omarklah 28.01.2012 11:26:42 | |
---|
Yksityistilaisuus eilen. 1,5 settiä. Huono viinapää tuntui olevan porukalla... Ekan setin aikana: - toisen kitaristin syliin sama kaveri kaksi kertaa - kolmas meni onneksi ohi... - mun syliin toinen PA-kaappi ja mikkiteline 2 kertaa - toisen kitaristin syliin yksi kaveri kera nuotti- ja mikkitelineen - nyrkkitappelu tanssilattialla. Hengissä ja kamat jotakuinkin ehjinä kuitenkin selvittiin.... http://www.coversionband.com/ |
artope 28.01.2012 12:30:43 | |
---|
artope: Naantalin kylpylä eilen. Kaikki erittäin ok. Tänään uusiks. Naantalin kylpylä eilen. Kaikki erittäin ok. Tänään uusiks. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
Naantalin kylpylä eilen. Kaikki erittäin ok. Tänään oli tupa aivan täynnä. Eilen kun oli kourallinen ja edellisiltana noin sata... Porukka viihtyi soitto kulki... ja lattia oli täynnä koko ajan. Eilen yks isoego (ei muuten ollut juovuksissa) kävi viimesellä tauolla kertomassa että hänellä on isot 60v juhlat kylpylässä ja että hän tule ekalla tauolla maksamaan joka jätkälle vähintään 100e ekstraa jos soitamme kahdella viimesellä setillä menomusaa että hänen vieraat viihtyvät. No niin sitten sovittiin. Ja niin myös soitettiin, kun jengi oli aivan villinä... Äijä ei kehdannut päin katsoa kun se tänään liikuskeli salissa. Oli kait rahat loppuneet... mulkku! "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
rintapek 17.02.2012 22:55:16 | |
---|
Tuli sit ekaa kertaa vedettyä keikka duona täl teemakonseptilla. Hirveen vaikee oli rakentaa asiaankuuluvaa "teemaa". Mut parhaamme yritettiin. Soittopualella oli hirveesti haparointia, mut välispiikkihumöörillä nidottiin lauluja yhteen minkä pystyttiin. Eikä toi ny ihan persiilleen voinu mennä, koska jo tänään tuli alustava pikkujoulutilaus? One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 17.02.2012 23:04:30 | |
---|
Kyllähän se sitten ihan hyvin meni, hyvä. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
baron 18.02.2012 01:44:10 | |
---|
KoskPaavo: Kyllähän se sitten ihan hyvin meni, hyvä. Mä oon sitä mieltä että jos keikka poikii kaksi uutta keikkaa niin sitten se vasta on hyvä. Jos vain yhden niin samoilla mennään kuin ennenkin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 18.02.2012 09:53:44 | |
---|
omarklah: Ekan setin aikana: - toisen kitaristin syliin sama kaveri kaksi kertaa - kolmas meni onneksi ohi... - mun syliin toinen PA-kaappi ja mikkiteline 2 kertaa - toisen kitaristin syliin yksi kaveri kera nuotti- ja mikkitelineen... Enpä olis vetäny ees ekaa settiä loppuun. Eilen "vähän" erilainen tanssikeikka: Lukion vanhojentanssit bb:n keulilla. Hieno ja tyylikäs tapahtuma ynnä loppuu ajoissa. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
baron 18.02.2012 10:15:20 (muokattu 18.02.2012 10:18:50) | |
---|
omarklah: Ekan setin aikana: - toisen kitaristin syliin sama kaveri kaksi kertaa - kolmas meni onneksi ohi... - mun syliin toinen PA-kaappi ja mikkiteline 2 kertaa - toisen kitaristin syliin yksi kaveri kera nuotti- ja mikkitelineen - nyrkkitappelu tanssilattialla. Oonhan mä kertonut tän ennenkin (mulla on vain vanhoja juttuja!) mutta Fiskiksen Pyöreässä salissa privakeikka ja jengi kunnolla kännissä. Siellä stage on vain jotain 30-40 cm korkeampi kuin lattia ja ekan setin aikana useampikin tanssipari rojahti stagelle. Tauolla meidän laulaja vaati että mun pitäisi siirtää kiipparit ihan etureunaan jotta ottaisin vastaan kaatuvat parit. Kieltäydyin jyrkästi, sanoin että siirryn mieluummin taaemmaksi jotta eivät varmasti kaadu mun päälle. Kompromissina sitten pistettiin tuolirivistö stagen eteen mutta ei se mitään auttanut. Jossain vaiheessa hovimestari tuli sanomaan että soittakaa rauhallisempaa musiikkia että pysyvät pystyssä. Aloitettiin hidas valssi ja sitten vasta kaatuilu alkoikin kun jalat menivät solmuun. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
jape2 18.02.2012 10:58:16 | |
---|
Samanlainen kokemus mulla kun olin Haapsalun Laine kylpylässä soittamassa. Porukka(suomalainen muidugi) oli oli ottanut tukevasti ja kaatuili aikansa kunnes yksi pari kaatui kunnolla. Naiselta jalka poikki, Hirveä huuto ja itku kun ambulanssi haki ja vei paikalliseen haiglaan. Hienoa suomimatkailua. Soettakkee humppoooooooo! |
hvinnamo 18.02.2012 12:46:52 | |
---|
isojussi: Enpä olis vetäny ees ekaa settiä loppuun. Eilen "vähän" erilainen tanssikeikka: Lukion vanhojentanssit bb:n keulilla. Hieno ja tyylikäs tapahtuma ynnä loppuu ajoissa. Saiko kaikki soittajat Tessit? Hä? |
EP 18.02.2012 13:01:46 | |
---|
hvinnamo: Saiko kaikki soittajat Tessit? Hä? Tossa vois olla muuten ideaa? |
rintapek 18.02.2012 13:19:16 | |
---|
omarklah: Yksityistilaisuus eilen. 1,5 settiä. Huono viinapää tuntui olevan porukalla... Ekan setin aikana: - toisen kitaristin syliin sama kaveri kaksi kertaa - kolmas meni onneksi ohi... - mun syliin toinen PA-kaappi ja mikkiteline 2 kertaa - toisen kitaristin syliin yksi kaveri kera nuotti- ja mikkitelineen - nyrkkitappelu tanssilattialla. Hengissä ja kamat jotakuinkin ehjinä kuitenkin selvittiin.... Tota varten mä olen bygannu urposuojan. Milloin on lattiatason keikka ja on riski, et parisataakiloa lihaa meinaa tulla syliin, ni sit se pystytetään. Perustuu tuohon: http://www.thomann.de/fi/millenium_sls300.htmTommoista kaksipistetrussia kun on x metriä metri mikkitelineiden edessä puolireiden korkeudella, niin se kummasti jeesaa ja rauhoittaa bändin omaa tilaa. Ständinä toimii ylösalaisin käännetyt pöydänjalat, mitkä on propattu kolkytsenttiseen lautaan. Pöydänjalassa sopivalla korkeudella pakoputkiklemmari stopparina. Puomi vaan pudotetaan pöydänjalkojen varaan. Toi maksoi ittensä takaisin jo ekalla keikalla mis se oli käytössä. On nopea ja näppärä roudata, koska siin ei ole hirveesti liikkuvia osia ja purkautuu pari ruuvia avaamalla puolitoistametrisiksi pätkiksi. Milloin toi on ollu käytössä, niin kukaan ei o törmänny mikkiständeille asti, vaan törmäykset pysähtyy tohon. Urposuoja joko siirtyy tai pahimmillaan kaatuu, jolloin kuuluu kolinaa, mut törmääjä itte pystyy nostamaan suojan takaisin pystyyn. Hirveesti tietty houkuttais laittaa siihen valoja, mut ei. Sit se ei toimis urposuojana, koska ton funktio on se, et se saa kaatua. Aiheuttamatta vaaraa tai vahingoittamatta ketään. Sit siihen ei 230V sähköjä vedetä. Versioon 1.13 vois miettiä ripustaa jotain ledvaloverkkoa 12V muuntajan läpi. Mut vaikka itte sanonkin, niin oikeesti toi toimii. Se jotenkin merkkaa bändin alueen erilleen tanssilattiasta. Kännisempikin hoksaa, et puomin toiselle puolelle ei ole asiaa. One kind of music only - the good kind |
isojussi 18.02.2012 14:56:34 | |
---|
hvinnamo: Saiko kaikki soittajat Tessit? Hä? Mikäs tes tota keikkaa koskee? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 18.02.2012 14:58:58 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
rintapek 18.02.2012 15:05:25 | |
---|
One kind of music only - the good kind |
EP 18.02.2012 15:16:39 (muokattu 18.02.2012 15:18:31) | |
---|
|
hvinnamo 18.02.2012 15:38:53 | |
---|
isojussi: Mikäs tes tota keikkaa koskee? Eikös se ole laitonta tehdä alle sen? |
jape2 18.02.2012 16:16:31 | |
---|
hvinnamo: Eikös se ole laitonta tehdä alle sen? Ei! Jos olet esim. yrittäjä tai alasi liittoon kuulumaton työntekijä. Jos työ on työehtosopimuksen alaista maksajan pitää noudattaa sitä. Soettakkee humppoooooooo! |
Timi 18.02.2012 18:39:24 | |
---|
baron: Oonhan mä kertonut tän ennenkin (mulla on vain vanhoja juttuja!) mutta Fiskiksen Pyöreässä salissa privakeikka ja jengi kunnolla kännissä. Siellä stage on vain jotain 30-40 cm korkeampi kuin lattia ja ekan setin aikana useampikin tanssipari rojahti stagelle. Tauolla meidän laulaja vaati että mun pitäisi siirtää kiipparit ihan etureunaan jotta ottaisin vastaan kaatuvat parit. Kieltäydyin jyrkästi, sanoin että siirryn mieluummin taaemmaksi jotta eivät varmasti kaadu mun päälle. Kompromissina sitten pistettiin tuolirivistö stagen eteen mutta ei se mitään auttanut. Jossain vaiheessa hovimestari tuli sanomaan että soittakaa rauhallisempaa musiikkia että pysyvät pystyssä. Aloitettiin hidas valssi ja sitten vasta kaatuilu alkoikin kun jalat menivät solmuun. Mut onhan siinä se kaide ollut vuosia? Vaikea.Mutta varma! |
okabass 18.02.2012 20:23:30 (muokattu 18.02.2012 20:26:52) | |
---|
omarklah: Yksityistilaisuus eilen. 1,5 settiä. Huono viinapää tuntui olevan porukalla... Ekan setin aikana: - toisen kitaristin syliin sama kaveri kaksi kertaa - kolmas meni onneksi ohi... - mun syliin toinen PA-kaappi ja mikkiteline 2 kertaa - toisen kitaristin syliin yksi kaveri kera nuotti- ja mikkitelineen - nyrkkitappelu tanssilattialla. Hengissä ja kamat jotakuinkin ehjinä kuitenkin selvittiin.... Jees. Kunnon hipat! Kuulin joskus legendan Kuosmasesta. Hänen päälleen ravintolan postimerkin kokoiselle lavalle kaatui pari kertaa joku turakainen. Seuraavan kierroksen kohdalla Kuosmanen "kaatui" ko. turakaisen päälle. Kerran eräässä pubissa Lahdessa, jossa olimme keikalla, oli ollut kunnon nekkuunlyöntikisa, ja verta lattialla. Sitä ei tietysti siivottu pois. Illan aikana asiakkaiden lumiset jalkineet sotkivat veren ympäri vaaleaa linoleumlattiaa. Se oli kuin teurastamossa. Hajukin oli sama. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |