Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkarituaalit
1 2
Bobana
04.02.2012 18:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta pläjäyspalstalta sainkin kimmarin tähän topiikkiin että mitkä tai mitä ovat teidän rituaalinne ennen keikkaa?
Polviin naputtelua, kynsien jyrsintää, ympyrää kävelyä yms.?
 
Itse olen sitä sorttia että pakkaa jännittämään jonkun verran ennen vetoa joka sitten kaikkoaa kyllä ekojen tahtien aikana.
Tapana on mennä bäkkärille hyvissä ajoin ja teipata kapulat, vähän naputtelua ja sormijumppaa. Biisilistan kertausta ja biisien aloitusten pänttäämistä jotta sujuu mutkitta.
Jossain määrin myös pinna kiristyy ennen ja kaveritkin ovat sanoneet että aika kireenä olen. Pitkä "yhteiselo" on tuonut sen että jättävät rauhaan jotta saan keskittyä ja yleensä vetäydynkin omiin oloihini n. ½ tuntia ennen h-hetkeä.
 
En tiä. Otankohan liian vakavasti mutta mulle on tärkeetä antaa kaikkensa stagella ja aina vedetään aivan täysillä jotta ne muutamatkaan maksavat asiakkaat ei pettyisi.
 
Niin. Kertokaa omistanne.
 
Ai nyvvai??!
jazzmies
04.02.2012 18:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Patsastelen lavan lähettyvillä ja tuijotan settiä tyyliin "tämä iltana minä vien, ja sinä vikiset". Haluan olla mahdollisimman lähellä yleisöä tai mieluiten jopa yleisön seassa kasvottomana popjazz-ryökäleenä ennen keikkaa. En juo ennen lavalle menoa paitsi jos on safkaa tarjolla.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
TAMAS
04.02.2012 21:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä menee niin, että 2 kaljaa ennen keikkaa ja kolmas keikalle mukaan ( Jos on keikka missä moinen on sallittua) tämä siis kuuluu rituaaleihin. Bäkkärillä tulee sit venyteltyä vähä ja taputeltua polviin ja kelaillen vähä biisejä samalla. Paikat lämpimäksi ja sit vetämään ja heilumaan täysillä niille ketä siellä on paikalla. Olipa 1 henkilö tai 100 kaikille täysillä. Vaikka ei olis sitä yhtäkään nii soitetaan sille baarin pitäjälle sitte. :D
 
Duro
04.02.2012 22:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jallushotit per soittaja ennen keikkaa ja jokunen olut. Kanssa tuli myös pidettyä aina ennen vetoa lyhyt pow wow ja tsemppaushetki. Siitä sitten lavalle. Efreet Sultanin kanssa polteltiin myös suitsukkeita lavan reunalla ennen vetoa. Ooppiumisuitsukkeista lähtee hyvät sävärit keikalle :)
 
Piste.
Buusteri
04.02.2012 22:59:36 (muokattu 04.02.2012 22:59:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nestetytys tunti pari ennen keikkaa. Tämän jälkeen vessassa ravaamista semmoiset 16 kertaa. Tunti ennen keikkaa setin ja korvamonitoreiden tsekkaus. Puoli tuntia ennen keikkaa lämmittelyt käsille ja jaloille. Ennen lavalle menoa pieni hengen nostatus bändin muiden tyyppien kanssa. Ja eikun menoks.
 
EDIT: Niin ja ei missään nimessä yhtään alkoholia ennen keikkaa.
 
www.akmaband.com
Bobana
04.02.2012 23:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: En juo ennen lavalle menoa paitsi jos on safkaa tarjolla.
 
En juo minäkään.
Ei tämmöinen vanha ja lihava jaksa eikä pysty soittamaan rässiä jos on juustossa.
Hieno oli tuo mielikuva "kävelen... ja tänä iltana olet minun..." Haha! :D
 
Ai nyvvai??!
Anonymous-jazz
05.02.2012 00:06:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: En juo ennen lavalle menoa paitsi jos on safkaa tarjolla.
 
Meinaat sitten nestehukasta kärsiä koko keikan?
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jazzmies
05.02.2012 09:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Meinaat sitten nestehukasta kärsiä koko keikan?
 
OK, en "juo" tai "nauti" enne lavalle menoa, ja ei sitä vettäkään maratoonarikameli aina tarvitse.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
hollmi-5
05.02.2012 10:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vedän puvun päälle. Kyselen basistilta ekan biisin (kun en viitsi listaa kirjoittaa ja loput arvaan spiikeistä).
 
Lavalle olen vienyt juomaa jo etukäteen. Litran verran menee vettä, joskus oluttakin/setti.
 
