Aihe: Ultra Bra
1 2 3 4 5 6 7 8 9
kingnothing
31.01.2012 12:50:59
Kiitos hyvistä iltamista Anssi ja muu porukka, UB:n lisäksi erityisesti Eero Raittinen ja Freeman lämmittivät.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free.
Utö
31.01.2012 13:42:09 (muokattu 31.01.2012 13:43:19)
Deep Shadow: Hieno oli kyllä UB:n keikka ja tuohon aikatauluun nähden jopa yllättävän pitkä, kun kuitenkin 15 biisiä vetivät. Vaikka Ultra Bra ei ole lavoilla kiertänytkään aikoihin, niin huomasi kyllä, että bändin jäsenet ovat muissa projekteissaan kehittyneet. :) Hienon kuuloista oli.

Muista artisteista eniten mieltä lämmitti kolmikko Eicca Toppinen, Pekka Kuusisto & Lauri Ylönen.

Nopealla aikataululla järjestetty hieno ilta! Kiitos!

Oon nyt hyvinkin samaa mieltä sanasta sanaan.

Ultra Bra veti kuin ei olisi koskaan pois ollutkaan. Vieläkin menee kylmät väreet, kun vaan ajattelen eilistä ja eilisiä fiiliksiä. Soittiko ne peräti 15 biisiä, meni niin äkkiä, mutta uskottava se on. Oon niin onnellinen, että paikanpäälle pääsin.

Itsekin siis muista artisteista eniten tykkäsin, hieman yllättäenkin, tuosta yhdistelmästä Eicca, Pekka & Lauri. Todella upea veto jätkiltä!
Jubi
31.01.2012 15:38:57
Aivan yllättävän kova oli UB:llä taso siihen nähden, että yhdet reenit oli ehditty vetää + soundcheck. Balanssi todella hyvä, mikä tuon kokoisella bändillä on kyl erittäin tärkeä. Sitten varsinkin mimmien laulu oli hienoa kuultavaa ja torvet vetivät ammattimaisen varmasti.

Hieman yllättäen Joel ja Letku olivat mun mielestä eniten pihalla aina välillä. Kitaroinnissa tuntui olevan jatkuvasti vähän pidättelyä ja ne muutamat likitkin, mitä kuultiin tulivat vähän puolihuolimattomasti. Letkun komppi puolestaan meni aika fiilispohjalta ja eli suuntaansa vähän miten sattui. Miehet ovat kuitenkin vetäneet aktiivisesti kaikki nämä vuodet, niin olisi kuvitellut lähtevän aika ulkomuistista...

Kaiken kaikkiaan kuitenkin pirun kova!
Innostus: Nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
PJS
31.01.2012 16:14:47

Jubi: Aivan yllättävän kova oli UB:llä taso siihen nähden, että yhdet reenit oli ehditty vetää + soundcheck. Balanssi todella hyvä, mikä tuon kokoisella bändillä on kyl erittäin tärkeä. Sitten varsinkin mimmien laulu oli hienoa kuultavaa ja torvet vetivät ammattimaisen varmasti.

Hieman yllättäen Joel ja Letku olivat mun mielestä eniten pihalla aina välillä. Kitaroinnissa tuntui olevan jatkuvasti vähän pidättelyä ja ne muutamat likitkin, mitä kuultiin tulivat vähän puolihuolimattomasti. Letkun komppi puolestaan meni aika fiilispohjalta ja eli suuntaansa vähän miten sattui. Miehet ovat kuitenkin vetäneet aktiivisesti kaikki nämä vuodet, niin olisi kuvitellut lähtevän aika ulkomuistista...

Kaiken kaikkiaan kuitenkin pirun kova!

Jannut on vetäneet pääsääntöisesti ihan eri musaa ku UB, et sikäli ymmärrän ihan hyvin.
Peace!
juuso a
31.01.2012 17:19:57

PJS: Jannut on vetäneet pääsääntöisesti ihan eri musaa ku UB, et sikäli ymmärrän ihan hyvin.

Joelin rooli on ainakin muuttunut aika paljon noista UB:n ajoista. Eihän se vissiin enää juuri sähkökitaraa soittelekaan, eikä varsinkaan sillä tavalla mitä joskus UB:n loppuaikoina keikoilla. Letkusta en sano mitään kun en rumpujen soitosta tiedä yhtään mitään.
"Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi."
Exhausted
31.01.2012 17:41:01

Mä en huomannut Joelin ja Letkun soitossa mitään poikkeavaa. Eniten pihalla tuntui olevan Kerkko, joka tuntui kuluttavan enemmän aikaa nuottien penkomiseen ja lavalla hullun taiteilijan elkein palloilemiseen kuin pianonsa hakkaamiseen
Decades
09.02.2012 21:26:03
Ihan tosta vaan pokkana totean, yksi soomen parhaista. Koskinen oli ainakin UB:n aikaan nero säveltäjänä ja sovittajana. Teksteissä vähän naiiviakin meininkiä välillä, mutta menköön. Kuunnellessa vaikkapa Minä Suojelen Sinua Kaikelta-tsibaletta, tulee
mieleen, että tämä voisi olla musiikkituntien opetusohjelmassa monestakin syystä. Se miten jännitettä rakennetaan kiireettömästi, kunnes räjähtää. Perfecto!
StayFrosty
14.06.2015 04:28:51
Osaako joku kertoa, miksikä tällaista jazzia kutsutaan, tai millä hakusanoilla löytäisin samantapaista jazzmusiikkia kuin tässä Ultra Bran biisissä ja koko albumilla on hyödynnetty? https://www.youtube.com/watch?v=6EH … =PL4F575UUZDdEPri31k3xRuCiIu-5XizMs

Itse kun en noita jazzin tyylilajeja tunne ollenkaan.
jazzmies
14.06.2015 09:51:05
StayFrosty: Osaako joku kertoa, miksikä tällaista jazzia kutsutaan, tai millä hakusanoilla löytäisin samantapaista jazzmusiikkia kuin tässä Ultra Bran biisissä ja koko albumilla on hyödynnetty? https://www.youtube.com/watch?v=6EH … =PL4F575UUZDdEPri31k3xRuCiIu-5XizMs

Itse kun en noita jazzin tyylilajeja tunne ollenkaan.

Soul jazz, Boogaloo tai Rhythm and Blues. Kokeileppa kappaleita Lou Donaldson 'Alligator Bogaloo', Lee Morgan 'Sidewinder', Herbie Hancock 'Cantaloupe Island' tai 'Blind Man', Cannonball Adderley 'Mercy, Mercy, Mercy' tai Ray Charles 'Unchain My Heart'.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
HaloOfFlies
25.01.2017 12:34:47

Ultra Bra soittaa ensi kesänä kolme festarikeikkaa,

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005060010.html
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
joku muu sikko
27.01.2017 20:31:46
Onkohan Terhi vielä niin iiiiiihana kuin silloin joskus.
vähä mä panisin
Vittu otin hitti kusta ountissa -Haitaripartio-
ukko idänmies
27.01.2017 20:38:24
joku muu sikko: Onkohan Terhi vielä niin iiiiiihana kuin silloin joskus.
vähä mä panisin

Jos osaisit.
Huone 105, saavu sinne siis.
joku muu sikko
27.01.2017 21:00:00
ukko idänmies: Jos osaisit.

Elä epäile! Olen hyvä panomies. Terhi ei vaan sitä tiedä.
Vittu otin hitti kusta ountissa -Haitaripartio-
Vessajono
27.01.2017 22:48:54
ukko idänmies: Jos osaisit.

Osais kai se mut ku ei pysty.
Nobelanereita juotu vuonna 2017: 45
Calliope
28.01.2017 13:55:28 (muokattu 28.01.2017 13:55:46)
http://www.iltalehti.fi/viihde/201701252200059721_vi.shtml

Toiveita voi jättää. Mutta EI ainakaan Haukea! Perkele!!
"Music is a world within itself"
rheinone
08.07.2017 20:24:30
Calliope: http://www.iltalehti.fi/viihde/201701252200059721_vi.shtml

Toiveita voi jättää. Mutta EI ainakaan Haukea! Perkele!!

Ilosaarirokin flabat telttamajoituksella plakkarissa! Jee!

Tiettävästi Hauki on setissä, hoho.

Meikältä jäi 9-kööntluvulla livenä mm UB väliin. Syystä että...

Nyt kuumottelee niimperkuleesti, myönnän. Onhan kyseessä yksi kaikkien aikojen kotomaisista suosikeistani.

Oliks kukaan Seinäjoella tai Turuus tsekkaamassa; Miten törähti?
!'ve been wandering sideways. I've stared rigth into the sun.
shuffle
08.07.2017 21:09:32
Bändin ensimmäisen kerran 1997 nähneenä totean, että hyvin vetävät yhä.
Terhiltä ei enää irtoa korkeat nuotit ihan yhtä vaivattomasti kuin ennen, mutta muuten. Tempot ehkä aavistuksen rauhallisempia, kuin ennen mutta sitä se ikä tekee. Setti Seinäjoella oli hyvä. Oikeastaan jäi kaipaamaan vain Kaunista ja ylpeetä, mutta se ei varmaan Terpalta enää irtoa, se on paha.
rheinone
08.07.2017 22:52:48 (muokattu 08.07.2017 22:56:53)
shuffle: mutta sitä se ikä tekee.

Mitä ihmettä sä horiset; Nehän on ihan nuoria tyttöjä ja poikia vielä.

Oikeastaan jäi kaipaamaan vain Kaunista ja ylpeetä.

Just pari viikkoo sitten kuuntelin Vesireittejä läpi piiiitkästä pitkästä aikaa. Ei oikein puhutellu silloin vuosituhannen vaihteessa, kun ne kolme ekaa oli niinkin kovia albumeja. Mutta nyt kuunneltuna tuli sellanen fiilis, että onhan tässäkin lätyssä hetkensä, ehdottomasti.
Moderoinnin allekirjoitusten sensuroiminen ainoastaan lietsoo lisävihaa porvariston ja työväestön välille.
rheinone
09.07.2017 10:23:26 (muokattu 09.07.2017 12:11:03)
shuffle: Setti Seinäjoella oli hyvä. Oikeastaan jäi kaipaamaan vain Kaunista ja ylpeetä, mutta se ei varmaan Terpalta enää irtoa, se on paha.

Heikko valo
Savanni nukahtaa
Kahdeksanvuotiaana
Haikara
Villiviini
Hei kuule Suomi
Sokeana hetkenä
Poika vuoden takaa
Rubikin kuutio
Helsinki-Vantaa
Moskova (Kerkko Koskinen singing)
Itket ja kuuntelet
Tyttöjen välisestä ystävyydestä
Heppa
Älä soita tänne enää koskaan
Lähetystyö

Encore:
Vesireittejä
Hauki
Sinä lähdit pois
Minä suojelen sinua kaikelta

Encore 2:
Pärnu

http://www.setlist.fm/setlist/ultra … ari-seinajoki-finland-4be4c34a.html

Ei huono lista ollenkaan. Snadisti kaipaisin ekan albumin piisejä, kuten Ken Saro-Wiwa, Vapaaherran elämää, Veturi taksi valtamerilaiva ja Erwin Rommel.

Saas nähä kuinka paljon setti varioituu Ruisrockissa.
Moderoinnin harjoittama allekirjoitusten sensuroiminen ainoastaan lietsoo lisävihaa porvarien perseennuolijoiden ja rehdin työväestön välille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)