Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 581 82 83 84 85101 102 103 104 105
Cepe
24.11.2011 20:30:17
Kolmihenkinen coverbändi, periaatteessa jo pystyssä, mutta hieman takkuilee. Minä rumpalina, tietenkin ;)
Mistä tietää jonkun olevan rumpali? -Hän naputtelee pöydän kulmaa ~niin minä
Man-And-A-Guitar
26.11.2011 13:35:38
Post-rockia niin tekis mieli tehdä. Sellaista rauhallista ja kaunista cleaneilla kitaroilla paisuttelua, kuten Explosions in the Sky.
crestfall
26.11.2011 19:15:19

Man-And-A-Guitar: kuten Explosions in the Sky.

Se tylsin ja geneerisin post-rock-bändi? Siistimpää koettaa tehdä jotain omaa.
Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä.
Evoluutiovirhe
03.12.2011 18:43:51
Progressiivisessä hengessä oleva metal bändi jossa on ajoittain bruutaaliutta ja nopeutta mutta perus idea on se että niit biisei pitää olla vaan helvetin hauska soittaa jne kiinnittämättä sen kummemmin huomiota siihen et sopiiko se tyyliin vai ei.
Meadow
07.12.2011 21:32:46
Apaattista ja tummanpuhuvan urbaania masennuspoppia.
Lennu
09.12.2011 04:44:08

Kaikkea vois tehdä, tekijöitä ja ideoita löytyy, mutta ei vaan jaksa. Kaikki on kuitenkin sitä ihan samaa. Oon menettänyt jo toivon minkään suuren ahaaelämyksen suhteen, ei vaan ole kykyä keksiä mitään repäisevää. Jämähdin muusikkona huomaamattomaksi perustekijäksi, tän kanssa on nyt elettävä vissiin vaan.
"Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen
Jokapaikanapina
19.12.2011 00:31:15
1) Sellanen "Neil Young & Crazy Horse meets CCR"-tyylinen rehellinen rokkibändi, jossa mahdollisuuksia myös vähän pidemmille jameille. Tiukkoja biisejä, no bullshit. Bändin jätkillä paskat äänet, mutta intoa karjua taustoja.

2) Dylanin Rolling Thunder Revue / Desire -tyylinen yhtye, jossa hirmu paljon eri soittajia (kenties vaihtuviakin kokoonpanoja) ja joskus vähän paskempia keikkoja, mutta kun palaset loksahtaa kohdilleen, niin aivan jäätävä svengi ja intensiteetti soitossa.

3) Simon & Garfunkelin alkuvuosien folkia mahtavilla stemmoilla. Ripaus CSN&Y:tä.

4) CSN&Y-tyylinen proggis. Ei ehkä tyylillisesti juuri sellainen, mutta kolme tai neljä laulaja-lauluntekijää ja tiukka basisti+rumpali.
AnonHero
23.12.2011 14:19:01 (muokattu 23.12.2011 14:19:36)
Tekisi mieli soitella JOTAIN. Joskus vuosi sitten viimeks ollut bändihommia, lukuunottamatta muutamia satunnaisia jameja jossain. Tärkeintä olisi että olisi hitonmoiset kemiat soittajien välillä niin olisi aineksia pidempiinkiin jamisessioihin.
Nyt kun rupean miettiin niin en ole koskaan soittanut minkään hirveän hyvän rumpalin tai basistin kanssa (kuulostanpas kusipäältä). Aina on ollut sellasia että joudun itse sanomaan että "soita näin" ja niin en halua tehdä.
Meegs86
27.01.2012 23:10:53

Sellaisen Garbage:n kuuloisen, jopa härskeillä ja läpinäkyvillä vaikutteilla niin, että ei jää kellekään epäselväksi mistä "laarista on lainattu". Eli haluaisin perustaa "Suomen Garbagen". Sähkökitara(t), synajuttuja&HD-kamaa, sähkörummut/ronskisti trigatut akustiset rummut, basso/synabasso (ehkä mieluummin sähköbasso, niin voisin itse soittaakin omassa perustamassani bändissä...) ja tietenkin karismaattinen naislaulu! Ai että... Vaan haaveeksi jää, sillä saman unelman jakavia ei Suomesta löydy.

