Sakmongkol 31.01.2012 15:51:24 | |
---|
Decadetroll: Jos laskuri sanoo, että .14 setti on parempi kuin .10 setti, niin vaihdatko hetkeäkään miettimättä settisi tuohon .14 paksuiseen? Vai luotatko siihen, mitä sormesi sanovat ja mistä pidät? Nämä kysymykset nyt kertovat varsin selvästi ettet ole vieläkään ymmärtänyt mistä tässä on kyse. En rupea vastaamaan moisiin hölmöyksiin enkä jaksa selittää koko juttua uudelleen. |
Sakmongkol 31.01.2012 15:52:36 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Luin ihan rauhassa ketjua taaksepäin ja löysin tällaisen kommentin: Juu, siinä se olennainen osa oli nimenomaan "ja saundi on kauttaaltaan mahdollisimman tasainen". Minusta saundin on hyvä olla kauttaaltaan mahdollisimman tasainen. |
Decadetroll 31.01.2012 15:52:58 | |
---|
Heh, eihän Sakmongkol enää itsekään tiedä mitä on mennyt sepustamaan. Hienoa trollaamista hermanni. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Decadetroll 31.01.2012 15:56:34 | |
---|
Sakmongkol: Juu, siinä se olennainen osa oli nimenomaan "ja saundi on kauttaaltaan mahdollisimman tasainen". Minusta saundin on hyvä olla kauttaaltaan mahdollisimman tasainen. Pitäisköhän tehdä testi, jossa nauhoitan ensin perussetillä ja sitten "optimoidulla" setillä ja katsotaan sitten erotatko kummassa on tasapainoisempi saundi. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
Laulava Kylätohtori 31.01.2012 15:56:44 | |
---|
Sakmongkol: Juu, siinä se olennainen osa oli nimenomaan "ja saundi on kauttaaltaan mahdollisimman tasainen". Minusta saundin on hyvä olla kauttaaltaan mahdollisimman tasainen. Sinusta joo, mutta minusta ei. En tahdo, että saundini on "kauttaaltaan tasainen", vaan tahdon optimoida saundini siten, että se korostaa parhaaksi katsomiani taajuusalueita. Eli optimoidut kielesi eivät ole paras vaihtoehto, joten olit väärässä. Sakmongol, olit väärässä. Miltä tuntuu olla väärässä? Blues is easy to play, but hard to feel.
-Jimi Hendrix |
Laulava Kylätohtori 31.01.2012 15:58:11 | |
---|
Suosittelen sinulle, sakmongol, saundisi optimointia. Fysiikan lait todistavat, että ainut tapa optimoida saundi oikeaksi, on soittaa standardikielillä... Blues is easy to play, but hard to feel.
-Jimi Hendrix |
Repesin tolle ketjun otsikolle :D Ei tienny ketjun alottaja, miten iso ongelma kielistä voidaankaan saada aikaiseksi möö möö siellä ja möö möö täällä, hiiala hiiala hei! |
Sakmongkol 31.01.2012 16:02:56 | |
---|
Decadetroll: Pitäisköhän tehdä testi, jossa nauhoitan ensin perussetillä ja sitten "optimoidulla" setillä ja katsotaan sitten erotatko kummassa on tasapainoisempi saundi. Tee vaan jos jaksat. |
Jucciz 31.01.2012 16:04:07 | |
---|
Kuuntelin tuon jonkun linkittämän taannoisen Sagmongoloid-sooloskabavedon ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että sen ajan, mikä hepulta nyt kuluu joutavaan vääntämiseen ja väärässä olemiseen tällä keskustelufoorumilla, olisi voinut käyttää kitaransoiton treenaamiseen. Voihan tietty olla, että kyseisen pätkän soitto ei puhutellut mua sen takia, että se oli soitettu kaverin kitaralla, jossa ei ollut universaalisti paras mahdollinen kielisetti - tai sitten solisti oli kuunnellut tarpeettoman paljon erästä läskiä ja ei-niin-omaperäistä ruotsalaiskitaristia. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 31.01.2012 16:06:44 | |
---|
Sakmongkol mitkä olisivat minulle parhaat kielet? Soitan D-vireessä. En tykkää E-vireestä. Haluan optimoidut kielet jotta saundi on kaikkialta samanlainen. Mitkä kielet minu pitää hankkia, kerrothan paksuudet? Kerrothan? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Decadetroll 31.01.2012 16:11:52 | |
---|
Jucciz: Kuuntelin tuon jonkun linkittämän taannoisen Sagmongoloid-sooloskabavedon ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että sen ajan, mikä hepulta nyt kuluu joutavaan vääntämiseen ja väärässä olemiseen tällä keskustelufoorumilla, olisi voinut käyttää kitaransoiton treenaamiseen. Voihan tietty olla, että kyseisen pätkän soitto ei puhutellut mua sen takia, että se oli soitettu kaverin kitaralla, jossa ei ollut universaalisti paras mahdollinen kielisetti - tai sitten solisti oli kuunnellut tarpeettoman paljon erästä läskiä ja ei-niin-omaperäistä ruotsalaiskitaristia. Ei sinulla Jucciz ole kyllä mitään asiaa arvostella tuota täydellisellä kielisatsilla soitettua mahtivetoa, kun oot niin tyhmä ja paska soittaja, että käytät jotain standardisettiä, etkä viiksijumalan hyväksi julistamaa ubersettiä. ;) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
Decadetroll 31.01.2012 16:12:31 (muokattu 31.01.2012 16:15:34) | |
---|
the-Antero: mitkä olisivat minulle parhaat kielet? Soitan D-vireessä. En tykkää E-vireestä. Haluan optimoidut kielet jotta saundi on kaikkialta samanlainen. Mitkä kielet minu pitää hankkia, kerrothan paksuudet? Kerrothan? Ei sakke kerro, sillä hän ei usko D-vireen tarkoituksenmukaisuuteen. edittiä.. Ohoh, vastasi sittenkin! PRAISE THE LORD AND PASS THE AMMUNITION! don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
Sakmongkol 31.01.2012 16:13:14 | |
---|
Jucciz: Kuuntelin tuon jonkun linkittämän taannoisen Sagmongoloid-sooloskabavedon ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että sen ajan, mikä hepulta nyt kuluu joutavaan vääntämiseen ja väärässä olemiseen tällä keskustelufoorumilla, olisi voinut käyttää kitaransoiton treenaamiseen. Voihan tietty olla, että kyseisen pätkän soitto ei puhutellut mua sen takia, että se oli soitettu kaverin kitaralla, jossa ei ollut universaalisti paras mahdollinen kielisetti - tai sitten solisti oli kuunnellut tarpeettoman paljon erästä läskiä ja ei-niin-omaperäistä ruotsalaiskitaristia. On mulla tässä melkeen koko ajan kitara sylissä kun kahvia juon ja foorumia lueskelen. En kyllä varsinaisesti treenaa enkä ole ikinä treenannut koska en jaksa. Toisekseen en ole ikinä väittänyt että osaisin itse soittaa edes välttävästi. Myöntää täytyy tosin se että tällä hetkellä mulla on käytössä tavallinen 10-52-setti koska kunnolla optimoidun hankkiminen on työlästä. Ja rahan kanssakin joutuu tekemään kompromisseja. the-Antero: mitkä olisivat minulle parhaat kielet? Soitan D-vireessä. En tykkää E-vireestä. Haluan optimoidut kielet jotta saundi on kaikkialta samanlainen. Mitkä kielet minu pitää hankkia, kerrothan paksuudet? Kerrothan? Riippuu skaalasta. Mutta lähde siitä että laitat semmosen setin jolla olet tottunut soittamaan mutta vaihdat ainakin alimman kielen pykälää-kahta paksumpaan. |
the-Antero 31.01.2012 16:44:09 | |
---|
Mulla on stratossa ja flying veessä samat setit, olenko nyt pahasti hakoteillä kun tykkään kumpasenkin tatsista vaikka skaala on eri ja kielet samat. Ja tosiaan minä tykkään niitten tuntumasta, jokaisesta kielestä. Missä siis on vika kun fysiikan mukaan näin ei ole... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Decadetroll 31.01.2012 16:48:46 | |
---|
the-Antero: Mulla on stratossa ja flying veessä samat setit, olenko nyt pahasti hakoteillä kun tykkään kumpasenkin tatsista vaikka skaala on eri ja kielet samat. Ja tosiaan minä tykkään niitten tuntumasta, jokaisesta kielestä. Missä siis on vika kun fysiikan mukaan näin ei ole... Selitys lienee siinä, että fysiikan lait eivät päde kaltaiseesi tyhmään epämuusikkoon! :D sama pätee myös minuun.. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
the-Antero 31.01.2012 16:50:21 | |
---|
Decadetroll: Selitys lienee siinä, että fysiikan lait eivät päde kaltaiseesi tyhmään epämuusikkoon! :D sama pätee myös minuun.. Olisi pitänyt tietää... Ehkä ostan samat kielet kuin eräs ruotsalainen kitaristi Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
0101978 31.01.2012 17:16:46 | |
---|
Mites toi homma toimii jos soittaa vaan Ramonesia - eli ei ole sooloja ollenkaan? Tai sitten Prad Paisleyn tuotantoa jossa venytellään ahkerasti myös punotuilla kielillä? Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
s151669 31.01.2012 17:44:42 (muokattu 31.01.2012 17:46:00) | |
---|
Turhaan te saken kanssa kinaatte. Se on joko tyhmä tai trolli. Muita vaihtoehtoja ei ole, kun jätkä kovin kehuu vaikka juoksevansa suojatiellä auton alle kun kerran on sääntöjen mukaan oikeassa :) Seuraavaksi se väittää tämän viestin olevan "ad hominem" tjsp, vaikka viestissä ei ole muuta kuin fysikaalisesti todistettavia faktoja. (muoks: lisätty "sääntöjen mukaan") Antikitarasankari |
Decadetroll 31.01.2012 17:45:58 | |
---|
the-Antero: Olisi pitänyt tietää... Ehkä ostan samat kielet kuin eräs ruotsalainen kitaristi Elä tee sitä, ynkällä tuskin on saken virallisesti hyväksymää kielisettiä kitaroissaan! don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
madcow2 31.01.2012 17:48:21 (muokattu 31.01.2012 17:55:14) | |
---|
01011978: Mites toi homma toimii jos soittaa vaan Ramonesia Tai entä jos käyttää capoa? möö möö siellä ja möö möö täällä, hiiala hiiala hei! |