Aihe: Jack&Danny Brothers sikana säkissä!
1 2 3 4 5 6 7
dbasteroid
17.02.2009 23:34:55

tämä nyt saaataa mennä ohi aiheen, mutta kuitenkin.
Oma keikka kitara on siis tuo J&D Ls5, mainio kitaraa omaan käyttöön.

Viikko sitten olimme keikalla lepakkomiehessä, Kaikki meni hyvin noin puoliväliin keikkaa kunnes innostuin loikkaammaan lavalta, kuten tapoihini kuuluu.
Pää suoraan edessä olleeseen "valolaitteeseen" ja tipahdin kuin tajuni menettänyt...
J&D iskeytyi lattiaan "takapuoli" edellä maahan noin 1,5 metrin korkeudesta, soitto jatkui kuten myös keikka loppuun asti.
Seuraavan päivän keikalla Forsassa aloin kiristellä hihnalukkoja jotka aina tuntuvat löystyvän. Hihna veke ja ihmettelyä. J&D:n perä (eli missä hihnatappi on) oli painunut noin sentin syvälle "puuhun"... noin 2 cm2 matkalta, outoa täysipuuta. Keikka vedettiin kuitenkin LS5:sella ilman ongelmia. Loistava kitara!
trih
28.01.2012 19:39:57
Nazareth: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1074 päivää vanhaan ketjuun!

Jees, ite oon hommaamassa J&D-stratoa tässä, kaks J&D-bassoa oon tilannut ja molemmat erittäin soitettavia pelejä..

Mitkä mallit, siis niistä mitä musicstorella on nyt myynnissä? Ite oon kanssa harkinnu JD:tä, bassoa sekä kitaraa.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
jpjanhun
28.01.2012 20:51:39 (muokattu 30.01.2012 23:46:47)

Jees, ite oon hommaamassa J&D-stratoa

mä kanssa hommasin tuossa joulun tienoilla sellaisen satasen j&d "vintage" straton jossa wilkinson alnico mikit. tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen. mulla oli huonompia kokemuksia tuollaisen j&d les paul mallin kanssa aiemmin (ei silti, sain mä siitäkin asiallisen pelin mutta vaati erinäistä metalliosien vaihtoa yms.) mutta tää strato on ollut paljon parempi. tosin mainittakoon että blokkasin tallan kun en käytä kampea (ilman erinäisiä tallavirittelyjä tuo ei muistaakseni olisi pysynyt kovin hyvin vireessä kampea käyttäessä).

tossa jonkinlainen "soundinäyte" jos nyt niin voi sanoa, juuri mitään käsitystähän tuosta nyt ei kitaran osalta saa. ainoastaan ehkä sen että "kyllä sillä kai nyt voi varmaan soittaa". räpelsin tuossa jotain mun soundin vakiotestauskuvioita vahvistimen nappien kääntelyn lomassa. kuitenkin, itse olen erittäin tyytyväinen kitaraan etenkin otettaessa hinta huomioon.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=207217

EDIT: lisätään tähän vielä että tää strato ei ole vielä vaatinut multa mitään toimenpiteitä tallan blokkausta lukuuunottamatta. yleensä joudun käsittelemään satulaa, vaihtamaan tallapalat (esim. tuossa LS5:ssa tallapalat olivat aivan skeidaa, tässä ne tuntuvat olevan käyttökelpoiset, aika näyttää. jos eivät ole niin tilaan axesrussilta kympillä terästallapalat tms.), vaihtamaan mikkivalitsimen, usein vaihtamaan virittimet (tässä ok virittimet, ei huiput mutta toimii vaikka soitan varsin kovakouraisesti, hakkaan kitaraa ja venyttelen toisinaan pari sävelaskelta. axesrussilta muuten lähtee alle 20e:n jämäkät wilkinson virittimet stratoon..niistä hyviä kokemuksia ja tilaan sellaiset jos tulee ongelmia), nauhat ei ainakaan tunnu oleva aivan tinaa (toisin kuin mun ls5:ssä oli). MIKIT MUN MIELESTÄ HYVÄT eikä tarvita vaihtoa. Arvelen että jos vaihtoa tarvitsee niin kyse on makukysymyksistä, mikit ovat täysin käyttökelpoiset alnicomikit eikä tallamikin soundi ole mitenkään hirvittävän ohut (toi laittamani soundinäyte on soitettu pelkästään tallamikillä tosin toki soundisäädöt vaikuttavat asiaan). Lankku on TÄYSPAKSU leppälankku, kitarassa mielestäni tuhti ja kuulas soundi. Kaula on melko tuhti, ei kuitenkaan mikään pesismaila muttei todellakaan mikään ohut tilukaula. Sinällään ei yllätä että kitaran soundi on aika mehevä. En vaihtaisi tätä kokeilematta mihinkään ison F:n kitaraan ja olen melko varma että kokeillessa jäisi monien kohdalla vaihtamatta, toki varmasti monen kohdalla myös vaihtuisi.

-Kannattaa toki muistaa että vaihtelu voi olla suurta yksilöiden välillä joten tilaamisessa on riskinsä.

EDIT: joo, tässäkin tallapalat liian pehmeät ja katkovat pian kieliä. täytyy vaihtaa. muuten tämä kitara kyllä toiminut hyvin.
Nazareth
28.01.2012 21:14:32 (muokattu 28.01.2012 21:15:27)
trih: Mitkä mallit, siis niistä mitä musicstorella on nyt myynnissä? Ite oon kanssa harkinnu JD:tä, bassoa sekä kitaraa.

Jack and Danny JB Vintage 1975 BK Black
Jack and Danny PBJ 3-Tone Sunburst

Eka on varsinkin tosi tukeva ja jämäkkä, kaula on omaan käteen sopivan tuhti. Jälkimmäisessä on ohuempi kaula mutta saundivaihtoehtoja löytyy, koska p-ja j-mikit.

Kummatkin hyvin viimeisteltyjä jne, eli ei oikeestaan mitään mikä ois varsinaisesti tuottanu pettymyksen, jälkimmäinen on mukavan kevyt treenikäyttöön vaikka kaula onkin aika ohkanen itelle, mut siihen on tottunu.

Toi jatsari on aika painava vehjes, ja se on omalle selälle vähä turhan brutaali(puhuu mies joka omistaa Epi EB-3:n ja Wolf SG:n..), mut molemmat kaiken kaikkiaan mukavia vehkeitä.

edit. anteeksi offtopic kitarapalstalla..
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Nazareth
03.02.2012 21:15:33
Jack & Danny ST "Vintage" tuli hankittua

Meitsin tutkimusmatkailu budjettivehkeitten ihmeellisessä maailmassa jatkuu..

Tämä on kyllä erittäin mukava soitin. Hyvä tatsi ja saundit semmoset omaan korvaan minkä oon stratolta odottanut. Aika hassua, kun mietti et miten 95 eurolla voi saada ton tasoisen soittimen.

Huomautuksena sanoisin, että mä en oo koskaan kokeillu yli ~500 euron kitaraa tahi bassoa, joten en paremmasta tiedä. Mutta kyl tää mun mielestä on todella soitettava vehje, suht painava stratoksi. En oo punninnut mut painavampi mitä mun japsi-squier strato aikoinaan. Siihe suurimmaks osaks vertailen tätä, ja kyllä täää miusta vähintään samantasoiselta tuntuu.

Jos tosi budjettikitaraa joku ettii ni tää on kyllä mainio vehje..
Kuva http://tinyurl.com/778a9fk
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)