Hannu H. 12.04.2004 14:15:55 (muokattu 12.04.2004 14:18:04) | |
---|
Mistäs päin Suomea sitten löytyisi Fenderin Meksiko-strato tuohon Thomannin neljään ja puoleen sataan? Kovasti olen katsellut, mutta ei ole vastaan vielä tullut. Oletkos kuullu semmosesta ku tinkiminen? Ei ne hintalappuun suoraan sitä thomannin alle hintaa pistäkkään. Ohjehinnat on niille jotka ei osaa/viitsi tingata tai joille se raha ei meinaa mitään... EDIT: äsh... vois tietty siitä meksiko stratostakin tarinoida... Eli itelläni siis on ollu 3-4 vuotta (en muista tarkalleen) meksiko standard ja ihan hyvin on pelittäny. Mikit sopivat (en kylläkään ole mitään amerikan stratoja testaillu joten en tiedä paremmastakaan) mutta selvästä reno stratoa paremmat mikit on. Viimeistelyssä olisi toivomisen varaa hivenen löyhän kaulaliitoksen sun muun kanssa, mutta tuommoset ei soittamiseen paljoa vaikuta... Ihan hyvä peli hintaisekseen. "May the tone be with you" |
Quu 12.04.2004 15:44:19 | |
---|
Joo, lusiferi on asian ytimessä. Lähes poikkeuksetta soittimen saa thomannia edullisemmin suomesta ja usein ihan sieltä omasta lähi musaliikkeestä. Ja ai miten on mukavaa toimittaa mahdolliset takuu hommat. Pienimmästäkin epätyydyttävästä seikasta on niin helppo käydä siinä paikallisessa keskustelemassa, mutta saksaan asti ne asiat jää varmasti hoitamatta. Joo... Ihan totta, taidanpa käydä paikallisessa musaliikkeessä sitten kun mulla on rahat kasassa... Se, että saanko tingittyä siitä sen 200e pois sitten jää nähtäväksi. Ja löytyykö mulle sitten valkoista stratoa vaahterakaulalla? :) Ootkos miettinyt Fender Highway 1 Stratocastereita ? Olen ja päätin, että ostan meksikon straton. Sen takia, että se on 200e halvempi (thomann) ja myös se, että en (fenderin speksien mukaan) siitä hirveitä eroja meksikoon löytänyt. Sehän on aito usa-fenderi josta työn kustannuksella on saatu hintaa alas (viimeiset silaukset tms. on jätetty tekemättä). Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
drone 13.04.2004 15:32:03 | |
---|
Oletkos kuullu semmosesta ku tinkiminen? Ei ne hintalappuun suoraan sitä thomannin alle hintaa pistäkkään. Ohjehinnat on niille jotka ei osaa/viitsi tingata tai joille se raha ei meinaa mitään... Vähän vaikea kuitenkin kuvitella, että kuuden sadan euron kitarasta kovin moni kauppias höylää heti neljänneksen pois, kun joku asiasta kysyy. Ehkä kuulun sitten niihin, jotka eivät tinkaamista osaa, mutta kyllä oma oletukseni on, että harva asiakas kantaa jatkuvasti tavaraa kaupasta yli kymmenen prosentin alennukset neuvoteltuaan. |
superfly 13.04.2004 16:14:46 | |
---|
Oletkos kuullu semmosesta ku tinkiminen? Ei ne hintalappuun suoraan sitä thomannin alle hintaa pistäkkään. Ohjehinnat on niille jotka ei osaa/viitsi tingata tai joille se raha ei meinaa mitään...
Tinkiminen on harvinaisen vittumaista puuhaa, olo on kuin kerjuulla olisi. "Anna ny..." Kyllä hinnat pitäisi lukea valmiiksi vinguttuina jo kaupassa. Ei asiakkaan pitäisi joutua moista tekemään. Ei tässä olla missään marokkolaisessa basaarissa kuitenkaan... Harppu on alaston piano |
Volle 13.04.2004 16:15:07 | |
---|
Vähän vaikea kuitenkin kuvitella, että kuuden sadan euron kitarasta kovin moni kauppias höylää heti neljänneksen pois, kun joku asiasta kysyy. Ehkä kuulun sitten niihin, jotka eivät tinkaamista osaa, mutta kyllä oma oletukseni on, että harva asiakas kantaa jatkuvasti tavaraa kaupasta yli kymmenen prosentin alennukset neuvoteltuaan. Kyllä tuntuu musiikkiliikkeiden hinnoissa aina jonkinlainen tinkivara olevan. Niistä lähtee useimmiten pahemmin ruinaamattakin jotakin pois. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Härski 13.04.2004 16:20:27 | |
---|
Tinkiminen on harvinaisen vittumaista puuhaa, olo on kuin kerjuulla olisi. "Anna ny..." Kyllä hinnat pitäisi lukea valmiiksi vinguttuina jo kaupassa. Ei asiakkaan pitäisi joutua moista tekemään. Ei tässä olla missään marokkolaisessa basaarissa kuitenkaan... Niinpä, tuskin kukaan menee ruokakauppaankaan tinkimään, että "Eikö tuon maidon saisi kaupan tekijäisinä? Entäs jauheliha, lähtiskö puolet hinnasta?" Hinnat alemmas, ni kävis kauppa, perkele. Nyt soittimissa on tää sama juttu, kuin viinassa, ihmiset ostaa sieltä, mistä halvemmalla saa, eli ei ainakaan Suomesta. |
Vilhelmus 13.04.2004 16:27:57 | |
---|
Elitarvikkeet ja tuhannen euron instrumentit ovat _vähän_ eri asia. Ihminen on olemassaolonsa ajan hieronut kauppaa, ei luulisi olevan niin vaikeaa. |
Elitarvikkeet ja tuhannen euron instrumentit ovat _vähän_ eri asia. Ihminen on olemassaolonsa ajan hieronut kauppaa, ei luulisi olevan niin vaikeaa. Ei se vaikeaa ole, vain vittumaista. Jotkut siitä jopa tykkää :) Itse en kuulu tähän porukkaan. Kyllä ihan fakta on sekin, että varmasti monet ihmiset tilaavat Saksasta kun katsovat hintalappua ja toteavat, että tuon saan Thomannilta 200 euroa halvemmalla. Itsekin olen tähän syyllistynyt. Nykyään on tosin jo Suomessakin kauppoja, joissa ei tingitä vaan oikea hinta lukee lapussa. Esim. St Pauls Sound. Harppu on alaston piano |
Quu 15.04.2004 09:36:45 | |
---|
Kertokaas jos tiedätte, että onko tossa meksikon fenderissä koloja humbukkereille sorvattu? Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
saturnzreturn 15.04.2004 11:50:59 | |
---|
Kertokaas jos tiedätte, että onko tossa meksikon fenderissä koloja humbukkereille sorvattu? ? no jos niissä sinkkukoilit on valmiiksi niin ei tietenkään!! sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
p130 15.04.2004 11:52:01 | |
---|
Kertokaas jos tiedätte, että onko tossa meksikon fenderissä koloja humbukkereille sorvattu? Siis standardista puhutaan? Tallahumpparille pitäisi olla. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
p130 15.04.2004 11:55:12 (muokattu 15.04.2004 11:55:38) | |
---|
? no jos niissä sinkkukoilit on valmiiksi niin ei tietenkään!! Esimerkiksi Americanissa ja Highway 1:ssä on sekä kaula- että tallahumpparille routtaukset vaikka kitara olisi kolmen singlecoilin versio. Ja esimerkiksi HH:ssa on keskellä singlecoilille paikka. Ei ole mitään järkeä tehdä massatuotantolaitteeseen useampaa erilaista bodyä koska pleksi riittää eri versioiden luomiseen... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Quu 15.04.2004 12:00:25 (muokattu 15.04.2004 12:01:21) | |
---|
Joo standardia tarkoitin... Hmm... Sais helposti H-S-S fenkun, kun mulla on ne Epin vanhat mikit tallella :) Mutta enpä taida. Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
superfly 15.04.2004 12:10:28 | |
---|
Kertokaas jos tiedätte, että onko tossa meksikon fenderissä koloja humbukkereille sorvattu? Mulla on Mehikon 60´s Classic malli ja siinä oli kyllä sorvattuna kolo valmiina. Tosin en osaa sanoa onko se ollut siinä alusta asti kun käytettynä ostin. Harppu on alaston piano |
Juutas 15.04.2004 12:21:20 | |
---|
Elitarvikkeet ja tuhannen euron instrumentit ovat _vähän_ eri asia. Ihminen on olemassaolonsa ajan hieronut kauppaa, ei luulisi olevan niin vaikeaa. Tinkaamiseen liittyy myös tämä hyvä/paha "kanta-asiakkuus" eli jos ostaa kiltisti samasta puljusta kaiken, niin yleensä jossain vaiheessa rupeaa saamaan enemmän alennusta kuin se jamppa, joka tupsahtaa liikkeeseen ensimmäistä kertaa... Eilen tämä tuli taas viimeksi todistettua kun sain pedaalista 15% alennusta vanhasta listahinnasta (kun uusi listahinta oli vielä kalliimpi) ja samalla meni reilusti alle Thomannin vastaavan hinnan... Eli aina ei kannata ostaa VAIN sieltä mistä halvimmalla saa, vaan myös pitkäaikaiset asiakassuhteet puoltavat joskus lompakossa yms. Saa myös tuhat kertaa parempaa palvelua, kun käyttää saman puljun palveluja eikä esim. asioi "no-service" Thomannin kanssa. |
Quu 16.04.2004 08:37:07 | |
---|
Saa myös tuhat kertaa parempaa palvelua, kun käyttää saman puljun palveluja eikä esim. asioi "no-service" Thomannin kanssa. Njoo... Mä olen ostanut mun bassokamat ja Epin paikallisesta musaliikkeestä (tilaamalla) Ja toki voin tämän tulevan stratonkin sieltä ostaa, jos löytyy se mitä haluan. Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
J.Ahonen 16.04.2004 09:11:29 | |
---|
Minulla on juuri vasuri mexico standard, kerrassaan mainio kitara, hieno vireen saa juuri nappiin, siinä on hyvä viimeistely ja kaikki, miinuksia ei ole. EI KANNATA thomanilta tilata, sain liikkeeseen 520e hintaan. Kyllä ne siitä sen 22 prossaa puottaa ainakin. Ainut että mexicoissa tuntuu olevan aika hyvä satsi lakkaa/maalia, tuli pieni kolhu joka faktan paljasti, mutta eipä se paksu kerros ole menoa haitannut. En tiedä onko kyseessä vain hyvä yksilö, en muita mexicoja ole kokeillut....Suosittelen! |
Niskamies 16.04.2004 10:38:21 | |
---|
Eikös ne kolot voi tarvittaessa sorvauttaa soitinhuoltajalla? Paljonko tulee hintaa? 4 strings is all you will ever need! |
samueld 16.04.2004 16:15:08 | |
---|
Eikös ne kolot voi tarvittaessa sorvauttaa soitinhuoltajalla? Paljonko tulee hintaa? Ei varmasti montaa kymppiä. Jos siihen rakentaja saa tunnin tuhrattua. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Dr. Muff 19.04.2004 02:21:10 | |
---|
Eipä ole tainnut, eikä paljoa kannatakaan. HW1:ssähän on samat puuosat kuin kalliimmassa american seriesissä, muuten osiltaan enemmän kallellaan mehikoon päin, mikit ehkä kuitenkin paremmat. Joskaan väliasennot eivät ole hurinattomia, joka on kuitenkin pienoinen miinus. Bodyn viimeistely on sitten oma lukunsa. Minä sanoisin ei mehikolle jos hw1n ja mehiko stankun väliltä pitäisi valita. Tulee tikkuja sormiin. Ei maar, mutta mun korvaan niissä on sellainen huono kaiku, mikä esim japanilaisista puuttuu. Ei ole yksikään sen enempää säväyttänyt. Kyllä ootta huonoja tinkaajia jos hinnat ei tipu music-productiven tasolle. Vaikka tiedän kyllä että jossain kaupoissa hinnat ei tipu, mutta niistä ei sitten ostellakkaan mitään. Kyllä kauppiaat on tietoisia niistä hinnoista millä noita kitaroita saa tilattua esim saksasta, pikku vihjaus sinne suuntaan ja jos ei kauppaa synny niin seuraavaan liikkeeseen. Siinä ole mitään noloa tai hävettävää. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |