Aihe: MTV3: Guns n` roses
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Danny s
13.04.2004 10:47:52
Toi että Slashin skeba kuuluu ja Gilbyn skeba ei kuulu, tuntuu olleen aivan vakiojuttu aikoinaan. On tosi ärsyttävä kattoo kuinka ukon käsi käy niin perkeleesti, mutta mitään ei kuulu.

Eihän tohon voi olla kuin yksi syy ja se on että Gilby ei osannu vetää Izzyn juttuja tarpeeks hyvin ja miksaajat ratkasi ongelman, vetämällä volat niin pienelle että ei haittaa. Kunhan nyt juippi edes hyppisi siellä ja soittais jotain asiaan kuuluvaa. Aivan sama!

Luulen että kysymys on enemmän varotoimenpiteestä, eli mikäli Gilby unohtaisi jotain (vain kahden viikon varoaika) (hyvä muuten se: "who's gilby??" -kyltti) niin ei haittaisi
Ja ihan selvää on, että Izzy on tehnyt ne biisit ja soittanut ne miljoona kertaa, eli on hieman eri tapa soittaa ne kuin Gilbyllä, mutta kyllä esim se Wild Horses -juttu on ihan siisti.

Ja kuvitelkaa muuten, että sulle ilmoitetaan, että lähdes keikalle maailma kovimman bändin kanssa, jonka laulajalla on maailman suurin ego.. Kyllä minäkin olisin sanonut teknikolle että "laita vähän hiljemmalle"
Arabian Lauri
13.04.2004 11:54:53
Luulen että kysymys on enemmän varotoimenpiteestä, eli mikäli Gilby unohtaisi jotain (vain kahden viikon varoaika) (hyvä muuten se: "who's gilby??" -kyltti) niin ei haittaisi
Ja ihan selvää on, että Izzy on tehnyt ne biisit ja soittanut ne miljoona kertaa, eli on hieman eri tapa soittaa ne kuin Gilbyllä, mutta kyllä esim se Wild Horses -juttu on ihan siisti.

Ja kuvitelkaa muuten, että sulle ilmoitetaan, että lähdes keikalle maailma kovimman bändin kanssa, jonka laulajalla on maailman suurin ego.. Kyllä minäkin olisin sanonut teknikolle että "laita vähän hiljemmalle"

No olihan Gilby tolla keikallaki ollu kyydissä jo toista vuotta. Kyllä siinä jos joka ilta veivaa, niin alkaa jo muistua mieleen että mitä sinne piti vetää.

Muistan joskus lukeneeni tai sitten kattoneeni töllöstä kuinka Gilby selitteli että Izzy lähti niin vilkkaasti että kellekään ei oikein jääny mitään käteen. Gilby oli reeneissä peesaillu ja aina oli tullu sanomista että se vetää Slashin juttuja. Izzy oli hoitanu omat hommat ja ei ollu kertonu kellekään mitä tulis vetää. Mun mielestä se jätti aika ison loven kun lähti menemään siitä bändistä.

Mun on helvetin vaikea kuvitella että niillä olisi ollu mitään koesoittoa jossa olisi valittu paras. Vittu G oli vaan tuttu ja se otettiin mukaan kun se oli sopiva jätkä, ei välttämättä paras soittaja. Mutta näähän on hauskoja spegulointeja nämä, vai mitä?
Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä!
venalaine
13.04.2004 12:00:45
'88 Ritzin keikasta joku oli tehny dvdn ja tiputin ja poltin sen, siin on oikeesti kova meno :)

Olisikohan mahdollista saada sulta kopio tosta keikasta? Pientä korvausta vastaan tietysti. Mikäli onnistuu niin pistä pikaviestiä.
MONO SOUND
Danny s
13.04.2004 12:02:11
Katoitko tuon keikan? Slash sanoi että oli vaan pari viikkoa aikaa, ja että Gilby oli ainoa joka pyydettiin koesoittoon studioon ja lavalle..
Gypsy
13.04.2004 12:50:39 (muokattu 13.04.2004 12:56:56)
Gilby meni GNR:ään marraskuussa 91, muistelisin. Sitä en muista millon toi keikka on kuvattu, 92 vuoden alussa?.

LISÄYS: Tai en mä tiiä, ottakaa selvää, tarkistakaa, ei mulla jää nippelitieto päähän, ja hyvä niin.
Arabian Lauri
13.04.2004 13:17:37
Katoitko tuon keikan? Slash sanoi että oli vaan pari viikkoa aikaa, ja että Gilby oli ainoa joka pyydettiin koesoittoon studioon ja lavalle..

Oletan että kysyt multa...

En kattonu, mutta näin ne VHS:ät joskus kauan sitten. Pariisin keikkaa tsiigasin nauhalta perjantaina. En tosiaankaan ole siitä varma kuinka kauan Gilby kerkes olla pändissä ennen tota "Nippon"-keikkaa.

Joka tapauksessa sama meininki jatku sillä Pariisin keikalla ja siellä se oli ainaskin kerennyt olla pändissä jonkin aikaa, sillä kesä silloin mun mielestä oli ja jos toi viikonloppuna tullut keikka oli alkuvuodesta, niin ainaskin puoli vuotta se on kerenny niitä biisejä veivata. En mä anna sille silti minkään sortin sympatioita sen takia että se on uusi jätkä, jos skeba ei kuulunu kummallakaan keikalla kunnolla niin se ei sillon kuulunu, joku syyhän siinä täytyy olla! Mä en ainakaan ottais pändiin sellasta soittajaa jolla ei ole mitään virkaa kokonaisuudessa. Se että pääluvun pitää olla jokin tietty, on mun mielestä silkkaa paskaa!
doolittle
13.04.2004 13:32:46
Ainut asia joka oikeasti jäi vituttamaan oli nuo biisit jotka siinä oli. Outoja valintoja, mistä lie sopimussotkuista/koukeroista johtunut että Sweet Child´O Mine ja muut pakolliset loistivat poissaolollaan..?
"It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks-
Gypsy
13.04.2004 13:40:20 (muokattu 13.04.2004 13:57:58)
Ainut asia joka oikeasti jäi vituttamaan oli nuo biisit jotka siinä oli. Outoja valintoja, mistä lie sopimussotkuista/koukeroista johtunut että Sweet Child´O Mine ja muut pakolliset loistivat poissaolollaan..?

Sweet child o' mine tulee perjantaina vai millos se toinen osa tulikaan.

LISÄYS: joo, pe 16.04.2004: 00:05 Keikalla: Guns N' Roses

Tossa on kummankin osan biisilista jos kiinnostaa: http://www.dvdcritiques.com/critiques/dvd_visu.aspx?dvd=1531

Joka tapauksessa sama meininki jatku sillä Pariisin keikalla ja siellä se oli ainaskin kerennyt olla pändissä jonkin aikaa, sillä kesä silloin mun mielestä oli...

Pariisin keikka oli mun muistaakseni kesäkuun alusta.

Luulen että kysymys on enemmän varotoimenpiteestä, eli mikäli Gilby unohtaisi jotain...

Ja Gilbyhän unohti, sitä en tiedä millä keikalla, mutta ite se joskus sano, että sitten se vaan kääns potikan kiinni, feikkas soittavansa ja kukaan ei huomannu mitään, hähähä. Mutta mitäs tosta, Gilby on silti vitun hyvä kitaristi. Ostakaa sen soololättyjä, ne on hyviä.
Danny s
13.04.2004 14:01:33
En tiedä, jotenkin minusta tuntuu naurettavalta kaikki tälläinen Gilby on paska -juttu. Ei Slash katsele vierellään paskaa soittajaa. Ja jos Gilbyn kitarat olikin pienellä, saattaa syy löytyä Axl "you're not one of the originals so shut the fuck up you little shit" Posesta

Onko kukaan huomannut ettei Matt (joka sentään soitti Illusionilla yhtä lukuunottamatta kaikki biisit) Saanu niemeään yhteenkään biisiin. Toki osa, kuten Bad obsession oli tehty jo 80-luvulla, mutta ei kuitenkaan kaikki.

Minä ainakin uskon, että Axl oli niin mulkku ettei välittänyt kenestäkään. Slashia sekä Duffia varmaan arvosti soittotaidon vuoksi mutta uusille ei antanut edes mahdollisuutta.
bedlam
13.04.2004 14:01:52 (muokattu 13.04.2004 14:06:46)

Ajattelinkin baarin tv:stä katsoessani, että hämäävän tutulta näyttää meno. SubTv:ltähän tämä on jo ilmeisesti ainakin kerran jo tullut?
http://www.mikseri.net/kiasma
Gypsy
13.04.2004 14:26:03 (muokattu 13.04.2004 15:30:11)
En tiedä, jotenkin minusta tuntuu naurettavalta kaikki tälläinen Gilby on paska -juttu. Ei Slash katsele vierellään paskaa soittajaa.

No aivan sama. Mun mielestä kuitenkin Gilby on helvetin kova kitaristi eikä kiinnosta pätkääkään mitä muut on mieltä. Mutta kai sitä nyt mielipiteensä saa ilmottaa. Mutta "ei Slash katsele vierellään paskaa soittajaa"? Joutuhan se Izzyäkin katteleen vaikka ei tykänny izzyn soitosta. Slashilla tuskin siinä oli sananvaltaa, Slashilla kun kuitenkin sävelkynä oli sen verran tylsempi kun izzyllä.

Onko kukaan huomannut ettei Matt (joka sentään soitti Illusionilla yhtä lukuunottamatta kaikki biisit) Saanu niemeään yhteenkään biisiin. Toki osa, kuten Bad obsession oli tehty jo 80-luvulla, mutta ei kuitenkaan kaikki.

Ja miks sen nimi siellä olis? Tässä listaa:

14 Years: Stradlin/Rose
Yesterdays: Arkeen/James/Billy/Rose
Shotgun blues: Rose
Breakdown: Rose
Pretty tied up: Stradlin

Eihän noihin nyt oo muutenkaan jokaisen nimee jokaiseen ängetty. Ainoostaan ne ketkä on biisiä tehny.

Onko Matt ollu tekemässä mitään muuta kun hakannu vaan rummut levylle.

Ja jos Gilbyn kitarat olikin pienellä, saattaa syy löytyä Axl "you're not one of the originals so shut the fuck up you little shit" Posesta

Toki, syy saattaa myös löytyä salaliitosta missä on mukana venäjän hallitus.
Arabian Lauri
13.04.2004 15:19:19
Gilby on varmasti parempi kitaristi kuin yksikään joka täällä tätä asiaa speguloi, mutta tuossa pändissä sen rooli oli pieni.

Minusta Apetitella ja Illusioneilla kitarat toimivat todella hyvin, mutta näillä keikkataltioinneilla ei siitä loistavasta meinigistä ole tietoakaan ja se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä että toinen kitara ei kuulu.

Onko vika miehessä vai pändissä - paha sanoa, epäilen että miehessä koska olen kuullut pändin hyviäkin vetoja aikaisemmilta ajoilta. Saattaahan toki olla kyse alkuperäisjäsenten egoistakin, mutta on kyllä todella typerää asettaa oma ego niin paljon muiden yläpuolelle että koko paketti leviää siihen paikkaan.
Vilhelmus
13.04.2004 15:36:03

Onko vika miehessä vai pändissä - paha sanoa, epäilen että miehessä koska olen kuullut pändin hyviäkin vetoja aikaisemmilta ajoilta. Saattaahan toki olla kyse alkuperäisjäsenten egoistakin, mutta on kyllä todella typerää asettaa oma ego niin paljon muiden yläpuolelle että koko paketti leviää siihen paikkaan.

Luuletteko oikeesti että bändillä on paljonkin vaikutusta siihen, paljonko Clarken kitara taltioinnilla kuuluu?
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
superfly
13.04.2004 16:06:35 (muokattu 13.04.2004 16:06:55)
Gilby on varmasti parempi kitaristi kuin yksikään joka täällä tätä asiaa speguloi, mutta tuossa pändissä sen rooli oli pieni.

Taas kerran törmättiin tähän älyttömyyteen. Arvostella ei saa ketään ennen kuin on itse parempi kitaristi? Kuka määrittelee paremmuuden?
Harppu on alaston piano
kupteri
13.04.2004 16:33:11

Gilbyn kitara kuuluu livetuplalla (cd) paremmin, toltakin keikalta taisi joku biisi olla sillä? Tokihan studiossa aina voi säätää :-)

Tolla keikalla G kuuluu lähinnä niiden tuplasoolottelussa ja yhden (en nyt heti muista minkä) biisin introssa (soittavat Slashin kanssa vuorotellen). Muuten kyllä aika hiljaista (kyllä sieltä jos oikein tarkkaan yrittää saattaa jotain kuullakin).

Harmi, osaa se tuokin soittaa. Tokikaan Izzyä ei mikään korvaa (taitava komppikitaristi, silloin tällöin jopa soolonkin saattoi pukata ilmoille, fiksua kuitenkin Slashin antaa vetää suurin osa liideistä). Izzyhän osaa myös laulaa :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Imper
13.04.2004 16:52:13

Tosta Gilbyn kitaran kuuluvuudesta sen verran, että alkukeikastahan se kuuluu ja kuunnelkaapa NIghtrainin soolon "välikohta" jossa Slash ja Gilby soittavat yhtäaikaa sitä melodiaa, niin Gilby vetää ihan vituilleen. Se kuuluu todella selvästi ja oikein korvaan sattuu.

No saattaahan olla että alkukeikasta Gilbyn kitara olikin kovemmalla, mutta kun kun video on julkaistu niin on saatettu hiljentää Gilbyn virhesoittoja sieltä pois (who knows, who cares?) tai sitten bändin miksaajat ovat vain pistäneet Gilbyn hiljemmalle.

BTW, alkuperäisillä vhs:llä on muutenkin aivan erilainen soundi kun noilla vastailmestyneillä DVD:llä ja tolla keikalla mikä eilen tuli. Hi-hatkin on kivasti noussut kuuluviin näissä uusissa versioissa.

Nojoo, turha tästäkään on sen enempää porata. Bändin jätkäthän sanoivat että Gilby pelasti homman samalla tavalla kuin Matt aikoinaan Stevenin lennettyä pihalle. Sitä en kuitenkaan usko että The Great Axl olisi kieltänyt Gilbyn kitaran kuulumisen!;)
Everyone is a per-son
Vilhelmus
13.04.2004 16:59:31

mutta kun kun video on julkaistu niin on saatettu hiljentää Gilbyn virhesoittoja sieltä pois (who knows, who cares?) tai sitten bändin miksaajat ovat vain pistäneet Gilbyn hiljemmalle.

Livetaltioinnissa miljoona kertaa todennäköisempää virheidenpaikkaamista olisi studiossa uudet otot kuin toisen kitaran hiljaisella pitäminen.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
Danny s
13.04.2004 17:01:01
Ja miks sen nimi siellä olis? Tässä listaa:

14 Years: Stradlin/Rose
Yesterdays: Arkeen/James/Billy/Rose
Shotgun blues: Rose
Breakdown: Rose
Pretty tied up: Stradlin

Eihän noihin nyt oo muutenkaan jokaisen nimee jokaiseen ängetty. Ainoostaan ne ketkä on biisiä tehny.

Onko Matt ollu tekemässä mitään muuta kun hakannu vaan rummut levylle.

Kuinka paljon off topic voi kirjoittaa? Kysymykseni siis jätti oven sille spekulaatiolle, että joko Matt ei
A) osannut säveltää, mikä olisi kummallista onhan tuo soololevyjä tehnyt

tai B) saanut mahdollisuutta säveltää.

Ja onhan noita toki muitakin biisejä, pointtini oli että KAIKKI muut osallistuivat sävellystyöhön. Voi toki olla ihan sattumaa että Matt ei osallistunut.

Onko rankkaa olla vihainen koko ajan? Merkillistä, sillä kun olen kanssasi eri mieltä, teet sen hyvin selväksi, mikä on vielä ymmärrettävää, mutta kun olen kanssasi SAMAA mieltä, toteat, että Aivan Sama ja yrität edes jostain olla eri mieltä.

Ei kuule Gypsy aina tarvitse olla vihainen. Kun kasvaa isoksi ja jaksaa hymyillä, on kaikki muukin helpompaa.

(Niin ja innolla odotan minkä vanhan viestini tällä kestaa haet haulla pönkittämään itseäsi.)

=)
Beowulf
13.04.2004 17:15:29
Nauhoitin keikan ja viduikshan se meni. Nauhoitin keikan videoilla, joita en ollut ennen käyttänyt ja kun kotona katsoin miten oli onnistunut niin kuva oli niin paska ettei mitään rajaa.

Pitänee ostaa DVD:llä tuo keikka. Hemmetti.
I´ve been locked in a cage, created by myself...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)