Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 59 10 11 12 1333 34 35 36 37
Marzi
28.01.2012 21:09:51

sustain65: Olisikohan 11R sopiva, jos tarvetta olisi saada kotiin soundit Rush, Dream Theater ja The Gathering yhtyeiden biisien tapailuihin? Onko ketään joka olisi yrittänyt saada 11R:stä noiden bändien kitarasoundeja?

En ole päässyt kokeilemaan oikeasti missään, netistä olen firman mainospätkiä katsonut ja audioklippejä kuunnellut.

Petruccin komppia, liidiä ja cleania löytyy presetteinä netistä. Ja aika lähelle pääsee. :)
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
sustain65
28.01.2012 22:27:15
Marzi: Petruccin komppia, liidiä ja cleania löytyy presetteinä netistä. Ja aika lähelle pääsee. :)

Pahus... meninkin kysymään... voi tulla rahanmenoa. No, täytyypä perehtyä lisää.
Ukkovaari
29.01.2012 01:28:15
Tuosta nyt lähtee monen moista soundia pihalle.

Ite olen tuon kautta vetänyt sähkärillä, akustisilla sekä myös bassolla, mukavasti soundaa enkä voi moittia.

Alla muutamia Youtuben pätkiä (sähkäriä, akkaria).

http://www.youtube.com/user/AlexCronex?feature=watch#p/u/5/10HL_U8k6rk

http://www.youtube.com/watch?v=Au-J … ynext=1&list=PL95928A01CF208E1D (alussa teräskielinen akkari ja sitten perään sähkistä, DT:n kipaletta soittelee tuossa).

http://www.youtube.com/watch?v=aUSqLP_SSw4 (telellä soitettua kivaa cleanimpaa soundia).

akkarilla soittelua http://www.youtube.com/watch?v=0w5P … s0KLwQ&index=2&feature=plcp
kipu69
29.01.2012 06:14:33 (muokattu 29.01.2012 10:02:18)
Thomannilla myös toinen paketti hintaan 777 + toimituskulut
http://www.thomann.de/fi/avid_eleve … id=19e3f41c374b0626015db295b4d92786 (Protools 10 mutta ilmeisesti ei Expansion packia).

Itsellä juuri tuo versio ja PT 10. Ei ollut mitään ilmoitusta että sisältäisi EP:n, mutta kyllä se vaan siinä on (huomasin vasta jälkikäteen:)). Ainut outo juttu tässä on vaan että ne kaikki näkyy tuossa itse räkissä ja on muokattavissa muttei näytä niitä tuossa PT10:n muokkausikkunassa....
Onko jollain muulla sama homma?
Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: Se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan....
Grugi
29.01.2012 10:17:16
kipu69: Itsellä juuri tuo versio ja PT 10. Ei ollut mitään ilmoitusta että sisältäisi EP:n, mutta kyllä se vaan siinä on (huomasin vasta jälkikäteen:)). Ainut outo juttu tässä on vaan että ne kaikki näkyy tuossa itse räkissä ja on muokattavissa muttei näytä niitä tuossa PT10:n muokkausikkunassa....
Onko jollain muulla sama homma?

Johtuu varmaan siitä että EP:n mukana toimitetaan 2 patchiä eli toinen itse laitteelle ja toinen PT:lle, jos tuota päivitystä ei ole ajettu PT:hen niin sillon ne ei näy. Itehän en tuota PT10:ä testannut kun ei ole kuin 8 LE mutta siinä oli juurikin niin kuten edellä mainitsin.

ps. PT10 on tullut nyt päivitys jka korjaa joitakin bugeja.

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=432331
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
kipu69
29.01.2012 11:18:46
Grugi: Johtuu varmaan siitä että EP:n mukana toimitetaan 2 patchiä eli toinen itse laitteelle ja toinen PT:lle, jos tuota päivitystä ei ole ajettu PT:hen niin sillon ne ei näy. Itehän en tuota PT10:ä testannut kun ei ole kuin 8 LE mutta siinä oli juurikin niin kuten edellä mainitsin.

ps. PT10 on tullut nyt päivitys jka korjaa joitakin bugeja.

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=432331

eipä ollu asiaan vaikutusta. mut noh, tuli ainakin päivitettyä:)
Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: Se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan....
Grugi
29.01.2012 11:40:28
kipu69: eipä ollu asiaan vaikutusta. mut noh, tuli ainakin päivitettyä:)

Olisko tästä apua.

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=425171
kipu69
29.01.2012 12:18:38
Grugi: Olisko tästä apua.

http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=425171

No sillähän se ratkes!!! Plussaa tärähti, suuret kiitokset!!!
Ukkovaari
29.01.2012 18:13:10
Kaveri just hankki Elevern Rackin ja sillä kanssa protari 10 kanssa hieman ihmettelemistä ja sama että 11R:ssä näkyi expansion packin jutut ja kuului muttei Protarissa, jossa hänen piti ajaa sitten sellainen ns. update vai mikä lie se nyt oli jolla protariin myös päivittyi näkyviin expansion packin ominaisuuksia.