Bändin jätkien kanssa puhutaan mukavia ja naureskellaan yleensä. Äänimies menee varttia ennen ja käy tsekkaamassa, että virrat on kaikissa sähkölaitteissa päällä.
 
En pidä kapuloita bäkkärillä, joten lämmittely jää aina tekemättä. Tämän kohdan soisin muuttuvan ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lucky 7
05.02.2012 13:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puku päälle ja yleistä höpinää. Jos ruokaa tarjoolla, niin syödään.
 
TÄ?
Epämuusikko
05.02.2012 15:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Punnertelua, Powerballia, venyttelyä ( kyynärpäät, selkä, niska, joskus jopa jalat), muutama kyykkyhyppy, Jojomayer-tyylistä norppataputtelua sekä erinäisiä kapulaliikkeitä siihen pisteeseen asti että käsivarsissa alkaa jotain tuntua. Syvään hengittelyä.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
sahkuifk
05.02.2012 17:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ryhmähali!!
 
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Sonormies
06.02.2012 21:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Naputtelua polveensidottavaan padiin lämppäriksi ja yksi olut rentoutukseen.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
asa
07.03.2012 14:26:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rentoa läpän heittoa parin kaljan kanssa (kolme on jo liikaa, sitten menee Lars Ulrich jalkoihin), ja noin 30-60 min ennen keikan alkua alan lämmittelemään käsiä ja varsinkin jalkoja/pohkeita. Musatyyli kun on sitä rankemman osaston vihtomista ja mättämistä, niin ilman lämmittelyä menee pari ekaa biisiä käyntiin pääsemiseen.
 
UP THE IRONS!
vitikka
08.03.2012 13:18:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perushengailua takahuoneessa ja lämmittelyä pienen jumpan muodossa. Mahdollinen vaatteiden vaihto, vesipullon laitto takataskuun = tallessa myös lavalle mennessä. Biisilistaa en ole tehnyt varmaan yli vuoteen, vaan kuulostellut spiikeistä mitä vedeään seuraavaksi. Jatkossa taustanauhojen kanssa pelatessa läppärin vieminen lavalle ennen keikkaa ja biisilistan teko. WC. Nappulat roikkumaan olkapäille --> nappulat korviin --> ryhmähalaus --> lavalle.
 
Määrä korvaa laadun, vai miten se oli?
tomboarmageddon
08.03.2012 14:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän niitä uskalla julkituoda. Poliisit kiinnostuu heti ja mitä jos äiree lukee tätä joskus;)
 
jazzmies
08.03.2012 21:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Eihän niitä uskalla julkituoda. Poliisit kiinnostuu heti ja mitä jos äiree lukee tätä joskus;)
 
Nämä harrastukset ovat aiheuttaneet minun eroamisen kahdesta bändistä pelkästään musiikillisista syistä.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
tomboarmageddon
09.03.2012 11:42:52 (muokattu 09.03.2012 11:44:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Nämä harrastukset ovat aiheuttaneet minun eroamisen kahdesta bändistä pelkästään musiikillisista syistä.
 
Kaivappas jostain sitä huumorintajua taas. Vai onko pussit jo tyhjät;)
Näin puhtaasti teoreettisena kysymyksenä kuitenkin... Jos oisit päässyt joskus Coltranen bändiin, oisitko tiukkaillut ja lähtenyt läpyttämään toisen huonohkojen taipumuksien vuoksi?. Käsitin, että puhuit jostain tämmöisestä. Näin vain siis ihan esimerkkinä jänkkään.
Mulla on se linja, että kaikki tekee mitä lystää kunhan pystyy soittamaan.
 
jazzmies
09.03.2012 17:31:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Kaivappas jostain sitä huumorintajua taas. Vai onko pussit jo tyhjät;)
Näin puhtaasti teoreettisena kysymyksenä kuitenkin... Jos oisit päässyt joskus Coltranen bändiin, oisitko tiukkaillut ja lähtenyt läpyttämään toisen huonohkojen taipumuksien vuoksi?. Käsitin, että puhuit jostain tämmöisestä. Näin vain siis ihan esimerkkinä jänkkään.
Mulla on se linja, että kaikki tekee mitä lystää kunhan pystyy soittamaan.

 
Mua naurattaa! LOL! Etenkin kun itse on "tehnyt mitä lystää", niin huomaa taatusti ympäröivän laadun.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
tomboarmageddon
10.03.2012 00:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Mua naurattaa! LOL! Etenkin kun itse on "tehnyt mitä lystää", niin huomaa taatusti ympäröivän laadun.
 
Ja sitten kun on tarpeeks tiukkaillut, niin löytää itsensä harmittelemasta sitä ettei ole ollut kovin halutttu soittaja?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «