Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basso USA:sta
1
Tango70
26.01.2012 11:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia basson tilaamisesta USA:sta?
 
Itselläni on mielessä uusi Fender American Vintage 62 Precision joita saisi jopa hintaan 999 taalaa eli ainakin Suomen / Thomanin hintoihin verrattuan hinta on aika edullinen.
 
Mitä kaikkea kuluja tulee? Ainakin rahti tietysti, tulli ja ALV myös pitänee lisätä.
 
Entä huoltohommat, suostuuko suomalaiset firmat säätämään/huoltamaan tällaisia harmaatuonti vehkeitä?
 
J.Nikkanen
26.01.2012 11:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tango70: Entä huoltohommat, suostuuko suomalaiset firmat säätämään/huoltamaan tällaisia harmaatuonti vehkeitä?
 
Eihän tuossa mitään probleemaa pitäisi olla, säädöt ja huollothan tehdään tuntihommina/hinnaston mukaan ja asiakas maksaa. Sama se soitinsepälle on mistäs kaukaa basso on pohjolaan eksynyt.
MPU
26.01.2012 12:04:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tango70: Onko kellään kokemuksia basson tilaamisesta USA:sta?
 
Itselläni on mielessä uusi Fender American Vintage 62 Precision joita saisi jopa hintaan 999 taalaa eli ainakin Suomen / Thomanin hintoihin verrattuan hinta on aika edullinen.
 
Mitä kaikkea kuluja tulee? Ainakin rahti tietysti, tulli ja ALV myös pitänee lisätä.
 
Entä huoltohommat, suostuuko suomalaiset firmat säätämään/huoltamaan tällaisia harmaatuonti vehkeitä?

 
Olethan laskenut rahdin, tullin ja ALV:n mukaan tuohon hintaan?
Suurin osa huollettavista soittimista on muualta kuin Suomesta. En usko tuosta muodostuvan ongelmaa.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
fox
26.01.2012 12:08:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa varmistaa, toimittaako myyjä ylipäänsä Suomeen. Monilla jenkkifirmoilla, vallankin merkin virallisella vähittäismyyjällä, saattaa olla tiukat ohjeistukset, että ohi virallisen maahantuojan ei saa myydä toiseen maahan. Käytetyt tietysti on asia erikseen, mutta kyllä nekin on liikekohtaisia. Tänä päivänä on myös tuo seikka, ettei joku musiikkikauppa ryhdy "riskeeraamaan" ja vetoavat viime aikaisiin netti- ym. huijauksiin, tai lähetyskulujen suuruuteen. Josta sitten vielä kannattaa se selvittää, millä tavalla onnistuu lähetys. USPS vai DHL? Lento- vai merirahti..
Tällaisia tuli mieleen..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Cultösaurus
26.01.2012 12:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tango70: Onko kellään kokemuksia basson tilaamisesta USA:sta?
 
Itselläni on mielessä uusi Fender American Vintage 62 Precision joita saisi jopa hintaan 999 taalaa eli ainakin Suomen / Thomanin hintoihin verrattuan hinta on aika edullinen.
 
Mitä kaikkea kuluja tulee? Ainakin rahti tietysti, tulli ja ALV myös pitänee lisätä.
 
Entä huoltohommat, suostuuko suomalaiset firmat säätämään/huoltamaan tällaisia harmaatuonti vehkeitä?

 
Oletko ostamassa eBaystä vai joltakin yritykseltä? Itse huusin viime kesänä eBayssä myyjältä, jolla oli rutkasti pelkkää positiivista palautetta ja ennen kaikkea osa tästä palautteesta hepuilta, joille soitin oli lähetetty Yhdysvaltojen ulkopuolelle. Kaikki toimi näppärästi, vaikkakin kalliiksihan tullaus ja rahti tulivat. eBay on ilmeisesti niin paljon ostajan puolella, että pikemminkin myyjät pelkäävät ostajien huijaavan väittämällä, ettei kohde saapunut, kuin päinvastoin. Maksoin PayPalilla, mikä oli nopsaa ja näppärää.
 
Huomioi myös, että euron kurssi on nyt niin alhainen, että kohta vaihtosuhde dollariin on lähes yksi yhteen.
 
Kämis
26.01.2012 20:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laskin omasta mielenkiinnostani(kin) seuraavan esimerkin ebaysta löydetylle basuunalle:

Hinta 999.99 USD
rahti 115 USD
= 1115 USD
 
Tullin kurssi helmikuulle 2012 (voi muuttua, jos kurssit heittelee pahasti)
1€ = 1,2681 USD ( http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/ … ti/valuutan_muuntokurssit/index.jsp )
 
=> 879,27 euroa
 
vero 3,7% (sähkökitarat)
 
=> 911,80 euroa

Alv 23%

=> 1121,51 euroa eli tämän se maksaisi.
 
Voitto Ankka
26.01.2012 21:39:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Mulle tuli tänään eBayn kautta ostettu basso. Rahti oli FedExillä ja hinta rahdille oli 460USD. Matkaan se lähti 21. päivä eli aika pianhan se tuli. Tullista ja veroista en osaa vielä sanoa, koska FedEx hoiti tullauksen ja lasku seuraa perässä. Mutta laatikon päällä oli kyllä tarra, jossa luki:
 
Ei laskua - 7
Customs cleared - 8
 
Mitä tarkoittaakin sitten.
 
j.
 
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
Antti K.
26.01.2012 22:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voitto Ankka: Moro!
 
Mulle tuli tänään eBayn kautta ostettu basso. Rahti oli FedExillä ja hinta rahdille oli 460USD. Matkaan se lähti 21. päivä eli aika pianhan se tuli. Tullista ja veroista en osaa vielä sanoa, koska FedEx hoiti tullauksen ja lasku seuraa perässä. Mutta laatikon päällä oli kyllä tarra, jossa luki:
 
Ei laskua - 7
Customs cleared - 8
 
Mitä tarkoittaakin sitten.
 
j.

 
460usd, huh huh.
 
Mulle tuli jenkkilästä jotain pientä keväällä fedexillä, ja aika sähläystä oli se. Pitkään kesti toimitus ja sen jälkeen kesti pitkään tullauslaskun tulla, mutta -valitettavasti- se lopulta tuli. Noh, se lasku oli väärin, yrittivät liikaa veloittaa multa. Korjasivat sen sitten toki.
 
Olen useita bassoja eBaysta hommannut, ja USPS on toiminut aina hyvin. Suht edukaskin, 75 - 150 USD ollut rahdit niissä.
 
Toki tullit ja varsinkin alv ketuttaa maksaa tässä päässä. Mutta elämä on...
fox
27.01.2012 00:42:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: 460usd, huh huh..
 
Kyllä noita liki 500 usd lähetyksiä soitinpuolella on tullut vastaa.. :(
Basso on mittojensa puolesta "kookas", ja tosiaan "tapauskohtaisesti" voi olla hinnakasta.
Tuo juttu, mikä tuli mieleen - eräs tuttavapiiriin kuuluva pelimanni hommas Jenkeistä Explorerin, ja se & oma sohvapöydän kokoinen laukku tulivat maksamaan lähetyskuluina 520 usd. Kaveri itse asiasta kertoili, kun oli sitä Eksplooderia mulla hieman laitattamassa.
Normi kitaran lähetys USPS Parcel Post-palveluna on muutama vuosi sitten ollut 122,25 usd. Mulle on muutama kitara tullut Jenkeistä, enkä ole tuota halvemmalla niitä lähetyskuluja saanut. Ja käsittääkseni USPS on suhteellisesti halvin??
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Cultösaurus
27.01.2012 00:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kyllä noita liki 500 usd lähetyksiä soitinpuolella on tullut vastaa.. :(
Basso on mittojensa puolesta "kookas", ja tosiaan "tapauskohtaisesti" voi olla hinnakasta.
Tuo juttu, mikä tuli mieleen - eräs tuttavapiiriin kuuluva pelimanni hommas Jenkeistä Explorerin, ja se & oma sohvapöydän kokoinen laukku tulivat maksamaan lähetyskuluina 520 usd. Kaveri itse asiasta kertoili, kun oli sitä Eksplooderia mulla hieman laitattamassa.
Normi kitaran lähetys USPS Parcel Post-palveluna on muutama vuosi sitten ollut 122,25 usd. Mulle on muutama kitara tullut Jenkeistä, enkä ole tuota halvemmalla niitä lähetyskuluja saanut. Ja käsittääkseni USPS on suhteellisesti halvin??

 
Itse kanssa sovin myyjän kanssa tuon USPS:n toimitusmuodoksi ja itse asiassa soitin oli puolessatoista viikossa Suomessa. Maksoin muistaakseni posti- ja pakkauskuluja 150 dollaria, mutta varsinainen lähetys taisi jäädä 120 dollariin. Nätisti basso matkusti kovassa laukussaan, joten kaulaa ei tarvinnut irrottaa tms., mitä kuulee joissakin tapauksissa tehtävän paketin koon pienentämisen toivossa.
 
Antti K.
27.01.2012 07:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kyllä noita liki 500 usd lähetyksiä soitinpuolella on tullut vastaa.. :(
Basso on mittojensa puolesta "kookas", ja tosiaan "tapauskohtaisesti" voi olla hinnakasta.
Tuo juttu, mikä tuli mieleen - eräs tuttavapiiriin kuuluva pelimanni hommas Jenkeistä Explorerin, ja se & oma sohvapöydän kokoinen laukku tulivat maksamaan lähetyskuluina 520 usd. Kaveri itse asiasta kertoili, kun oli sitä Eksplooderia mulla hieman laitattamassa.
Normi kitaran lähetys USPS Parcel Post-palveluna on muutama vuosi sitten ollut 122,25 usd. Mulle on muutama kitara tullut Jenkeistä, enkä ole tuota halvemmalla niitä lähetyskuluja saanut. Ja käsittääkseni USPS on suhteellisesti halvin??

 
Joo, taisi se 75 usd olla joskus kolme-neljä vuotta sitten, ja myyjä heitti lonkalta sen arvion, ja maksoi itse loput.
 
Tulihan mulle USPS:lla North Hollywoodista viime vuonna pikku paketti, joka kesti tulla talvisodan päivien verran eli 105 päivää. Mutta tuli kuitenkin, mikä oli parasta.
 
Lievästi off-topic:
Italiastakin (Sardiniasta Milanon kautta) tuli toissa viikolla pikkupaketti, tai paremminkin kirjattu kirje, ja ei mitään ongelmia.
Seba
27.01.2012 10:22:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran tilasin jenkeistä viimeksi, lentorahdilla tuli 45 dollarilla.
Melkoisia heittoja noissa on paikasta riippuen mistä tilaa.
 
Postman Pat
dewfall
27.01.2012 11:33:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa jäi muutama vuosi sitten valkoisesta Rikusta loppumetreillä kaupat tekemättä, kun UPS-rahti olisi maksanut 500 dollaria, vermontilainen postitoimisto ei ollut kuullutkaan EMS:stä ja myyjällä meni pupu pöksyyn. USPS:n normipaketin maksimimittoihin on sähköbasso auttamatta liian pitkä, tämän vuoksi tuota kaulan irrottelua harrastetaan. Muissa kuin pulttikaulaisissa vähän nihkeä vaihtoehto.
 
EMS-palvelu tuntuu olevan jenkeille usein mysteeri, vaikka USPS sitä toki tukee - olettaen, että henkilökunnalle on joskus mainittu sellaisen olemassaolosta. Japanissa se taas vaikuttaisi olevan normi.
 
http://www.minutian.com/
Tango70
27.01.2012 12:17:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille vinkeistä!
 