Zekkaa myös onko Protarissa tarpeeksi niitä virtuaali instrumentaaleja kuten Mini Grand, Xpand2 jne. koska ainakin kaverilla ne myös uupu vaikka kuuluu protariin.
Jostain syystä noiden asennus tökki ainakin kaverilla, homma kyllä selvis pienoisella ihmettelyllä ja asennuksilla :-)

Tuo Avid ei ehkä ole ihan kyllä paras sivusto asioiden löytämiseen ja tuen saantiin mutta kyllähän ne siellä on kun vaan etsii, onneksi täältäkin voi kysyä ja löytyy kohtalotovereitakin ja tietoakin.
kipu69
29.01.2012 21:47:06
Ukkovaari: Kaveri just hankki Elevern Rackin ja sillä kanssa protari 10 kanssa hieman ihmettelemistä ja sama että 11R:ssä näkyi expansion packin jutut ja kuului muttei Protarissa, jossa hänen piti ajaa sitten sellainen ns. update vai mikä lie se nyt oli jolla protariin myös päivittyi näkyviin expansion packin ominaisuuksia.

Zekkaa myös onko Protarissa tarpeeksi niitä virtuaali instrumentaaleja kuten Mini Grand, Xpand2 jne. koska ainakin kaverilla ne myös uupu vaikka kuuluu protariin.
Jostain syystä noiden asennus tökki ainakin kaverilla, homma kyllä selvis pienoisella ihmettelyllä ja asennuksilla :-)

Tuo Avid ei ehkä ole ihan kyllä paras sivusto asioiden löytämiseen ja tuen saantiin mutta kyllähän ne siellä on kun vaan etsii, onneksi täältäkin voi kysyä ja löytyy kohtalotovereitakin ja tietoakin.

joo kyl tuolta löytyy ku latasin sen virtual instrument- paketin avidin sivuilta. ja näyttää noi toimivankin nyt ku kokeilin.
Joo samaa mieltä oon tosta Avidin sivustosta ja onneks täällä löytyy näitä viisaampia jotka osaa auttaa meikäläisen tyyppisiä vajokkeja:)
sustain65
31.01.2012 06:21:43
No niin, kuuntelin viikonloppuna liikaa noita 11R klippejä --> "Voimme ilolla ilmoittaa, että tilauksesi on tänään lähetetty."
TTV
31.01.2012 07:32:05
sustain65: No niin, kuuntelin viikonloppuna liikaa noita 11R klippejä --> "Voimme ilolla ilmoittaa, että tilauksesi on tänään lähetetty."

Hyvä valinta :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
sjouni
31.01.2012 16:01:16

Pystyykö Eleven Rackiä käyttämään vahvarin efektiloopissa niin, että esim. pelkkä delay on käytössä?
Ukkovaari
31.01.2012 17:56:26 (muokattu 31.01.2012 17:58:55)
sjouni: Pystyykö Eleven Rackiä käyttämään vahvarin efektiloopissa niin, että esim. pelkkä delay on käytössä?

Pystyy

esimerkiksi vaikkapa siten että käyttää jotain soundia jossa on omaan makuun hyvä delay ja kyseisen muistipaikan muut efektit on pois päältä sekä amp ja cabinetti pois päältä ja voihan tuon amp/cabinetin ottaa ulosmenevästä äänestä muutenkin pois, tosin jos haluat delayta käyttää niin muut efektit tietysti on off tilassa.

Tuolla behkun jalkakytkimellä voinee myös ohjata esim. sitten tuon delayn parametreja lennosta vaihtaen kun soittaa, ite en ole kokeillu mutta näin voinee siis tehdä kun olen sen jossain videossakin nähny ja joku siitä mainitsi tässä päivä tai kaks sitten (vaatineeko tähän tarkoitukseen Protoolsia niin muistelisin mutta toimiiko ns. standalonena ilman protaria tuo parametrin lennosta säätö niin en osaa sanoa).

Toivottavasti joku osaa tämän valaista paremmin kuin minä ja oikoa jos minulla on väärä käsitys asiasta.
Grugi
31.01.2012 18:32:20
Kyllä onnistuu multi fx säädöt suoraan 11R:stä. Eli sieltä vaan laitta että expression pedaali muuttaa delayn ratea niin sillä siisti.
kipu69
31.01.2012 19:02:52
sustain65: No niin, kuuntelin viikonloppuna liikaa noita 11R klippejä --> "Voimme ilolla ilmoittaa, että tilauksesi on tänään lähetetty."

Tervetuloa uskoon :)
jkourula
31.01.2012 21:47:35
Minäkin siirryin sitten 11R:n käyttäjäksi. Pikaisen parin tunnin testauksen perusteella olen kyllä tyytyväinen. Helposti löytyy hyviä saundeja.

Edellinen mallintava oli Pod HD300 ja siinä oli jotenkin liioiteltu vahvistimien piirteitä ja sivuääniä ja suhinoita oli vähän häiritsevästi. 11R:ssä ne tuntuvat paljon luonnollisimmilta, sivuäänet yms. ovat yhä siellä mutta istuvat paljon paremmin. Efektit vaikuttavat myös hyviltä, esim. Memory Man mallinnos kuulosti juuri siltä, miltä pitääkin, reverbit tuntuu toimivat mainiosti ja särötkin kuulostivat ihan käyttökelposilta.

Tietty tämä on ensivaikutelmaa, mutta ainakin nyt vaikuttaa tosi hyvältä laatikolta.
sustain65
01.02.2012 07:13:41
kipu69: Tervetuloa uskoon :)

Ja minä kun olen yrittänyt vältellä uskontokuntia. No, kiitos tervetulotoivotuksista, myös muille!
mattim
01.02.2012 09:32:02

sustain65: Ja minä kun olen yrittänyt vältellä uskontokuntia. No, kiitos tervetulotoivotuksista, myös muille!

Avidin terve !
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)