Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anna palautetta tuotannosta: The Healing Red
1 2 3
Texas Ranger
04.02.2012 23:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin jengi,
 
Tällaista luomurockia ollaan työstetty. Kuten kuulla saattaa, niin vierastamme sampleja, plugareita, keinotekoisia amplitubeguitarrigezdrummereita. Kaikki palaute otetaan todella mieluusti vastaan. Miltäs tämä raadin mielestä kuulostaa? Mietteet tuotannosta (100% selfmade, pienellä budjetilla väsättyä) ja materiaalista olisivat todella jees!
 
http://www.mikseri.net/artists/index.php?id=141955&
 
kmh
04.02.2012 23:48:16 (muokattu 04.02.2012 23:48:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarat on vähän turhan pinnassa lauluun verrattuna. Älkää antako kitaristin miksata ;)
 
Muuten kuullostaa äkkiseltään oikein mainiolta.
 
Texas Ranger
05.02.2012 10:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Kitarat on vähän turhan pinnassa lauluun verrattuna. Älkää antako kitaristin miksata ;)
 
Muuten kuullostaa äkkiseltään oikein mainiolta.

 
Okei, thanks! Referenssilevyinä tuli käytettyä muutamaa "kitaravetoista" levyä. Täytynee ottaa pari napsua kitaroita alaspäin, mutta ei toki liikaa :)
 
saastara
05.02.2012 10:37:04 (muokattu 05.02.2012 11:43:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texas Ranger: Okei, thanks! Referenssilevyinä tuli käytettyä muutamaa "kitaravetoista" levyä. Täytynee ottaa pari napsua kitaroita alaspäin, mutta ei toki liikaa :)
 
Äkkiseltään voisi sanoa, että aika helvetin haikea taiteellinen ura on edessä jos miksausta / muuta taiteellista visiota on muutettava aina kun joku random hyypiö netistä sanoo, että "tolleen sen kuuluu olla".
 
E: Tämä siis mitenkään kantaaottamatta siihen, että pitäisikö niitä kitaroita oikeasti laskea.
 
Hitler used Telefunkens.
Texas Ranger
05.02.2012 12:16:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Äkkiseltään voisi sanoa, että aika helvetin haikea taiteellinen ura on edessä jos miksausta / muuta taiteellista visiota on muutettava aina kun joku random hyypiö netistä sanoo, että "tolleen sen kuuluu olla".
 
E: Tämä siis mitenkään kantaaottamatta siihen, että pitäisikö niitä kitaroita oikeasti laskea.

 
Joo, joo. Ei tässä taiteellista visioita aleta kenenkään muun, kuin oman mielen mukaan muuttamaan. Eikö tän ketjun tarkoitus ole nimenomaan saada palautetta miksauksesta/toteutuksesta ja sitä kautta pohtia, mitä voisi lähteä korjaamaan/parantamaan? Käsittääkseni täällä on kuitenkin porukkaa kenellä on hyvä kuuntelu käytössä ja kun oma kuuntelu ei ole kovinkaan kaksinen, niin mielelläni otan kommentit vastaan. Oman harkinnan mukaan sitten mietitään, mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.
 
saastara
05.02.2012 15:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texas Ranger: Joo, joo. Ei tässä taiteellista visioita aleta kenenkään muun, kuin oman mielen mukaan muuttamaan. Eikö tän ketjun .. .. .. ....
 
Juu, en tästä nyt suoraan syyttänytkään.. Ei sitä nyt kuitenkaan pelkästä mielyttämisenhalusta pidä myöskään sanoa, että "joo, pitää varmaan laskea sitten kitaroita". :)
 
Hitler used Telefunkens.
Antti1
05.02.2012 15:57:15 (muokattu 05.02.2012 16:08:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä soittimet on kohtuullisen hyvin balanssissa, mä en niihin kovin paljoa koskisi keskinäisen äänenvoimakkuuden suhteen. Sen sijaan laulu jää vähän ehkä tosiaan jalkoihin. Pykälän verran sitä suuremmalle kääntäminen voisi tehdä terää miksaukseen mun mielestä. Varsinkin taustat/stemmat jäävät omituiseksi mutinaksi ilman selkeyttä.
 
Ehkä lauluille voisi myös koittaa kaivaa eq:lla enempi tilaa, vähän ylimääräistä huminaakuminaa tuntuisi olevan ainakin mun mielestä tarjolla vähän joka paikassa. Varsinkin niitä taustalauluja voi vähän käyttää rasvaimun kautta, jotta erottuvat paremmin. Samalla kertaa alempiin taajuuksiin puuttumalla saisi siivottua basarin ja basson osastoa myös vähän erottelevammaksi.
 
Kaikenkaikkiaan mun mielestä ihan hyvä demo, mutta vielä kuulostaisi olevan potentiaalia vähän parempaankin pienellä kiillotuksella. Musa kuulostaa mukavalta ja olennainen tulee ilmi kyllä nykyiselläänkin.
 
E: Pienen referenssikuuntelun myötä täytyy todeta, että yläpäät on jotenkin vähän kateissa äänitteestä. Jotenkin sellainen preesenssi ja varsinkin ylin yläpää uupuvat lähes kokonaan. Onko näitä leikelty jollain filtterillä, vai eikö ole äänityksissä tarttunut alunperinkään mukaan mihinkään?
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Texas Ranger
05.02.2012 16:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Juu, en tästä nyt suoraan syyttänytkään.. Ei sitä nyt kuitenkaan pelkästä mielyttämisenhalusta pidä myöskään sanoa, että "joo, pitää varmaan laskea sitten kitaroita". :)
 
Ei tietenkään pidä kaikkia miellyttää. Luulen, että ymmärrettiin molempien pointit tässä :)
 
Texas Ranger
05.02.2012 16:30:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mun mielestä soittimet on kohtuullisen hyvin balanssissa, mä en niihin kovin paljoa koskisi keskinäisen äänenvoimakkuuden suhteen. Sen sijaan laulu jää vähän ehkä tosiaan jalkoihin. Pykälän verran sitä suuremmalle kääntäminen voisi tehdä terää miksaukseen mun mielestä. Varsinkin taustat/stemmat jäävät omituiseksi mutinaksi ilman selkeyttä.
 
Ehkä lauluille voisi myös koittaa kaivaa eq:lla enempi tilaa, vähän ylimääräistä huminaakuminaa tuntuisi olevan ainakin mun mielestä tarjolla vähän joka paikassa. Varsinkin niitä taustalauluja voi vähän käyttää rasvaimun kautta, jotta erottuvat paremmin. Samalla kertaa alempiin taajuuksiin puuttumalla saisi siivottua basarin ja basson osastoa myös vähän erottelevammaksi.
 
Kaikenkaikkiaan mun mielestä ihan hyvä demo, mutta vielä kuulostaisi olevan potentiaalia vähän parempaankin pienellä kiillotuksella. Musa kuulostaa mukavalta ja olennainen tulee ilmi kyllä nykyiselläänkin.
 
E: Pienen referenssikuuntelun myötä täytyy todeta, että yläpäät on jotenkin vähän kateissa äänitteestä. Jotenkin sellainen preesenssi ja varsinkin ylin yläpää uupuvat lähes kokonaan. Onko näitä leikelty jollain filtterillä, vai eikö ole äänityksissä tarttunut alunperinkään mukaan mihinkään?

 
Ei ole erikseen leikelty yläpäitä. Rumpujen overeista hieman vaimensin pahimpia kolinoita ja kilinöitä pois, ei sen enempää. Lauluissa taas päinvastoin, ylärekisteriä olen joutunut kaivamaan equlla enemmän esiin. Skitoista vaimensin enimmät alapäät pois ja nostin keski- ja yläpäätä.
 
Täytyykin tsekata noi kaikki lauluraidat vielä kerran läpi. Sieltä varmaan saisi lisää presenceä leikkaamalla turhat alapäät poies ja korostamalla snadisti yläpäitä. Meinasitko, että yläpäät uupuu kauttaaltaan vai pelkästään lauluraidoista?
 
Antti1
05.02.2012 16:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texas Ranger: Meinasitko, että yläpäät uupuu kauttaaltaan vai pelkästään lauluraidoista?
 
Kyllä se on kokonaisuudessaankin mun mielestä vähän tunkkainen yläpäästään ihan jokaisen äänilähteen osalta. Jonkinlaisella masteroinnilla sitä saanee korjailtua vähän, mutta yksittäisistä raidoistahan toi liikkeelle pitäis lähteä, jottei tarvii koittaa kiillotella jälkeenpäin.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Texas Ranger
05.02.2012 16:51:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kyllä se on kokonaisuudessaankin mun mielestä vähän tunkkainen yläpäästään ihan jokaisen äänilähteen osalta. Jonkinlaisella masteroinnilla sitä saanee korjailtua vähän, mutta yksittäisistä raidoistahan toi liikkeelle pitäis lähteä, jottei tarvii koittaa kiillotella jälkeenpäin.
 
Kiitti asiallisista vinkeistä. Noi on nopeesti tsekattu läpi.
 
Antti1
05.02.2012 16:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texas Ranger: Kiitti asiallisista vinkeistä. Noi on nopeesti tsekattu läpi.
 
Ei muuta kuin sitkeää istumalihasten harjoittelua referenssilevyjä kuunnellen. Kannattaa tehdä riittävän lyhkäisiä päiviä miksausduuneissa ja pitää pientä taukoa kokonaan ennen lopullisia päätöksiä, jos ei oo mitään tiukkaa deadlinea. Omiin juttuihinsa turtuu nopeasti ja varsinkin sellainen 8h yhtäjaksoinen luukutus on omiaan "sokaisemaan" tekemisilleen.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Texas Ranger
05.02.2012 17:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei muuta kuin sitkeää istumalihasten harjoittelua referenssilevyjä kuunnellen. Kannattaa tehdä riittävän lyhkäisiä päiviä miksausduuneissa ja pitää pientä taukoa kokonaan ennen lopullisia päätöksiä, jos ei oo mitään tiukkaa deadlinea. Omiin juttuihinsa turtuu nopeasti ja varsinkin sellainen 8h yhtäjaksoinen luukutus on omiaan "sokaisemaan" tekemisilleen.
 
Näinhän se on tehtävä. Tässä projektissa on plussaa, että ei ole ehdotonta deadlinea ja saa rauhassa työstää. Ihan ok demotasoa mielestäni ollaan saatu aikaan, mutta aina voi parantaa ja hioa sieltä täältä.
Toi on todellakin totta, että omille biiseille sokaistuu todella nopeasti. Tämän vuoksi olisi aina hyvä saada "ulkopuoliset korvat" käyttöön edes jossain vaiheessa miksausta.
 
Lahtari
06.02.2012 13:50:44 (muokattu 06.02.2012 13:52:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuolla tuplailtu kitararaitoja paljon? Onko instrumenttien panoronti millä tolalla kun tuntui tuo reteokuva jotensakin reikäiseltä. Semmonen tuplaW/LCR-pannausko ? Rummut oli jotenkin taustalla mikä tietysti heti ottaa näin rumpalin korvaan. XD Mutta olipahan ainakin mielenkiintoisen kuuloista kun on kerrankin syvyyttä miksauksessa. 2D-miksaukset pannaan! Omalla kohdalla korvien väsymiseen on auttanut, kun pitää vartin tauon ja 45 minuuttia ruuvausta.
 
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too
Texas Ranger
06.02.2012 16:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahtari: Onkos tuolla tuplailtu kitararaitoja paljon? Onko instrumenttien panoronti millä tolalla kun tuntui tuo reteokuva jotensakin reikäiseltä. Semmonen tuplaW/LCR-pannausko ? Rummut oli jotenkin taustalla mikä tietysti heti ottaa näin rumpalin korvaan. XD Mutta olipahan ainakin mielenkiintoisen kuuloista kun on kerrankin syvyyttä miksauksessa. 2D-miksaukset pannaan! Omalla kohdalla korvien väsymiseen on auttanut, kun pitää vartin tauon ja 45 minuuttia ruuvausta.
 
Skittoja ei ole tuplattu lainkaan. Skitat molemmilla laidoilla, ei ääripäissä kuitenkaan. Basso, basari ja snare suht keskellä sekä laulu myös. Taustalauluja levitetty molemmille puolille. Suurinpiirtein yksinkertaisuudessaan noin. Rummuissa varsinkin tomiosasto jää jalkoihin, niitä kun ei mikitetty lainkaan. Tuosta on vaikeaa lähteä nostamaan muuta settiä ilman, että pellit puskee liikaa esiin.
Syvyyshän on vain hieno asia :)
 
Hannu H.
07.02.2012 20:34:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ei kyllä tuo Antti1:n mainitsema yläpäiden puute häirinnyt yhtään. Istuu tämmönen vähän "tumpumpi" soundimaailma teidän musaan oikein hienosti. Laulut tosiaan vähän kateissa paikoin, mutta muuten balanssi on ainakin kuulokkeilla kiva.
 
Pientä terävyyttä toki voisi kautta linjan hakea seuraaviin äänityksiin niin päästäisiin ehkä lähemmäksi yleistä meininkiä. Kitaroiden mikitys vähän lähempää jne.
 
Rouheaa musaa. Meikä tykkää!
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Sinfactor:MySpace Youtube
Texas Ranger
08.02.2012 09:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Mua ei kyllä tuo Antti1:n mainitsema yläpäiden puute häirinnyt yhtään. Istuu tämmönen vähän "tumpumpi" soundimaailma teidän musaan oikein hienosti. Laulut tosiaan vähän kateissa paikoin, mutta muuten balanssi on ainakin kuulokkeilla kiva.
 
Pientä terävyyttä toki voisi kautta linjan hakea seuraaviin äänityksiin niin päästäisiin ehkä lähemmäksi yleistä meininkiä. Kitaroiden mikitys vähän lähempää jne.
 
Rouheaa musaa. Meikä tykkää!

 
Kiitoksia palautteesta! Sellaista "vanhan ajan" likaisesti rullaavaa rokkia yritetään tehdä. Kyllähän tosta se tietty presenssi uupuu, mutta opimme tästä ja parannetaan seuraavalla kerralla.
 
Puunasin hieman tota miksausta. Leikkelin turhat alapäät, snadisti nostin laulua ym pientä. Tuolta voi kuulostella http://dl.dropbox.com/u/59697109/Brand%20New%20Start.mp3
Eipä siinä nyt mahdottoman suurta eroa ole, ehkä sitä pientä terävyyttä tuli lisää näihin vanhoihin verrattuna http://www.mikseri.net/artists/?id=141955
 
kmh
08.02.2012 11:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulun nosto teki ihmeitä.
 
Antti1
08.02.2012 13:05:35 (muokattu 08.02.2012 13:05:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tuossa on nyt kivasti jo ylä-äänetkin esillä ja lauluista saa paremmin selvää. Hyvältä kuulostaa!
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
zekeode
08.02.2012 16:17:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi miksaus tuo kyllä tuoreutta tähän. Kunhan ei lähdetä liikaa siloittelemaan tulevaisuudessa. Ettei pääse sanomaan, että "eka demo olis paras". :)
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb.com:sta. Koodilla YUY952 5$ alennusta ekasta tilauksesta - Blogini, joka tuskin kiinnostaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «