Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Subbasta Genelec 8040:n kaveriksi?
1 2
Bronks
26.01.2012 12:09:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Oisko jollakulla heittää hyvää ja sopivaa ehdotusta subiksi 8040-parille. Genelecin oma 7060 kun pyörii hinnaltaan yli puolessatoista tonnissa, ja ihan niin paljon en juuri nyt haluaisi musikkihuoneeseen investoida. Jos alle tonnilla selviäisi, niin hyvä.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
tepposal
26.01.2012 12:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhempi 1092 toimii noiden kanssa.
 
the-wsproject.com
Bronks
27.01.2012 23:36:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Vanhempi 1092 toimii noiden kanssa.
 
Mahtaisko sitä kokeilla ensin Behkujen kanssa. Eikö se 2092 ole kopio tuosta? En oleta, että korvaa Geneleciä, mutta hinnassa näkyy olevan melkein kymmenkertainen ero... Onko kellään kokemusta tuosta Behringeristä?
 
Don't take me serious, I'm just playing.
Danko
28.01.2012 00:07:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Onko kellään kokemusta tuosta Behringeristä?
 
Itse ostin 5v sitten kun tompalta halvalla sai (vaikka valmistus nykyään lopetettu, ovat näemmä taas löytäneet jonkun lisäerän myyntiin). Bandpass-rakenteensa ansiosta toisto ei ole niin napakka kun bassorefleksimallisissa 7xxx-sarjan geneissä, että itse tohtisin pitää koko aikaa päällä. Myös joidenkin epävirallisten mittaustulosten mukaan 8040:t toistavat ihan yhtä alas kuin B2092A.
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Bronks
28.01.2012 00:45:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Itse ostin 5v sitten kun tompalta halvalla sai (vaikka valmistus nykyään lopetettu, ovat näemmä taas löytäneet jonkun lisäerän myyntiin). Bandpass-rakenteensa ansiosta toisto ei ole niin napakka kun bassorefleksimallisissa 7xxx-sarjan geneissä, että itse tohtisin pitää koko aikaa päällä. Myös joidenkin epävirallisten mittaustulosten mukaan 8040:t toistavat ihan yhtä alas kuin B2092A.
 
Kiitos, tämä oli jo riittävän toimiva kommentti kellistämään turhan Thomann-tilauksen.
 
Vittu, kai se on sitten maksettava:)
 
Don't take me serious, I'm just playing.
PwrChordAccent
28.01.2012 16:27:18 (muokattu 28.01.2012 16:28:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäili haet subia profiilikuvasi huoneeseen, et hirveästi hyödy kymmenkertaisesta hinnasta. Vertailut ovat vertailuja, tehty hyvissä tiloissa tai jopa kaiuttomissa huoneissa.
Et paljoa köyhdy, jos kokeilet 2092A:ta ensin. Saahan sen aina kaupaksi.
 
Edit. Meneekö 8040 tosiaan myös 30hz asti? Tuohon olen useasti testannut 2092A:n toiston.
 
Kyllä siitä saa...
TuukkaN
28.01.2012 21:53:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainataanpa hieman ketjua. Onkos kellään kokemuksia Adamin subeista Genelecien kaverina tai edes yleisesti? Miten mahtaisi Sub8 toimia Genen 8020:en TAI 8030:en kaverina. Spekseiltäänhän tuo vastaa hyvin pitkälti Genen 7050B:tä mutta olisi muutaman satalappusen halvempi...
 
-
Sotahippi
29.01.2012 21:53:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PwrChordAccent:
Edit. Meneekö 8040 tosiaan myös 30hz asti? Tuohon olen useasti testannut 2092A:n toiston.

 
Specsattu -2db@48Hz, noin -15db@30Hz. Huoneakustiikka voi vaikuttaa niinkuin mulla, eli 30Hz kumpu yhtä korkealla kuin 100Hz vastaava. Tosin tässä todettava ettei mun mittaukset ole mitään kalibroituja ja Behringerin mikki on vähän hymyilevä vasteeltaan. Mutta tosiaan seinän vieressä näistä ei bassoa puutu. Mulla vielä sekä bass rolloff -2db, että bass tilt -2db päällä.
 
sami_sumea
30.01.2012 01:07:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuukkaN: Lainataanpa hieman ketjua. Onkos kellään kokemuksia Adamin subeista Genelecien kaverina tai edes yleisesti? Miten mahtaisi Sub8 toimia Genen 8020:en TAI 8030:en kaverina. Spekseiltäänhän tuo vastaa hyvin pitkälti Genen 7050B:tä mutta olisi muutaman satalappusen halvempi...
 
Ei toiminut kunnolla ainakaan mulla, en saanut jakoa toimimaan millään oikein. Aina jäi pientä kuoppaa :(
 
Combona siis Adamin Sub8 ja Genen 8030.
 
...
 
http://www.soundreel.com
TuukkaN
30.01.2012 13:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Ei toiminut kunnolla ainakaan mulla, en saanut jakoa toimimaan millään oikein. Aina jäi pientä kuoppaa :(
 
Combona siis Adamin Sub8 ja Genen 8030.

 
No hyvä tietää.. täytyy varmaan siis katsella G:n omaa subia noitten kaveriksi. Hintaakin hirvittävämpää on kyllä tuo Genen oman subbarin ulkonäkö, varsinkin kun olen olohuoneeseen subia etsimässä.
 
-
Bronks
30.01.2012 14:29:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä päätin nyt kuitenkin kokeilla tuota behkua ensiksi. Ei siinä tosiaan kovin monta kymppiä menetä, jos ei kaverista sitten irtoaisikaan omaan korvaan sopivaa tunkkia saundiin. Thomannillahan on onneksi 30 päivän palautusoikeuskin...
 
Genen subbarin ulkonäöstä olen kyllä edellisen kanssa samoilla linjoilla. Mikä lie traktorinmoottori ollut suunnittelijoilla mielessä. Mulle ei se ole kynnys, kun pönttö sijoittuisi tosiaan profiilikuvassa näkyvään musiikkihuoneeseen. Olohuoneeseen ei meillä tulisi kyseeseenkään, ellei vaidossa antaisi vaimoa pois.
 
^Jos Adamien ulkonäkö riittää olohuonemiljööseen, mikset testaisi vaikka liikkeessä kokonaista Adamin subbari+yläpönttö-yhdistelmää. Geneleceistä saat hyvät rahat käytettyinäkin. Parilla kaverillani on muuten Amphionin kotiteatterikaiuttimisto olohuoneissaan. Niissä on kiva look ja saundikin on kyllä vakuuttanut.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
washburn
30.01.2012 21:30:56 (muokattu 30.01.2012 21:31:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amphion.. HYI
 
edit: siis ulkonäkö ihan jees. Ääni jotain muuta, tai lähinnä se diskantti..
 
Live long and prosper.
TuukkaN
31.01.2012 11:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks:
 
^Jos Adamien ulkonäkö riittää olohuonemiljööseen, mikset testaisi vaikka liikkeessä kokonaista Adamin subbari+yläpönttö-yhdistelmää. Geneleceistä saat hyvät rahat käytettyinäkin. Parilla kaverillani on muuten Amphionin kotiteatterikaiuttimisto olohuoneissaan. Niissä on kiva look ja saundikin on kyllä vakuuttanut.

 
Hmm.. vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu nuo Adamit. Toinen vaihtoehto olis ostaa suosiolla isommat pöntöt ja unohtaa nuo subbarit. Esim. Dynaudion BM6, niitä saa jo parin yhden Genen 8050:n hinnalla.
 
-
Antti1
31.01.2012 16:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuukkaN: Hmm.. vois olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu nuo Adamit. Toinen vaihtoehto olis ostaa suosiolla isommat pöntöt ja unohtaa nuo subbarit. Esim. Dynaudion BM6, niitä saa jo parin yhden Genen 8050:n hinnalla.
 
Mä en oikein tiedä noista Dynaudion pöntöistä. Tavallaan ne on hyvät, mutta niissä on joitain sellaisia piirteitä, joista en henk. koht. ainakaan pidä kauheasti. Ne on kuunteluun kovin mukavan pehmoiset soinniltaan ja alapäätä niissä on rokkipoljentoon aivan tarpeeksi ulottuvuudenkin puolesta yleensä. Miksatessa kuitenkin kaikki kuulostaa jotenkin kauhean hyvältä. Ehkä pidän vaan enempi Genelecin tyylisestä mölystä, mutta Dynkyillä on mun mielestä vaikeampi tehdä äänihommia.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Mikael
01.02.2012 17:14:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=602168
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Bronks
01.02.2012 20:59:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=602168
 
No niin, menipä sopivan mutkaiseksi.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
Bronks
09.02.2012 13:03:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen pari päivää luukutellut Genen 8040-paria Behkun subbarin kanssa, ja luulenpa, että aion pitää tuon halpispöntön - ainakin toistaiseksi. Vaikea sanoa, kuinka täydelliseksi saundi osoittautuisi A/B-testauksella Genen omaan subbariin verrattuna, mutta pelkkään 8040-pariin Behringerkin tuo kyllä aika lailla lisää botnea.
 
Parhaimmalta tuo on musta kuulostanut, kun ottaa Geneleceistä -4 db bassotiltistä pois. Ehdottomasti 170 euron väärti. Täytyy tsekata joskus tilanteita, jos nälkä kasvaa uudestaan tuohon Genelecin omaan terminaattoriin.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
Bluesmies
19.02.2012 22:06:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tuota nuo Genelecin 8040:t ilman subbaria? Toimiiko? Tarkoitus ostaa siis kotiin leffojen ja musan kuuntelua varten.
 
Mites muuten noi Genelecin 8040:t, onko jees?
Sotahippi
24.02.2012 16:34:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä tykkään. Noilla kuuntelen musat ja leffatkin. Varmaan jos olisi varaa kunnon kämppään jossa riittävästi tilaa ja parempi akustiikka, niin sitten ottaisin kuunteluun ja leffoihin jotkut muut ja pyhittäisin nämä studioiluun. On tarkat ja kirkkaat muttei kovin miellyttävät.
 
Bluesmies
24.02.2012 19:45:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sotahippi: Kyl mä tykkään. Noilla kuuntelen musat ja leffatkin. Varmaan jos olisi varaa kunnon kämppään jossa riittävästi tilaa ja parempi akustiikka, niin sitten ottaisin kuunteluun ja leffoihin jotkut muut ja pyhittäisin nämä studioiluun. On tarkat ja kirkkaat muttei kovin miellyttävät.
 
Ei kovin miellyttävät?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «