Aihe: Millainen on mielestäsi hyvä snaresoundi?
1 2 3 4 5 6 7 8
Laakstr
16.01.2012 11:07:24
Tässähän on niin legendaarinen rumpujen nauhoitus/mikitys et snarenkin ON PAKKO kuulostaa hyvältä: http://www.youtube.com/watch?v=6MRLoqIxr3o
Legenda
16.01.2012 16:29:17
Jos joku tietää millä Sampo tuossa soittaa niin infotkaapa http://www.youtube.com/watch?v=OkQ8AEgWSpw&feature=relmfu helvetin hieno virppasoundi niinkuin aina Egotripillä.
legenda oli hyvä juoma!
ferodoz
16.01.2012 16:47:52

Legenda: Jos joku tietää millä Sampo tuossa soittaa niin infotkaapa http://www.youtube.com/watch?v=OkQ8AEgWSpw&feature=relmfu helvetin hieno virppasoundi niinkuin aina Egotripillä.

Eikös se oo soittanu jollain N&C snarella? Joskusnäin sillä muistaakseni jonkun Ludwig Classic Maplenkin.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Apple
01.02.2012 12:59:14
Kertokaas millainen tuo yamahan Dave Weckl Signature snare oikeen on? Moni varmaan tuolta torilta bongannu. Itse ostaisin ihan testatakseni, mutta ei aina ole sitä mahdollisuutta.
Velli
01.02.2012 15:35:53
Apple: Kertokaas millainen tuo yamahan Dave Weckl Signature snare oikeen on? Moni varmaan tuolta torilta bongannu. Itse ostaisin ihan testatakseni, mutta ei aina ole sitä mahdollisuutta.

Mulla on tuollainen. Se on hyvä virveli. Muutoin hyvin samankaltainen kuin Yamaha Maple Custom, mutta tuplakoneisto lisää sävyjen määrää. Normi Maple Customia ei saa myöskään 5" syvänä. Youtubesta vaan tsekkailemaan Wecklin videoita. Niistä saa soundireferenssiä.
VeKrio
03.02.2012 12:22:59

Apple: Kertokaas millainen tuo yamahan Dave Weckl Signature snare oikeen on? Moni varmaan tuolta torilta bongannu. Itse ostaisin ihan testatakseni, mutta ei aina ole sitä mahdollisuutta.

Itsekin sitä kassellut. Mä linkitin joskus vekkulin klipin missä se tota käyttää, ja hyvältä kuulostaa. Velli, käytitkö sä sitä ikäänkuin joko tai matolla vai molemmat päällä? Luulis, että saattaa tuottaa häiriöääntä toinen matto ollessaan irti.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
markkuliini
03.02.2012 12:59:40

VeKrio: Itsekin sitä kassellut. Mä linkitin joskus vekkulin klipin missä se tota käyttää, ja hyvältä kuulostaa. Velli, käytitkö sä sitä ikäänkuin joko tai matolla vai molemmat päällä? Luulis, että saattaa tuottaa häiriöääntä toinen matto ollessaan irti.

Ei kai virvelin matto pidä mitään ääntä kun se on pois päältä... Ilmassa roikkuvaa löysää lankaa. Näin niinkuin maalaisjärjellä ajateltuna. Vai missanko jotain?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Velli
03.02.2012 14:35:14
VeKrio: Itsekin sitä kassellut. Mä linkitin joskus vekkulin klipin missä se tota käyttää, ja hyvältä kuulostaa. Velli, käytitkö sä sitä ikäänkuin joko tai matolla vai molemmat päällä? Luulis, että saattaa tuottaa häiriöääntä toinen matto ollessaan irti.

Ei se toinen matto mitään häiriöääntä pidä silloin kun se ei ole käytössä. Ei-käytössä-oleva matto käyttäytyy samalla tavalla kuin normaalin yksimattoisenkin virvelin matto silloin kun matto ei ole päällä.

Juuri nyt mulla on käytössä ainoastaan toinen matto. Sattuneesta syystä mulla ei ole siinä kuin toinen matto kiinni tällä hetkellä. Pitäisi saada aikaiseksi hommata se toinenkin.
VeKrio
03.02.2012 18:20:06 (muokattu 03.02.2012 18:21:52)

markkuliini: Ei kai virvelin matto pidä mitään ääntä kun se on pois päältä... Ilmassa roikkuvaa löysää lankaa. Näin niinkuin maalaisjärjellä ajateltuna. Vai missanko jotain?

Mulla on joskus ollut sellasia virveleitä, missä oli sellainen nostin, joka ei laskenut mattoa kovin alas. Sit se pärisi jos löi forte fortissimo. Mut Yamahan laadukkaissa nostimissa ei kai tätä ongelmaa oo.

Vakavasti harkitsen ostaa pois Torilta pyörimästä ton Yamahan 6,5" teräsvirpan. Olispa vaan paksummat vanteet.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Puzzle
03.02.2012 19:40:11

VeKrio: Mulla on joskus ollut sellasia virveleitä, missä oli sellainen nostin, joka ei laskenut mattoa kovin alas. Sit se pärisi jos löi forte fortissimo. Mut Yamahan laadukkaissa nostimissa ei kai tätä ongelmaa oo.

Ja tuonkin voi varmaan eliminoida säätämällä maton kireyttä?
Kailis
04.02.2012 10:46:04

Puzzle: Ja tuonkin voi varmaan eliminoida säätämällä maton kireyttä?

Matto säädetään siten että kireys on oikea jännityksessä eli kun se osuu kalvoon. Joissain koneistoissa vara ei riitä laskemaan mattoa tarpeeksi alas kun se on pois päältä. Toki sitä voi säätää niin löysälle että ei pärise lepoasennossa mutta joutuu joka kerta kiristämään kun laittaa päälle.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
markkuliini
04.02.2012 11:22:02 (muokattu 04.02.2012 12:11:01)

Joskus mulla oli vanhan mallisessa Dw:n matonnostimessa sellainen "vika" että kun maton laski alas, niin matto rämisi silti hieman. Sitten ymmärsin että matto ei päässyt laskeutumaan tarpeeksi koska koneiston alaosa jäin alakalvon tasalle, joten löysäsin mattokoneistoa (jotta se laskeutui) ja kiristin naruja kompensoidakseni asian. Näin koneisto alaosa pääsi laskeutumaan alemmas kuin alakalvo ja homma oli siis ollut omista säädöistä kiinni.
Edit: Eikä siis rämissyt enää.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
04.02.2012 11:54:05 (muokattu 04.02.2012 11:57:37)

Eikö se koneiston on/off liike olekaan vakio =/ Siis en ymmärrä.
EDIT
Eiku joo =D
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
moderndrummer88
04.02.2012 22:26:52
Super-sensitivessä mulla vastaava ongelma, onko jollain ko. kapineen omistavalla tietoa, pääseekö tosta häikästä jotenkin eroon, vai pitääkö se vain kestää..?
hollmi-5
04.02.2012 22:28:29
moderndrummer88: Super-sensitivessä mulla vastaava ongelma, onko jollain ko. kapineen omistavalla tietoa, pääseekö tosta häikästä jotenkin eroon, vai pitääkö se vain kestää..?

Alakalvon vaihto tai uunissa pito poistaa ongelman.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=3437528#p3437528
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
04.02.2012 22:32:10
hollmi-5: Alakalvon vaihto tai uunissa pito poistaa ongelman.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=3437528#p3437528

Jep, mutta sekin auttaa vain ekan kuukauden, kun kalvo taas sitten kulahtaa...
hollmi-5
04.02.2012 22:36:33
moderndrummer88: Jep, mutta sekin auttaa vain ekan kuukauden, kun kalvo taas sitten kulahtaa...

Toisena vaihtoehtona on toki alavanteen vaihto sellaiseen, jossa maton kohdalla on tilavammat aukot.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ehveli
05.02.2012 22:51:04
Metallinen, erittäin napakka kireällä kalvolla
Kailis
06.02.2012 00:52:41 (muokattu 06.02.2012 00:54:08)

moderndrummer88: Super-sensitivessä mulla vastaava ongelma, onko jollain ko. kapineen omistavalla tietoa, pääseekö tosta häikästä jotenkin eroon, vai pitääkö se vain kestää..?

Ai niin täähän se olikin se. Siis mun pre-serialissa sama ongelma.
Uuniin en laita enää muuta kuin ruokaa sen jälkeen kun pilasin saatanan kalliit Graf luistimet.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)