Jucciz 02.02.2012 22:47:59 (muokattu 02.02.2012 22:48:22) | |
---|
jii.haanpaa: Mitä sä noilla kaikilla? Myy yksi mulle! :P Pitäisi löytää JMP:lle arvoinen seuralainen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=597079 Oishan tossa toi 1960TV, mutta kun se on mun ainut 4x12"-kaappi johon oon vielä omakätisesti asentanut tuon kätevän liitäntäpaneelin, jonka avulla saan siitä joko 16-ohmisen tai 4-ohmisen 100W kaapin taikka sitten kaksi 8 ohmin 50-wattista puoliskoa - kahta eri nuppia tai vaikka stereokäyttöä varten. Jos ois ihan hirveä rahapula, varmaan möisinkin sen pois, kun onhan noita komeroita... mut toistaiseksi taidan kuitenkin vielä pitää. Btw. Mikäs JMP? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
jii.haanpaa 02.02.2012 23:02:00 | |
---|
Jucciz: Oishan tossa toi 1960TV, mutta kun se on mun ainut 4x12"-kaappi johon oon vielä omakätisesti asentanut tuon kätevän liitäntäpaneelin, jonka avulla saan siitä joko 16-ohmisen tai 4-ohmisen 100W kaapin taikka sitten kaksi 8 ohmin 50-wattista puoliskoa - kahta eri nuppia tai vaikka stereokäyttöä varten. Jos ois ihan hirveä rahapula, varmaan möisinkin sen pois, kun onhan noita komeroita... mut toistaiseksi taidan kuitenkin vielä pitää. No jos tulee joskus seinät vastaan, niin nykäise hihasta :) Btw. Mikäs JMP? Tollanen seiskeetluvun puolivälin 1959-rotisko, jouluaaton heräteostos todelliseen tarpeeseen :) |
Jucciz 02.02.2012 23:05:18 | |
---|
jii.haanpaa: No jos tulee joskus seinät vastaan, niin nykäise hihasta :) Pidetään mielessä! Tollanen seiskeetluvun puolivälin 1959-rotisko, jouluaaton heräteostos todelliseen tarpeeseen :) Näinhän ne on. Ehdottoman tarpeellisia vekottimia, ei auta. Olethan tietoinen siitä, että tuommoinen 1959 puskee ainakin mittarien mukaan täysillä kevyesti sen 120-130 wattia, mistä syystä itse pelaisin varman päälle ja rakentaisin joko fullstackin tai käyttäisin vähintään G12H-kaiuttimia jos yhdellä kaapilla mennään. Tähän väliin tietty ois kiva kuulla, onko joku saanut 100-wattisella Marshallilla 100-wattisen kaapin (4x Celestion G12M) rikki? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
jii.haanpaa 02.02.2012 23:10:58 | |
---|
Jucciz: ...Näinhän ne on. Ehdottoman tarpeellisia vekottimia, ei auta. Olethan tietoinen siitä, että tuommoinen 1959 puskee ainakin mittarien mukaan täysillä kevyesti sen 120-130 wattia, mistä syystä itse pelaisin varman päälle ja rakentaisin joko fullstackin tai käyttäisin vähintään G12H-kaiuttimia jos yhdellä kaapilla mennään. No sekin vielä, perhana. Kiitti vinkeistä. Tuo on tosin el34-versio. Olen aina ollut siinä luttisenuskossa, että nuo ylimääräiset watit irtoaisivat lähinnä 6550-versioista? |
A.O.K. 02.02.2012 23:11:17 | |
---|
Jucciz: Oishan tossa toi 1960TV, mutta kun se on mun ainut 4x12"-kaappi johon oon vielä omakätisesti asentanut tuon kätevän liitäntäpaneelin, jonka avulla saan siitä joko 16-ohmisen tai 4-ohmisen 100W kaapin taikka sitten kaksi 8 ohmin 50-wattista puoliskoa - kahta eri nuppia tai vaikka stereokäyttöä varten. Saako tuommoisia liitäntäpaneeleita jostain ostettua? Oon koittanut etsiä mutta en oo onnistunut löytämään. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
Jucciz 02.02.2012 23:15:25 (muokattu 02.02.2012 23:20:44) | |
---|
jii.haanpaa: No sekin vielä, perhana. Kiitti vinkeistä. Tuo on tosin el34-versio. Olen aina ollut siinä luttisenuskossa, että nuo ylimääräiset watit irtoaisivat lähinnä 6550-versioista? Kyllä ne tulee EL34:illäkin. 50-wattinen JMP puski joissain mittauksissa yli 60 wattia, joten en usko isoveljensäkään ihan nimellisarvoon jäävän, jos siis aivan nupit kaakossa tuutataan tuntitolkulla. Voi siinä ainakin olla kaiuttimet aika kovilla. Toisaalta, Vox AC30 on niin ikään paperilla 30-wattinen kone ja niistä tulee järestään ulos jotain 40-45 wattia jos jännitevalitsin on 230V asennossa täällä Suomessa. Siksipä monet laittavatkin sen siihen 245V tökkeliin, joka on edes pikkuisen armeliaampi pääteputkille ja tiputtaa näin maksimitehoakin edes muutaman watin. Niin siis, kun AC30:ssähän on oletuksena kaksi 15 watin tehonkeston ämyriä (Celestion Blue) - kai niissäkin sitten sitä pelivaraa vähän on, etteivät sano poks siitä ensimmäisestä sekunnista kun vahvistin antaa milliwatinkin enemmän kuin luvatut 30 wattia. Olen taipuvainen uskomaan, että näin on, sillä omissa AC30:issä on molemmissa vielä alkuperäiset kaiuttimet ja ne ovat '64. Ihan varmasti niitä on tuutattu täysillä - sillä itsekin olen. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
A.O.K. 02.02.2012 23:37:55 | |
---|
Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
Jucciz 02.02.2012 23:44:39 | |
---|
A.O.K.: heh, no olipa huono tuuri. Marshall näköjään lopettanut noiden valmistamisen. Vastaavaa saisi näköjään ebaystä 60 dollarilla, vähän tyyristä kyllä. Pitää miettiä jos ite värkkäisi tuommoisen. Kiitokset linkistä, tiedänpähän nyt millä tuota googlaa. Simppeli tommoinen ois toki itekin rakentaa: pari jakkia ja yksi kytkin. Järkevän toiminnan kannalta 4x12"-kaapin kanssa ämyreiden ois syytä olla 16-ohmisia, jotka siis ensin niputetaan tuohon kytkentäpaneeliin rinnankytketyiksi pareiksi (à 8 ohm), jotka sitten tuolla paneelilla voidaan kytkeä joko sarjaan (takas 16 ohmiin) tai rinnan (edelleen 4 ohmiin) tai käyttää erikseen 8 ohmin puoliskoina. Vastaavasti 2x12"-kaapin kanssa kannattaa käyttää 8 ohmin yksittäisiä kartioita, jotka tuo vempele sitten kytkee joko sarjan tai rinnan - tai antaa käyttää niitä erikseen. Oispa pitäny oikeestan itekin ostaa pari ylimääräistä aikanaan jemmaan. Näppärähän tommonen ois olla melkein kaapissa kuin kaapissa, jolloin sais kaapille monikäyttöisyyttä: esim. vanhat Fender-nupit haluavat miltei aina 4 ohmin kuorman kun taas joistain uusista vahvistimista ei löydy kuin 8 ja 16 ohmin lähdöt, joten oispahan kaappi aina toimintavalmis eri tilanteisiin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
oiva tumpeloinen 03.02.2012 00:58:47 | |
---|
Jucciz: Simppeli tommoinen ois toki itekin rakentaa: pari jakkia ja yksi kytkin. Taitaapi kaivata vähän muutakin, jos meinaat saada kaikki toiminnot, mitä tuossa Marsun levyssä on. Kun olet itsekin sellaisen asentanut, varmaan huomasit pienen piirilevyn siin kyljessä? Mä kysyisin vielä DLX:ltä, olisiko niillä varastossa noita paneeleja. Sieltä ostin aikoinaan moisen. |
fox 03.02.2012 01:38:54 | |
---|
oiva tumpeloinen: Taitaapi kaivata vähän muutakin, jos meinaat saada kaikki toiminnot, mitä tuossa Marsun levyssä on. Kun olet itsekin sellaisen asentanut, varmaan huomasit pienen piirilevyn siin kyljessä? Mä kysyisin vielä DLX:ltä, olisiko niillä varastossa noita paneeleja. Sieltä ostin aikoinaan moisen. Se on vähä "närkki" se piirilevy, hyvin monessa on kuparit murtuneet.. Kai se liukukytkin sitten tekee vähän vääntöä levyyn. Cleffin jakitkin eräässä levyssä oli irronnu juotoksista. Eniveis, mulla on tuhon levyyn syövytysfilmit, kun olen niitä uusinu joskus.. Täytyis näköjään taas jokusia syövytellä, jos vallan kuuskymppiä unitilta saapi noista.. Sekä pertinaxi- että lasikuitupohjasia levyjä olis varmaan tehtävä, pertinaxit tuon kuuskybää, ja lasikuituset sitte vähän kalliimmalla.. =) |
A.O.K. 03.02.2012 10:48:05 | |
---|
fox: Se on vähä "närkki" se piirilevy, hyvin monessa on kuparit murtuneet.. Kai se liukukytkin sitten tekee vähän vääntöä levyyn. Cleffin jakitkin eräässä levyssä oli irronnu juotoksista. Eniveis, mulla on tuhon levyyn syövytysfilmit, kun olen niitä uusinu joskus.. Täytyis näköjään taas jokusia syövytellä, jos vallan kuuskymppiä unitilta saapi noista.. Sekä pertinaxi- että lasikuitupohjasia levyjä olis varmaan tehtävä, pertinaxit tuon kuuskybää, ja lasikuituset sitte vähän kalliimmalla.. =) Heh, melko kallista hintaa meinaat pelkästä piirilevystä. Löytyihän noita onneksi paristakin verkkokaupasta vähän siedettävämpään hintaan. Toivottavasti on tuolla oikeasti varastossa mistä tilasin, eikä vaan ollut jäänyt roikkumaan verkkokaupan valikoimiin. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
Jucciz 03.02.2012 12:06:29 | |
---|
A.O.K.: Heh, melko kallista hintaa meinaat pelkästä piirilevystä. Löytyihän noita onneksi paristakin verkkokaupasta vähän siedettävämpään hintaan. Toivottavasti on tuolla oikeasti varastossa mistä tilasin, eikä vaan ollut jäänyt roikkumaan verkkokaupan valikoimiin. Mistäs muuten vielä (ehkä) löytyi noita? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
A.O.K. 03.02.2012 12:14:56 | |
---|
Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
heville 03.02.2012 13:28:17 (muokattu 03.02.2012 13:32:06) | |
---|
Iteljooni kuulemma toi meille kotiin jenkkistandardi-Telecasterin. Montakohan tuntia sitä jaksaisi vielä töissä roikkua... Vasurisoitin kyseessä. Mietin pitkään tilata Warmothilta jotain paljon härskimpää, mutta mukavuudenhalusta päädyin aitoon asiaan. Toivottavasti on soiva peli. . |
Jucciz 03.02.2012 13:31:23 | |
---|
A.O.K.: http://www.etronic-parts.com/produc … ker-cab-jack-plate-stereo-mono.html Tuolta lähti jo ilmoituksen mukaan tulemaan, 40e posteineen. http://www.tube-town.net/ttstore/ Tuolla muistaakseni oli myös, hinta oli vähän halvempi mutta postit oli kalliimmat. Nyt en muista millä hakusanalla ja mistä osastosta se löytyi. Ookei. Thomannin hinta oli aikanaan muistaakseni jossain kahden ja kolmen kympin välissä, mutta varmaan aika sama noin suuremmassa mittakaavassa tommoinen hintaero, kunhan saa semmoiset liitännät mitä tarvitaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Decadetroll 03.02.2012 13:50:31 | |
---|
Matkahuollosta hain tuossa parisen tuntia sitten sen Schecterin C-7 FR:n. Hämmentävää sinänsä, mutta tuolla on todella helppo soittaa. Ei mitään ongelmia verrattaessa vaikka tuohon ibaneziini. Kuvittelin, että seitsemäs kieli (pitkästä aikaa) ja pidempi skaala vaikuttaisi ja saisin suunnilleen uudestaan opetella soittamaan kitaraa taas, mutta eipä siinä sitten niin käynytkään. :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
oiva tumpeloinen 03.02.2012 13:55:06 | |
---|
Jucciz: Ookei. Thomannin hinta oli aikanaan muistaakseni jossain kahden ja kolmen kympin välissä, mutta varmaan aika sama noin suuremmassa mittakaavassa tommoinen hintaero, kunhan saa semmoiset liitännät mitä tarvitaan. DLX:stä ostin omani tasan 20 eurolla, Thomannin hinta oli euron vajaa sen. Thomannin hinta oli saman vielä ainakin vuosi sitten. |
A.O.K. 03.02.2012 14:03:17 | |
---|
oiva tumpeloinen: DLX:stä ostin omani tasan 20 eurolla, Thomannin hinta oli euron vajaa sen. Thomannin hinta oli saman vielä ainakin vuosi sitten. Höh, meninpä sit maksaan turhaan liikaa :( Jossain oli että Thomannilla olisi ollut 35 euroa niin ajattelin että samoissa on. Noh, sama se, saapahan tuon homman nyt kuitenkin hoitoon eikä tartte ite väsäillä omia virityksiä. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
fox 03.02.2012 14:10:43 | |
---|
A.O.K.: Heh, melko kallista hintaa meinaat pelkästä piirilevystä. Noo, kunhan ihan alustavasti suunnittelin.. ;) Kyllähän noi tekee sellanen, joka on elektroniikkaa harrastellu ihan itsekin, jotta.. ;) Ja pääsishän tuollasilla heti siihen "hintakehu-ja nillitysketjuun", joten mainostus olis varmaa.. Löytyihän noita onneksi paristakin verkkokaupasta vähän siedettävämpään hintaan. Toivottavasti on tuolla oikeasti varastossa mistä tilasin, eikä vaan ollut jäänyt roikkumaan verkkokaupan valikoimiin. Hyvinkin mahdollista, että on vaan "kummittelemassa" siellä varastonhallintaohjelmassa, mutta toivotaan, että olis fyysisestikin olemassa! |