Aihe: big muff
1
nothingnes
12.04.2004 19:33:20
onko jolloain kyseinen spedu?
voisitteko kertoa kokemuksianne.
hyvät ja huonot puolet ja vähän saundeista
elikkäs tällänen on kyseessä

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-121014.html
huominen on aina tulevaisuutta -m.nykänen-
Miekkonen
12.04.2004 19:38:13
Haulla pitäisi löytyä juttua tästä spedusta.
PJS
12.04.2004 19:43:57 (muokattu 12.04.2004 19:44:38)

Mulla on toi USA Big Muff, soittelen sillä Fender Performer 1000 (nyk. Rock Pro) 100w Hybridi vahvarin läpi.

Ihan ekana on sanottava se, että ulostuloa tosta muljuttimesta tulee ihan julmetusti, pedaalin volaa hiukan lisäämällä saa treenikämpän seinät helisemään ja vahvarin vola on jotakuinkin 3:sella.
Eli tollasta overdriven määrää saa lisättyä volume säätimellä ihan kevyestä rutusta sellaseen lopunaikojen mahtisäröön asti.
Tone säädin on laaja ja sitä säätämällä saa varmasti aikaan mieleisensä saundin, sirkkelipörinästä aina sellaseen todella epäselvään hälyn asti.
Sustain potikalla lisätään distortionin määrää ja samalla sitä sustainia...ja tarvittaessa sitä sustainia löytyy siinä määrin että sellanen ohutsointinen kopiostratokin soi todella kauan...

Noin yleisesti sanottuna todettakoon että: Komppisäröä ei bigmuffista niinkään saa...sellaseen pitkästi ja pehmeesti soivaan soolosaundiin tämä onkin sitten omiaan, tosin tässäkin tapauksessa saa säätää tarkasti ettei saundi huku muun metelin sekaan.

Yhdistettynä Wahin kanssa tämä on todellinen saundien kultakaivos...Wahillä saat säädettyä pedaalin kuuluviin (siis korostat niitä ylä ja keski ääniä) ja tällöin sen tonenappulan kääntely ei ole ihan niin nirsoa.

Mieli tekisi päästä kokeilemaan tätäkin vehjettä kunnon putkivahvarilla.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
nothingnes
12.04.2004 19:50:05
mitenköhän tolla irtoo sellaset blues ja rock soolot vai meneekö mössöks
PJS
12.04.2004 19:52:12

No irtoohan tolla, kohtuu vähän volumea pedaalista, aika kirkas tone asetus ja distortionia sinne jonnekkin puoleenväliin...sit wahi päälle strato kouraan ja Jimi Hendrix here I come.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
nothingnes
12.04.2004 19:57:04
kiitos paljon se on sitte vissiin siinä kuulostaa mahtavalta!

sit vielä sellanen juttu et saako tohon muuntajan vai onko pelkkä patteri
HulluSimo
12.04.2004 19:58:38
kiitos paljon se on sitte vissiin siinä kuulostaa mahtavalta!

Tohon sun linkin ryssäversioon ei taida muuntajaa saada, mutta jenkeissä ois sitten sekin mahdollisuus.
Cornflake
12.04.2004 19:59:20
nothingnes:

Saa muuntajan perään. Jenkkiversiossa nimenomaan. Tosin plugi on erilainen kuin esmes Bossin releissä. Älä kysy minkä mallinen se plugi on, joku fiksumpi voi kertoa.
Lick my lovepump!
nothingnes
12.04.2004 20:00:30
jaa no eipä se haittaa saahan siihen modattua sellasen jakin muuntajalle
PJS
12.04.2004 20:08:57

Ja ei noi säröt oo perinteisesti paljon patteria syöny...ite kyllä uhraisin sen parikymppiä tohon usalaiseen, sen saundi on hieukka pehmeempi ja vähemmän räkäinen ku ton venäjäläisen, enemmän mun makuun...sitä vielä että toi big muffi on aika tarkka siitä missä järhestyksessä se on efektilenkissä...ja luonnollisesti kannaattaa panostaa myös johtöjen laatuun, muussa tapauksessa saa kärsiä kuuluvasta huminasta ja se ei oo hauskaa.
nothingnes
12.04.2004 20:16:32
mihin kohtaan se kannattaa laittaa? missä se sulla on?
pidätkö kitaran ja vahvistimen välissä vai efekti lenkissä?
PJS
12.04.2004 20:23:47

No mulla on aika vähän noita efektejä toistaiseksi joten mä oon ehkä vähän väärä ihminen neuvomaan...toistaiseksi toimivin yhdistelmä on ollut:

Crybaby--->BigMuff--->Ehx Small Clone--->vahvari

Jos small clone on ennen bigmuffia on huminan määrä jostain syystä suurempi, ainakin mulla... joku laajemman pedaalilaudan omistava typpi voi kertoa lisää.

Ja efektilenkkiin mä tota en pistäis, luulis et toimii aika paljon paremmin ennen etuastetta ku sen jälkeen.
sarkjan
12.04.2004 21:08:31
Saa muuntajan perään. Jenkkiversiossa nimenomaan. Tosin plugi on erilainen kuin esmes Bossin releissä. Älä kysy minkä mallinen se plugi on, joku fiksumpi voi kertoa.

DC -jakkina on tavallinen 3.5 mm plugi/jakki -tyyppinen ratkaisu (tais olla stereo jakki jossa käytetään mono plugia, en oo varma), tuttu esim kannettavien laitteiden korvakuulokeliitännöistä.

Torilla tais muuten olla yks USA Big Muhvi myynnissäkin ;-)
c|-ô-ó|
wiggy
12.04.2004 23:56:22

DC -jakkina on tavallinen 3.5 mm plugi/jakki -tyyppinen ratkaisu (tais olla stereo jakki jossa käytetään mono plugia, en oo varma), tuttu esim kannettavien laitteiden korvakuulokeliitännöistä.

Onks sulla Sarkjan tai kenties jollain muulla tietoa, että kumpi siinä plugissa pitää olla miinus, tip vai ring?

Sivuhuomautuksena vielä, että Big Muff ei hirveän ahneesti patteria tyhjennä.
joopa joo, jaapa jaa, trallallaa
Kapane
13.04.2004 10:13:42

mulla on toi sovtekin peli ja mä tykkään ainakin siitä enemmän kuin usa reissuesta... minusta sovtekissa on reilusti parempi ääni ja hintakaan ei oo niin suolanen... ja sillä dc jakilla ei teee särö spedussa juuri mitään... tuo menee ihan hyvin pattereilla...
Paino on voimaa ylipaino on ylivoimaa [Kyllä Lähtee]
Bee-äf
13.04.2004 10:40:54
Jossain jenkkipalstalla kaveri selitti että EQ:n lisääminen Muhvin kaveriksi laajentaisi saundivalikoimaa helvetisti ja kuulostaisi hyvältä... onko täällä kokemuksia tollasesta?
sarkjan
13.04.2004 11:12:57 (muokattu 13.04.2004 11:19:30)
Jossain jenkkipalstalla kaveri selitti että EQ:n lisääminen Muhvin kaveriksi laajentaisi saundivalikoimaa helvetisti ja kuulostaisi hyvältä... onko täällä kokemuksia tollasesta?

Kyllä. Esim boostaa hieman keskialuetta tai vaikka vaimentaa bassoja niin saa selkeyttä lisää. Tai mitä nyt sitten etsiikään. Sama homma toki toimii hyvin muidenkin säröjen kanssa. Kannattaa kokeilla.

Edit. Jostain kumman syystä ymmärsin kysymyksessä olleen EQ:n lisäämisen juuri Muffin eteen, joten vastasin sen mukaisesti.. No jos ei ollut näin, niin kannattaa silti kokeilla sitäkin.

Ja tuosta Muffin DC-jakin napaisuudesta mulla ei oo varmuutta. Netissä puhuivat kyllä 'positive tipistä', mutta mitään virallista tai aivan luotettavaa en löytänyt. Pitänee mittaamalla selvittää.
c|-ô-ó|
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)