Tarkistin vielä vielä hinnan, se olikin American standart toi 999 $, halvin American Vintage 62 olisi 1349 $...
 
Itse sain sille hinta-arvioksi seuraavan:
 
basso 1349 $ = 1026 eur
 
tulli 3,7 % = 38 eur
 
ALV 23% = 245 eur
 
yhteensä siis 1309 eur
 
rahti 150 $ = 115 eur
 
eli kotiin tuotuna 1424 eur
 
Halvimmillaan olen ko. basson Suomesta löytänyt uutena hintaan 1995 eur eli n. 25% halvemmaksi tulisi tällä kaavalla.
 
Olenko metsässä laskelmineni?
 
Mase
27.01.2012 12:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tango70: Kiitos kaikille vinkeistä!
 
Tarkistin vielä vielä hinnan, se olikin American standart toi 999 $, halvin American Vintage 62 olisi 1349 $...
 
Itse sain sille hinta-arvioksi seuraavan:
 
basso 1349 $ = 1026 eur
 
tulli 3,7 % = 38 eur
 
ALV 23% = 245 eur
 
yhteensä siis 1309 eur
 
rahti 150 $ = 115 eur
 
eli kotiin tuotuna 1424 eur
 
Halvimmillaan olen ko. basson Suomesta löytänyt uutena hintaan 1995 eur eli n. 25% halvemmaksi tulisi tällä kaavalla.
 
Olenko metsässä laskelmineni?

 
olet hivenen metsässä...
 
lopullinen hinta = (myyntihinta + rahti) x ALV x tulli
 
mä sain summaksi 1455e...
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
piivei
27.01.2012 17:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ole kovaa kiirettä niin tuon kyseisen basson saa suomesta käytettynä n. 1200€ jos maltaa odottaa ja seurata toria. Vaikka kyseessä on hyvä bassomalli, noissa on silti yksilöitä joita en suostuisi itselle ostamaan eli kokeilu ennen ostopäätöstä todellakin kannattaa!!
 
dewfall
27.01.2012 17:39:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: Jos ei ole kovaa kiirettä niin tuon kyseisen basson saa suomesta käytettynä n. 1200€ jos maltaa odottaa ja seurata toria. Vaikka kyseessä on hyvä bassomalli, noissa on silti yksilöitä joita en suostuisi itselle ostamaan eli kokeilu ennen ostopäätöstä todellakin kannattaa!!
 
Ja tuon hintaisessa vehkeessä olisi kiva olla hyödynnettävissä oleva takuu, ei tarvitse omaan laskuun fiksauttaa mahdollisia valmistusvirheitä.
 
http://www.minutian.com/
Seba
27.01.2012 17:41:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tango70: Kiitos kaikille vinkeistä!
 
Tarkistin vielä vielä hinnan, se olikin American standart toi 999 $, halvin American Vintage 62 olisi 1349 $...
 
Itse sain sille hinta-arvioksi seuraavan:
 
basso 1349 $ = 1026 eur
 
tulli 3,7 % = 38 eur
 
ALV 23% = 245 eur
 
yhteensä siis 1309 eur
 
rahti 150 $ = 115 eur
 
eli kotiin tuotuna 1424 eur
 
Halvimmillaan olen ko. basson Suomesta löytänyt uutena hintaan 1995 eur eli n. 25% halvemmaksi tulisi tällä kaavalla.
 
Olenko metsässä laskelmineni?

 
Rahti lasketaan hankintahintaan josta vasta sitten lasketaan tullit ja alvit päälle, eli masen esimerkin mukaan menee, plus mahdollinen parikolmekymppiä päälle jos rahtifirma päättää tullata laitteen puolestasi, niinkin on käynyt ihan kysymättä.
 
Postman Pat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «