Aihe: Elementti vaihtoon Recto 2x12:sta
1 2 3 4 5
Terry Pantheras
31.01.2012 11:20:09
Vladi: Piti vielä varmistaa, että en kattonu väärin. Ei ole siis sama, selvä! :)

Tuo on Celestionin halvempaa mallistoa. Noita on lähinnä halvimmissa kaapeissa, vähän niinku Rocket 50:kin. En ole kylläkään testannut...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
4-T
01.02.2012 13:19:10
Suosittelisin testaamaan myös Eminence Texas Heatia...

On jo kauan aikaa kun kokeilin mutta muistelen että aika tumma saundiltaan.
Ja merkittävästi erilaisempi verrattuna Celestioneihin.
Poika katsoi Paranoid videota ja sanoi " Mitä toi mummo tekee tuolla? ". Isä siihen että " Sehän on Ozzy! ".
jii.haanpaa
01.02.2012 14:02:46
Terry Pantheras: Tuo on Celestionin halvempaa mallistoa. Noita on lähinnä halvimmissa kaapeissa, vähän niinku Rocket 50:kin. En ole kylläkään testannut...

Sattuneista syistä tuli juuri tänään tsekkailtua pari Seventy 80-klippiä tuubista. Aikaisempia havaintoa ko. tötteröstä ei ollut, itse asiassa en ollut kuullutkaan moisesta. Mutta eipä se nyt niin huonolta kuulosta, perussettiä!

http://www.youtube.com/watch?v=I2lYqveRTuw
http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI
Terry Pantheras
01.02.2012 14:21:45 (muokattu 01.02.2012 14:23:19)
jii.haanpaa: Sattuneista syistä tuli juuri tänään tsekkailtua pari Seventy 80-klippiä tuubista. Aikaisempia havaintoa ko. tötteröstä ei ollut, itse asiassa en ollut kuullutkaan moisesta. Mutta eipä se nyt niin huonolta kuulosta, perussettiä!

http://www.youtube.com/watch?v=I2lYqveRTuw
http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI

Öö ottiatuota... Mun mielestä nuo Laney-demon saundit oli kummallisen honottavan tunkkaiset ja tuon toisen komppitestin perusteella Seventy 80 oli huonoin Tone Tubbyen ja G12K-100:n kanssa. Mut makuasioita, ainakin noitten testien perusteella kattelisin muualle... :)

MUOX: mutta pointtisi taisi ollakin, ettei ne nyt niin huonojakaan ole...

jii.haanpaa
01.02.2012 14:25:43
Terry Pantheras: ...MUOX: mutta pointtisi taisi ollakin, ettei ne nyt niin huonojakaan ole...

Jees söör, tämä indeed. Makuasiat sitten asia erikseen.
terolt
01.02.2012 14:32:57
Vladi: Kiitos pojat, mulla alkaa olla nyt joku 5 vai 6 eri vaihtoehtoa, mitä kokeilla. Pitää varmaan ensin tässä päättää, että pidänkö Mesakaapin vaiko hommailen uusia. Ainakin on vaihtoehtoja. :D

Mua alkaa jo jostain kumman syystä käydä sua sääliksi. Nyt on onkelmaa sekä vahvistin osastolla, että kaappiosastolla =) Äläkä nyt ota vakavasti tätä kommenttia, se ei ole piikittelyä. Ainakin tiedät mitä et halua, ja jaksat metsästää haluamaasi soundia. Mutta etkö jo väsy tähän rumbaan..?
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
Terry Pantheras
01.02.2012 14:38:27
terolt: Mua alkaa jo jostain kumman syystä käydä sua sääliksi. Nyt on onkelmaa sekä vahvistin osastolla, että kaappiosastolla =) Äläkä nyt ota vakavasti tätä kommenttia, se ei ole piikittelyä. Ainakin tiedät mitä et halua, ja jaksat metsästää haluamaasi soundia. Mutta etkö jo väsy tähän rumbaan..?

Ainoa mihin tässä aiheessa voi mielestäni väsyä, on kaapin kannen ruuvailu auki/kiinni, sekä johdotuksien kanssa taistelu... :)

Vladi
01.02.2012 14:48:10 (muokattu 01.02.2012 14:49:40)
terolt: Mua alkaa jo jostain kumman syystä käydä sua sääliksi. Nyt on onkelmaa sekä vahvistin osastolla, että kaappiosastolla =) Äläkä nyt ota vakavasti tätä kommenttia, se ei ole piikittelyä. Ainakin tiedät mitä et halua, ja jaksat metsästää haluamaasi soundia. Mutta etkö jo väsy tähän rumbaan..?

Vahvistinongelmat johtui aika pitkälti siitä, etten voinut myöntää itselleni, että Mesat ei ole mua varten. Enpä kyllä toisaalta tiedä ainoatakaan soittajaa, joka olis löytänyt itselleen täydellisen vahvistimen ja soittaa sen jälkeen pelkästään sillä seuraavat 20v. Soundimieltymykset muuttuu ja toisaalta monista vahvistimista oppii hyvät ja huonot puolet vasta pidemmän omistamisen aikana. Aika vähän se musakaupan testi loppuviimeksi kertoo siitä, millainen vahvari on kotona, äänittäessä tai keikalla. Ja on tullut myös opittua, että samaan vahvariin ei nyt vaan oikeasti saada kaikkea, Mark V on mielestäni asiasta parhain esimerkki. Nyt on Bluetone tulossa ja sitä suunnitellessa tiesin jo varsin tarkkaan, mitä haluan. Varmuuden vuoksi kävin vielä moista testaamassa ja ostopäätös varmistui. Se ei kuitenkaan tarkoita, että moinen olisi täydellinen kaikkeen musatouhuuni. Siksi kaveriksi jääkin Orange Dark Terror ja kasa pedaaleita. Ei pitäisi ainakaan ihan heti loppua soundit kesken. :)

Kaappipuolellahan meikäläinen on täysin untuvikko ja siksi täällä kyselenkin. Elementeistä V30 on kenties se yleisin, mutta se ei tarkoita, että se olis välttämättä paras mun makuun eikä olekaan. Siksi nyt tällainen vaihe menossa.

Ainakin mulle kamojen pyörittely ja se täydellisen soundin etsintä on osa tätä harrastusta ja vaikka joskus joutuu maksamaan oppirahoja, joskus tulee tehtyä myös loistavia diieljä ja löydettyä tavaraa, jota ei kyllä kovin herkästi laita kiertoon. :)
terolt
01.02.2012 15:47:19 (muokattu 01.02.2012 15:48:29)
Ymmärrän kyllä. Kasvun paikkojahan nämä on. Tuo vahvistinpuoli on toki alkanut itseänikin kiinnostamaan enemmän, kun mulle sopivat kitarat on viimein! hanskassa. Mulla vaan monet käytännönasiat sotii tällä hetkellä vaihtoja vastaan. Ja tiedän kyllä vaihtelun olevan osa harrastusta. Mulla se pahin vaihe vaan on jäänyt automaattisesti taa, kun oikeat kamat on löytäneet tiensä talouteen. Harmi toisaalta, kaipaan sitä pikaviestin kyttäilyä =) On sitä itsekin tullut parikin keppiä ostettua tonnilla ja myytyä parilla, mutta aikansa kutakin. Ehkä sitten joskus kun viimein pääsee takaisin oikeisiin palkkatöihin rumba alkaa taas, mistäs sitä tietää. Toivottavast ei...Tokihan mä parempia kamoja tietäisin omieni tilalle.
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. http://myspace.com/terokurkimaki
hallu
01.02.2012 16:50:14
Vladi: Vahvistinongelmat johtui aika pitkälti siitä, etten voinut myöntää itselleni, että Mesat ei ole mua varten. Enpä kyllä toisaalta tiedä ainoatakaan soittajaa, joka olis löytänyt itselleen täydellisen vahvistimen ja soittaa sen jälkeen pelkästään sillä seuraavat 20v. Soundimieltymykset muuttuu ja toisaalta monista vahvistimista oppii hyvät ja huonot puolet vasta pidemmän omistamisen aikana. Aika vähän se musakaupan testi loppuviimeksi kertoo siitä, millainen vahvari on kotona, äänittäessä tai keikalla. Ja on tullut myös opittua, että samaan vahvariin ei nyt vaan oikeasti saada kaikkea, Mark V on mielestäni asiasta parhain esimerkki. Nyt on Bluetone tulossa ja sitä suunnitellessa tiesin jo varsin tarkkaan, mitä haluan. Varmuuden vuoksi kävin vielä moista testaamassa ja ostopäätös varmistui. Se ei kuitenkaan tarkoita, että moinen olisi täydellinen kaikkeen musatouhuuni. Siksi kaveriksi jääkin Orange Dark Terror ja kasa pedaaleita. Ei pitäisi ainakaan ihan heti loppua soundit kesken. :)

Kaappipuolellahan meikäläinen on täysin untuvikko ja siksi täällä kyselenkin. Elementeistä V30 on kenties se yleisin, mutta se ei tarkoita, että se olis välttämättä paras mun makuun eikä olekaan. Siksi nyt tällainen vaihe menossa.

Ainakin mulle kamojen pyörittely ja se täydellisen soundin etsintä on osa tätä harrastusta ja vaikka joskus joutuu maksamaan oppirahoja, joskus tulee tehtyä myös loistavia diieljä ja löydettyä tavaraa, jota ei kyllä kovin herkästi laita kiertoon. :)

Täällä nousee käsi:-) vuodesta -95 on menty samalla vahvistimella ei nyt ihan kahtakymmentä vuotta, mutta se tulee täyteen kolmen vuoden päästä;-). Samat kitaratkin ovat säilyneet vuosikymmenestä toiseen joskin nyt olen parin vuoden aikana ostanut muutaman lisää, mutta ihan vain huvikseni en minä niitä mihinkään tarvinnut olisi;-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Vladi
01.02.2012 18:55:34
hallu: Täällä nousee käsi:-) vuodesta -95 on menty samalla vahvistimella ei nyt ihan kahtakymmentä vuotta, mutta se tulee täyteen kolmen vuoden päästä;-). Samat kitaratkin ovat säilyneet vuosikymmenestä toiseen joskin nyt olen parin vuoden aikana ostanut muutaman lisää, mutta ihan vain huvikseni en minä niitä mihinkään tarvinnut olisi;-D

Pakko myöntää, olen tietyssä määrin kateellinen. Olisin paljon rikkaampi, jos olisin heti ensi yrittämällä löytänyt The Vahvistimen. Toisaalta oon ostanut ensimmäiset putkipelini vasta kolme vuotta sitten, täysin mistään mitään tietämättömänä...

Noh, ainakin yhden kitaran olen onnistunut hankkimaan, joka ei kyllä kiertoon lähde. Tuo minun Atlas Elegant istuu hyppysiin niin täydellisesti, korjaa Gibsonin malleissa ärsyttävät piirteet(runkopainoisuus, muhku kaulaliitos, medium-nauhat) ja kuulostaa silti sellaiselta, miksi miellän Les Paulin soundin päässäni.

Josko seuraavaksi samaan zeniin pääsisi vahvistimien ja kaappien osalta... :)
s8na
01.02.2012 19:29:44 (muokattu 01.02.2012 19:30:26)

Vladi: Pakko myöntää, olen tietyssä määrin kateellinen. Olisin paljon rikkaampi, jos olisin heti ensi yrittämällä löytänyt The Vahvistimen. Toisaalta oon ostanut ensimmäiset putkipelini vasta kolme vuotta sitten, täysin mistään mitään tietämättömänä...

Noh, ainakin yhden kitaran olen onnistunut hankkimaan, joka ei kyllä kiertoon lähde. Tuo minun Atlas Elegant istuu hyppysiin niin täydellisesti, korjaa Gibsonin malleissa ärsyttävät piirteet(runkopainoisuus, muhku kaulaliitos, medium-nauhat) ja kuulostaa silti sellaiselta, miksi miellän Les Paulin soundin päässäni.

Josko seuraavaksi samaan zeniin pääsisi vahvistimien ja kaappien osalta... :)

Yritin ehkä sanoa tätä aiemmin, mutta älä ihmettele yhtään jos sulla on parin vuoden päästä ne V30:set kaapissa, kun oot pyörittäny ensin läpi ties mitä ämyreitä.
Vladi
01.02.2012 19:55:54
s8na: Yritin ehkä sanoa tätä aiemmin, mutta älä ihmettele yhtään jos sulla on parin vuoden päästä ne V30:set kaapissa, kun oot pyörittäny ensin läpi ties mitä ämyreitä.

Ei tiedä, ehkä onkin. Niitä on onneksi hyvin saatavilla ja hinta ei päätä huimaa. Tähän mennessä en oo käytännössä soittanu muulla, ku V30:llä, eikä se mielestäni ole paras ratkaisu kaikkeen musiikkiin. Siksi halu testailla ja kuunnella erilaisia elementtejä. :)
oiva tumpeloinen
01.02.2012 19:57:12
Vladi: Ei tiedä, ehkä onkin. Niitä on onneksi hyvin saatavilla ja hinta ei päätä huimaa. Tähän mennessä en oo käytännössä soittanu muulla, ku V30:llä, eikä se mielestäni ole paras ratkaisu kaikkeen musiikkiin. Siksi halu testailla ja kuunnella erilaisia elementtejä. :)

Kokeilu kannattaa aina. Mut siinä sä huomaat, samoin kuin vahvareissa, ettei semmoista elementtiä olekaan, mikä olisi paras ratkaisu kaikkeen.
Jucciz
01.02.2012 20:16:15 (muokattu 01.02.2012 20:16:31)
oiva tumpeloinen: Kokeilu kannattaa aina. Mut siinä sä huomaat, samoin kuin vahvareissa, ettei semmoista elementtiä olekaan, mikä olisi paras ratkaisu kaikkeen.

(oho, lukihärö)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
hevikukko
01.02.2012 20:23:54
Kohta oot löytänyt oikeat elementit ja sitte vaihtuu vahvari....ohhoh...taas takas V30 ämyreihin. "Niin pitkääää on matkaaaa...ei loppuuuua näyyyy" :D
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
juki
01.02.2012 22:22:06
oiva tumpeloinen: Kokeilu kannattaa aina.

Jea, joskus myös muiden vaivannäön hyödyntäminen vaikkapa vertailutestien tsekkaamisen muodossa; eivälttis avaa soveltuvuutta juuri oman kattauksen jatkeena, mutta saa sanallisia kuvailuja parempia suuntaviivoja.

Itselle tuli testiin Badgerin jatkeeksi V30 tilalle WGS:n vastaava ja muutos miellyttää, kiitos Henderssonille ja Guthrielle vihjauksesta. ;)
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
4-T
01.02.2012 22:31:36
... toisaalta monista vahvistimista oppii hyvät ja huonot puolet vasta pidemmän omistamisen aikana. Aika vähän se musakaupan testi loppuviimeksi kertoo siitä, millainen vahvari on kotona, äänittäessä tai keikalla...

Tuohon on tullut törmättyä jo useamman kerran. Musakaupassa kuulostaa hyvältä mutta sitten kun kannat kotiin niin alkaa kuulostamaan huonommalta :(
Poika katsoi Paranoid videota ja sanoi " Mitä toi mummo tekee tuolla? ". Isä siihen että " Sehän on Ozzy! ".
juki
02.02.2012 14:21:47 (muokattu 02.02.2012 14:24:53)
Vladi: Mä otan vahvaritestailuun nykyään poikkeuksetta oman kitaran. Kaupan kitarat on keskimääräisesti erittäin satunnaisessa kunnossa ja monesti joutuu jo pelkän vireen aikaansaamisen eteen kamppailemaan 10min. Sen lisäksi saa arvailla, mikä soundin osuus johtuu kitaran mahdollisesti paskasta laadusta/huonoista mikeistä/ohuesta lakupiuhasta ja mikä vahvistimessa.

Mitä kaappeihin tulee, niin ainoa luotettava tapa testata olisi vertailla kaappia lukuunottamatta täysin omilla kamoilla tutun akustiikan omaavassa ympäristössä. Eipä taida vain olla ihan realistista moinen. :)

Itelläkin sama mutu, että akustiikka on tässä sen verran iso muuttuja, merkitsevyys mm. kaapin rakenteesta, kajareista ja soittovolasta riippuvainen, ettei lopputuloksesta voi vieraassa paikassa mennä takuuseen.

Hiukan voisi jelppiä mikäli kaupassa olisi oman kepin lisäksi myös tuttu vahvari ja kaappi korvien nollaamiseen ja ympäristön vaikutuksen ymmärtämiseen eli vastaavaa 'referenssilevy' meininkiä kuin PA-kaappien kohdalla käytetään.

Soittovolan kohdalla voi sitten olla niin ja näin ellei hyvää eristettyä koppia löydy, että näkee mitä tapahtuu oikeilla soittovolilla. Siksi mä sovinkin kaupassa mieluiten kamat lainaan omissa tiloissa tapahtuvaan testaukseen ennen taalojen latomista.
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)