Joten tyydyn kuuntelemaan Garbagea ja Metriciä ja itken/onanoin itseni uneen...
www.whiteflamemusic.com
rockjihad
30.01.2012 22:12:58
Joku afrobeat-proggis ja jonkinlainen hillbillyräkäkantri-viritelmä olis ihan mukavia.
Jos ei muuten, niin ainakin jonkinlaisena sivuprojektina, kun noi saisi toteutettua pääbändin ohessa.
tuomittu
31.01.2012 09:58:54
Meegs86: Sellaisen Garbage:n kuuloisen - - Vaan haaveeksi jää, sillä saman unelman jakavia ei Suomesta löydy.

Sääh, kyllähän mie oikein mielelläni tuollaisessa kitaraa soittelisin.
Zarmo
31.01.2012 11:36:10

Semmosen kompaktin ja mobiilin etnopositiivisen yhtyeen haluaisin.
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys.
Ostakaa muinaissoitinfolkia
Vapinamonologeja
Sergei Fallinen
31.01.2012 13:19:45
Sellasen hyvistä viinaan ja muihin aineisiin menevistä tyypeistä koostuvan (ehkä vähän visuaalisenkin) urpoiluyrityksen hieman jonkun Mötley Cruen tyyliin. Musa olis sellasta just niin hyvää rokkia kuin mihin taidot riittää.
Meegs86
01.02.2012 20:13:34

Jyrken: Voisin, Garbage on älyttömän hyvä bändi. No en ehkä tietoisesti täysin suoraa jäljittelyä mutta silti.

No en nyt ehkä aivan suoraa biisien kopiointia tarkoita, mutta lähinnä semmoinen meininki, että jos joku tulisi sanomaan "Hei, tehän kuulostatte aivan Garbagelta!" niin voisi vastata http://www.youtube.com/watch?featur … _detailpage&v=WP_szysHcRk#t=19s
www.whiteflamemusic.com
Tumppi.
03.02.2012 19:14:31
Mä haluaisin laulaa pelkästään bändissä jotta toi lavakarisma kehittyis, kun noita instrumentteja tullu soiteltuu kans. Mutta bändi sais olla tyyliltään kornin tapanen, rujo saundi, mut voitas ettii just jotain uutta, niinkun nyt on toi korn ft. skrillex jne, ja tietenkin vois kokeilla in flames, dreamtheater, trivium, slipknot, mudvayne -tyyppistä matskuu. Oon pitkälti kyllä valmis moneen ton tapaseen juttuun kun toi screamokin avautu mulle tässä vasta, mut kliini laulu sujuu, mutta järkyttäviin korkeuksiin en pääse äänenmurroksen takia.
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
elsewhere
05.02.2012 11:22:42
Tekisi mieli soittaa leijuvaa säröpoppia tyyliin Lush tai Curve, unohtamatta kuitenkaan sellaista uneliaampaa shoegaze-henkistä kaihoa kuten vaikkapa Slowdive tai Cocteau Twins. Paljon efektejä ja kenkiintuijottelua, kaihoa ja elämän pientä kaunista tuskaa.
~ Love broke out and I forgot it's war.
Sergei Fallinen
05.02.2012 11:34:46 (muokattu 05.02.2012 11:35:59)
suomalaisen japanilaisen visual kei hard rock/metallibändin. Toisin sanoen jotain glamia, visuaalista ja femiiniä mutta ilman sitä perinteistä hanoi rocks spedeilyä, rollaricoverointia ja elämäntaparokkariutta mikä kaikkia suomalaisia glam -artisteja ymmärrettävistä syistä yhdistää.
Meadow
07.02.2012 02:14:49 (muokattu 07.02.2012 02:19:21)
Sellaista ronskisti fuzzahtelevaa, tarttuvaa poppista olisi helvetin mukava vääntää. Dramatiikkaa ja suuria tunteita, paljon kaikua.
Ronttimus
07.02.2012 21:23:40
Rehellinen hard rock -bändi hitonmoisella riffittelyllä ja kovalla meiningillä. Komppauskin riffittelyä riffittelyn perään tyyliin eddie van halen, ei siis dempattuja powersointuja kuten useimmilla muilla nykyajan samantyylisillä bändeillä on tapana. Hauskanpitoa, alkoholinjuontia ja karjumista. Kuulostaa ehkä geneeriseltä 2000-luvulta mutta ei mitään Bodomia todellakaan, vaikea selittää. Biiseihin kirjoitukseen panostetaan, hienoja koukkuja joista saa vilunväreitä yms. Saa ottaa yhteyttä. PS: olen vähän humalassa.
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)