MMBW 02.02.2012 18:10:40 | |
---|
noniin. täälä on taisteltu paljon ja olen myös saanut vastauksia, KIITOS KAIKILLE! luulen että helpoimmalla + halvimmalla nauhan kanssa pääsen sillä lisä palalla joka laitetaan, TODELLA TYHMÄ KYSYMYS mutta siis palanhan on oltava vaahteraa? ja tarvitseeko siihen jotain käsittelyä että tulee samaa väriä jne. 2. koitan nyt itsekin kaivaa tuolta netin syövereistä niistä lukkojen asennuksesta tietoa, mutta hämää vaan kun olen mittaillut nauhoja toisen kitaran ja tämän fenderin välillä niin ne ovat samoilla väleillä ainut että LTDssä on 24 nauhaa floikka ja lukot joten kun 1 nauha on (x) leveä niin miten kun ei riitä pituus niille lukoille + kaularauta ottaa vielä vastaan(ko)? + ei pääse enää kaularautaan ylhäältä käsiksi. kertokaa jos löydätte nettisivuja tms. KIITOS VIELÄ KERRAN! :) |
Johann Onn 02.02.2012 19:14:04 (muokattu 02.02.2012 19:16:11) | |
---|
|
the-Antero 02.02.2012 19:22:07 (muokattu 02.02.2012 19:42:25) | |
---|
Johann Onn: Esim. Fender strato = Satulan leveys n. 42mm / Ibanez RG = Leveys n. 43 mm Niitä lukkosatuloita on sitten "muutama", ei niitä ihan arpaa heittämällä kannatta ostaa. http://guitar-tremolo.com/hp308369/ … 7b289888X1353ef89036X5f62#varianten Ton listan nähtyäni, itse kyllä ostaisin suosiolla jonkun straton, jossa on floikka jo valmiina. Yleisesti ottaen stratoihin käy tuo R2 :) edit lista on siksi niin pitkä että noita värivaihtoehtoja on myös hirmuinen määrä :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Les Fender 02.02.2012 22:39:44 (muokattu 02.02.2012 22:42:22) | |
---|
MMBW: noniin. täälä on taisteltu paljon ja olen myös saanut vastauksia, KIITOS KAIKILLE! luulen että helpoimmalla + halvimmalla nauhan kanssa pääsen sillä lisä palalla joka laitetaan, TODELLA TYHMÄ KYSYMYS mutta siis palanhan on oltava vaahteraa? ja tarvitseeko siihen jotain käsittelyä että tulee samaa väriä jne. Oletko ihan varma että tajuat mitä kaikkea tuossa pitää tehdä, että lopputulos on normaalia 22-nauhasta kaulaa vastaava, myös ulkonäöllisesti? Tarvitset ainakin nämä: -Kanadan vaahteraa palan. Syysuunta sama kuin vanhassa kaulassa, mielellään sävykin. -Sellaiset värkit,että saat palaan/kaulaan hyvät liimapinnat ja saman radiuksen kuin kaulassa -keinolla x -PU-lakkaa. -Sellaista väriä, (esim Base Color, sopiva sävy) että saat palan sointumaan vanhaan kaulaan. -Nauhauran sahaukseen sopivan sahan (Nauhan tangiin sopiva terä) Nauhauran paikan mitoitukseen löytyy netistä taulukoita, mittaa tarkasti! -Saman kokoista nauhamateriaalia kuin muutkin nauhat (mahdollisesti hieman matalampaa, jos vanhat nauhat kovin kuluneet) -Nauhojen hiontaan soveltuvat välineet (ainakin nauhojen pyöristysviila, muut voit tehdä itse jos osaat.) + kaikenlaista hiomatarvetta jolla saat hiottua puuta, lakkoja ja nauhoja.... Tietysti voit tehä miten haluat, mut jos lopputulos pitää olla hyvä. "Living is easy with eyes closed!" |
aristoteles666 03.02.2012 01:20:36 | |
---|
Les Fender: Oletko ihan varma että tajuat mitä kaikkea tuossa pitää tehdä, että lopputulos on normaalia 22-nauhasta kaulaa vastaava, myös ulkonäöllisesti? Tarvitset ainakin nämä: -Kanadan vaahteraa palan. Syysuunta sama kuin vanhassa kaulassa, mielellään sävykin. -Sellaiset värkit,että saat palaan/kaulaan hyvät liimapinnat ja saman radiuksen kuin kaulassa -keinolla x -PU-lakkaa. -Sellaista väriä, (esim Base Color, sopiva sävy) että saat palan sointumaan vanhaan kaulaan. -Nauhauran sahaukseen sopivan sahan (Nauhan tangiin sopiva terä) Nauhauran paikan mitoitukseen löytyy netistä taulukoita, mittaa tarkasti! -Saman kokoista nauhamateriaalia kuin muutkin nauhat (mahdollisesti hieman matalampaa, jos vanhat nauhat kovin kuluneet) -Nauhojen hiontaan soveltuvat välineet (ainakin nauhojen pyöristysviila, muut voit tehdä itse jos osaat.) + kaikenlaista hiomatarvetta jolla saat hiottua puuta, lakkoja ja nauhoja.... Tietysti voit tehä miten haluat, mut jos lopputulos pitää olla hyvä. jos tuo ei sinulta onnistu, niin aika avuton olet, ei tuo ole vaikea tehdä, edes hyvin. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
0101978 03.02.2012 01:45:55 | |
---|
Mun mielestä toi ei ole ihan helppo nakki. Nauhaan oikean radiuksen taivutus on jo itsessään hankalaa aloittelijalle. Puhumattakaan pysyvästä kiinnittyksestä ja hionnasta. Lisäpalan ja otelaudan radiuksen natsaaminen on myös tehtävä aika tarkkaan, jos meinaa saada palan pysymään. Sitten mahdolliset puun elämiset, ect. Itse kallistuisin johonkin helpompaan modaamiseen. Karsisin ehkä sen decalin noista vaatimuksista. Se kun on hieman helpompi "liimata" paikoilleen kuin toi nauhasavotta. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
Ekku01 03.02.2012 02:11:47 | |
---|
"Joh. 3:16" |
aristoteles666 03.02.2012 02:33:07 (muokattu 03.02.2012 02:39:08) | |
---|
0101978: Mun mielestä toi ei ole ihan helppo nakki. Nauhaan oikean radiuksen taivutus on jo itsessään hankalaa aloittelijalle. Puhumattakaan pysyvästä kiinnittyksestä ja hionnasta. Lisäpalan ja otelaudan radiuksen natsaaminen on myös tehtävä aika tarkkaan, jos meinaa saada palan pysymään. Sitten mahdolliset puun elämiset, ect. Itse kallistuisin johonkin helpompaan modaamiseen. Karsisin ehkä sen decalin noista vaatimuksista. Se kun on hieman helpompi "liimata" paikoilleen kuin toi nauhasavotta. ihan tarvikkeina löytyy fenderiltä valmiiksi taivutettuja nauhoja. sahaat sen palan kaulan päästä pois, siihen päälle hiomapaperi karhea puoli ylöspäin, hinkkaat siihen puupalasta, ja voila, sulla on oikea radius, nyt siihen uuteen palaseen hiomapaperi karhea puoli alaspäin ja hinkkaat sen radiuksen siihen vaahterapalaan. voit tietysti tehdä sen vaikka ensimmäisen nauhan kohdalla. helpompi hinkata. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
aristoteles666: jos tuo ei sinulta onnistu, niin aika avuton olet, ei tuo ole vaikea tehdä, edes hyvin. Miten niin Les Fenderiltä ei onnistuisi? Soitinrakentaja kun on. Vaikeus on siinä, että sen saa näyttämään "viralliselta", eli ettei näy sävy- ja puunsyyeroja, eikä liimaussaumoja. Kaikki tuo vaatii sopivat työkalut taidon lisäksi. MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |
McNulty 03.02.2012 10:06:27 | |
---|
Terry Pantheras: Miten niin Les Fenderiltä ei onnistuisi? Soitinrakentaja kun on. Vaikeus on siinä, että sen saa näyttämään "viralliselta", eli ettei näy sävy- ja puunsyyeroja, eikä liimaussaumoja. Kaikki tuo vaatii sopivat työkalut taidon lisäksi. Ei muuta kuin vie Aristoteles666:lle kitaran laitettavaksi. On kuulemma piece of cake, eli ei varmasti maksakaan juur mittää :) Itse luopuisin myös decal-touhuista. Teetättäisin Warmothilla tai jollain kotimaisella nyrkkipajalla sopivan kaulan haluamillani spekseillä. Jos pitää Fenderin logot väärentää lapaan, niin siirtokuvina ja hivenen kirkasta PU-lakkaa päälle, että pysyvät. Halpaa... tuskin, mutta ainakin Warmothilta ja custompajoilta saa laadukkaan lopputuloksen. Ei tarvitse itse leikkiä nauhojen ja lakkojen kanssa. Ei tarvitse hankkia työkaluja... ja saa kuitenkin toiminnaltaan varmasti hyvän kaulan. Plussaa kotimaiselle käsityölle siitä, että sinne voi halutessaan viedä koko kitaran rungon, jolloin kaula mitoitetaan ja valmistetaan kaulataskuun 100% sopivaksi. If you ain't first, you're last! |
aristoteles666 03.02.2012 10:12:09 | |
---|
mä teen vain omat kitarat, ja joitain kavereille. eli turha mulle tuoda vieraan, mutta tuosta oli nyt edellisillä sivuilla tehty jo mahdoton kunnes snagm tiu diu diu laittoi linkit että kyllähän ihan tehtävissä, les oli jo tyrmännyt mahdottomana. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Terry Pantheras 03.02.2012 10:28:43 (muokattu 03.02.2012 10:29:16) | |
---|
aristoteles666: mutta tuosta oli nyt edellisillä sivuilla tehty jo mahdoton kunnes snagm tiu diu diu laittoi linkit että kyllähän ihan tehtävissä, les oli jo tyrmännyt mahdottomana. Kyllä kyllä. Homma meni vaan käsitewänkkäilyksi ja koko topicin aihe katosi kuin sukka universumiin. No ei nyt ihan... :) MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |
Les Fender 03.02.2012 11:32:11 | |
---|
aristoteles666: mutta tuosta oli nyt edellisillä sivuilla tehty jo mahdoton kunnes snagm tiu diu diu laittoi linkit että kyllähän ihan tehtävissä, les oli jo tyrmännyt mahdottomana. No juu, eihän se suoraan siihen kaulaan laitettuna olekkaan mahdollista. Siihen lisättävään palikkaan kyllä. Mielestäni 21-nauhaisen kaulan hommaaminen ei vaan ole se järkevin vaihtoehto, jos haluaa 22-nauhaista. Kannattaisi ottaa sellainen palikka mistä selviää pienimmillä modauksilla, mutta jos kysyjä tuohon päätyy, niin olen ollut hänen osaltaan väärässä. "Living is easy with eyes closed!" |