Numb 01.02.2012 17:00:57 | |
---|
Tumoooo: en osannukkaan arvata mikä ongelma parista mun kielestä voikaan seurata Welcome to the twilight zone, where anything can happen. Lanke trr gll -Kurt Schwitters |
the-Antero 01.02.2012 17:28:23 | |
---|
Tumoooo: Kyllä, jos oisin tienny täydellisesti kieliseteistä niin en olis tullu tänne kyselee, suoraan oisin marssinu kauppaan! Voi minkä teit :D hirveä sota yksistä löysistä kielistä ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Decadetroll 01.02.2012 18:21:43 | |
---|
Big mistake! Muusikoiden.netistä ei koskaan kannata kysyä mitään. Parempi kun tulee vaan esittämään kaiken faktana ja neuvoo muita. :) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
the-Antero 01.02.2012 20:18:31 | |
---|
Sakmongkol taisi kadota? Mittaileekohan hän optimaalisia kielten jännityksiä omaan kitaraansa sen 10/52 salaliittosetin tilalle? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
the-Antero: taisi kadota? Mittaileekohan hän optimaalisia kielten jännityksiä omaan kitaraansa sen 10/52 salaliittosetin tilalle? Mittailin itse asiassa juuri tänään, tulin siihen tulokseen että 10-52 on kokonaisuutena liian jäykkä. 9-46 taas on liian löysä joten joku siitä välistä pitää keksiä, saas nähdä jaksaako vaan semmosta askarrella. |
high_society 01.02.2012 20:35:13 | |
---|
...Noh ratkesiko kitaran kieli ongelma? Like I give A Shit.... |
jii.haanpaa 01.02.2012 20:35:47 | |
---|
Sakmongkol: Mittailin itse asiassa juuri tänään, tulin siihen tulokseen että 10-52 on kokonaisuutena liian jäykkä. 9-46 taas on liian löysä joten joku siitä välistä pitää keksiä, saas nähdä jaksaako vaan semmosta askarrella. Mites 10-48 tai 10.5-50? Näitä tosin saa suoraan kaupanhyllyltä, joten kehtaakoha niillä edes yrittää? |
Sakmongkol 01.02.2012 20:37:59 | |
---|
jii.haanpaa: Mites 10-48 tai 10.5-50? Näitä tosin saa suoraan kaupanhyllyltä, joten kehtaakoha niillä edes yrittää? 10.5 on auttamatta ylhäältä liian paksu ja 10-48 vastaavasti vissiin alhaalta liian ohut. Pitäisi olla ehkä pikemmin 9.5-jotain, tai sitten suosiolla 9-jotain tarpeeksi paksuilla alakielillä. |
the-Antero 01.02.2012 20:38:00 | |
---|
Sakmongkol: Mittailin itse asiassa juuri tänään, tulin siihen tulokseen että 10-52 on kokonaisuutena liian jäykkä. 9-46 taas on liian löysä joten joku siitä välistä pitää keksiä, saas nähdä jaksaako vaan semmosta askarrella. Tuon oisin voinut kertoa ilman mittailuja ;) 10/52 on passeli D vireeseen... Toki tämä on vain oma mielipiteeni Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Sakmongkol 01.02.2012 20:42:05 | |
---|
|
jii.haanpaa 01.02.2012 20:52:58 | |
---|
Sakmongkol: ...Tuolta 9.5-49 vaikuttaisi aika hyvältä. Itse laskeskelin 9-50 jossa olisi välillä olevat kielet lähes samat. Jompaa kumpaa noista kokeilen ehkä seuraavaksi kun jaksan. Kerros jos löydät hyllytavarana. Voisi piruuttaan kokeilla. |
McNulty 01.02.2012 21:00:47 (muokattu 01.02.2012 21:07:27) | |
---|
Sakmongkol: Mittailin itse asiassa juuri tänään, tulin siihen tulokseen että 10-52 on kokonaisuutena liian jäykkä. 9-46 taas on liian löysä joten joku siitä välistä pitää keksiä, saas nähdä jaksaako vaan semmosta askarrella. Eihän tässä ollut kokonaisuudesta kyse, vaan yksittäisestä kielestä ja sen suhteessa seuraavaan/vieressä olevaan kieleen. Nytkö me puhuttiinkin koko setin aiheuttamasta kokonaisjännityksestä? On haastavaa pelata kun pelin säännöt muuttuvat jatkuvasti. Mutta jottei homma mene pelkäksi perseilyksi, niin minä tuon pöytään myös ratkaisun niille jotka etsivät 9-50 settiä. Olkaa hyvät: http://schneidermusik.de/shop1/prod … tegories/1/page/4/products_id/10409 If you ain't first, you're last! |
Sakmongkol 01.02.2012 21:04:03 | |
---|
McNulty: Eihän tässä ollut kokonaisuudesta kyse, vaan yksittäisestä kielestä ja sen suhteessa seuraavaan/vieressä olevaan kieleen. Nytkö me puhuttiinkin koko setin aiheuttamasta kokonaisjännityksestä? Ei kai puhuttu, mutta kun asiasta kysyttiin niin pidin kohteliaana vastata. Ei tarvitse suhtautua rakentavaan keskusteluun noin rajoittuneesti. |
ReBeat 01.02.2012 21:20:42 | |
---|
McNulty: Mutta jottei homma mene pelkäksi perseilyksi, niin minä tuon pöytään myös ratkaisun niille jotka etsivät 9-50 settiä. Olkaa hyvät: http://schneidermusik.de/shop1/prod … tegories/1/page/4/products_id/10409 Muuten vois ehdottomasti kokeilla mutta DR:t ---> eikös ne olleet nykyään epätasalaatuista kiinassa tehtyä paskaa. Eli paperilta jo näkee ettei kannata. Nimilisääkin enemmän kuin Ynkkä-satseissa. |
madcow2 01.02.2012 21:30:19 | |
---|
Möö. |
the-Antero 01.02.2012 21:31:27 | |
---|
ReBeat: Muuten vois ehdottomasti kokeilla mutta DR:t ---> eikös ne olleet nykyään epätasalaatuista kiinassa tehtyä paskaa. Eli paperilta jo näkee ettei kannata. Nimilisääkin enemmän kuin Ynkkä-satseissa. Ynkän satsista en tiiä mutta DR:ät toimii täällä hyvin. Tosin tuo vääräuskoinen 10/52 setti... Eikä oo ikuna ollu ongelmia. :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
McNulty 01.02.2012 21:33:11 | |
---|
ReBeat: Muuten vois ehdottomasti kokeilla mutta DR:t ---> eikös ne olleet nykyään epätasalaatuista kiinassa tehtyä paskaa. Eli paperilta jo näkee ettei kannata. Nimilisääkin enemmän kuin Ynkkä-satseissa. DR Stringsin tuotanto tosiaan siirtyi Kiinaan jo muutama vuosi sitten. Mulla on nyt ollut kokeena DR Pure Bluesit tuossa Tokain MIJ-Stratossa ja ei ne ihan surkeat ollut. Ei tosin meikäläisen mieleenkään aivan täysin. Toimivat kuitenkin jo paremmin mitä pari vuotta sitten erehdyksessä ostetut. Eli ehkä Kiinan päätykin on hivenen parissa vuodessa petrannut tai sitten jonkun maailmankolkan laadunvalvonta. Kokeilla aina kannattaa... niin halpaa kuitenkin kitarankielten kohdalla. If you ain't first, you're last! |
McNulty 01.02.2012 21:34:23 | |
---|
madcow2: Oon näköjään myöhässä linkkini kanssa, mutta on noita 9-50 settejä thomannillakin näköjään: http://www.thomann.de/fi/search.htm … f7951=&wgfid3=9957&wgf9957= S.I.T Strings toimittaa nykyään ESP:n kitaroihin tehdasseteiksi kieliä. Itse en ihastunut mutta tiedän muutamia jotka ovat vaihtaneet D'Addarionsa ja Ernie Ballinsa S.I.T:n kieliin. If you ain't first, you're last! |
Sakmongkol 01.02.2012 21:35:58 | |
---|
Dimebagin setissäkin on B liian ohut ja jostain syystä D liian paksu. Ja turhaa nimilisää toki. Tuolla linkitetyllä Thomannin sivulla se halvin setti vaikutti oikeastaan fiksuimmalta, vaikka taisi sekin olla joku nimikkohomma joten hieman epäilyttävää on. |
McNulty 01.02.2012 21:40:04 (muokattu 01.02.2012 21:42:17) | |
---|
Sakmongkol: Dimebagin setissäkin on B liian ohut ja jostain syystä D liian paksu. Ja turhaa nimilisää toki. Tuolla linkitetyllä Thomannin sivulla se halvin setti vaikutti oikeastaan fiksuimmalta, vaikka taisi sekin olla joku nimikkohomma joten hieman epäilyttävää on. Siis se Rammsteinin kitaristin sigu-setti? Mikä siinä on epäilyttävää? Ei mua hämää Les Paulin nimi muutaman kitaran lavassa... vielä vähempi joku printti roskikseen heitettävässä pahviboksissa :) Ernie Ballin kieliseteissä lukee Ernie Ballin nimi. Fenderin kieliseteissä lukee Leo Fenderin nimi. D'Addarion seteissä lukee Donato DAddarion nimi. Dean Markleyn seteissä lukee Dean Markleyn nimi. Jim Dunlopin seteissä Jim Dunlopin nimi... :)) See what I'm after? If you ain't first, you're last! |