markkuliini 24.01.2012 03:14:02 (muokattu 24.01.2012 03:27:41) | |
---|
Esp: Katsomatta videota, puuttumatta itse aiheeseen... Jotenkin hämmentävää, että tähänkö sitten on tultu, että jos joku osaa laulaa, niin sen on pakko olla korjattua? Niinpä niin, varmasti se hämmentää jos ei katso videota ja vielä tulkitsee mun sanomista vähän pieleen. :) Mulla on kohtalaisen tarkka virekorva, ja se verran olen autotunen kanssa puljannut että on alkanut konemaiset vireet erottua. Jos vain yksi noista laulajista olisi ollut täydellisen puhdas, niin olisin antanut olla, mutta kun kaikki kolme lead-ääntä plus kaikkien viiden jokainen stemmaääni on hertsilleen vireessä, niin olen varma että tuo ei ole live, ja melko varma että on myös tunetettu. Vielä kun kuuntelin tuota, ja vaimo (musikaalinen mutta ei alalla) käveli stemmojen kohdalla ohi, eikä siis tiennyt mistä on kyse, niin kommentoi että onpas vireeseen piirretyn kuulloista. :) Soundista kuulee että noista kaikki osaavat laulaa. Siksi vähän harmi että eivät tehneet livenä, kun olisi varmasti lähes yhtä hyvä. : / Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kalmo 24.01.2012 11:39:30 | |
---|
Esp: Katsomatta videota, puuttumatta itse aiheeseen... Jotenkin hämmentävää, että tähänkö sitten on tultu, että jos joku osaa laulaa, niin sen on pakko olla korjattua? Ymmärrän kyllä pointtisi. Kun on käyskennellyt oopperassa, ja on tottunut siihen, että "ammattipiireissä" kymmenen laulajaa voi laulaa kolme tuntia ilman yhtäkään väärää säveltä, ilman monitorikaiuttimia tai korvanappeja, orkesterin ollessa kymmenen metrin päässä, niin välillä vähän huvittaa, että jotkut pitävät sävelessä pysymistä jonain poikkeuksellisena temppuna ammattilaulajalle :o) :o) Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
markkuliini 24.01.2012 12:14:14 (muokattu 24.01.2012 12:17:44) | |
---|
Kalmo: Ymmärrän kyllä pointtisi. Kun on käyskennellyt oopperassa, ja on tottunut siihen, että "ammattipiireissä" kymmenen laulajaa voi laulaa kolme tuntia ilman yhtäkään väärää säveltä, ilman monitorikaiuttimia tai korvanappeja, orkesterin ollessa kymmenen metrin päässä, niin välillä vähän huvittaa, että jotkut pitävät sävelessä pysymistä jonain poikkeuksellisena temppuna ammattilaulajalle :o) :o) Itse en taas ole kuullut vielä yhtäkään klasarilaulajaa joka olisi kuullostanut mitenkään liian tasavireiseltä ja tunetetulta, johtuen myös tietenkin genreen kuuluvasta vahvasta vibratosta. Vahvimmillaan ja pahimmillaan vibrato sotkee mun korvissa melodiakulut, niin etten enää tiedä mitä nuottia laulaja "tarkoittaa". Klassisista Andrea Bocelli on päässyt suorimmillaan laulaessa lähimmäksi täydellistä virettä, mitä olen kuullut. Mutta epäilen edelleenkin että tässä nyt sekoitetaan vireessä laulaminen tai väärät sävelet ja hertsilleen laulaminen. Kyllä suurin osa mun tuntemista ammattilaulajista laulajista laulaa mun mittapuun mukaan tosikin hyvässä vireessä, mutta eivät todellakaan täydellisessä vireessä koko ajan, ne on mulle kaksi eri asiaa. En kyllä viitsisi alkaa nyt mihinkään korniin namedroppailuun. :D Voi toki olla, että kuvittelen omasta sävelkorvastani liikoja. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Esp 24.01.2012 12:28:11 | |
---|
markkuliini: Niinpä niin, varmasti se hämmentää jos ei katso videota ja vielä tulkitsee mun sanomista vähän pieleen. :) No, itse myös esitit aika pitkälle menevän tulkinnan siitä mitä sanoin, tarkoitin tällä yleisellä tasolla nykyajan trendiä "virheettömästä" musiikista. Ja kohta joku kaivaa esiin mun aikaisemman kirjoitukset, missä kritisoin termiä "luonnollinen" soundi :D no, luonnoton voi olla eri tavoilla :P Hertsilleen kai on mahdotonta laulaa oikein, koska äänen mukana soi aina muitakin ääniä (niin niinkuin ihan tolkuttomasti yksinkertaistettuna), mutta sentilleen liene on. Täh?!? |
markkuliini 24.01.2012 12:31:15 | |
---|
Esp: No, itse myös esitit aika pitkälle menevän tulkinnan siitä mitä sanoin, tarkoitin tällä yleisellä tasolla nykyajan trendiä "virheettömästä" musiikista. Ja kohta joku kaivaa esiin mun aikaisemman kirjoitukset, missä kritisoin termiä "luonnollinen" soundi :D no, luonnoton voi olla eri tavoilla :P Hertsilleen kai on mahdotonta laulaa oikein, koska äänen mukana soi aina muitakin ääniä (niin niinkuin ihan tolkuttomasti yksinkertaistettuna), mutta sentilleen liene on. No ennenkuin eksytään liikaa sivuraiteille, niin tsekkasitko videon, ja mitä olet siitä mieltä? :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kalmo 24.01.2012 17:12:26 | |
---|
markkuliini: Klassisista Andrea Bocelli on päässyt suorimmillaan laulaessa lähimmäksi täydellistä virettä, mitä olen kuullut. Mutta epäilen edelleenkin että tässä nyt sekoitetaan vireessä laulaminen tai väärät sävelet ja hertsilleen laulaminen. Kyllä suurin osa mun tuntemista ammattilaulajista laulajista laulaa mun mittapuun mukaan tosikin hyvässä vireessä, mutta eivät todellakaan täydellisessä vireessä koko ajan, ne on mulle kaksi eri asiaa. En kyllä viitsisi alkaa nyt mihinkään korniin namedroppailuun. :D Voi toki olla, että kuvittelen omasta sävelkorvastani liikoja. :) Juu. Teknisen steriili perfektionismi on tosiaan juttu erikseen. Mutta oletko kuullut Botticellia livenä? (Minä en ole) Olen niin skeptinen, että levyn perusteella en sanoisi mitään, koska AB on kuitenkin markkinoitu nimenomaan massamyyntiin. En muuten usko, että tänä päivänä kukaan sävelkorjaimia käyttävä ammattilainen korjaa niitä enää hertsilleen, vaan korjaustarkkuus asetetaan jonnekin 90 % tienoille. 100 % olisi "epäammattimaista". Vaan voinpa olla väärässäkin :o) Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Janus 24.01.2012 17:15:09 | |
---|
Kalmo: Juu. Teknisen steriili perfektionismi on tosiaan juttu erikseen. Mutta oletko kuullut Botticellia livenä? (Minä en ole) Ei oo monikaan, siihen oli viimeksi mahdollisuus 1510. Maalata se kyllä osas, ilman photariakin. Ärsyttävä jätkä. http://www.youtube.com/watch?v=7yl3UMO-TkE |
markkuliini 24.01.2012 17:15:33 | |
---|
Kalmo: Juu. Teknisen steriili perfektionismi on tosiaan juttu erikseen. Mutta oletko kuullut Botticellia livenä? (Minä en ole) En ole, mutta otantani on oikeastaan pelkästään livekeikoilta joissa ei ole käytetty lähimikitystä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 24.01.2012 17:16:28 | |
---|
