Aihe: Aliarvostetuin rumpali
1 2 3 4
R.Taylor
22.01.2012 00:31:11
Simon Kirke?
Gardiner
22.01.2012 11:32:27 (muokattu 22.01.2012 12:04:05)

R.Taylor: Simon Kirke?

On hyvinkin.
Samoin on Rod Coombes.
http://www.youtube.com/watch?v=8ZYu7ugYEZ8

Ymmärtääkseni tossa vetää livenä. Korjatkaa jos olen väärässä henkilöstä. Juicessa oli useita rumpaleita. Mut toi kulkee. oli kuka hyvänsä. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=piy5ckyO_Ks

Edit Laitan viel yhen Coombesin letkeän svengaavan vaan niin ihqusti napakan rytmi-iloittelun Juicy Lucyn tuotannosta.
http://www.youtube.com/watch?v=F-CtQEkWYAM&feature=related
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
jatur
28.01.2012 01:09:22 (muokattu 28.01.2012 01:15:18)

Tama-x-: En ymmärrä ketään kuka sano Lars Ulrichia huonoksi.. Joo myönnetään että ensimmäiset 6 metallican albumia oli trash pohjasta komppia kokonaan, mutta Lars on keksinyt niin hienoja ideoita ja luulen että ilman häntä metallica olisi aivan toisenlainen. Mutta kaikilla on omat mielipiteet ja minä en sano Larsia huonoksi mutta ali-arvostetuin on ehkä.. Ringo.

Entinen työkaveri joskus kertoi jostain kuulleensa huhun/lukeneensa jutun, että Lärspy ei olisi itse soittanut rumpuja Black Albumille. Mitään lähdettä tälle väitteelle ei siis ole - ja mulle ihan sama pitääkö se paikkansa vai ei - mutta niin onneton kuin Lärspy nykyään onkin, niin en olisi kovin yllättynyt vaikka tuo juttu pitäisi paikkansa.

Niin ja ne aliarvostetuimmat. Heitetään muutama oma suosikki: Janne Haavisto ja Jyrki Raatikainen.
passe
28.01.2012 01:37:00 (muokattu 28.01.2012 01:37:52)
jatur: Entinen työkaveri joskus kertoi jostain kuulleensa huhun/lukeneensa jutun, että Lärspy ei olisi itse soittanut rumpuja Black Albumille. Mitään lähdettä tälle väitteelle ei siis ole - ja mulle ihan sama pitääkö se paikkansa vai ei - mutta niin onneton kuin Lärspy nykyään onkin, niin en olisi kovin yllättynyt vaikka tuo juttu pitäisi paikkansa.

Tätä ovat salaliittoteoreetikot hinkanneet aika huolella joo. Looginen tarina taustalla sinänsä: Bob Rock ja muut bändin jätkät täysin vittuuntuneita Larsin diivailuun. Kun rumpuja piti nauhoittaa aamulla niin Lars tuli illalla, jos huvitti... Tästä sitten suivaantuneena Bob olisi kilauttanut kaverille jne. Yleensä kun asiasta kuulee juoruja niin puhutaan muutamasta biisistä, ei koko levystä. Yksi näistä lukemattomista huhuista tietää kertoa, että "salarumpali" olisi ollut Gregg Bissonette. Varmaan aika monta muutakin nimeä ollut esillä... Gregg oli Bobin kanssa tekemisissä juuri noihin samoihin aikoihin, David Lee Rothin kuvioissa. Siitä varmaan huhut. Kivahan näillä on välillä jossitella:)
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
28.01.2012 12:25:59

Yksi on Steve Jansen, jonka mm. Gavin Harrison mainitsee yhdeksi esikuvakseen.

http://www.youtube.com/watch?v=_rRyrhUYSo4
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Speedy
29.01.2012 03:05:00

Kailis: Yksi on Steve Jansen, jonka mm. Gavin Harrison mainitsee yhdeksi esikuvakseen.

http://www.youtube.com/watch?v=_rRyrhUYSo4

No mitäs se on sitten tehnyt että sitä pitäisi arvostaa enemmän?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
KiiminkiJoe
29.01.2012 03:28:15 (muokattu 29.01.2012 03:40:12)
Speedy: No mitäs se on sitten tehnyt että sitä pitäisi arvostaa enemmän? Soittanut rumpuja tavalla, josta Gavin Harrison ja Kailis pitävät? Henk.koht. ajattelen, että tämä ketju on myös mahdollisuus rumpaleille esitellä kollegoilleen soittajia, joiden tekemisistä valtaosalla forumisteista ei ole harmainta hajua, mutta joiden kompetenssista postaaja on vakuuttunut.
velipesonen
29.01.2012 09:14:16

Metallican salarumpaliksi veikkaan Bernard Purdiea.

KiiminkiJoe: Henk.koht. ajattelen, että tämä ketju on myös mahdollisuus rumpaleille esitellä kollegoilleen soittajia, joiden tekemisistä valtaosalla forumisteista ei ole harmainta hajua, mutta joiden kompetenssista postaaja on vakuuttunut.

Kyllä, olkaa hyvä! Gardinerin mainitseman Rod Coombesin soitto miellyttää ainakin minua aivan erityisen paljon. Heitetään kehiin Lee Harris, kuka tuntee?

http://www.youtube.com/watch?v=dt0OJsXkl6g
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
Speedy
29.01.2012 10:50:04

KiiminkiJoe: Henk.koht. ajattelen, että tämä ketju on myös mahdollisuus rumpaleille esitellä kollegoilleen soittajia, joiden tekemisistä valtaosalla forumisteista ei ole harmainta hajua, mutta joiden kompetenssista postaaja on vakuuttunut.

Niin no totta.. kyllähän arvostusta osakseen saavan on täytynyt tehdä jotain arvostettavaa, pelkkä tunnettavuushan ei vielä ole sitä.. mutta jostainhan se on "aloitettava"..=)
velipesonen
29.01.2012 17:04:33

Speedy: Niin no totta.. kyllähän arvostusta osakseen saavan on täytynyt tehdä jotain arvostettavaa, pelkkä tunnettavuushan ei vielä ole sitä.. mutta jostainhan se on "aloitettava"..=)

Siksikin juuri tämä ketju on olemassa, eli arvostettavia asioita tehneistä mutta ei niin kovin tunnetuista on kyse. Tietenkin myös tunnettu rumpali kuten Lars voi olla aliarvostettu, eipä silti.
ferodoz
29.01.2012 17:31:40

velipesonen: Tietenkin myös tunnettu rumpali kuten Lars voi olla aliarvostettu, eipä silti.

Mitä ihmettä, velipesonen ei tyrmännyt ihan kaikkea! Ootko kipeä tai jotain?
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Kailis
29.01.2012 18:51:04

Lee Harris, kuka tuntee?

Erittäinkin tuttu. Tässä kyseisen herran erittäin nerokas soolo;
http://www.youtube.com/watch?featur … detailpage&v=gPuxrLAbONk#t=246s

Steve Jansen tuli tunnetuksi Japan yhtyeessä. Sen jälkeen tehnyt mm. elokuvamusiikkia ja soittanut Japanin solistin David Sylvianin jutuissa.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Vallu-Veke
29.01.2012 20:10:07
ferodoz: Mitä ihmettä, velipesonen ei tyrmännyt ihan kaikkea! Ootko kipeä tai jotain?

Ihan terve hän on varmaankin.
Lars on tunnettu siitä, että hän soittaa musiikkia, ei rumpuja.
Menee kyllä ihan yks yhteen velin kannanottojen kanssa, jos olen edes vähän kärryllä.
Oli miten oli. Larssia kyllä arvostan ainakin itse. Ihan sama miten huonosti hän nykyään soittaa. Mielikuvissa on aina 90-luvun Ruisrock. Harmi etten päässyt katsomaan Tarvasjoelle, tuohon viereen 80-luvun alussa.
Sitä paitsi vaimoni tykkää Metallicasta myös, niin siitä ei keskustella.
Metallica ei ole pub-yhtye. Ei toimi. Pelkkä volyymi ei riitä ja vähän säröä.
Tehoja kunnolla, niin eipä tartte selittää, mistä on ko. musiikissa lopulta kysymys. Se on sävelletty ja sovitettu terawattien tehoilla kuulostamaan parhaalta, mutta Larssin musikaaliset sovitukset ja sävellykset ei ainakaan pahenna tilannetta. Musiikki ei ole ihan parhaimmillaan, jos kuuntelee siitä isoäidin perintömagnetofoonista ;)
Speedy
30.01.2012 16:32:36

velipesonen: Siksikin juuri tämä ketju on olemassa, eli arvostettavia asioita tehneistä mutta ei niin kovin tunnetuista on kyse. Tietenkin myös tunnettu rumpali kuten Lars voi olla aliarvostettu, eipä silti.

Niinniin, kylläkyllä.. siksihän minä kysyinkin että mitä se oli tehny, kun en tienny/tuntenu tapausta.. Mutta oletin sen jotain merkittävää tehneen koska tässä ketjussa mainittiin..=I
velipesonen
30.01.2012 16:37:55

Vallu-Veke: Ihan terve hän on varmaankin.
Lars on tunnettu siitä, että hän soittaa musiikkia, ei rumpuja.
Menee kyllä ihan yks yhteen velin kannanottojen kanssa, jos olen edes vähän kärryllä.

Niin mikä ettei. Sitä St. Angeria pitää vielä kehua että siinä teille kunnon rumpulevy! Ei ole ainakaan tylsimmällä tavanomaisuudella pilattu.
Duro
31.01.2012 09:30:47
Yksi aliarvostetuimmista on selkeesti varsinkin nuorempien rumpalien keskuudessa Charlie Watts. En mäkään sitä kymmenen vuotta sitten osannu arvostaa, mut sittenku Rollareita enemmän on kuunnellut niin sen hillityn hienouden siinä soitossa kyllä huomaa.

Myöskään Ringo Starria ei kauheemmin nuorempi tekniikkaa ihaileva sukupuoli tunnu arvostavan. En mäkään kauheemmin Beatlesia kuuntele, mut löytyy sieltäkin helmiä.
Piste.
velipesonen
31.01.2012 12:00:34

Minun on vaikea ymmärtää etteivät kaikki ihaile Charlie Wattsia täysin varauksetta.
Vallu-Veke
31.01.2012 20:43:02
velipesonen: Minun on vaikea ymmärtää etteivät kaikki ihaile Charlie Wattsia täysin varauksetta.

Se on heidän häpeä. Rollarit ovat olleet aina aika svengaavaa porukkaa kokonaisuudessaan. Rumpali ei vähiten.
Weetoz
31.01.2012 21:39:20
Vallu-Veke: Se on heidän häpeä. Rollarit ovat olleet aina aika svengaavaa porukkaa kokonaisuudessaan. Rumpali ei vähiten.

Vielä kun olis hyviä biisejä... :)
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)