Kailis 24.01.2012 14:53:08 (muokattu 24.01.2012 15:03:36) | |
---|
Bumbarr: Nyt kun lähtee ennenpitkää tilaukseen tuo 14 - 6,5 snare shell, on alkanut gasitus. Pitää tehdä siitä nääätti. Ilman puuvanteita en lähde tekemään, joten onko kukaan kokeillut näitä. http://www.antoniodrums.com/content … log_hoops/wood-hoops-for-drums.html En muista ainakaan lukeneeni noista. On niin perkuleen edullisia, että ainakin kimppatilauksella pitäisi tulla edulliseksi. Niin ja jos jotain muutakin kinnostaa, niin ottakkee yhteyttä. Sanon hep! Tekisipä mieleni jopa tomeihin mutta en tiedä kehtaako... Mitäköhän puuta noi on? EDIT Jumalauta mitä rumpuja noiden sivuilla! Solid shell setti (10", 12" 14", 16" ja 20") vähän päälle 2 k€. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Hoo_ 24.01.2012 15:09:38 | |
---|
Kiitoksia kommenteista liittyen supra vs. GW kysymykseen. Kuumottais kyllä paljon toi GW Hollywood 14x6,5 kokosena. Jos joku kimppatilaus tulee noista puuvanteista, niin oon mukana. On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin. |
Kailis 24.01.2012 15:13:45 (muokattu 24.01.2012 15:14:08) | |
---|
Varoittelen jo tässä vaiheessa kimppatilauksen tiimoilta. Olin joskus hoitamassa Puresound mattotilausta, ja hirveän hövelisti kaikki olivat mukana, mutta sitten kun piti Helsingistä ruveta postittamaan johonkin niin muutamat marmattivat postikuluista. Ooksää bumbarr mistä päin? majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
dictatorsh*t 24.01.2012 15:51:20 | |
---|
Bumbarr: Nyt kun lähtee ennenpitkää tilaukseen tuo 14 - 6,5 snare shell, on alkanut gasitus. Pitää tehdä siitä nääätti. Ilman puuvanteita en lähde tekemään, joten onko kukaan kokeillut näitä. http://www.antoniodrums.com/content log_hoops/wood-hoops-for-drums.html En muista ainakaan lukeneeni noista. On niin perkuleen edullisia, että ainakin kimppatilauksella pitäisi tulla edulliseksi. Niin ja jos jotain muutakin kinnostaa, niin ottakkee yhteyttä. Vähän kyllä houkuttelisi 14" ylävanne virveliin. Jaa'a. |
Bumbarr 24.01.2012 16:23:48 | |
---|
Kailis: Varoittelen jo tässä vaiheessa kimppatilauksen tiimoilta. Olin joskus hoitamassa Puresound mattotilausta, ja hirveän hövelisti kaikki olivat mukana, mutta sitten kun piti Helsingistä ruveta postittamaan johonkin niin muutamat marmattivat postikuluista. Ooksää bumbarr mistä päin? Hyvinkäältä. Helpompihan se on jos tehdään kaikki hommat selväksi. Tilaajalle maksetaan etukäteen tuote, tilaaja ei maksa postikuluja toisten puolesta ja loput sovitaan henkilökohtasesti ennen tilauksen lähtöä. Pitää vielä sanoa, että meinaan ruveta opettelemaan puun kaiverrusta. nahan kaiverrus tyyliin. http://www.google.fi/imgres?q=leath … &ndsp=25&ved=1t:429,r:4,s:0 että noin Kilpikonnat rockkaa! |
JGroover 25.01.2012 19:44:49 | |
---|
markkuliini: Joo, Ronn osti nimen ja tekee noita. En ole hirveästi soittanut livenä tuolla, mutta ei ole ollut vireen mitään ongelmia, eli sanoisin että pitää hyvin. Mä en ole huomannut 8 ja 10 lugisien välisissä mitään vireenpito-eroa. Juu, sama kuin linkissä. Tilasinkohan just samasta liikkeestä itse...? On kyllä mulle muuten tuo George Way uus tuttavuus. Snareissa on kivasti jotain vintagefiilistä ulkonäössä. Jospa sitä joskus kun on taas rahaa... Jotenkin vierastan noita 8-lugisia yleensä.. muutama sellainen ollut eikä vire oikein jaksanut pysyä. Tuo DW VLT on myös pahimmasta päästä vireenpito-ongelmien kanssa. Täytynee keksiä jotain taikaruuveja etureunaan. Yamahoissa rakastan sitä virityspesien tahmeutta joka saa vireen pysymään. |
Kailis 25.01.2012 20:27:17 | |
---|
Mulla se vireen pysyminen ei ole lugien määrästä kiinni. Ruuvit löystyy ihan samalla tavalla joistain oli sitten 8 tai 12 lugia. 6 lugisiin en ole uskaltanut mennä. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 25.01.2012 21:00:19 | |
---|
JGroover: On kyllä mulle muuten tuo George Way uus tuttavuus. Snareissa on kivasti jotain vintagefiilistä ulkonäössä. Jospa sitä joskus kun on taas rahaa... Jotenkin vierastan noita 8-lugisia yleensä.. muutama sellainen ollut eikä vire oikein jaksanut pysyä. Tuo DW VLT on myös pahimmasta päästä vireenpito-ongelmien kanssa. Täytynee keksiä jotain taikaruuveja etureunaan. Yamahoissa rakastan sitä virityspesien tahmeutta joka saa vireen pysymään. Mikäköhän tuossa vireenpysymisessä oikein on? Mulla taas molemmat VLT:t pitää vireen tosi hyvin. Yamahatkin ihan jees, joskin Jordanissa vire meinas löystyä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 25.01.2012 21:22:26 | |
---|
markkuliini: Mikäköhän tuossa vireenpysymisessä oikein on? Mulla taas molemmat VLT:t pitää vireen tosi hyvin. Yamahatkin ihan jees, joskin Jordanissa vire meinas löystyä. Tätä olen pohtinut ja en ole vastausta löytänyt. Joistain se vain löystyy, joissain pitää pomminvarmasti. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
BanZai88 25.01.2012 21:51:26 | |
---|
Kailis: Tätä olen pohtinut ja en ole vastausta löytänyt. Joistain se vain löystyy, joissain pitää pomminvarmasti. Paha sanoa kyllä. Itsellä on 14x6,5 supra, jossa ruuvit löystyy melko helposti. Yksi virppa missä ei tuota ongelmaa ole on tuo oma 14x5 Sonor Designer. Siinä kun on ne tune-safe tsydeemit. Melko jäykkä tuntuma virittäessa, mutta ei varmana löysty :) Nyt kun virveleistä on ollut puhetta, niin tietääkö joku semmoisen virppaständin, mihin mahtuu 14" virveli puuvanteilla? Rummin halkaisija menee lähelle 15", niin semmoinen ständi olisi hakusessa. Yksi on tuo DW 9300, mutta se on turhan jämäkkä. Kellään hyviä ehdotuksia? Jos löytyisi Yamaha / Tama / Sonor akselilta, niin vieläkin parempi. |
ferodoz 25.01.2012 21:53:47 (muokattu 25.01.2012 21:54:10) | |
---|
BanZai88: Paha sanoa kyllä. Itsellä on 14x6,5 supra, jossa ruuvit löystyy melko helposti. Yksi virppa missä ei tuota ongelmaa ole on tuo oma 14x5 Sonor Designer. Siinä kun on ne tune-safe tsydeemit. Melko jäykkä tuntuma virittäessa, mutta ei varmana löysty :) Nyt kun virveleistä on ollut puhetta, niin tietääkö joku semmoisen virppaständin, mihin mahtuu 14" virveli puuvanteilla? Rummin halkaisija menee lähelle 15", niin semmoinen ständi olisi hakusessa. Yksi on tuo DW 9300, mutta se on turhan jämäkkä. Kellään hyviä ehdotuksia? Jos löytyisi Yamaha / Tama / Sonor akselilta, niin vieläkin parempi. Tama Roadpro ja Sonor ainakin, plus sitten se Pearlin säädettävä ns. kelluva ständi. Yamahaan ei mahdu. Kokemus perustuu nimim Krisse82:n puheisiin Kumun 14" virvelin kanssa, hän varmistakoon asian etten puhu shaibaa.. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Krisse82 25.01.2012 22:03:14 | |
---|
BanZai88: Nyt kun virveleistä on ollut puhetta, niin tietääkö joku semmoisen virppaständin, mihin mahtuu 14" virveli puuvanteilla? Rummin halkaisija menee lähelle 15", niin semmoinen ständi olisi hakusessa. Yksi on tuo DW 9300, mutta se on turhan jämäkkä. Kellään hyviä ehdotuksia? Jos löytyisi Yamaha / Tama / Sonor akselilta, niin vieläkin parempi. Sonor 400-sarjan teline, sekä Taman Roadpro (hs70wn). Kumpaankaan ei toki mitään ylimääräisiä tiloja jää, mutta mahtuu. Noita Sonoreita mulla on kaksi, toisesta voisin hyvinkin luopua:D Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin... |
BanZai88 25.01.2012 22:10:56 | |
---|
Krisse82: Sonor 400-sarjan teline, sekä Taman Roadpro (hs70wn). Kumpaankaan ei toki mitään ylimääräisiä tiloja jää, mutta mahtuu. Noita Sonoreita mulla on kaksi, toisesta voisin hyvinkin luopua:D Kiitoksia molemmille infosta! Itse asiassa mun kaverilta löytyy sekä tuommonen Tama että Sonor, mutta ei oo koskaan käyny mielessä kokeilla tuota omaa virppaa niihin. Täytyypäs kysäistä, että tarviiko tuo molempia. Jos ei onnaa, niin voisin krisseä lähestyä asian tiimoilta sitten! :) |
kuusinki 25.01.2012 22:25:35 | |
---|
BanZai88: Paha sanoa kyllä. Itsellä on 14x6,5 supra, jossa ruuvit löystyy melko helposti. Yksi virppa missä ei tuota ongelmaa ole on tuo oma 14x5 Sonor Designer. Siinä kun on ne tune-safe tsydeemit. Melko jäykkä tuntuma virittäessa, mutta ei varmana löysty :) Nyt kun virveleistä on ollut puhetta, niin tietääkö joku semmoisen virppaständin, mihin mahtuu 14" virveli puuvanteilla? Rummin halkaisija menee lähelle 15", niin semmoinen ständi olisi hakusessa. Yksi on tuo DW 9300, mutta se on turhan jämäkkä. Kellään hyviä ehdotuksia? Jos löytyisi Yamaha / Tama / Sonor akselilta, niin vieläkin parempi. Mulla on Yamahan Anton Fig snare, jossa on leveät puuvanteet. Mahtuu Yamahan SS950 ständiin aivan hyvin. Muutenkin on hyvä, tukeva ja nopeasäätöinen teline. Sivusuunnassahan ei saa säädettyä, jos tuplien takia ei oo tilaa liikuttaa koko ständiä. Itse en tuota säätöoptiota kaipaakaan. Suosittelen. http://www.thomann.de/fi/yamaha_ss950_snare_staender.htm Ruuvien löystymistä ollut kans Jordanin signaturen kans kovassa kanttisoitossa mediumvireillä. Johtuu lähinnä uutuuttaan liian liukkaista virityspesistä. Mahtava tunne ryminäsetin lopussa, kun virveli on laskenut plöts-vireeseen. Gretschin valuvanteinen pitää taas vireen todella hyvin, sen kanssa ei oo joutunut hienosäätöä kummempaa tekeen. Mites lie nuo puuvanteiset sitten pitää vireensä? Niistä ei vielä ittellä paljoa kokemusta. |
EJ84 26.01.2012 10:21:39 | |
---|
kuusinki: Mites lie nuo puuvanteiset sitten pitää vireensä? Niistä ei vielä ittellä paljoa kokemusta. Nopeasti ajateltuna vanteen materiaalilla ei taida olla juuri merkitystä vireen pysymisen kannalta, ainakaan vanteen ollessa suora ja ehjä. Muistan täältä lukeneeni paksun vaseliinin tehoavan parhaiten ruuvien löystymiseen eliminoimalla ruuveilta tilan liikkua virityspesissä iskujen seurauksena, mikä tuntuisi ihan loogiselta... "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
markkuliini: Mikäköhän tuossa vireenpysymisessä oikein on? Mulla taas molemmat VLT:t pitää vireen tosi hyvin. Yamahatkin ihan jees, joskin Jordanissa vire meinas löystyä. Edge ja Yamahat ei ala löystymään mitenkään päin. Mulla tosin on sellanen semi löysä vire useimmiten ja iskut 80% kanttiin. Silti en tuon tason rummuilta odottais tällästä. No, kaikkea ei vissiin voi saada. :) Muutoin tuo VLT on kyllä ollut huippu, vihdoinkin todellinen allrounderi, jonka ottais oikeasti mukaan mille vain keikalle. |
VeKrio 26.01.2012 14:54:05 (muokattu 26.01.2012 14:54:54) | |
---|
kuusinki: Ruuvien löystymistä ollut kans Jordanin signaturen kans kovassa kanttisoitossa mediumvireillä. Johtuu lähinnä uutuuttaan liian liukkaista virityspesistä. Mahtava tunne ryminäsetin lopussa, kun virveli on laskenut plöts-vireeseen. Gretschin valuvanteinen pitää taas vireen todella hyvin, sen kanssa ei oo joutunut hienosäätöä kummempaa tekeen. Mites lie nuo puuvanteiset sitten pitää vireensä? Niistä ei vielä ittellä paljoa kokemusta. Mun ei oo tarvinnut pohtia vireen laskemista sen jälkeen kun aloin käyttämään ruuvilukkoja. Eikä niitä tarvi koko kierrokselle, vaan vaan siihen mihin kantti pamahtaa. Noin: http://www.thomann.de/fi/pearl_tl_20_10_tension_rod_lock_nuts.htm Tai noin: http://www.thomann.de/fi/pearl_tnk_10n_10_tension_keeper.htm Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
tomboarmageddon 26.01.2012 15:54:29 | |
---|
Nuo puuvanteet kyllä kiinnostas laittaa premukoihein tomeihinkin. Lähinnä kiinnostais kuinka paljon se oikeasti vaikuttaa soundiin. Muistanko muuten oiken, että Benny Creb vääntää tahallaan nuo snaren kanttikohdan lugit ihan löysälle? Olikohan täällä jossain mnetissä siitä puhe? |
BanZai88 26.01.2012 16:27:21 | |
---|
tomboarmageddon: Nuo puuvanteet kyllä kiinnostas laittaa premukoihein tomeihinkin. Lähinnä kiinnostais kuinka paljon se oikeasti vaikuttaa soundiin. Muistanko muuten oiken, että Benny Creb vääntää tahallaan nuo snaren kanttikohdan lugit ihan löysälle? Olikohan täällä jossain mnetissä siitä puhe? Benny tuota kikkaa käyttää hyväkseen. Itekkin tuli kokeiltua ja tietyissä tilanteissa toimii kivasti, jos haluaa rummulta herkkyyttä ja läskin kanttisoundin, mutta ei kuitenkaan ihan löysää virettä. Prässivanteella ainaskin toimii, valuvanteesta en osaa mennä sanomaan. |
Legenda 26.01.2012 17:24:09 | |
---|
legenda oli hyvä juoma! |