Janus: Ei oo monikaan, siihen oli viimeksi mahdollisuus 1510. Maalata se kyllä osas, ilman photariakin. Ärsyttävä jätkä. http://www.youtube.com/watch?v=7yl3UMO-TkE :D Kun tarkistin kaverin nimen kijoitusasua, niin kummasti se tuohon Botticelliin vääntyi itselläkin ensin. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Lenoldinho 24.01.2012 17:20:31 | |
---|
|
markkuliini 24.01.2012 17:28:37 (muokattu 24.01.2012 17:28:53) | |
---|
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Janus 26.01.2012 22:52:50 | |
---|
|
markkuliini 26.01.2012 23:27:25 (muokattu 26.01.2012 23:27:47) | |
---|
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jannu 27.01.2012 02:14:48 | |
---|
markkuliini: Mä en vaan tajua tuota mikkispedeilyä. Ruudun keskelläkin ison osan ruutua peittävä konkka. "Tässä vähän mikitellään...sori keskellä ruutua joo, mutta se soundi, se soundi." :D Niin, siis sä et tajua musiikkivideon rekvisiittaa ja lavasteita? "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
jannu: Niin, siis sä et tajua musiikkivideon rekvisiittaa ja lavasteita? Tässä tapauksessa en tajua, kun halutaan tietoisesti johtaa katsoja harhaan. Just tuo usealla mikillä spedeily on vähän plääh, kun siinä oikein paistaa se että on mietitty niiden paikat että näyttäisi mahdollisimman aidolta äänitystilanteelta. En todellakaan usko että tuo bändi olisi esiintymässä esim. tuossa ylempänä linkitetyssä keskusteluohjelmassa miljoonille katsojille jos se olisi kuulostanut alkuperäisellä videollaan yhtä kehnolta mitä sitten oikeasti oli. Mä olin tuhon live-esitykseen tosi pettynyt. Ainoastaan ekalla laulajalla oli taso edes sinne päin. Ei suosionsa ole multa mitenkään pois, eikä tää iso juttu ole ja mua kummemmin haittaa. Ihmetyttää vain tuollainen kusetus kun nimenomaan valtavat katsojamäärät perustuvat siihen että olevat olevinaan niin taitavia soittajia ja laulajia. No, kyllä jotkut mikit näyttävät "oikeissakin" musavideoissa korneilta. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jannu 27.01.2012 03:11:53 | |
---|
markkuliini: Tässä tapauksessa en tajua, kun halutaan tietoisesti johtaa katsoja harhaan. Just tuo usealla mikillä spedeily on vähän plääh, kun siinä oikein paistaa se että on mietitty niiden paikat että näyttäisi mahdollisimman aidolta äänitystilanteelta. En todellakaan usko että tuo bändi olisi esiintymässä esim. tuossa ylempänä linkitetyssä keskusteluohjelmassa miljoonille katsojille jos se olisi kuulostanut alkuperäisellä videollaan yhtä kehnolta mitä sitten oikeasti oli. Mä olin tuhon live-esitykseen tosi pettynyt. Ainoastaan ekalla laulajalla oli taso edes sinne päin. Ei suosionsa ole multa mitenkään pois, eikä tää iso juttu ole ja mua kummemmin haittaa. Ihmetyttää vain tuollainen kusetus kun nimenomaan valtavat katsojamäärät perustuvat siihen että olevat olevinaan niin taitavia soittajia ja laulajia. No, kyllä jotkut mikit näyttävät "oikeissakin" musavideoissa korneilta. :) Ei ole iso juttu eikä haittaa, mutta silti on plääh ja bändi on sortunut suoranaiseen kusetukseen... Juupajuu. En pysty komppaamaan saati ymmärtämään ajatuksiasi tämän tiimoilta. Ihan typerää mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta et taida olla varsinainen taiteen ja/tai illuusion ystävä. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Kalmo 27.01.2012 09:40:15 (muokattu 27.01.2012 09:53:59) | |
---|
Janus: http://www.youtube.com/watch?featur … player_embedded&v=yE2kANx8WdA#! Tässä taas ei viitsitä enää edes teeskennellä. Katsopa kuinka millisekunnilleen esim. symbaalin ja ksylofonin iskut matsaavat ääneen. Sehän on selvä, eikä salaisuus, että esitys perustuu loopereiden käyttöön. Mitäpä jos onkin live? Tai live soitto, laulu dubattu? Soundien laadun perusteella ei tässä voi johtopäätöksiä tehdä, kuten tuossa ekassa Youtube-pätkässä, josta tämä ketju lähti. Oli miten oli, hauska silti. Tuo iskujen, sormennäpäytysten yms. täydellinen mätsäys ääneen saa minut edelleen epäilemään, että tuossa alkuperäisessäkin soitto olisi live. Onhan aika utopistinen ajatus, että soittajien sormenliikkeitä olisi digitaalisesti editoitu. Jos ääni siirretään synkkaan yhden soittajan kanssa, on se pois synkasta muiden kuvassaolijoiden liikkeistä. Tuo de Generes-shown live-esitys oli minun mielestäni ihan OK. Onhan se selvästi putsaamaton, mitä eivät ole edes konserttiäänitykset. Suuri osa maailmalla menestyvistä artisteista ei menestyisi, jos kuulostaisivat levyllä samalta kuin lavalla :o) Olisi ehkä kuitenkin ollut jotenkin "korrektia" antaa alkuperäisessä videossa joku selvä vinkki, että kyseessä ei ole live. Tämän tyylilajin hyveisiin kun usein litetään jonkinlainen autenttinen läpinäkyvyys. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
markkuliini 27.01.2012 11:20:51 (muokattu 27.01.2012 11:22:07) | |
---|
jannu: Ei ole iso juttu eikä haittaa, mutta silti on plääh ja bändi on sortunut suoranaiseen kusetukseen... Juupajuu. En pysty komppaamaan saati ymmärtämään ajatuksiasi tämän tiimoilta. Ihan typerää mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta et taida olla varsinainen taiteen ja/tai illuusion ystävä. Niin, ei kai maailmassa voi olla vain yksi juttu, eli se maailman tärkein, josta voi kerrallaan keskustella? Voi kai tällaisesta pienestä, pelkästään plääh-tason tapauksestakin, ketjun aloittaa? Vai onko sulla joku säännöstä josta mä nyt en vain ollut tietoinen? :D Ei se haittaa että ollaan eri mieltä. :) Paitsi ollaan me sama mieltä siitä että henkilökohtaisuuksiin meneminen on typerää, joskin en mä tuota mitenkään henkilökohtaisena loukkauksena ottanut, varsinkin kun tiedän sen olevan epätosi. Mun puolesta keskustelu oli kuitenkin sun kanssa tässä, sillä ethän ole tähän ketjuun hirveästi sisältöä tuonut, joten häviö ei ole onneksi suuri. :) Edit: Joskin miksi mä sulle edes vastaan, kirjoituksesi sävystä kun näkee jo kauas, että haluat enemmänkin provosoida ja herättää vain reaktioita. Noh.. meni jo... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 27.01.2012 12:10:36 | |
---|
Nyt sain jotenkin paremmin omat ajatukset kasaan, joten yritän vielä. Se miksi tuo on musta plääh, johtuu siitä että alkuperäisen ja liven välinen laatuero oli NIIN ISO. Ja koska tuota käytetään bändin myynninedistämiseen, niin varmasti moni pettyy kun kuuleekin bändin livenä. Ja juu, artistit kuulostavat eriltä levyllä, mutta tuossa ei ollut minun mielestä kyseessä mikään mitä kutsuisin musiikkivideoksi vaan tuo oli lavastettu live-esityks. Liian iso ero oli todellisuuteen. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
thekimble 27.01.2012 12:16:02 | |
---|
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |