Törmäsimpäs aika jännään ilmiöön, tai ainakin mulle uuteen. Tänään studiolla ruuvailin vireitä rumpuihin ja säätelin lähtösaundeja, ja naputtelin koko settiä kokeeksi nauhalle. No, ekan kerran kun löin molempia lattiatomeja yhtäaikaa, niin ei kuulunut mitään. Siis niiden ääni kirjaimellisesti kumosi toisensa, kuului ainoastaan kapulan iskuääni. :D Kävimpä sitten koittamassa uudelleen ja totesin että molemman soi hyvin yksin kun demppaa toisen tomin kädellä, ja soittaa toista, mutta yhdessä ne eivät soi. Mistähän mahtaa johtua? Ainiin, ja ongelma hävisi sillä että siirsin toista tomia 10cm kauemmas toisesta. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Danko 28.01.2012 03:02:56 | |
---|
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher |
ferodoz 28.01.2012 03:05:55 | |
---|
Danko: Tämän ilmiön takia yhdessäkään setissä ei pitäisi olla yli kahta tomia. http://img43.imageshack.us/img43/5599/1125328969.jpg Ei mulla normaalisti ookkaa, mutta nyt on nauhoitettavana sellasta kamaa missä on tosi paljon tomikomppeja, ja koska olens soittotaidoton kamarunkkari, niin tarvin se toisen lattiatompan kuulostaakseni edes aavistuksen järkevämmältä. :P "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Danko 28.01.2012 03:10:45 | |
---|
ferodoz: Ei mulla normaalisti ookkaa, mutta nyt on nauhoitettavana sellasta kamaa missä on tosi paljon tomikomppeja, ja koska olens soittotaidoton kamarunkkari, niin tarvin se toisen lattiatompan kuulostaakseni edes aavistuksen järkevämmältä. :P silläkin uhalla, että vaiheet kumoavat toisensa? vai siitäkö johtuu että joissain settikuvissa näkee toisen lattiatomin sijoitettuna haitsupuolelle? "Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher |
Kailis 28.01.2012 11:04:31 | |
---|
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
ferodoz 28.01.2012 11:16:22 | |
---|
Danko: silläkin uhalla, että vaiheet kumoavat toisensa? vai siitäkö johtuu että joissain settikuvissa näkee toisen lattiatomin sijoitettuna haitsupuolelle? Niinkuin sanoin, ongelma poistui tomia siirtämällä vähän kauemmas, ja pienellä virityksellä. ;) "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
markkuliini 28.01.2012 13:31:03 | |
---|
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 28.01.2012 13:49:43 | |
---|
markkuliini: Mutta miksi Bonhamin kuva? Makes no sense... :D No kun tossa setissä ei ole yli kahta tomia =/ majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 28.01.2012 14:23:51 | |
---|
Kailis: No kun tossa setissä ei ole yli kahta tomia =/ Hirveellä vaivalla kaivanut Bonhamista just sellasen kuvan missä on vain yksi ft. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 28.01.2012 14:27:43 | |
---|
markkuliini: Hirveellä vaivalla kaivanut Bonhamista just sellasen kuvan missä on vain yksi ft. :) No tämä. Mut sen tomithan olikin ihan vaiheessa =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
rintapek 28.01.2012 18:23:10 (muokattu 28.01.2012 18:23:56) | |
---|
One kind of music only - the good kind |
Danko 28.01.2012 23:19:39 | |
---|
markkuliini: Hirveellä vaivalla kaivanut Bonhamista just sellasen kuvan missä on vain yksi ft. :) Sanotaanko että ihan vaan lierihatun elikkäps kauhean irwin-reuhkan takia sattui kuva aikoinaan vastaan. Itsellenihän ei tomikomppien suhteen ole sattunut kohdalle vastaavia vaiheongelmia. "Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher |
Muovinen 30.01.2012 11:39:21 | |
---|
Eikös tuossa ois voinu vaan kääntää toisen mikin vaiheen? Sehän on lähtökohtasesti hyvä tilanne, että vaihe on joko just kohillaan tai täysin vastavaiheessa... |
ferodoz 30.01.2012 11:41:31 | |
---|
Muovinen: Eikös tuossa ois voinu vaan kääntää toisen mikin vaiheen? Sehän on lähtökohtasesti hyvä tilanne, että vaihe on joko just kohillaan tai täysin vastavaiheessa... Olishan siinä voinu, mutta halusin vain tietää mistä se johtui. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Muovinen 02.02.2012 18:59:44 | |
---|
Muovinen: Mikit oon funtsinu näin: OH: AT4040SM x2 BD: Audix D6 (ainut tarjolla oleva bd-mikki) SN: SM57 Tomarit 3kpl: SM57 Haikka: sE4400 Itse itseäni lainaten :P Noh, laitoin mikit tohon ojennukseen ja lisäksi sE:n se1a puikkoparin stereoambienssiksi. Audio Technicat asettuivat AB-asentoon mittanauhaa käytellen. Stereoambienssin etäisyyden mittasin 3:1 säännön mukaan ja kun tuntui toimivan, niin jätin siihen. Erona edellisiin sessioihin on tuo oh-pari, basarimikki sekä haikkamikki ja kylläpäs se kuuluu soundissa edukseen. Vaikutuksensa on tietenkin silläkin, että rumpusetti on vaihtunu PDP:stä Yamahan RC:ään. Toivottavasti myös ukko rumpujen takana ois vähän petrannu ;) Laitan ääninäytettä kunhan on jotain valmista esitellä. Tietenkin jos jotakuta kiinnostais arvioida raakasoundia, niin voisin laittaa sellaistakin kuunneltavaksi. Ehkä tottuneemmat korvat bongais sieltä jotain erheitä. |
ferodoz 29.03.2012 09:11:55 | |
---|
Onko kellään kokemuksia Audix i5 mikrofonista studiokäytössä? Virvelimikkiä siis oon valitsemassa, ja studiolla mihin ollaan menossa, on kalustoluettelon mukaan ainoastaan toi i5 virvelikäyttöön. Kysyin perustelut siihen, niin sanottiin että on kuulemma vähemmän tunkkainen kuin sm57, mutta jotenkin epäilen sitä asiaa kuitenkin. Tai ainakin oon pitänyt sitä enemmän livemikkinä. Kun itse oon äänitellyt niin oon käyttänyt nimenomaan perusvarmaa viisseiskaa, ja Senkun kärpäslätkää (606?) alla, mikä on toiminut todella hienosti. Ja tarkennuksena siis että äänittäjö ei halua käyttää eikä suostu käyttämään muuta kuin sitä i5 mikkiä.. |
Mikael 29.03.2012 10:57:18 | |
---|
ferodoz: ...eikä suostu käyttämään muuta kuin sitä i5 mikkiä. Äänittäjällä olis varmaan tarkistuksen paikka asennepuolella. i5 on hyvä ja 57 on hyvä. Kaikki riippuu kuitenkin sun virvelistä ja siitä millaista soundia siitä halutaan. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
ferodoz 29.03.2012 11:36:32 | |
---|
Mikael: Äänittäjällä olis varmaan tarkistuksen paikka asennepuolella. i5 on hyvä ja 57 on hyvä. Kaikki riippuu kuitenkin sun virvelistä ja siitä millaista soundia siitä halutaan. Samaa mieltä, mutta koska oon sielä vain periaatteessa keikalla, enkä maksa mitään, niin ei jaksa ruveta vääntämään. Eriasia jos olisi oma bändi. Virvelistäni en puhu enää sanaakaan täällä Mnetissä. |
OPJ1974 29.03.2012 11:54:24 | |
---|
ferodoz: Kysyin perustelut siihen, niin sanottiin että on kuulemma vähemmän tunkkainen kuin sm57, mutta jotenkin epäilen sitä asiaa kuitenkin. Tai ainakin oon pitänyt sitä enemmän livemikkinä. Kyllä mulla on kanssa samanmoinen mielikuva, sm57:ssä on minusta kanssa tunkkaisempi, enemmän semmoinen "vintage"-soundi. i5 tosin mullakin on ollut vain keikkakäytössä kiinni, studiossa viimeksi snarvelia ääniteltiin 57:llä. Jotenkin muistelisin, että näissä Shuren perumikeissä (sm57 ja 58) käytettävä tekniikka kapselissa on käytännössä samaa kuin nelisenkymmentä vuotta sitten? Se selittäisi kyllä paljon. P.S. ja kyllä oli itselläni hyvä päätös vaihtaa Shuren B52 basarimikkiin Audixin D6:een. Noissa mikeissa havaittavissa myös valmistus- ja äänimaailmafilosofian ero. |
ferodoz 29.03.2012 11:59:25 | |
---|
OPJ1974: P.S. ja kyllä oli itselläni hyvä päätös vaihtaa Shuren B52 basarimikkiin Audixin D6:een. Noissa mikeissa havaittavissa myös valmistus- ja äänimaailmafilosofian ero. d6 on hyvä mikki, ja ainakin mun Kumu kuulostaa kaikista luonnollisimnalta juuri sillä mikillä. |