Aihe: Ongelma kitaran kielissä
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17
the-Antero
01.02.2012 22:47:58

Sakmongkol: Mielestäni tässäkin ketjussa mieleltään avoimet keskustelijat ovat osanneet poimia jutuistani olennaisen, puuttumatta tyhjänpäiväisyyksiin ja epäolennaisuuksiin

Mielestäsi. Kuinkahan moni on saanut nyt oikeasti virikkeen että rupeaa mittailemaan niitä jännitteitä ja kasaamaan sitä sinun täydellisen optimoitua kielisettiä. Otetaan huomioon että et itse edes sitä käytä koska siitä on liikaa vaivaa. Miksi siis muut tekisivät niin?

Mielestäsi siis soittajat jotka eivät käytä sitä ainoata oikeaa hyvää optimoitua settiä ovat tyhmiä idiootteja. Jos et kerran itsekään käytä sitä niin eikö se tee sinusta samanlaisen? Oikeastaan hieman enemmän jopa. Miksikö? Siksi että "tiedostat ongelman" joka on normaalissa setissä mutta silti käytät sitä.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Sakmongkol
01.02.2012 22:49:50
the-Antero: Mielestäsi siis soittajat jotka eivät käytä sitä ainoata oikeaa hyvää optimoitua settiä ovat tyhmiä idiootteja. Jos et kerran itsekään käytä sitä niin eikö se tee sinusta samanlaisen? Oikeastaan hieman enemmän jopa. Miksikö? Siksi että "tiedostat ongelman" joka on normaalissa setissä mutta silti käytät sitä.

Pitää kuitenkin tiedostaa ongelma ennen kuin sen voi ratkaista. Minä haluaisin kuitenkin ratkaista ongelman laajemmin kuin vain omalta osaltani.
Les Fender
01.02.2012 22:52:40
Sakmongkol: Minä haluaisin kuitenkin ratkaista ongelman laajemmin kuin vain omalta osaltani.

Niin... Sanoo kaveri joka ei osaa valita itselleen optimaalista kielisettiä, mutta kertoo muille kuinka he soittavat väärillä seteillä. Tätä tässä on tahkottu sivu tolkulla.
"Living is easy with eyes closed!"
Sakmongkol
01.02.2012 22:54:54
Les Fender: Niin... Sanoo kaveri joka ei osaa valita itselleen optimaalista kielisettiä, mutta kertoo muille kuinka he soittavat väärillä seteillä. Tätä tässä on tahkottu sivu tolkulla.

Ja miten niin en osaa? Osaisin mutten jaksa. Peräänkuuluttaisin edelleen valmistajien ja kauppiaiden vastuuta soittajien kielitarpeiden tyydyttämisessä.
the-Antero
01.02.2012 22:56:38

Sakmongkol: Pitää kuitenkin tiedostaa ongelma ennen kuin sen voi ratkaista. Minä haluaisin kuitenkin ratkaista ongelman laajemmin kuin vain omalta osaltani.

Todella jalomielistä. Mitäpä jos nyt ekaksi laittaisit siihen omaan instrumenttiisi ne optimoidut kielet ja sitten vasta tulet kertomaan miten ne ovat maailman parhaat. Tuo vie uskottavuutta todella paljon kun et vaivaudu käyttämään sitä mistä mesoat.
the-Antero
01.02.2012 22:58:38

Sakmongkol: Ja miten niin en osaa? Osaisin mutten jaksa.

ei jumalauta :D

On siinä laiska mies. Mene sinne soitinkauppaan valitsemaan ne kielet käsin. Siitähän sinä meuhkaat.
Les Fender
01.02.2012 23:00:52
Sakmongkol: Ja miten niin en osaa? Osaisin mutten jaksa. Peräänkuuluttaisin edelleen valmistajien ja kauppiaiden vastuuta soittajien kielitarpeiden tyydyttämisessä.

No oot sinä jaksanut laskea miten muitten setit on pielessä, laske omasi samalla.
McNulty
01.02.2012 23:01:27
the-Antero: Todella jalomielistä. Mitäpä jos nyt ekaksi laittaisit siihen omaan instrumenttiisi ne optimoidut kielet ja sitten vasta tulet kertomaan miten ne ovat maailman parhaat. Tuo vie uskottavuutta todella paljon kun et vaivaudu käyttämään sitä mistä mesoat.

Tämä on valitettavasti nykyajan ilmiö. Kerätään omaan rosteriin hienoja arvoja ja ominaisuuksia, joita ei kuitenkaan edusteta tai niiden mukaan ei toimita. Ts. keräillään ihania nimikkeitä ja arvoja joilla voi kehuskella muille. Mä luulen että Sakmongkol hiffasi tuon Sakariuksen optimoitujen kielien idean ja nyt kuvittelee sillä erottuvan massasta. Tätä "älynväläystä" ja "uutta juttua" nyt pönkitetään sillä, että haukutaan muut tyhmiksi ja idiooteiksi... milloin miksi.

Totuus taitaa kuitenkin olla nyt jotain ihan muuta. Mä luulen että jotain teini-ikäistä kapinallista viedään kuin pässiä narussa vaikka hän itse kuvittelee jotain ihan muuta. Tätä se on kun ei nähdä omaa perssilmää pidemmälle, sitä kuuluisaa metsää puilta.
If you ain't first, you're last!
Sakmongkol
01.02.2012 23:02:36
Les Fender: No oot sinä jaksanut laskea miten muitten setit on pielessä, laske omasi samalla.

Jos olisit seurannut ketjua niin olisit huomannut että olen laskenut.
the-Antero
01.02.2012 23:06:05

Sakmongkol: Hyvä on. Mulla on muutenkin yks soitin ilman kieliä joten yritän huomenna hankkia optimoidun kielisetin 9.5-49.

Tuolla ketjun alussa sanoit että standardisetin pitäisi olla 9-54... Vaihtuiko mielipiteesi vai miksi noin suuri heitto paksuimmalla kielellä?
Sakmongkol
01.02.2012 23:10:04
the-Antero: Tuolla ketjun alussa sanoit että standardisetin pitäisi olla 9-54... Vaihtuiko mielipiteesi vai miksi noin suuri heitto paksuimmalla kielellä?

En sanonut. Sanoin että "mieluummin melkein".
Les Fender
01.02.2012 23:14:34
Sakmongkol: Jos olisit seurannut ketjua niin olisit huomannut että olen laskenut.

Harvoin voi kaverin laittaa vastaamaan itselleen, mutta nyt voi:

Sakmongko: Ja miten niin en osaa? Osaisin mutten jaksa.

Koit ny helvata päättää.
the-Antero
01.02.2012 23:14:49

Sakmongkol: En sanonut. Sanoin että "mieluummin melkein".

Selkää poliitikon ainesta. Puheet ovat ympäripyöreitä vailla oikeaa kunnon faktaa. Näin puheita voi jälkikäteen muutella mielensä mukaiseksi. Pysyisit edes kunnolla sanojesi takana.
Les Fender
01.02.2012 23:17:48 (muokattu 01.02.2012 23:18:22)
Sakmongkol: Hyvä on. Mulla on muutenkin yks soitin ilman kieliä joten yritän huomenna hankkia optimoidun kielisetin 9.5-49.

Mites tuokin vaihtui?

Sakmongkol: 9-46-setistä pitäisi vaihtaa alin vähintään 50:ksi.
0101978
01.02.2012 23:20:09
Mä voisin kertoa teille ensiviikon lottorivin - mutten jaksa. Ei juma kun kaveri puhuu itseään suohon kokoajan syvemmälle ja syvemmälle.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Sakmongkol
01.02.2012 23:20:26
Les Fender: Harvoin voi kaverin laittaa vastaamaan itselleen, mutta nyt voi:

Koit ny helvata päättää.

Olen siis laskenut, mutten jaksa hankkia juuri optimaalista settiä koska se on työlästä. Tässä ei ole ristiriitaa.

Les Fender: Mites tuokin vaihtui?

Kyseessä oli arvio.
0101978
01.02.2012 23:22:15
Sakmongkol: Olen siis laskenut, mutten jaksa hankkia juuri optimaalista settiä koska se on työlästä. Tässä ei ole ristiriitaa.

Kyseessä oli arvio.

Siis joka kaupastahan saa irtokieliä! Samalla sä ne ostat kun sen valmiin setinkin.
0101978
01.02.2012 23:23:36
Sakmongkol: Olen siis laskenut, mutten jaksa hankkia juuri optimaalista settiä koska se on työlästä. Tässä ei ole ristiriitaa.

Kyseessä oli arvio.

Olet siis tehnyt arviolaskuja? Olet laskenut Ja vastaukseksi tuli joku arvio aiheesta?
Sakmongkol
01.02.2012 23:23:39
0101978: Siis joka kaupastahan saa irtokieliä! Samalla sä ne ostat kun sen valmiin setinkin.

Jos/kun irtokielet on tiskin alla ja valmiit setit hyllyssä niin vaiva ei millään muotoa ole sama.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)