Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: First Act-kitarat
1
Tinmo
30.01.2012 11:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei löytynyt aiempia juttuja.
 
Tietääkö joku maahantuojaa ja hintatasoa? Mastodonin jampoilla ja High Of Firen Matt Pikellä on aika hiton makeet First Act-kepit.
 
McNulty
30.01.2012 14:00:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä taida maahantuojaa olla.
Muutoinkin kaikki artist-skebat ovat Custom-tekeleitä.
Ei muuta kuin olet yhteyksissä FirstActiin suoraan, mihin sitä maahantuojaa tarvitsisi?
 
FirstActin perusmallit ovat ainakin erinäisten foorumeiden mukaan "halpiskamaa" eli ilmeisesti suunnattu aloittelijoille. Ts. halpoja koulusoittimia. Itse en varmaksi tiedä kun en ole koskaan kokeillut, eli kuulopuheiden pohjalta tämä. Jokainen suhtautuu siihen miten suhtautuu.
 
If you ain't first, you're last!
2randpo
30.01.2012 17:17:45 (muokattu 30.01.2012 17:21:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin First Actin PW580 eli Paul Westerberg-malli on muistaakseni ihan perus bulkkikitara. Saattaa tosin olla että sitä ei enää valmisteta. Itselläni on yksi First Actin kitara (VE591), jossa on sisäänrakennettu analoginen särö, aika hyväsoundinen vieläpä. Keppi on kaiketi Kiinassa valmistettu ja sinänsä ihan toimiva retrohenkinen halpis. Kitaran alkuperäinen hinta oli n. 600 dollaria, mutta itse sain sen keväällä 2008 Englannista jollain 145 eurolla. Kitaran halpuus näkyy lähinnä kaulan ja otelaudan (materiaali jotain minulle tuntematonta) karuudessa, vaikka soitettavuus on toisaalta muuten jopa mainio jos tykkää D-profiilista. Ainkaan tätä FA:n mallia en pitäisi entry level/koulukitarana, on se sen verran kuriositeetti.
 
First Actillahan on Bostonissa myymälä, kävin siellä kolmisen vuotta sitten työmatkan yhteydessä mutta mitään ei sitten lopulta tullut ostettua. Myyjät oli kyllä mukavia, ja visiitistä jäikin paremmat fiilikset kuin läheisestä Guitar Centeristä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «