Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vain 2 Snarea
1 2 3
Laakstr
26.01.2012 13:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olisi pakko omistaa vain kaksi virppaa mitä ne olisi ? Niillä tulisi hoitua pop/rock/funk yms groovet.
 
Mittoina voisi olla 4-5x14 ja toinen 6-7x14. Ei toki pakon sanelemaa.. Itse tykkään jotenkin hyvien messinkivirppojen soundista, joten toinen pitäisi olla messinkisnare.
 
passe
26.01.2012 13:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Persaukinen seuraa tulevaa keskustelua suurella mielenkiinnolla!
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Laakstr
26.01.2012 13:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Persaukinen seuraa tulevaa keskustelua suurella mielenkiinnolla!
 
Mistä arvasit :)))
 
Speedy
26.01.2012 13:25:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakstr: Jos olisi pakko omistaa vain kaksi virppaa mitä ne olisi ? Niillä tulisi hoitua pop/rock/funk yms groovet.
 
Mittoina voisi olla 4-5x14 ja toinen 6-7x14. Ei toki pakon sanelemaa.. Itse tykkään jotenkin hyvien messinkivirppojen soundista, joten toinen pitäisi olla messinkisnare.

 
No nyt on varmaan vähän tylsä vastaus, mutta itse sanoisin että oma Kumun 13x6 virppani on toiminut itselleni "näinä kahtena virvelinä". Siitä olen saanut kaivettua kaikki tarvitsemani saundit pop/rock/funk/humppa/iskelmä/jazz-keikoilla ja -äänityksillä mitä nyt on vastaan tullu.. Kalvoja vaihtamalla siitä löytyy sopivasti botnea/läskiä/kipakkuutta/rapsakkuutta..
 
Mitään tiukkaa pikkolo snaren saundia siitä tuskin saa, eikä se kykene muuttamaan virettä sekunnissa joten siksi itse ainakin tarvitsen toista pikkolo/sopraano snarea. Tällä hetkellä se on Mapexin Black Panther 12x6, itselleni toimii mutta varmasti löytyy "parempiakin"
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Kailis
26.01.2012 16:27:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

6,5" Slingy Buddy Rich TDR ja 5,5" Brady Wandoo Burl. Mut 15 on parempi ku 2 =D
Nämä siis valitsisin niistä mitä mulla on. Slingy tarpeeksi monipuolinen, botnea riittävästi ja koneisto on aivan huippu. Brady on tiukka ja hi-fi, hyvässä mielessä.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Laakstr
26.01.2012 18:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksiköhän sitä aina palaan tämän klipin pariin;
 
http://www.youtube.com/watch?v=EhWTZRufUx0&feature=related
 
Askarruttaa hieman vaan onko tuosta mainitsemiini musatyyleihin ja hintaa en ole uskaltanut edes kurkkia :)
 
KUMU vaikuttaa kiinnostavalta, niistä kun en ole juuri muuta kuin positiivistä lukenut ja kuullut. Harmi kun niistä en ole kunnon ääninäytteitä löytänyt...
 
Bobana
26.01.2012 19:49:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllätys: Sonor D500 eli 5x14 ferromangaani ja LD 547 eli Lite joka menee varttituuman yli annetun skaalan eli en tiedä kelpaako. 14 x 7,25 siis. Ohkasta koivua.
 
Ai nyvvai??!
artsipartsi
26.01.2012 21:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän hetkisistä virpoista jos pitäisi kaksi valita niin
 
Slingerland sound king 5" ja Ludwig Coliseum 14x8" (meni syvyys yli,mutta tuskimpa kukaan masentuu)
 
Mutta onneksi ei tarvitse luopua muistakaan :)
 
ModernClassic
26.01.2012 22:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan vain kaksi,niillä mennään..
 
Supra ja Pioneer.
 
Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia.
janneto
27.01.2012 12:17:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

14"x5" Supraphonic ja syvempänä vaikkapa N&C SS, ensimmäinen löytyy ja toista varten vasta säästetään.
 
Miksei toisinkin päin syvyyden suhteen.
 
www.captaincougar.net
hollmi-5
27.01.2012 15:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paha! Jos vain kaksi pitää valita, niin pannaan tänään nämä:
 
Sonor 4x14" kellopronssinen. On napakka ja botnekas...
https://picasaweb.google.com/103618 … kuvia#slideshow/5575842099533031522
 
Toisena sitten Ludwigin 75-vuotisjuhlamallin 6,5x14" Supersesitive Supra. Soittimena oiva, vaikka harvinaisuutensa vuoksi jääkin keikkakäyttöä vaille. Pelkään, että sille käy jotain ;) Kuvan nelikon ylävasen (noista kyllä mikä vain kelpaa vaikka ainoaksi):
 
https://picasaweb.google.com/103618 … kuvia#slideshow/5596300692576273922
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
tito
27.01.2012 16:02:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihimisellä pittää olla puu- ja metallivirveli.
Hyvä puurumpu on mikä tahansa kunnollinen 5-5."5 syvä 14" solid shell vaahtera.
Ja metallirumpu on Ludari Blackbeauty 6,5x14". Blackbeautyn haluaisin.
 
I'm George W. Bush, and I approve this message.
hollmi-5
28.01.2012 00:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tito: Ihimisellä pittää olla puu- ja metallivirveli.
 
Joo! Mutta rumpali pärjää ilmanikin ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
28.01.2012 02:36:12 (muokattu 28.01.2012 02:36:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5-5.5" syvä 14" solid shell vaahtera.
 
On parikin Slingyä, Radio King ja Artist. On hyvejä.
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Ruutikallo
30.01.2012 02:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakstr: Jos olisi pakko omistaa vain kaksi virppaa mitä ne olisi ? Niillä tulisi hoitua pop/rock/funk yms groovet.
 
Mittoina voisi olla 4-5x14 ja toinen 6-7x14. Ei toki pakon sanelemaa.. Itse tykkään jotenkin hyvien messinkivirppojen soundista, joten toinen pitäisi olla messinkisnare.

 
Mä pitäisin tuon Signian messinkisen, toinen saattaakin tuottaa enemmän harmaita hiuksia.
Em. pidän erityisesti ja olen varsin sinut sen kanssa.
Supra on tietysti monen mielestä the one, mutta mutta... Jättäisin pois tällä kertaa, mielestäni se ei herätä järjetöntä pakkosaada-oloa. Ja jos niin olisi, minula olisi sellainen.
 
Toinen lienisi materiaaliltaan puuta, yllättävää, eikö =D
Nyt olen tykännyt kovasti tuosta, ihan aliarvostetusta semi-prööö Artist sarjan koivuisesta johon Jackshop aikanaan värkkäsi puiset vanteet. AAhhh.
Reneissance, Amb.Smooth tai tilanteen mukaan kalvo, puuvantein, niin jestas että mukamas "keskikastilainenkin" erottuu edukseen.
 
Teilaustahan tästä varmaan saa =) Nuo pirulaiset vaan ovat herkkiä ja halutessa läskejä.
Lisäksi täytyy Sonorille nostaa hattua snaremattovalikoimista, joista on mitä valita, eikä hintaa ole halvan virbelin veran.
 
Esim. Tuollainen 2 x 8 lankainen, messinkinen kiinnitettynä puuvanteelliseen, koivuiseen semi-prööööö rumpuun antaa melkoisen hienoa soundia sellaisella herkkydellä että eipä uskoisi.
 
Jaa niin, kysymys....
Nämä molemmat ovat 14 x 5,5, mutta puuversio voisi olla vaikkapa vaahterainen, syvyydeltään kenties > tai = 6".
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
joonama
30.01.2012 10:45:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Mä pitäisin tuon Signian messinkisen, toinen saattaakin tuottaa enemmän harmaita hiuksia.
...
 
Nyt olen tykännyt kovasti tuosta, ihan aliarvostetusta semi-prööö Artist sarjan koivuisesta johon Jackshop aikanaan värkkäsi puiset vanteet. AAhhh.
Reneissance, Amb.Smooth tai tilanteen mukaan kalvo, puuvantein, niin jestas että mukamas "keskikastilainenkin" erottuu edukseen.
 
Teilaustahan tästä varmaan saa =) Nuo pirulaiset vaan ovat herkkiä ja halutessa läskejä.
...

 
Pakko tunnustaa, minullakin on Artist Birch, prässivanteilla kylläkin, mutta on mielestäni erinomaisen hyvä. Sana aliarvostettu voisi tulla mieleen. :)
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
moderndrummer88
30.01.2012 20:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entisessä koulussa oli tommonen Artist Birch snare samanmoisen setin kylkiäisenä. Ei muuten kyllä herättäny kummempia tuntoja, sillä sai olla tarkka soittaessaan, soundi nimittäin oli mun melko ponneton ja muuttui huomattavisti jos vähänkin huitoo sweet spotin ohi joka sekin oli melkoisen pieni. No oppipahan kiinnittämään huomiota keskelle lyömiseen, etenkin pikkurumpuetydeissa kun toi virveli paljasti heti pienimmänkin poikkeaman keskikohdasta :)
 
-Dr.DW-
30.01.2012 20:41:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Entisessä koulussa oli tommonen Artist Birch snare samanmoisen setin kylkiäisenä. Ei muuten kyllä herättäny kummempia tuntoja, sillä sai olla tarkka soittaessaan, soundi nimittäin oli mun melko ponneton ja muuttui huomattavisti jos vähänkin huitoo sweet spotin ohi joka sekin oli melkoisen pieni. No oppipahan kiinnittämään huomiota keskelle lyömiseen, etenkin pikkurumpuetydeissa kun toi virveli paljasti heti pienimmänkin poikkeaman keskikohdasta :)
 
Kyllä sen rummun pitäisikin olla sellainen, että se muuttaa ääntä "portaattomasti", lyöntikohdasta riippuen!
Ikinä en ole vielä saanut kunniaa kokeilla ihan oikeaa virppaa...
Noh, siis virvelirumpua, joo... Mutta vaikka StonEdge:ä tai N&C:n jotakin sarjaa... yms.
Nimim. Mikään ei ole kakkimaisempi soittaa, kuin keskeltä liimauksistaan irronnut treenipädi=D
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
kincy
01.02.2012 10:06:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Mutta vaikka StonEdge:ä..
 
Ah, tulipahan taas mieleen se kerta, kun Iekulta sain testiin tuon pannun. Siinä oli niin törkeän hyvä tatsi ettei ole tosikaan. Semmonenkin se pitää joskus ostaa..
 
Laakstr
01.02.2012 12:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Persaukinen seuraa tulevaa keskustelua suurella mielenkiinnolla!
 
Nyt tämä "persaukinen" seuraa kauhunsekaisin tuntein keskustelua... hengästyttävän hienoja snareja omistatte!
 
Tämän hetkisistä omista "keeper" on Pearl 5x14 Refe messinkiosastolla. Varsinkin leveämmällä matolla ja "oikein" kalvotettuna se on kehumisen arvoinen. Rakenne on vankka ja huokuu laadukasta työtä, nivelletyt lugit, lukittavat nostimet ja buttend. Helppo virittää ja toimii hienosti kaikissa kokeilemissani vireissä - ja pitää virrensä. Kaipaa ehkä aivan hitusen pehmeyttä ghost nuotteihin, varsinkin medium tight vireessä ja "bottomia" voisi olla aavistus lisää.. huippu peli, joka tosin ei aiheuta kovaa "omistamisen kiimaa". Moka oli et aikonaan olis tarvinnut hankkia tuo 6,5 tuumaisena. Ludwigin BB 6,5x14" oli hetken aikaa, mutta nämä kaksi ovat niiiiiiiinnn samanlaisia että kaverini sen ehdottomasti halutessaan sai viedä mukanaan. Juuri nuo pöörlin pienen pienet puutteet ovat mielestäni BB vahvuus jos näitä tarkemmin vertailisi, noh BB:stä taas hiukan uupu selleista sivistynyttä "brutaalia" voimaa jota refessä on. Kun vielä Acrokin löytyy jostain oli luovuttava puurunkoisen vuoksi.
 
Elikkäs hakusessa on nyt sitten hyvä puuvirveli "kakkoseksi" ja nyt en tee samaa "virhettä" kuin messinkiosaston kanssa eli syvyys on vähintään tuon 6 tuumaa, kun sopiva kohdille osuu. Todella intensiivisten nettikuunteluiden perusteella tällä hetkellä mun suosikit on: N&C 7x14 SS Tulip, SQ2 6,5x14 Beech ja tuo Craviotto jonka tänne aiemmassa viestissäni linkitin. Tässä järjestyksessä.
 
Näillä pitäisi sit mennä piiiiiiiitkään joten olen "henkisesti valmistunut", pankkitilin saldon unohtaen, sijoittamaan kohtuu huomattavan summan (eritoten soittotaitoihin verraten) uuteen puurunkoiseen virveliin ;) Jatketaas hyvää keskustelua niihin painottuen...
 
Niin ja Acrokin taitaa kyllä olla "keeper" kun ei kahdella kumminkaan tule toimeen ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «