Mase 02.02.2012 12:23:56 | |
---|
hallu: Itselläni hanavesi toimii ihan hyvin muuten, mutta se imusieni kovettuu mikä kaiketi johtuu hanavedessä olevasta kalkista. Varmaan seuraavien kostuttimien kohdalla alan tislaamaan sen veden josko kostutin sitten kestäisi paremmin. Toisaalta ilmankostutin ei liene huono vaihtoehto sekään. tislattua vettä saa ihan kaupastakin, mikäli ei jaksa itse askarrella moista. Akkuveden nimellä myyvät litran muovipullossa kaikissa honkkareissa tms. Taitaa tuollainen kostutin kuitenkin yhden talven kestää ihan hanavedelläkin... Uusi mato sit tilalle vaikka tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/Martin-Ac … p;hash=item5ae4b1d699#ht_500wt_1413 Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle. |
MonoPetri 02.02.2012 14:17:04 | |
---|
StevieRayVehkakoski: Mä hain Gigantista pari päivää sitten sellaisen Ufon näköisen oranssin kostuttimen ja kosteus/lämpömittarin. .... 89€ oli pömpelillä hintaa. Nyt näytti ainakin nettikaupan hinta olevan 149e ? Itse ostin joulukuussa samasta lafkasta wilfa HUE6B merkkisen - etuna tosi suuri vesisäiliö, jota silti saa olla lähes päivittäin täyttämässä. Lisäksi käytän kosteusmatoa. |
samipa 03.02.2012 07:02:47 | |
---|
Terve ! Ja eiku matoa koukkuun, eikä kö vettä matoon. Mittasin eilen kosteuden hyvällä mittarilla ja se näytti 15 %. Kasvit eivät lisää tarpeeksi kosteutta. Kovalla pakkasella tuota vettä pitäisi saada lisättyä asunnon ilmaan noin 10 litraa / vuorokausi. -Sami |
|
+makke+ 06.02.2012 22:06:33 | |
---|
|
samipa 07.02.2012 09:50:15 | |
---|
Mä olen vähän laiska ja mukavuudenhaluinen, siksi tuo allergiakaupan kostutin olis mun valinta. Isompi säiliö ja automaattinen kosteuden säätö eli laite kostuttaa, jos tarvii muttei turhaan. Jos päädyt toiseen versioon, osta mielummin tuollainen ihan perus kostutin, joita saa käytettynä kympillä tai multa vitosella. -Sami |
tiburon 22.03.2012 12:21:06 (muokattu 22.03.2012 19:05:19) | |
---|
kiriminni: Vinkkejä vielä mistä saisi halvalla kosteusmittarin ja kostuttimen? Turussa koluttu marketit ja halpahallit, lopulta löytyi Länsikeskuksen Citymarketista. Siis sellainen perinteinen hiuskosteusmittari, hinta taisi olla 17,90€. Edit: Löytyy myös Länsikeskuksen uudesta Prismasta euron halvemmalla :-) |