Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 583 84 85 86 87251 252 253 254 255
BanZai88
25.01.2012 18:00:18
markkuliini: Hmmm... En mä nyt itse pitäisi halvalla ostamista ja kalliilla myymistä mitenkään suurena syntinä. Ehkä se nyt ei ole karma-mielessä niin hyvä juttu, mutta eipä kyllä kaupankäynnin hiekoittaminenkaan.
Jos tuo 99€ olis uusi normihinta uudesta niin sitten paheksuisin, mutta kyseessä on ollut hetkellinen huipputarjous johon on päässyt mukaan vain muutama.
Mut nää on näitä ikuisuuskysymyksiä, jotkut tuohtuvat ihan julmetusti ja joillekin ihan sama...

Mjoop, ei tuossa sinällään ole tapahtunut mitään sen erikoisempaa. Hinnoittelu ihan kohdallaan, hyväkuntoisesta symbaalista se perinteinen 10€ / tuuma. Eri asia sitten, jos samainen kaveri olisi ostanut noita crasheja ison kasan pelkkään myyntitarkoitukseen.

Eniten tuossa ilmoituksessa huvittaa nuo myyntipuheet:

"Hyvä taikka TODELLA hyvä jazz musiikkiin ja miksipä ei metalliin/rock musiikkiin"

"Oikea myynti hinta olisi nyt 190€ mutta helmikuun 10. päivään saakka voin myydä 170€! Pikkusen alennusta"
markkuliini
25.01.2012 18:16:50

Weetoz: Mjoo, tämän takia harkitsinkin hetken aikaa että laitanko linkkiä tänne ollenkaan vai en, mutta päätin sitten kuitenkin laittaa, koska onhan tuo nyt vähän huvittavaa. Mutta ei ollut tarkoituksena kuitenkaan "hiekoittaa" kaupankäyntiä, ja uskoisin kyllä että pelti meneekin kaupaksi suht helposti. Ainakin jos siitä jonkun parikymppiä tiputtaa vielä hinnasta pois.

Joo, hiekoittamisella tarkoitin nimenomaan myynti-ilmoitukseen kommentointia. En tiedä kuka sinne kirjoitti. Mutta tänne linkitys on mun puolesta ihan ok. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Krisse82
25.01.2012 18:44:00
BanZai88: Eri asia sitten, jos samainen kaveri olisi ostanut noita crasheja ison kasan pelkkään myyntitarkoitukseen.

No ei tämäkään mun mielestä mitenkään väärin olisi. Ei ne siellä Thomanillakaan enempää tuotteista ostaessa maksa kuin myydessä pyytävät. Eikä itse asiassa kukaan järkevä pisnismies.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Jupi57
25.01.2012 18:51:12
hollmi-5: Ei kun just näin ;) Kaupankäynnin ensimmäinen prinsiippi: Osta markalla. Myy kahdella. Tulee prosentin voitto.
ja
Kaupankäynnin toinen prinsiippi: Jokainen markka kassaan on liikevoittoa.
Speedy
26.01.2012 00:02:19

Krisse82: No ei tämäkään mun mielestä mitenkään väärin olisi.

Mitähän ne mahtaa tuumata "jälleenmyynnistä", eikös se oli sitten jo vähän eri asteinen asia..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
BanZai88
26.01.2012 01:11:08
Krisse82: No ei tämäkään mun mielestä mitenkään väärin olisi. Ei ne siellä Thomanillakaan enempää tuotteista ostaessa maksa kuin myydessä pyytävät. Eikä itse asiassa kukaan järkevä pisnismies.

Itse miellän kyseisen toiminnan ns. "trokariksi". Sama homma esimerkiksi pääsylippujen kanssa jonnekkin keikalle. Kuvitellaan, että noita peltejä olisi ollut 50kpl ja herra x ostaa niistä 45kpl, joka tarkoittaa, että hän vei 44 muulta kaverilta mahdollisuuden käyttää tämä tarjous hyväkseen. Sitten herra x laittaa kaikki symbaalit suoraan myyntiin hinnalla 170€, koska hänellä itsellään ei ole mitään tarvetta tai aikomusta niitä käyttää, ainoastaan tienata niillä rahaa (170€ toki on käytetyn symbaalin normaali myyntihinta, toisinkuin keikkalipuissa, joissa hinnat kohoavat hemmetisti). Niinkään se myyminen ei ärsytä, vaan se että viedään muilta "oikeilta" halukkailta tilaisuus ostaa se symbaali. Ei se sisänsä väärin ole, mutta itse en kyseistä toimintaa osaa arvostaa.

Mutta tässähän tapauksessa ei toki näin ollut ja tämä pohdinta ei tuohon myynti-ilmoitukseen pahemmin liity :)
Krisse82
26.01.2012 09:46:30
BanZai88: Itse miellän kyseisen toiminnan ns. "trokariksi". Sama homma esimerkiksi pääsylippujen kanssa jonnekkin keikalle. Kuvitellaan, että noita peltejä olisi ollut 50kpl ja herra x ostaa niistä 45kpl, joka tarkoittaa, että hän vei 44 muulta kaverilta mahdollisuuden käyttää tämä tarjous hyväkseen. Sitten herra x laittaa kaikki symbaalit suoraan myyntiin hinnalla 170€, koska hänellä itsellään ei ole mitään tarvetta tai aikomusta niitä käyttää, ainoastaan tienata niillä rahaa (170€ toki on käytetyn symbaalin normaali myyntihinta, toisinkuin keikkalipuissa, joissa hinnat kohoavat hemmetisti). Niinkään se myyminen ei ärsytä, vaan se että viedään muilta "oikeilta" halukkailta tilaisuus ostaa se symbaali. Ei se sisänsä väärin ole, mutta itse en kyseistä toimintaa osaa arvostaa.

Mutta tässähän tapauksessa ei toki näin ollut ja tämä pohdinta ei tuohon myynti-ilmoitukseen pahemmin liity :)

Ei liity enää kyseiseen myynti-ilmoitukseen, mutta ihan periaatteellista pohdintaa. Tällä tavoinhan on tehty kauppaa iät ja ajat. Ottaahan ostaja aina tietyn riskin rahojaan sijoittamalla. Voihan toki käydä niinkin että tavara jää makamaan pitkäksikin aikaa. Ja ostaja, olkoonkin missä kohtaa kauppaketjua, maksaa hyödykkeestä mielestään järkevän summan. Jollaintavoin se ainakin itselleen perustellaan, jos rahat kerran johonkin muuhun vaihdetaan. Itse en ainakaan tee sellaista kauppaa mikä jo valmiiksi tuntuu paskalta, eli en saisi rahoilleni vastinetta.

Eri asia on sittten, jos myyjä kieltää jälleenmyynnin, tai ei suostu myymään suurta erää, mutta näinhän myyjä toki voi tehdä. Lisäksi täytyy muistaa, että osto- ja myyntitoiminnan harjoittaminen on liiketoimintaa, josta on olemassa omat säännöksensä. Trokarihan ei näistä toki piittaa!

Itse en ole valmis maksamaan tuollaisesta symbaalista sitä 170€ mitä myyjä pyytää. Itse asiassa en edes satasta. Paitsi ehkä jälleenmyynti mielessä. Mutta silloinkin täytyisi löytyä joku joka sen haluaa. Muutenhan olemme tilanteessa, missä on tehty hirveästi hommia, kenenkään hyötymättä.

Tarkoituksenani ei ole "valita puolta" tällaisen toiminnan suhteen, vaan todeta, että näin se vain menee. Useasti tässä maailmassa vielä aika paljon suuremmassa mittakaavassa.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
hollmi-5
26.01.2012 14:37:05
Krisse82:
Itse en ole valmis maksamaan tuollaisesta symbaalista sitä 170€ mitä myyjä pyytää. Itse asiassa en edes satasta. Paitsi ehkä jälleenmyynti mielessä. Mutta silloinkin täytyisi löytyä joku joka sen haluaa. Muutenhan olemme tilanteessa, missä on tehty hirveästi hommia, kenenkään hyötymättä.

Tarkoituksenani ei ole "valita puolta" tällaisen toiminnan suhteen, vaan todeta, että näin se vain menee. Useasti tässä maailmassa vielä aika paljon suuremmassa mittakaavassa.

http://www.thomann.de/fi/zildjian_17_avedis_medium_crashbecken.htm Jos symbaali maksaa Thomannilla 225 ja ostaja haluaa uuden, on 170 euroa ko. "käytetystä" erittäin ok hinta. Tieto siitä, että se on maksanut 99$ +postit 12€, toki himmentää kaupan loistokkuutta, mutta ei se 99 ole mikään normaalihinta koskaan ollutkaan.

Maksoin 1964 vuoden Ludwigin Acrolistesta aikoinaan kahdeksan euroa ja ostaja halusi sen 280 eurolla väkisin viedä. Olisiko pitänyt myydä kahdeksalla eurolla?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Stoalainen
26.01.2012 16:12:44 (muokattu 26.01.2012 16:13:44)
Joo, trokarit on perseestä. Mut mietäänpä tällasta tilannetta:

Joku myy halvalla tuotetta x, sanotaanko vaikka joku vanha hyväkuntoinen Ludwigin setti, mutta ei tiedä tämän arvoa/tuotteesta yhtään mitään, tai vaihtoehtosesti löydät samanlaisen tuotteen jonkun varastosta/ullakolta pölyttymästä, taaskin niin että ko soittimesta ei omistajalla ole mitään tietoa. Paketti maksaa 200e, korkeintaan 400e.

Jos myyt setin eteenpäin, pyydätkö sen, mikä tuotteen oikea arvo on(1500-2000e), vai myytkö samalla hinnalla millä itse ostit?

Itse olen aina saanut omani takaisin kun jotain myynyt, usein jopa jäänyt plussalle.

e. sama sisältö mitä hollmi.
Too weird to live, too rare to die
Bumbarr
27.01.2012 10:11:22
Kerpeles.. voi olla, että snareprojekti muodostuu settiprojektiksi. :O
http://www.carreradrums.com/shop5/i … =product/product&product_id=210
Kilpikonnat rockkaa!
marktark
27.01.2012 19:22:01
Jos joku tietää Anatolian-symbaaleista jotain (mä en) ja haluaa sellaisia, niin täällä on muutamia (varteenotettavia?) malleja tarjouksessa kolmasosalla ovh:sta :

http://www.musik-schmidt.de/gb-Anat … -Ride-20-Inch-Natural-B-stock-.html

Mene etusivulle ja klikkaa oikean reunan deals-listan alhaalta "more".
Play that song.
mkok
28.01.2012 11:58:15

Razanez: Hmm, jotenkin arvelluttavia nämä b-stockit symbaalien suhteen. Toki jos ne on vain vähän käytettyjä/demottuja niin eihän siinä mitään. Heti vaan tulee semmonen pelko että onkohan niissä jotain vikaa.

Edit: Mutta eipä ole kyllä hinnalla pilattu nuo!!

Sivuilla lukee "B-stock with slight traces of use but full warranty!"
ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä
Laakstr
28.01.2012 14:02:16
Tämä ei vaikuta alkuunkaan pahalta hinnalta N&C:n snaresta

http://www.propercussion.co.uk/prod … ;CAT_ID=674&numRecordPosition=1

Sivuilta en kyllä heti bongannut lähettävätkö tänne pohjolaan...
Kailis
28.01.2012 14:26:19 (muokattu 28.01.2012 14:26:36)

Laakstr: Tämä ei vaikuta alkuunkaan pahalta hinnalta N&C:n snaresta

http://www.propercussion.co.uk/prod … ;CAT_ID=674&numRecordPosition=1

Sivuilta en kyllä heti bongannut lähettävätkö tänne pohjolaan...

18 puntaa tuolle rummulle postit.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
sahkuifk
29.01.2012 19:56:03
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Bobana
29.01.2012 20:32:08
Ei trokarit mitään perseestä ole jos homma pysyy aisoissa.
Itsekkin rehellisesti sanoin tossa toisessa topiikissa että tiesin Hollmin halajavan 14x14 ludarin blue oyster lattiatomia ja ihan vaan voittamisen riemusta ebayssa olisin halunnut sen saada. Kaljakopan hinnalla olis eteenpäin trokattu. Ei kait paha.
Ai nyvvai??!
VeKrio
30.01.2012 19:26:03

Sinne meni jollekin halvalla aika ookoo vintagesetti :D http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=601443
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
kincy
30.01.2012 19:49:13

VeKrio: Sinne meni jollekin halvalla aika ookoo vintagesetti :D http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=601443

Joo samaan kattelin tossa. Eikä tuossa ole edes kuvan perusteella pahasti laittoakaan? Komiatkin vieläpä.
kincy
31.01.2012 11:01:59

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=601681

Siinä olisi halvalla laatupannut, tosin Pearlit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)