Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 528 29 30 31 3245 46 47 48 49
Ruutikallo
25.01.2012 08:13:27
Tama-x-:
Paiste:
-Paiste 22''Twenty custom metal ride ja miksipä ei 20'' samaa mallia:)

Tähän en osaa ottaa kantaa kun ei ole kokumusta.

-Paiste 21'' Signature Dark Energy Dark Dry Mark ride, kuiva on saundi ja kello ei oo kovin iso mutta mun mielestä hyvä metalliin.
Tästä taasen on reilustikin kokemusta ja en millään lähtisi heevu/death/yms. tyyliin suosittelemaan. Soundi on kuivahko, tumma, mutta soinniltaan enemmän en usko sen toimivan tuossa genressä.
Lähemmäs dzääs symbaaliksi, mielestäni.

Nuo Dark Energyt ei yleisestikään mielestäni oikein toimi moisessa musassa.
Tämä toki on makukysymys.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
ferodoz
25.01.2012 10:19:40

henydrum: Tähän en osaa ottaa kantaa kun ei ole kokumusta.

Tästä taasen on reilustikin kokemusta ja en millään lähtisi heevu/death/yms. tyyliin suosittelemaan. Soundi on kuivahko, tumma, mutta soinniltaan enemmän en usko sen toimivan tuossa genressä.
Lähemmäs dzääs symbaaliksi, mielestäni.

Nuo Dark Energyt ei yleisestikään mielestäni oikein toimi moisessa musassa.
Tämä toki on makukysymys.

Muutenkin tossa listassa oli ton paisteen metal riden lisäksi vain yksi ride mikä vois toimia jollain tavalla metelimusassa.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Weetoz
25.01.2012 10:59:35
Onko kaikkien metallirumpalien pakko kuulostaa stereotyyppisiltä?
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
Olli
25.01.2012 11:09:14

Weetoz: Onko kaikkien metallirumpalien pakko kuulostaa stereotyyppisiltä?

Ei. Sitten tosin ei kysellä muilta neuvoa, vaan etsitään oma soundi.
Weetoz
25.01.2012 11:13:21
Olli: Ei. Sitten tosin ei kysellä muilta neuvoa, vaan etsitään oma soundi.

Hyvin vastattu.
ferodoz
25.01.2012 11:39:01

Olli: Ei. Sitten tosin ei kysellä muilta neuvoa, vaan etsitään oma soundi.

Juurikin näin.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Tama-x-
25.01.2012 15:47:02

ferodoz: Juurikin näin.

Jep, omaan makuunhan nuo olis melko hyviä kuiva saundisetkin. mutta se aina vähän riippuu..
ferodoz
25.01.2012 17:13:56

Tama-x-: Jep, omaan makuunhan nuo olis melko hyviä kuiva saundisetkin. mutta se aina vähän riippuu..

On ne hyviä, mutta ei metalliin. Jos siis haetaan perus kilikili saundia niinkuin kyseisen genren musassa yleensä on. Vai tykkäätkö kuivasta siksi että se sopii metalliin ja jazziin?
Tama-x-
25.01.2012 19:03:44

ferodoz: On ne hyviä, mutta ei metalliin. Jos siis haetaan perus kilikili saundia niinkuin kyseisen genren musassa yleensä on. Vai tykkäätkö kuivasta siksi että se sopii metalliin ja jazziin?

No sekä että, mutta kuiva saundi tekee minusta death metalliin loistavan työn.
Olli
25.01.2012 19:25:25

Tama-x-: No sekä että, mutta kuiva saundi tekee minusta death metalliin loistavan työn.

Zildjian K Custom 20'' dark ride:ssa ei ole kuiva saundi.
jazzmies
25.01.2012 21:04:12
Kailis: No kiva ettei tää ole pelkästään turkkilaisten lafkojen kilpailuvaltti =D Paljon kustantaa customien takominen verrattuna stock kamaan?

Käsitykseni mukaan mennään vakiotuumahinnoilla, jos malli on normaali mutta koko eri. En tosin ole ihan varma.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ferodoz
25.01.2012 21:08:58

Mitä helvettiä? Mun ihan asiallinen kommentti on poistettu tästä. Kommentoin tuota saundin kuivuutta, mutta kai joku pervo mode käsitti sen vähä väärin. :DD
Kailis
25.01.2012 21:16:07

jazzmies: Käsitykseni mukaan mennään vakiotuumahinnoilla, jos malli on normaali mutta koko eri. En tosin ole ihan varma.

Jos näin on niin tosi jees meininki.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Razanez
26.01.2012 17:23:20

Weetoz: Onko kaikkien metallirumpalien pakko kuulostaa stereotyyppisiltä?

Yeba. Kyllä ohuet ja kuivat pellit toimii varsin mainiosti hevihommissakin. Muitten soittajien vaan täytyy pitää volume ja särön määrä järkevänä.
ferodoz
26.01.2012 17:52:49

Razanez: Muitten soittajien vaan täytyy pitää volume ja särön määrä järkevänä.

Ootko koskaan törmännyt hevibändiin jossa nämä kaksi asiaa toteutuisivat yhtäaikaa? :D
Razanez
26.01.2012 18:25:28

ferodoz: Ootko koskaan törmännyt hevibändiin jossa nämä kaksi asiaa toteutuisivat yhtäaikaa? :D

Kyllä. :) Ja olen iloinen siitä!
ferodoz
26.01.2012 18:36:49

Razanez: Kyllä. :) Ja olen iloinen siitä!

Mainitse nimeltä, niin voisin joskus lähteä oikein hevikeikalle.
Weetoz
26.01.2012 20:08:25
ferodoz: Ootko koskaan törmännyt hevibändiin jossa nämä kaksi asiaa toteutuisivat yhtäaikaa? :D

Ite oon hevibändin kanssa soittanu mm. 20" K Custom Dark Ridella muutaman kuukauden ihan onnistuneesti, ja kaverin 22" Constantinople oli kerran myös yksien treenien verran testissä. Ei jäänyt jalkoihin kumpikaan noista. Eikä nuo nykyiset ridetkään mitään perinteisiä hevipeltejä kyllä ole, ja niilläkin homma sujuu oikein mukavasti. Ainoastaan sillon oon joutunut vähän normaalia enemmän käskemään kun on keikalla ollut kaikki muu paitsi pellit mikitettynä ja äänimies on vielä vääntänyt volat kaakkoon, mutta nuo nyt on niin perverssejä tilanteita balanssin kannalta että ei ehkä tarvitse hirveästi huomioida.

Mutta sinänsä ymmärrän kyllä ton kommentin, sillä onhan se ihan totta että harvoin kuulee maltillisella volalla soittavia metallibändejä. Niitäkin kuitenkin on olemassa, ja viime aikoina on ilahduttavasti tullut sellanen fiilis, että pikkuhiljaa niitä alkaa olla jo vähän enemmänkin. Mutta toki kaikki saa soittaa niin kovaa ja sellaisilla kamoilla kun haluaa, ja homman voi kyllä saada toimimaan monellakin tavalla. Ite vaan tykkään yleensä että on semmosia nyanssejakin siellä musiikissa, mutta minä oonkin ehkä ensisijaisesti joku pop/rock/indie/whatever -hippi. :D
Tama-x-
26.01.2012 22:31:32 (muokattu 26.01.2012 22:33:52)

Siis mun mielestä kun soitetaan ihan oikeasti death metallia niin oli kuiva tai ei niin sitä ei kumminkaan kuulu sitä kuivuutta tai pitkä kestosuutta, mutta se attack kuuluu eniten vaan, mutta riipuhan se aina balancestakin. Ja kaiken lisäks mun mielestä K-custom 20'' dark ride on aika hyvä kaikkeen, sopii mainiosti, mutta kaikillahan on omat mielipiteet, kuten joku sanoo että sabian on parempi kun meinl ja toinen taas sanoo toisin päin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)