Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anna palautetta tuotannosta: Sinking Charlie - Nap Stitches
1
darkus
31.01.2012 18:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalcore yhtyeeni Sinking Charlie julkaisee ensi viikolla Shelter EP:n.
Me ollaan 17-19v jannuja Vaskivuoren Musiikkilukiosta pk-seudulta, ja tää on meidän toinen julkasu.
 
Tällä kertaa ei turvauduttu Anssi Kippoihin vaan äänitin, editoin, miksasin ja masteroin itse koko homman ajatuksella: "kyllä mäki tän osaan tehdä"
 
Päätin kuitenkin laittaa yhden biisin ennakkoon tälle palstalle muiden studiojannujen haukuttavaksi.
 
Tästä pääset kuulemaan, mitä nuoret jantterit saa aikaan nollabudjetilla:
http://dl.dropbox.com/u/23190863/03%20Nap%20Stiches.mp3
 
Risut kuin ruusutkin kelpaa!
 
-darkus
 
PS: Aijuu, jos itse bändi kiinnostaa niin www.facebook.com/sinkingcharlie =)
 
Attack Attack, Were back again baby!
Hanuriin
01.02.2012 10:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Metalcore yhtyeeni Sinking Charlie julkaisee ensi viikolla Shelter EP:n.
Me ollaan 17-19v jannuja Vaskivuoren Musiikkilukiosta pk-seudulta, ja tää on meidän toinen julkasu.
 
Tällä kertaa ei turvauduttu Anssi Kippoihin vaan äänitin, editoin, miksasin ja masteroin itse koko homman ajatuksella: "kyllä mäki tän osaan tehdä"
 
Päätin kuitenkin laittaa yhden biisin ennakkoon tälle palstalle muiden studiojannujen haukuttavaksi.
 
Tästä pääset kuulemaan, mitä nuoret jantterit saa aikaan nollabudjetilla:
http://dl.dropbox.com/u/23190863/03%20Nap%20Stiches.mp3
 
Risut kuin ruusutkin kelpaa!
 
-darkus
 
PS: Aijuu, jos itse bändi kiinnostaa niin www.facebook.com/sinkingcharlie =)

 
Tuotanto itsessään on timanttinen joskin aika kliininen, mutta ehkä se tämmöseen tekniseen kamaan käy. Ei tää missään nimessä kuulosta live-vedolta vaan pikemminkin kaikki raidat erikseen labraolosuhteissa. Se toinen laulaja (tiedät kyllä kumpi) kuulostaa tosi koomiselta, mutta minkäs sille tuotantomielessä teet. Oliko nuo rummut sämpleistä vai äänitetyt? Jotenkin digitaalisen kuuloiset, etenkin pellit.
 
Ei tämmöstä musiikkia jaksa kuunnella kyllä millään, mutta sehän on vain minun ongelmani :)
 
darkus
01.02.2012 12:36:43 (muokattu 01.02.2012 12:41:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanuriin: Tuotanto itsessään on timanttinen joskin aika kliininen, mutta ehkä se tämmöseen tekniseen kamaan käy. Ei tää missään nimessä kuulosta live-vedolta vaan pikemminkin kaikki raidat erikseen labraolosuhteissa. Se toinen laulaja (tiedät kyllä kumpi) kuulostaa tosi koomiselta, mutta minkäs sille tuotantomielessä teet. Oliko nuo rummut sämpleistä vai äänitetyt? Jotenkin digitaalisen kuuloiset, etenkin pellit.
 
Ei tämmöstä musiikkia jaksa kuunnella kyllä millään, mutta sehän on vain minun ongelmani :)

 
Rummut on äänitetty alle, ja pönttöjen päälle on sittemmin sämplätty uutta shelliä päälle StevenSlateTriggerillä. Symbaaleissa on 50% samplea täytteenä.En kyllä ihan ymmärrä miten ne voisivat muutenkaan kuulostaa analogiselta? :DD
Ei tollasta virheetöntä erottelua saa aina pelkillä mikeillä, mutta yhtäkään rumpua ei ole kompressoitu. Tilamikit on tietenkin aivan lytyssä, mutta muuten njet =)
 
Kiitti kommenteista =)
 
Attack Attack, Were back again baby!
Henri Henri Olavi
01.02.2012 13:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Tilamikit on tietenkin aivan lytyssä..
 
Onko tämä joku tälle genrelle ominaine tapa?
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Toomio
01.02.2012 15:48:19 (muokattu 01.02.2012 15:49:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole mikään miksausspesialisti, mutta seuraavia huomioita kun tällaista musiikkia on aikanaan paljon kuunnellut:
 
- Laulu tuntuu killuvan jotenkin erillään soiton tunnelmasta.
- Juuri tuo karjuminen/puhdas laulu komppaa toisiaan vähän huonosti. En tiedä miksi.
- rumpuosaston pellit soi pirun hiljaa. Kitarat taas tulee aika kovaa.
- Miksaus on kyllä erotteleva, mutta on vähän korvia rasittava yleismaailma. Biisissä ei sinällään ole vikaa.
 
Itse pidän yhtenä soundeiltaan parhaana kyseisen genren levynä Soilworkin Natural Born Chaosta, ja siitä ehkä vielä nimi biisi on aika lähelle teidän biisiä.
 
Nyt tunnelma on vähän kuin 40:llä santaapaperilla vetelisi. Rouhii pirusti, mutta lopputulos ei ole siisti. Vähän rosoa pois. Santapaperivertauksella sellainen 80-120 = edelleen särmää, mutta lopputulos on jo kuunneltava.
 
passe
01.02.2012 17:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tämä teidän ikänne ja "nollabudjetin" huomioon ottaen oikeinkin kivaa shittiä. Ideat välittyvät hyvin ja hommat ovat kutakuinkin balanssissa.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Esp
01.02.2012 20:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nollabudjetiksi ihan hyvää jälkeä.
 
Jotain mitä omaan korvaani särähti:
- laulut aika sumussa, soundi tuntuu tulevan jonkin verhon takaa.
- basso on aika jemmassa, vanha viisaushan on, ettei basso voi koskaan olla liian hiljaisella, mutta itselle tuollainen metallijyräys toimii paremmin tukevalla bassolla.
- 1:44 kohdassa tuleva alapääjysäys on aivan suhteettoman kovalla suhteessa muuhun materiaaliin, oletan, ettei teillä ole käytössä luotettavaa kuuntelua noin alas, koska tuo tulee ihan helvetin lujaa...
- pellit voisi olla kovemmalla, ja kaipaavat sellaista hyvää "sparklea" yläkertaan. Virvelissä taas on jotenkin tosi vittumaisen kuuloinen ihan ylin yläpää, itse himmaisin sitä vähän ja nostaisin jollain Pultec-mallinnoksella peltien yläpäähän kirkkautta. Tuossa myös kuulostaa siltä, että välillä virpan samplen ja alkuperäisen soundin vaihe ei olisi ihan kohdillaan, kun virpan alapää häviää välillä, paha sannoo, siihen voi olla jokin muukin syy.
- tuolla soi aika paljon tavaraa alle 40hz:n, niitä voisi leikkailla sieltä pois, koska niitä ei siellä tässä yhteydessä hirveästi tarvita.
 
Tossa jotain mitä tuli kahdella kuuntelulla mieleen. Hyvin tehty toi kuitenkin on, soundit on kai aikalailla sitä mitä tuossa genressä pitääkin.
 
Täh?!?
kmh
01.02.2012 21:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp:- laulut aika sumussa, soundi tuntuu tulevan jonkin verhon takaa.
 
Delay ja ilmeisesti double-träkkäys(?) teettää sitä.
 
Esp:- tuolla soi aika paljon tavaraa alle 40hz:n, niitä voisi leikkailla sieltä pois, koska niitä ei siellä tässä yhteydessä hirveästi tarvita.
 
Jep ja muutenkin voisi miettiä että miten saisi bassolle ja bassorummulle keskenään sopivasti tilaa.
 
Rumpusetti ei oikein elä biisissä ollenkaan, miten lie mikitetty.
 
passe
01.02.2012 22:24:06 (muokattu 01.02.2012 22:24:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullekin tuli välillä pieniä Soilwork assosiaatioita. Tämä on varmaan katsottu? 2 väsynyttä kettua:
 
http://www.youtube.com/watch?v=j4Qy_FBoUnM
 
Pirun kiva olisi kyllä päästä tuonne kärpäseksi olkapäälle!
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
darkus
02.02.2012 17:25:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Delay ja ilmeisesti double-träkkäys(?) teettää sitä.
 

 
Jep ja muutenkin voisi miettiä että miten saisi bassolle ja bassorummulle keskenään sopivasti tilaa.
 
Rumpusetti ei oikein elä biisissä ollenkaan, miten lie mikitetty.

 
Jeps mulla menee kuuntelu 60hz asti. Oon kyllä siivonnu joka raidalta reippaasti alapäätä pois, tiedä tuota sitten. Tämän tulen kyllä varmasti tsekkaan jatkossa paremmin.
 
Juu, stereo delay ja double träkkäys kaikissa lauluissa, koko mitalta.
 
Attack Attack, Were back again baby!
jannu
02.02.2012 21:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikalailla olennaiset tulikin jo muilta ja varsin toimivaltahan tää kuulostaa spekseihin nähden. Bassarin ja virvelin napsut olivat kaiveltu ehkä vähän turhan paljon samalta kaistalta ja virppaan olisi ehkä kiva saada vähän mattoakin sekaan.
 
kmh: Delay ja ilmeisesti double-träkkäys(?) teettää sitä.
 
Ei teetä.
 
Jep ja muutenkin voisi miettiä että miten saisi bassolle ja bassorummulle keskenään sopivasti tilaa.
 
Bassarillahan ei metallissa ole kuin kaksi ominaisuutta. Pitää tömähtää niin että tuntuu ja napsahtaa niin että sattuu. Bassoa voi vaikka duckaila bassarin tieltä jos tarvitsee, mutta enemmän mä keskittyisin pitämään basson ja kitaran omilla tonteillaan.
 
Rumpusetti ei oikein elä biisissä ollenkaan, miten lie mikitetty.
 
Moderni metallisämplettäminen teettää sitä.
 
"Yhm ees zyntyys törtsapaa taas mieliin tuhansiin!" -Kirill Babitzin
kmh
03.02.2012 17:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Juu, stereo delay ja double träkkäys kaikissa lauluissa, koko mitalta.
 
Jep, tämän takia se laulu kuullostaa säkeistöissä niin etäiseltä. Ota ne pois siitä.
 
jannu: Bassarillahan ei metallissa ole kuin kaksi ominaisuutta. Pitää tömähtää niin että tuntuu ja napsahtaa niin että sattuu. Bassoa voi vaikka duckaila bassarin tieltä jos tarvitsee, mutta enemmän mä keskittyisin pitämään basson ja kitaran omilla tonteillaan.
 
Itse ainakin yritän löytää basarista sen perustaajuuden ja tutkia sitä ja bassoa että kumpi soi ylempää. Jos basari on iso, nostan sen pohjataajuutta ja lasken sen kerrannaista jolloin bassolle jää enemmän tilaa. Jos basso on kovin alavireinen ja basari pienempi, voi tehdä tismalleen päinvastoin. Oman kokemukseni mukaan dukkaillu ei tuota hyvää jälkeä - onko sulla esimerkkiä?
 
jannu: Moderni metallisämplettäminen teettää sitä.
 
Sepä, mutta monesti hyvissä sämpleissä on jonkunnäköinen tilamikityskin otettu huomioon joka tästä nyt uupuu. Lopputulos on, no, pahvinen.
 
darkus
04.02.2012 12:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sämplet on itseasiassa StevenSlate sampleja ja käytin sekä SSD että NRG tilaa reilusti noissa rummuissa. Yhdessäkään shellissä ei ole kaikua, muutakuin snaressa välillä kaiku mallia iso joka on automaatiolla muutamassa kohtaa.
 
Attack Attack, Were back again baby!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «