Aihe: Robin
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15
pekka montin
24.01.2012 01:29:37 (muokattu 24.01.2012 01:53:05)

Raha ja julkisuus jatkuvasti puheenaiheina tämän artistin ja lafkan kohdalla. Kertoo aika paljon itse aihepiiristä ja sen todellisesta luonteesta. Hyvin vähän täälä on vakavasti keskusteltu musiikillisista yksityiskohdista, Robinin tekniikasta laulajana ,millainen tuleva levy tulee olemaan musiikillisesti, millaisia itse kappaleet ja niiden sanoma ovat jne jne. Media höpöttää ja hypettää ja kaikkialla puhutaan vain rahasta, menestyksestä ja lahjakkuudesta. Missään ei keskustella vakavasti Robinin levystä ja hänen hittibiisistään ja millainen hän on laulajana jne jne. Että jos kerta höpötetään niin eikös sitten pitäisi höpöttää itse aiheesta vai onko tämä vähän sama asia kuin että kuka voittaa Hjallis Harkimon luotsaaman Diili ohjelman?Mihis se musiikki katosi? Tuola Dream Theater palstalla ne eivät muusta puhukaan kuin musiikista sekä niihin liittyvistä seikoista, ja raha sekä menestys on aika vähän niissä keskusteluissa läsnä ja tapetilla. Ei siinä. Rahassa ja nopeassa menestyksessä se kaikki vissiin nykyään mitataan, ja sen ikävä kyllä myöskin kuulee valitettavan usein kun jos erehdyksissä aukaisee radion, tai jos päätyy raxiin syömään.

Edit: Menenpä tästä kuuntelemaan vaikka sitä so called musiikkia. Ehkä opin jotain uutta ja köyhdyn vähän lisää(levyt maksavat, sähkö maksaa, soittaminen maksaa jne). Silti tunnen olevani rikas, vaikka persaukinen olenkin(kaikki ylimääräinen raha menee soittimiin). Olen siis väärässä.
lukethesis
24.01.2012 08:30:25
Stradlin: No tuota, vaikka tienaisikin miljoonia heti huomenna, ei se tarkoita että se olisi mitenkään hyväksi kaverille itselleen.

No tuota, eiköhän ole todennäköisempää että kaveri ei tienaa juuri mitään.

Koko tämä ihme hypetys pojusen ympärillä kummastuttaa mua, luulin itse asiassa ensin että tämäkin ketju käsitteli sitä ruotsalaista laulajaa.

Minun ensikontaktini tähän pojuun oli hänen lauluesityksensä Korkojen kera -ohjelmassa minkä sattumalta näin. Hyvin heiveröisellä teinipojan äänellä vähän sinnepäin laulettu "ihan kiva" popviisu muistutti lähinnä keskinkertaista Idols-koelaulua.

Ilmeisesti niissä "studiobiiseissä" on haettu sit jotain Bieber-autotune -meininkiä, mutta/joten ei vois vähempää kiinnosta.
Stradlin
24.01.2012 09:12:53
lukethesis: No tuota, eiköhän ole todennäköisempää että kaveri ei tienaa juuri mitään.

Niinhän mä sanoin, vastasin vain aiempaan kirjoitukseen jossa asia otettiin esille. Tää on kyllä harvinaisen turhauttava keskustelu, jopa mnetin mittapuulla.
"Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/
Kallekorvola
26.01.2012 17:32:26
Terry Pantheras: Jos ei tiedä googlaamatta mikä on frontside ollie, niin ei välttämättä kannattais kauheasti moralisoida, luoda toisen uraa ja käyttää toisten rahoja... :)

Jos on sitä mieltä, että "frontside ollie" on teemallisesti riittävä, ja nuorisoon vetoava biisin sanoma, kannattais jättää tekstien kirjoittaminen niille, joilla on jotain sanottavaa.
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Noista voi muuten valita vain kaksi.
SSilver
26.01.2012 18:08:11
Kallekorvola: Jos on sitä mieltä, että "frontside ollie" on teemallisesti riittävä, ja nuorisoon vetoava biisin sanoma, kannattais jättää tekstien kirjoittaminen niille, joilla on jotain sanottavaa.

Sori, menikö multa jotain ohi, mutta eikös me nyt just puhuta siitä biisistä, joka on latauslistojen kärjessä ja rikkonut ennätyksiä?
Terry Pantheras
26.01.2012 19:40:30
Kallekorvola: Jos on sitä mieltä, että "frontside ollie" on teemallisesti riittävä, ja nuorisoon vetoava biisin sanoma, kannattais jättää tekstien kirjoittaminen niille, joilla on jotain sanottavaa.

Rock around the clock!
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
HaloOfFlies
28.01.2012 15:11:01 (muokattu 28.01.2012 15:12:32)

En minä kyllä oikeasti tiedä, mikä tuossa pökäleessä ihmisiä viehättää. Ei tuota poikaa kukaan kuitenkaan ensi vuonna enää muista. Pelkkä one hit wonder-tähdenlento eikä juuri mitään muuta.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Bluesmies
28.01.2012 15:48:37
http://www.youtube.com/watch?v=pyDEiB-dcVw

Ihan fiksun oloinen kaveri.
carnation
28.01.2012 15:56:09
danny: En minä kyllä oikeasti tiedä, mikä tuossa pökäleessä ihmisiä viehättää. Ei tuota poikaa kukaan kuitenkaan ensi vuonna enää muista. Pelkkä one hit wonder-tähdenlento eikä juuri mitään muuta.

Ihan itsekö tulit tuohon johtopäätökseen? Et voi vielä sanoa, että one hit wonder ja tähdenlento. Robinin taival on vasta alussa ja ensimmäinen hitti ilmestyi alle kaksi viikkoa sitten, kyllä se toinenkin hitti sieltä tulee ja menestystä riittää vielä ensi vuodellekin vähintään.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
kyseinen
28.01.2012 16:01:08 (muokattu 28.01.2012 16:03:00)
Bluesmies: http://www.youtube.com/watch?v=pyDEiB-dcVw
Ihan fiksun oloinen kaveri.

Vaikea uskoa, että 13-vuotias. Todella kypsän oloinen kaveri. Itse olisin vastaavassa tilanteessa samanikäisenä lähinnä paskonut housuuni.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
itsy
28.01.2012 16:41:08
carnation: Ihan itsekö tulit tuohon johtopäätökseen? Et voi vielä sanoa, että one hit wonder ja tähdenlento. Robinin taival on vasta alussa ja ensimmäinen hitti ilmestyi alle kaksi viikkoa sitten, kyllä se toinenkin hitti sieltä tulee ja menestystä riittää vielä ensi vuodellekin vähintään.

Kyllä Robinista voi sanoa, samalla lailla kuin hänet voi yhden biisin perusteella linkittää menneiden lapsitähtien jatkumoon ja tehdä pitkällisiä ja negatiivisia ennustuksia traumoista, joita hän tulee tulevaisuudessa kokemaan tällaisesta massiivisesta suosiosta. Ainakin netissä voi, kun täällä ei ole muuta tekemistä kuin vihata yhdessä muita.
Sad but table
sticky fingers
28.01.2012 22:31:44
danny: En minä kyllä oikeasti tiedä, mikä tuossa pökäleessä ihmisiä viehättää. Ei tuota poikaa kukaan kuitenkaan ensi vuonna enää muista. Pelkkä one hit wonder-tähdenlento eikä juuri mitään muuta.

Näin on saatana! Parempi on keskittyä vaan vanhoihin staroihin ja etenkin siihen, kuka megaluokan stara kunnioittaa läsnäolollaan mitäkin megakonserttia.

Ihmisiä viehättää tarttuvuus ja helppous. Big deal. Vielä kun poika on ilmeisen sanavalmis ja sympaattinen kaveri, niin mä en oikeasti tiedliä, mikä saa yli kolmekymppisen miehen noin kyyniseksi asian suhteen.
...
CrissValley
28.01.2012 23:17:56 (muokattu 28.01.2012 23:19:24)
Tehtiin tästä biisistä oma versio, käykäähän kuuntelemas :D

http://www.youtube.com/watch?v=_UAvEZAfflw

Biisi on kokonaisuudessaan äänitetty ja miksattu itse. Tuotanto ja mixaus on basistimme käsialaa.
http://www.youtube.com/user/CrissValley
Rotuvaari
28.01.2012 23:32:28
CrissValley: Tehtiin tästä biisistä oma versio, käykäähän kuuntelemas :D

Biisi on kokonaisuudessaan äänitetty ja miksattu itse. Tuotanto ja mixaus on basistimme käsialaa.

Tarkemmin ajateltuna en tiedäkään kumpi on surullisempaa: Robinin läpeensä tuotettu hittibiisi, vai se aika mikä siitä tehtyyn metalliversioon on kulutettu. Paskaa lapsille, lauloi joku kotimainen bändi joskus.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
CrissValley
29.01.2012 00:34:23
Veksu: Tarkemmin ajateltuna en tiedäkään kumpi on surullisempaa: Robinin läpeensä tuotettu hittibiisi, vai se aika mikä siitä tehtyyn metalliversioon on kulutettu. Paskaa lapsille, lauloi joku kotimainen bändi joskus.

Noh, sen verran lyhyt aika tohon meni ettei kannata kovin surullinen olla ;)
http://www.youtube.com/user/CrissValley
Kailis
29.01.2012 00:37:16

Näin. Biisi oli miksattu aika huonosti. Laulu liian taustalla ja kitarat liian pinnassa eikä oikeastaan bassosta ja rummuistakaan selvää ottanut.
Mutta siis mikä tän pointti on? Vitsinä tää ei mee. Ja lupa oli varmasti laittaa tää juutuubiin.
4- ei jatkoon.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Terry Pantheras
29.01.2012 00:49:40

What would Lemmy do?
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Johnny Buzz
29.01.2012 00:53:57

Tää on ehdottomasti paras versio tähän asti: http://www.youtube.com/watch?v=u8WG8GZSt7s
Marlowe
29.01.2012 09:31:32
pekka montin: Missään ei keskustella vakavasti Robinin levystä ja hänen hittibiisistään ja millainen hän on laulajana jne jne. Että jos kerta höpötetään niin eikös sitten pitäisi höpöttää itse aiheesta vai onko tämä vähän sama asia kuin että kuka voittaa Hjallis Harkimon luotsaaman Diili ohjelman?Mihis se musiikki katosi? Tuola Dream Theater palstalla ne eivät muusta puhukaan kuin musiikista sekä niihin liittyvistä seikoista, ja raha sekä menestys on aika vähän niissä keskusteluissa läsnä ja tapetilla.

Ihanko tosissasi meinasit ottaa Robinin vertailukohdaksi Dream Theaterin? : )

Nämä kaksi taitavat kuitenkin tehdä musiikkia vähän eri lähtökohdista - toinen esittää harmitonta teinipoppista esiteini-ikäisille ja toinen sitten vähän jotain muuta.

Se on minusta vähän sama juttu kuin vertailtaisiin urheiluautoa ja rekkaa. Molemmilla pääsee paikasta A paikkaan B ja molemmat ovat todistettavasti autoja, mutta niiden käyttötarkoitukset ovat hieman erilaiset.

Mutta se, että joku säveltää tarttuvan ja mieleenpainuvan hittibiisin, on minusta aika hyvä saavutus, olipa genre sitten mikä tahansa. Ja mitä sanoituksiin tulee, niin olisihan se vähän kornia, jos kolmetoistavuotias alkaisi laulaa ihmissuhdeongelmista tai tekisi teemalevyn omasta sisäavaruudestaan.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)