Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 528 29 30 31 32399 400 401 402 403
Kailis
01.02.2012 17:14:16

BanZai88: Viime aikoina tullut soitettua treeniksellä play-along pätkien päälle ja tämmöistä "impro-randomia" oli tarttunut narulle (sisältää loppuröydöt):

http://www.youtube.com/watch?v=4Bva2MgZPow&feature=youtu.be

Ainiin, ei varmaan tänne ole vielä tullut linkitettyä, mutta tuossa loppukesästä demoteltiin metelibändin kanssa uutta EP:tä autotallissa, puuliiterissä ja vaatehuoneessa. Täältä löytyy siitä maistiaisia:

http://hwduband.com/

Ihan hyvän ja rennon näköistä ja kuuloista. Eikä ollut ku yks "ei ku" 2:39 kohdalla =D Ihan asiaa markkuliini kertoo ton timen suhteen. Kokeile äänittää silleen että otat kolme ottoa; yksi jossa snare sleebaa, yhdessä kohdilleen ja yksi joka on nokillaan. Kuuntelet ne ja vertaat siihen fiilikseen mikä oli niitä soittaessa. Voi tuottaa yllätyksiä.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
ferodoz
01.02.2012 17:47:10

Kailis: Ihan hyvän ja rennon näköistä ja kuuloista. Eikä ollut ku yks "ei ku" 2:39 kohdalla =D Ihan asiaa markkuliini kertoo ton timen suhteen. Kokeile äänittää silleen että otat kolme ottoa; yksi jossa snare sleebaa, yhdessä kohdilleen ja yksi joka on nokillaan. Kuuntelet ne ja vertaat siihen fiilikseen mikä oli niitä soittaessa. Voi tuottaa yllätyksiä.

Onko sulla heittää jotain puulaakitason vinkkiä tähän asiaan? Tarkoitan siis että mun on tosi vaikea yrittää tarkoituksella lähteä puskemaan tai sleebaamaan, ellei se tule luonnostaan.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
VeKrio
01.02.2012 17:59:13

ferodoz: Onko sulla heittää jotain puulaakitason vinkkiä tähän asiaan? Tarkoitan siis että mun on tosi vaikea yrittää tarkoituksella lähteä puskemaan tai sleebaamaan, ellei se tule luonnostaan.

Ei se tule luonnostaan, ellei opettele tarkoituksella. Se on tosi vaikeaa.

Ainoa tapa on musta vaan yrittää lyödä virppa aiemmin kuin aatteli, tai myöhemmin kuin aatteli. Kuulostaa tyhmältä mut emmä tohon osaa muuten vastata.

Se on helppoa kun sen osaa ja vaikeeta kun ei osaa.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
ferodoz
01.02.2012 18:02:35

VeKrio: Se on helppoa kun sen osaa ja vaikeeta kun ei osaa.

Monikin asia on. ;) mutta joo, oon siis ilmeisesti tähän asti ainakin treenannut oikein tuota hommaa. Hitto ku löytäis Tampereelta jonku soitonopettajan jolla olis setti pystyssä ja sais vain mennä tunnille kapuloiden kanssa. Tuis varmaan treenattua ihan järkyttävän paljon enemmän jos löytäis motivoivan opettajan.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
VeKrio
01.02.2012 18:07:45

lrz: Olisi kiva jos joku, joka osaa tekisi tästä videon.

Oon melko varma, että markkuliina voisi tän tehä. Ja muutenkin, eikä vain virppaan liittyen.

En tiiä oonko väärässä, mut musta tuntuu, että useimmiten eteenpäin kivasti nokittava drive saadaan aikaan haikalla. Esimerkiksi Toton Home of the Brave säkeistö on tästä hyvä esimerkki.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
BanZai88
01.02.2012 18:18:34
moderndrummer88: Sit voi treenata noita "flat flameja", että kapulat tuleekin just samaan aikaan virpan kalvolle ja kuolettaa pompun, siitä tietää, että ne on justiinsa kohdallaan. Jos haluaa käsien synkkaa hioa.

Jea, pistän muistiin!

Kailis: Ihan hyvän ja rennon näköistä ja kuuloista. Eikä ollut ku yks "ei ku" 2:39 kohdalla =D Ihan asiaa markkuliini kertoo ton timen suhteen. Kokeile äänittää silleen että otat kolme ottoa; yksi jossa snare sleebaa, yhdessä kohdilleen ja yksi joka on nokillaan. Kuuntelet ne ja vertaat siihen fiilikseen mikä oli niitä soittaessa. Voi tuottaa yllätyksiä.

Joo, noita "eiku" hetkiä tulee aina sillon tällön vastaan, kun soittelee biisiä, mihinkä ei ole tullut tehtyä minkäänlaisia rumpusovituksia ennalta. Ja toki joskus livenäkin vaikka ois kuinka tuttu biisi tahansa :D

Mulla on tuo vasen käsi ollut työn alla ja olen koittanut saada siihen enemmän rentoutta, kun aiemmin sen kanssa oli ongelmia. Vielä se ei täysin tule luonnostaan vaan välillä mielessä pyörii, että "muista rentous jne". Sitten kun yrittää "liian rennosti" soittaa, niin helposti koko homma alkaa sleebaamaan.

Itellä on nyt treeni-innostus palannut, kun sain hommattua vehkeet, millä omaa soittoa saa talteen, niin on helpompi tutkailla kehityksen kohteita. Täytyy kyllä myöntää, että parin viime vuoden aikana on treenimotivaatio ollut kadoksissa ja tullut ylipäätään soitettua itsestään hemmetin vähän. Enemmän mennyt aikaa kamarunkkaukseen kuin itse soittoon.

Mutta hienointa täällä on, että on mahdollista saada palautetta omasta soitosta. Suosittelen muillekkin, että laittakaa vaan niitä soittopätkiä esille! Jos tämmönen itseopiskellut "harrastelija" uskaltaa laitella, niin eiköhän kuka tahansa muukin :)
lrz
01.02.2012 18:29:41
VeKrio: Oon melko varma, että markkuliina voisi tän tehä. Ja muutenkin, eikä vain virppaan liittyen.

Vedotkaamme siis Markkuliinin kansankynttiläpuoleen (jota hän on täällä muutenkin ansiokkaasti harjoittanut) :)
lrz
01.02.2012 18:30:50
Hitto ku löytäis Tampereelta jonku soitonopettajan jolla olis setti pystyssä ja sais vain mennä tunnille kapuloiden kanssa.

Hmm, miten rumpuopetus sitten yleensä tapahtuu, ellei näin?
BanZai88
01.02.2012 18:42:43
VeKrio: Oon melko varma, että markkuliina voisi tän tehä. Ja muutenkin, eikä vain virppaan liittyen.

Markkuliinin online drum lessons! :)
ferodoz
01.02.2012 18:53:15

lrz: Hmm, miten rumpuopetus sitten yleensä tapahtuu, ellei näin?

Minun tapauksessani on käynyt niin että opettaja on tullut mun luo. Pointti oli siis siinä että kun pitäisi löytää opettaja.
mukis
01.02.2012 19:01:41

markkuliini: Ei hassumpaa tuo funkkailu. :)
Jos tuo olisi oma treeninauhoitteeni niin kiinnittäisin huomiota virvelin hiuksen hienoon myöhästelyyn välillä joka voi vaikuttaa yllättävänkin paljon jännitteen pysymiseen..

Mun mielestä tuo virpan pikku myöhästely oli just hienoa, sais myöhästellä enemmänkin, tulis sellaista kivaa nykimistä ja päin vastoin enemmän jännittettä
markkuliini
01.02.2012 19:08:41

Tuo time edessä tai takana soitto on jo tosi advanced-tason toimintaa, eikä siihen pyrkimisessä ole oikein mitään mieltä jos ei pysty ensin soittamaan TOSI stedisti kohdalleen. Vasta sitten ne pienet puskemiset ja laahaamiset alkavat omaan korvaan erottumaan ja niitä voi hallita soittaessa. Muuten melkosta hakuammuntaa.
Omassa treenaamisessa keskityn soittamaan kohdalleen. Siinäkin on jo tekemistä ja haastetta allekirjoittaneelle. Ehkä joku päivä... :D

Kiitos pyynnöistä vaan. :) Kyllä tässä jotain videoita taas tulee, nyt kun on saanut treeniksen vihdoinkin käyttöön ja sais pian ruosteet treenattua hittoon.

Mut joo vielä tuosta oman soiton äänittämisestä. TOSI motivoivaa hommaa! Itse kuvaan kaikki treenit ja myös katson ne sitten aikalailla alusta loppuun ja teen samalla mieleeni seuraavaa kertaa varten muistiinpanoja mikä toimii ja mikä ei ja ETENKIN siitä että tuntuiko ne samat jutut soittaessa toimivan vai ei. (Käytän siihen joskus kuvaa avuksi. Kun joku soittaessa tuntuu toimivan niin hymyilen kameralle jne.) Koetan saada omasta kuuntelusta tuon välivaiheen (kuvaamisen ja analysoinnin) pois, ja alkaa kuuntelemaan soittaessa itseäni ulkopuolisen korvin. Se on ollut itselläni suuri haaste, kun en aina tiedä että miltä oma soitto kuulostaa. No kyllä siinä on jo eteenpäin menty, ja varsinkin miksaus-harrastus on vienyt kuuntelukykyä ihan uudelle tasolle.
Toki tohon soittaminen ja sitten jälkikäteen kuuntelu-hommaan menee tupla-aika, mutta koetan tehdä välillä kuuntelun yhteydessä muitakin askareita jotta saan kuuntelua vähemmän analyyttiseksi, ja kokonaiskuva erottuis sieltä.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
01.02.2012 19:26:03

mukis: Mun mielestä tuo virpan pikku myöhästely oli just hienoa, sais myöhästellä enemmänkin, tulis sellaista kivaa nykimistä ja päin vastoin enemmän jännittettä

Joo, miksei, mutta silloin se pitäisi olla paremmin kontrollissa ja jotta se jännite pysyisi tasaisena. Korva kyllä kestää isoakin myöhästelyä tai etukenoa kunhan kuulija voi jotenkin luottaa siihen. Eli sen pitäis olla hieman tasajännitteisempää.

Takana soittamisesta tuli mieleen tää Portisheadin jär-jet-tö-män hienosoundinen live Roselandista jota sattumalta katsoin viime yönä. Rumpali soittaa aika takana, ja aika napakalla soundilla niin erottuukin se. Ja miten kevyellä tatsilla mutta silti auktoriteetillä soittaa rumpali tässä. Huh! Aavemaista musaa. :) Ja hienoja snarekaiuja, miksaus vaihtuu biisistä toiseen.

http://www.youtube.com/watch?v=4cIiyfSZfzs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SLrkE6T_m5Y&feature=related
Kailis
01.02.2012 20:31:19

Noi Portishead vedot on loistavia. Kandee myös katsoa Massive Attackin Abbey Road live. Kaksi rumpalia vetää todella tyylillä.
http://www.youtube.com/watch?v=wUMvWW7FvGs&feature=related
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
mukis
01.02.2012 20:45:25 (muokattu 01.02.2012 20:55:28)

markkuliini: Joo, miksei, mutta silloin se pitäisi olla paremmin kontrollissa ja jotta se jännite pysyisi tasaisena. Korva kyllä kestää isoakin myöhästelyä tai etukenoa kunhan kuulija voi jotenkin luottaa siihen. Eli sen pitäis olla hieman tasajännitteisempää.

Takana soittamisesta tuli mieleen tää Portisheadin jär-jet-tö-män hienosoundinen live Roselandista jota sattumalta katsoin viime yönä. Rumpali soittaa aika takana, ja aika napakalla soundilla niin erottuukin se. Ja miten kevyellä tatsilla mutta silti auktoriteetillä soittaa rumpali tässä. Huh! Aavemaista musaa. :) Ja hienoja snarekaiuja, miksaus vaihtuu biisistä toiseen.

http://www.youtube.com/watch?v=4cIiyfSZfzs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SLrkE6T_m5Y&feature=related

Ei ehkä välttämättä tasaisena, riippuu niin teoksesta, mutta tietoisena toimintana kyllä. Lähinnä sen takia otin esille, kun itellä on kova hinku kuulla riskejä, vaarallisia tilanteita ja parhaimmillaan saavuttaa jopa pientä kostumistä kämmenpohjissa. Metsäänkin saa mennä oikein huolella, kunhan on vaan yritystä; sieltä on taas hyvä keräillä takaisin ladulle..

Edit: Hemmetti, todella hienon kuuloisia linkkejä, mutta tuo dj-meininki ei vaan yhtään kolahda mulle, pilaa aika tehokkaasti fiiliksen.. Pidän todella paljon rumpalista, mahtava tatsi ja time! Oi miksi räppiä tuohon..

Editedit: Mun mielestä oppikirjamateriaalia siihen ikuiseen "rumpuja pitää paiskoa" väittelyyn!

Millähän raidilla soittaa, kun suhisee niin kivasti?
markkuliini
01.02.2012 21:06:41

mukis: Oi miksi räppiä tuohon..

Missä tuossa räppiä oli? :D
Kailis
01.02.2012 21:12:37 (muokattu 01.02.2012 21:14:56)

markkuliini: Missä tuossa räppiä oli? :D

Scratch tai rap, iha sama, mut jäljelle jää scrap.
tomboarmageddon
01.02.2012 22:22:51
ferodoz: Onko sulla heittää jotain puulaakitason vinkkiä tähän asiaan? Tarkoitan siis että mun on tosi vaikea yrittää tarkoituksella lähteä puskemaan tai sleebaamaan, ellei se tule luonnostaan.

Sellanen huomattiin kaverin kanssa joskus kun näitä mietittiin, että auttaa jo vähän, kun ihan fyysisesti nojaa joko eteen tai taakse. Onhan siihen ihan fyysinenkin selitys, että eli kapulan matka pitenee tai lyhenee siitä normiasennosta. Tulee muutenkin eri fiilis jotenkin. Toimii ainakin mulla joteskin. Selkä suorana nojaa väjän haitsun ja virpan päälle nopeessa biitissä, niin heti on etukeno.:)
Epämuusikko
01.02.2012 22:31:45 (muokattu 01.02.2012 22:42:07)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)