMAN pedaaleja...;-)

Niinno, jos ottaa säröt purkeista niin silloin asia on varmasti ainakin vähän eri. Mut kyllä miusta tossa Englissä loppuu puhdas headroom aika aikaisin. Tietty asiaa voi kompensoida kitaran volapotikalla. Mä taas oon aika pitkälti sen koulukunnan miehiä että kaikki perussoundit säröineen kaikkineen otetaan vahvarista, maustepurkkeina sit vaan dilsaa ja modulaatioita. Ja kitaran vola on oikeestaan aina täysillä :)
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Lilli
28.01.2012 12:09:53
arppah8: Niinno, jos ottaa säröt purkeista niin silloin asia on varmasti ainakin vähän eri. Mut kyllä miusta tossa Englissä loppuu puhdas headroom aika aikaisin. Tietty asiaa voi kompensoida kitaran volapotikalla. Mä taas oon aika pitkälti sen koulukunnan miehiä että kaikki perussoundit säröineen kaikkineen otetaan vahvarista, maustepurkkeina sit vaan dilsaa ja modulaatioita. Ja kitaran vola on oikeestaan aina täysillä :)

Hyvä näkökulma tuokin. Toisaalta on soiton kannalta namua, kun clean-näppäilyt, rockkomppiosio ja sooloilusoundi löytyy pikkusormen liikkeellä kitaran volapotikalla. Ei tartte turhia poljeskella.
The same thing that makes you live can kill you in the end
JuSu
30.01.2012 22:43:01
Lilli: Hyvä näkökulma tuokin. Toisaalta on soiton kannalta namua, kun clean-näppäilyt, rockkomppiosio ja sooloilusoundi löytyy pikkusormen liikkeellä kitaran volapotikalla. Ei tartte turhia poljeskella.

Miten sen ny ottaa... Mun näkökulmasta se on just kiva, kun noi kolme soundia löytyy jalkakytkimen takaa, ei tartte näpelöidä volapotikkaa, käsille on muutakin käyttöä... =)

Makuasioita, sano Mustikin.

JuSu
Fonisoul_
01.02.2012 12:51:20
Tää Tubemeister olisi kyllä niin mun vahvistin, ainakin paperilla. XLR-ulostulo, mahdollisuus käyttää ilman kaappia, kaksi kanavaa ja efektilenkki... Kaikki ne asiat mitä Tiny Terrorista on puuttunut.

Mutta miellyttääköhän soundi...? Tän ketjun perusteella ei kyllä uskalla summissa laitetta ostaa, pitää kierrellä testailemassa.

Mutta voi olla että lähtee Orange kohta vaihtoon.
Joensuulaista Indietä: No Cue.
mcine
01.02.2012 14:52:04
Joskos itsekin aikansakuluks jotain kommentois, eikä vaan lukisi 8)

Itse vaihvoin vallan pikkuvahvareihin ja kotoa löytyy Tubemaister ja Gigmaster.
Gigmasteriin olin ja olen kovin tyytyväinen, mutta pakko oli tubemaister hommata kun kerran H&K tämmösen teki.

Gigmaster on combo ja Tubemeister on liitettynä framuksen 212 kaappiin.
Itse tykkään että cleanikin on vähän rosolle ja gigmasterista löyty kyllä hyvä pregain asetus, että saa tarpeeksi gainia ja cleani on sopiva.
Tosin käytän multiefektiä, että siellä pystyy sit volumeja tms säätään patchikohtaisesti. Lisäsärönä joskus vähän overdriveä, mutten yleensä mitään.

Tubemeister on päätynyt pääasialliseen käyttöön lähinnä erottelevamman soundin takia. Itse olisin halunnut tähän tuon high gain mahdollisuuden ilman boostia ja vaikka volumeboostin sooloja varten sitten erikseen. Etuputket pitäs vaihtaa mutta, kyllä tarkalla treblen säädöllä alkuperäsetkin ihan mukavasti toimii. Boostiongelmaan en ole törmännyt, mutta multiefekti toteuttaa tän himmailemalla normisoundeja ja solossa siten ei himmailla.. ainakana niin paljoa...

Gigmasterin särö on kyllä sopivan jämäkkä, mutta selkeästi enemmän metallivahvari. Mastervolume on hitti uttu. Kotona sen verran volumet vaihtelee riippuen siitä onko muu perhe kotona ja/tai nukkumassa. Ja välillä tää on stereovahvarina, jollon efektilaitteesta oikee kanava tulee gigmasterin efektilooppiin ja mastervolumelle on taas käyttöä.

Hyviä on molemmat vahvarit, enkä kummastakaan raaski luopua 8)
lonelyplayer
03.02.2012 21:55:24
Fonisoul_: Tää Tubemeister olisi kyllä niin mun vahvistin, ainakin paperilla. XLR-ulostulo, mahdollisuus käyttää ilman kaappia, kaksi kanavaa ja efektilenkki... Kaikki ne asiat mitä Tiny Terrorista on puuttunut.

Mutta miellyttääköhän soundi...? Tän ketjun perusteella ei kyllä uskalla summissa laitetta ostaa, pitää kierrellä testailemassa.

Mutta voi olla että lähtee Orange kohta vaihtoon.

Älä nyt helvetissä osta tolla perusteella. Olin kyllä itse ostamassa ko.vahvistimen mutta kun alkoi se älytön hype ärsyttämään. Päädyin lopulta EGNATER TWEAKER nuppiin...ei ole tarvinnut katua. Puuttuu reverb ja delay...mutta ne tuli hankittua TC-Electonicilta. Ei ole Tubemeisterissakaan.
aristoteles666
03.02.2012 22:06:55

lonelyplayer: Älä nyt helvetissä osta tolla perusteella. Olin kyllä itse ostamassa ko.vahvistimen mutta kun alkoi se älytön hype ärsyttämään. Päädyin lopulta EGNATER TWEAKER nuppiin...ei ole tarvinnut katua. Puuttuu reverb ja delay...mutta ne tuli hankittua TC-Electonicilta. Ei ole Tubemeisterissakaan.

älä nyt helvetissä dumppaa tuolla perusteella.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Fonisoul_
03.02.2012 23:26:30 (muokattu 03.02.2012 23:27:02)
lonelyplayer: Älä nyt helvetissä osta tolla perusteella. Olin kyllä itse ostamassa ko.vahvistimen mutta kun alkoi se älytön hype ärsyttämään. Päädyin lopulta EGNATER TWEAKER nuppiin...ei ole tarvinnut katua. Puuttuu reverb ja delay...mutta ne tuli hankittua TC-Electonicilta. Ei ole Tubemeisterissakaan.

Tweakerissa on kuitenkin vain yksi kanava. Haluan kaksi kanavaa ja niille volume ja mielellään myös gain-säädöt molemmille. Dual terror olisi täydellinen muuten, mutta siitä puuttuu efektilenkki.

Kävin tänään testailemassa Tubemeisteria. Ensivaikutelma nettikuvien jälkeen oli että onpas muovisen ja klehan näköinen vehjes. Puolivahingossa käteen tarttui aktiivi-EMG:illä ladattu LTD, jolla ei saanut oikein mitään järkevää ainakaan särökanavasta ulos, oli jotenkin ihan tukossa. Vaihdettuani tutummalta tuntuvaan LP-tyyppiseen Tokaihin passiivimikeillä, alkoi toimia särökanavakin. Täällä ketjussa valiteltua ylikirkkautta ei ainakaan sillä (tosi onnettoman tuntuisella) H&K:n omalla pikkukaapilla mielestäni tullut esiin. Molemmat kanavat toimi ihan mukavasti, mutta vähän sellainen tuntuma jäi että särökanavalla eq:ta saa jonkin aikaa ruuvailla että löytyy sopiva soundi.

Ihan peruspositiivinen kuva vahvistimesta jäi kuitenkin, mutta vielä pitää harkita.
lonelyplayer
05.02.2012 21:34:48
Fonisoul_: Tweakerissa on kuitenkin vain yksi kanava. Haluan kaksi kanavaa ja niille volume ja mielellään myös gain-säädöt molemmille. Dual terror olisi täydellinen muuten, mutta siitä puuttuu efektilenkki.

Kävin tänään testailemassa Tubemeisteria. Ensivaikutelma nettikuvien jälkeen oli että onpas muovisen ja klehan näköinen vehjes. Puolivahingossa käteen tarttui aktiivi-EMG:illä ladattu LTD, jolla ei saanut oikein mitään järkevää ainakaan särökanavasta ulos, oli jotenkin ihan tukossa. Vaihdettuani tutummalta tuntuvaan LP-tyyppiseen Tokaihin passiivimikeillä, alkoi toimia särökanavakin. Täällä ketjussa valiteltua ylikirkkautta ei ainakaan sillä (tosi onnettoman tuntuisella) H&K:n omalla pikkukaapilla mielestäni tullut esiin. Molemmat kanavat toimi ihan mukavasti, mutta vähän sellainen tuntuma jäi että särökanavalla eq:ta saa jonkin aikaa ruuvailla että löytyy sopiva soundi.

Ihan peruspositiivinen kuva vahvistimesta jäi kuitenkin, mutta vielä pitää harkita.

Ookke, ymmärrän pointin, sorry hieman kärkevä kommenttini. Kannattaa silti miettiä jos ei heti 100% kolahda.

Tweakeriä löytyy nyt muuten myös kahdella kanavalla :)
lonelyplayer
05.02.2012 21:55:07
aristoteles666: älä nyt helvetissä dumppaa tuolla perusteella.

No ehkä en kuitenkaan oikeesti. Tuli testattua Vantaalla ja ei oikein sytyttänyt.
Kun ei niin ei. Yksi Kettunen on jo perheessä että ei siinä mitään. Merkki on ok.

Jenkki (Kiinassa tehty) Egnater sitten voiton vei, edelleen tyytyväinen.

Ja kyllä näitä uusiakin vahvistimia vielä varmasti hankitaan, siitä pitää jatkuvat GAS-vaivat huolen :)
Fonisoul_
05.02.2012 22:41:55
lonelyplayer: Tweakeriä löytyy nyt muuten myös kahdella kanavalla :)

Tuo 40w versio kieltämättä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Turhan paljon tehoja, mutta toimis se varmaan silti vähän hiljasemmallakin.
JuSu
27.03.2012 22:49:52
Ja nyt sitten tuuppaa isompaa TubeMeisteria pihalle... On aika kovaa speksiä tossa, mm midiohjattavaa power soakia jne jne. Veikkaan kuitenkin katuhinnaksi 799,- , mikä on aika kova sitten.

http://www.hughes-and-kettner.com/p … 48&prod=TubeMeister%2036%20Head

JuSu
Lennu
28.03.2012 01:17:16

Ostaskohan? Taidan kyl.
no is any good musics maked anymore...
Karhukoira74
28.03.2012 06:31:50

Woehan fidel...tuahan vois kiinnostaa...
-So many assholes, so few bullets-
KameliFonisti
28.03.2012 09:51:27
Moro vaan!

Itsekin katselin tuota Tubemeisteria, mutta soundimaailma petti aika pahasti... Itse tykkään Lämpimistä putkisoundeista mallia Orange terror -sarja. Tubemeister kuullosti kaupassa kokeillessa kylmältä ja kovalta. tuo Power Soak -systeemi toimii mielestäni aika hyvin, ja tuo sisäänrakennettu D.I boksi on aivan mahtava idea, mutta kun soundit ei sytytä, niin ei sytytä.
Hihii, kameli.
Spiral
02.04.2012 10:39:57

Tein ihan pienen testin Tubemeisterin Red boxilla:llä.
http://youtu.be/n957Rtxj-QE

Tässä vähän mikitettyä soundia:
http://youtu.be/v66JQ3vc6UM
Ilelee
03.04.2012 14:01:54
JuSu: Ja nyt sitten tuuppaa isompaa TubeMeisteria pihalle... On aika kovaa speksiä tossa, mm midiohjattavaa power soakia jne jne. Veikkaan kuitenkin katuhinnaksi 799,- , mikä on aika kova sitten.

http://www.hughes-and-kettner.com/p … 48&prod=TubeMeister%2036%20Head

JuSu

Ei perkule, nyt rupes kaasuttaan! Olispa toi ollu silloin kun omani hankin, ei niinkään teho, mutta noi lisäominaisuudet olis helposti ollu lisähinnan arvoiset. Vaikka se maksais ton sun arvioimas n.800,- niin en ite ainakaan ole törmänny mihinkään muuhun jossa speksit ominaisuuksien kannalta olis lähellekään noita, ainakaan tässä hintaluokassa. Soundi on sitten eri juttu, jotku tykkää omenoista jne..

Sisäänrakennettu reverb, midiohjaus (ja ohjelmoitava), erilliset EQ:t, midi-ohjattu power soak, 3-kanavaa... kaikista lisäominaisuuksista olis mulle iloa. Enää kaipaisin erillistä kuulokeliitäntää, niin ei tarvis mökille ottaa mukaan muita vehkeitä.

Saas nähdä pystyykö hillitseen ostohaluja kun laite on saatu kauppoihin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)