Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uraltone jr ja Jazz
1
luoma-kunta
29.01.2012 17:58:31 (muokattu 29.01.2012 18:03:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostuin tuosta Uraltone jr -vahvistimesta ja mieleen heräsi kysymys, että miten se suhtautuu jatsin soitteluun? Selailin keskusteluja ja monissa demoissa oli aika rautalankamainen (kirkas) soundi, mikä ei ehkä jaskaan ole se tavoiteltavin. Mä kaipasin pehmeää ja lämmintä ääntä ja hyvin pehmeää reunasäröä. Irtoaisko sellaiset jollain putkiyhdistelmällä? Huomautettakoon vielä, että soittelen nytten kerrostalossa eli mahdollisimman pieni teho voisi olla plussaa. :)
 
Niin, kaiutin tietysti vaikuttaa eli hyvin mielellään saa ehdottaa myös sopivaa elementtiä. Pohdiskelen vielä rakentaisinko kaapin itse vai hankkisinko valmiin. Uraltonen myymät Palmer-kaapit ainakin näyttävät kohtuu edullisilta. Kokemuksia?
 
EDIT: Aiemmin mulla on siis ollut Epiphone valve jr -vahvari, jonka soundi on kyllä ihan kiva/suloinen, mutta joka muuten on aika rajoittunut. :) Siinähän on EL84-pääteputket, jotka on kutakuinkin ainoat, jotka Uraltone junioriin ei käy. Mites tämä?
 
Kunnallisjäte
29.01.2012 18:56:20 (muokattu 29.01.2012 18:59:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luoma-kunta: Kiinnostuin tuosta Uraltone jr -vahvistimesta ja mieleen heräsi kysymys, että miten se suhtautuu jatsin soitteluun? Selailin keskusteluja ja monissa demoissa oli aika rautalankamainen (kirkas) soundi, mikä ei ehkä jaskaan ole se tavoiteltavin. Mä kaipasin pehmeää ja lämmintä ääntä ja hyvin pehmeää reunasäröä. Irtoaisko sellaiset jollain putkiyhdistelmällä? Huomautettakoon vielä, että soittelen nytten kerrostalossa eli mahdollisimman pieni teho voisi olla plussaa. :)
 
Niin, kaiutin tietysti vaikuttaa eli hyvin mielellään saa ehdottaa myös sopivaa elementtiä. Pohdiskelen vielä rakentaisinko kaapin itse vai hankkisinko valmiin. Uraltonen myymät Palmer-kaapit ainakin näyttävät kohtuu edullisilta. Kokemuksia?
 
EDIT: Aiemmin mulla on siis ollut Epiphone valve jr -vahvari, jonka soundi on kyllä ihan kiva/suloinen, mutta joka muuten on aika rajoittunut. :) Siinähän on EL84-pääteputket, jotka on kutakuinkin ainoat, jotka Uraltone junioriin ei käy. Mites tämä?

 
Mulla on kotona UralTone Jr ja Palmerin kaappi Texas Heat elementillä. Ei soundi tolla kombinaatiolla mielestäni mikään kirkas ole, ehkä tummemman puoleinen pikemminkin. Käytän tosin aina Swartin keinokuormaa ja en ole tolla täydellä volalla koskaan luukuttanut.Kyllä tollasella setillä hinta-laatusuhde on aikalailla kohdillaan. Useasti olen jo aatellut päivittää, mutta sitten miettinyt että saako sitä kuitenkaan rahalle tarpeeksi vastinetta. UralTone Jr kun syö pedaalejakin mallikkaasti.
 
Jazziahan mä en osaa edes kuunnella, saati soittaa. Tai no Herbie Hancock kyl menee...
 
E: On mulla muuten ollut toi Epiphone valve JR:kin, mut kyllä UralTone Jr päihittää sen kaikessa.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
humppahanuristi
30.01.2012 08:47:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luoma-kunta: Kiinnostuin tuosta Uraltone jr -vahvistimesta ja mieleen heräsi kysymys, että miten se suhtautuu jatsin soitteluun? Selailin keskusteluja ja monissa demoissa oli aika rautalankamainen (kirkas) soundi, mikä ei ehkä jaskaan ole se tavoiteltavin. Mä kaipasin pehmeää ja lämmintä ääntä ja hyvin pehmeää reunasäröä. Irtoaisko sellaiset jollain putkiyhdistelmällä? Huomautettakoon vielä, että soittelen nytten kerrostalossa eli mahdollisimman pieni teho voisi olla plussaa. :)
 

 
Ei minulla ainakaan liian kirkas ole, jos jazzmasterilla esim. soittelee. Saisi olla huomattavasti kirkkaampi. Tai saa sen kun vääntää tonen äärilaitaan ja sitten treble-boost potikasta lisää hönkää. Putkina taitaa olla JJ:n ECC83, venäläinen(sovtek tai EH) EL34/6CA7, Tung-sol 6L6 ja Sovtek 5Y3.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
htm
30.01.2012 23:40:43 (muokattu 30.01.2012 23:43:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole ollenkaan kirkas munkaan uraltone. Kankaanpään Mikon mukaanhan tuossa on aikalailla tasainen taajuusvaste. Voisin kuvitella jazziin sopivan hyvinkin. JJ:n EC803 (olikohan näin?) etuseen vois toimia, ja 6V6 - EL34 akselilla muuten ehkä. Suljetulla kaapilla tumpumpi sointi, tosin ei välttämättä aina toimi.
 
Niitä Eminencen hamppukartioisia voisi kokeilla. Mulla on saman firman red, white & blues, joka on aika rock.
 
EDIT: Ja ehtottomasti 5Y3 tasuriksi.
 
www.signumfreud.com
luoma-kunta
31.01.2012 10:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Näyttääpi siltä, että menee hankintaa tuo Uraltone. :) Voisinpa käydä myymälässä kattelemassa ja kyselemässä. Saakohan mukaan tulevat putket itse päättää vai tuleeko aina joku vakiosetti?
 
Suosituksia elementeistä otan edelleen mielellään vastaan. Mikä on hamppukaiutin?
 
humppahanuristi
31.01.2012 10:42:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luoma-kunta: Kiitos vastauksista. Näyttääpi siltä, että menee hankintaa tuo Uraltone. :) Voisinpa käydä myymälässä kattelemassa ja kyselemässä. Saakohan mukaan tulevat putket itse päättää vai tuleeko aina joku vakiosetti?
 
Suosituksia elementeistä otan edelleen mielellään vastaan. Mikä on hamppukaiutin?

 
Putket tulee mitkä tulee.
Hamppukaiuttimessa esim. Cannabis Rex, on pahvikartion sijaan hamppukuidusta valmistettu kartio.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Guildfinger
31.01.2012 11:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

6V6:sta suosittelen, kun haetaan pienehköä tehoa, lämpimällä soundilla. Omat Eminence suosikit Texas Heat ja Swamp Thang. Texas Heat on noista tummempi.
 
Wäiski
31.01.2012 11:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Putket tulee mitkä tulee.
Hamppukaiuttimessa esim. Cannabis Rex, on pahvikartion sijaan hamppukuidusta valmistettu kartio.

 
Sikäli kun Jazzista mitään ymmärrän Cannabis Rex voisi olla ihan hyvä elementti. Pehmeä- ja kaunissoundinen, vähän utuiset matalat.
 
htomperi
31.01.2012 22:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legend alincot.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «