Blue Apocalypse 03.11.2002 14:28:31 | |
---|
Turussa mäihässä ja mäskissä (Vexi-ostaa ja myy varastettua tavaraa) oli myynnissä Gibsonin akustinen kitara vuodelta noin 1940-50. Hintalapussa luki tee sijoitus.. 15 000;- . Jälkeenpäin rupesin funtsimaan että onko se 15 000 markaa vai euroa?? Euro kai, miksi se markoissa olisi? No? |
voihan se markoisa olla... ainaki täälä meilläpäin on yks liike josa kaikki ne tuotteet jotka on hinnoteltu ennen euroja, on hinnat markoissa - yhä! on se hieman hämmentävää mut kyllä sen aina äkkiä tajuaa kummasta rahasta on kyse ku aattelee vähä järjellisesti... mut tohon en kyllä osaa sanoo mitään tohon gibonin tapaukseen... valitettavasti... |
trih 25.02.2008 15:29:39 | |
---|
voihan se markoisa olla... ainaki täälä meilläpäin on yks liike josa kaikki ne tuotteet jotka on hinnoteltu ennen euroja, on hinnat markoissa - yhä! on se hieman hämmentävää mut kyllä sen aina äkkiä tajuaa kummasta rahasta on kyse ku aattelee vähä järjellisesti... mut tohon en kyllä osaa sanoo mitään tohon gibonin tapaukseen... valitettavasti... Onko ne markat vieläkin hintalapuissa siellä liikkeessä? Epiphone Les Paul 4500e. Just. |
McNulty 25.02.2008 19:31:51 | |
---|
Siistiä! Kyllä mie ainakin tajuan rahan arvon paremmin markoista kuin euroista. byt' v kurse volkov |
zaimou 25.02.2008 19:44:34 | |
---|
Eipä tuo sinänsä vielä mitään, Kitarapajalla Helsingissä on seinällä Gibsonin Les Paul 1956 gold top, 40 000€ hintalapulla varustettuna :D |
Twinkle 25.02.2008 19:48:51 | |
---|
Eipä tuo sinänsä vielä mitään, Kitarapajalla Helsingissä on seinällä Gibsonin Les Paul 1956 gold top, 40 000€ hintalapulla varustettuna :D Ei tuo vielä mitään, mutta siitä mööpelistä voi pyytää surutta reilustikin enemmän jos se olisi kunnossa. Se kitarapajan soittopeli on vaan paremmat päivänsä nähnyt jo, joten hinta on selvästi laskenut. Vaikea sanoa kuinka kauan se siellä vielä roikkuu, 40 000 euroa kyllä on paljon soittimesta täällä kotosuomessa ottaen huomioon, että arvotus tuossa tapauksessa on aika epävarmaa. |
esprit de corps 25.02.2008 19:54:38 | |
---|
Ei tuo vielä mitään, mutta siitä mööpelistä voi pyytää surutta reilustikin enemmän jos se olisi kunnossa. Se kitarapajan soittopeli on vaan paremmat päivänsä nähnyt jo, joten hinta on selvästi laskenut. Vaikea sanoa kuinka kauan se siellä vielä roikkuu, 40 000 euroa kyllä on paljon soittimesta täällä kotosuomessa ottaen huomioon, että arvotus tuossa tapauksessa on aika epävarmaa. Mä ymmärrän, että joku keräilijä maksaa kitarasta 40 000 euroa. Mutta mikään kitara ei ole tuon arvoinen soitettavuudeltaan tai soundiltaan, ei mikään. Tuolla rahalla saa jo niin paljon ja niin hyvää, että joku vuosikymmeniä ilmaa hengittänyt mahonki ei sitä voita, ellei psykoakustinen mojo inkarnoidu joksikin luovuuden aallonharjaksi kevään piteneviin iltoihin. Mutta ei muuten. Vähän niinku muumi. |
Imper 25.02.2008 20:12:11 | |
---|
Mä ymmärrän, että joku keräilijä maksaa kitarasta 40 000 euroa. Mutta mikään kitara ei ole tuon arvoinen soitettavuudeltaan tai soundiltaan, ei mikään. Tuolla rahalla saa jo niin paljon ja niin hyvää, että joku vuosikymmeniä ilmaa hengittänyt mahonki ei sitä voita, ellei psykoakustinen mojo inkarnoidu joksikin luovuuden aallonharjaksi kevään piteneviin iltoihin. Mutta ei muuten. Järjetön on hinta joo, mutta on toi kyllä ihan älyhyvä soitinkin. Pari kertaa testannut ja on se ihan tajuton. Asteikoin loppupäässä hinta vaan kohoaa melkein kohtisuorasti ylöspäin. Ei noita voi verrata niin että ostaako 10kpl reissueita vai yhden aidon ja alkuperäisen!:) Got the point? Everyone is a per-son |
esprit de corps 25.02.2008 20:19:39 | |
---|
Järjetön on hinta joo, mutta on toi kyllä ihan älyhyvä soitinkin. Pari kertaa testannut ja on se ihan tajuton. Asteikoin loppupäässä hinta vaan kohoaa melkein kohtisuorasti ylöspäin. Ei noita voi verrata niin että ostaako 10kpl reissueita vai yhden aidon ja alkuperäisen!:) Got the point? Toki toki, en mä tarkoittanut, että tolla hinnalla saa niin ja niin monta reissueta ja vielä nupin ja kaapinkin. Tarkoitin, että huomattavasti halvemmalla saa niin laadukkaat kamat, että soundin paranemiseen tarvitaan Eric Johnsonin korvat ja se psykoakustinen mojo-sektori. ; ) Varmasti helvetin hyvä soitin, ei siinä mitään. Mutta todella tuon arvoinen? I doubt. Vähän niinku muumi. |
Artist 25.02.2008 20:30:16 | |
---|
Mutta todella tuon arvoinen? I doubt. Tasan sen arvoinen, mitä siitä maksetaan, niin se menee. ;) "Because I'm worthless!" |
Antti1 25.02.2008 20:33:09 | |
---|
Aika henkilökohtaisia juttuja noi soittimien arvottamiset. Mulle soitin on aina hintansa väärti, jos sille löytyy käyttöä. Kääntäen taas voisi ajatella, että mä en arvosta kovinkaan kalliita soittopelejä tarpeeksi, jotta tulisi sellaisia itselleen osteltua. Mä en tarvitse, kun mä saan kaiken tarpeellisen jo todella paljon edullisemmistakin. Sitäpaitsi oman maun mukaan modatussa ja viritetyssä ritsassa on joku mukava maaginen tunne. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
koponen 25.02.2008 20:39:29 | |
---|
Jätkät pumppas sitten vaan viisi vuotta vanhan ketjun pinnalle. *peukkuylös* If it says Marshall on the front, you're good to go |
esprit de corps 25.02.2008 20:42:28 | |
---|
Jätkät pumppas sitten vaan viisi vuotta vanhan ketjun pinnalle. *peukkuylös* Kyllähän tässä nyt kuitenkin puhutaan eri asiasta kuin viisi vuotta sitten. Tosin tämä ketjujen nostaminen muinaishistoriasta näyttää olevan jonkinlainen trendi täällä. Pitäisköhän itsekin kokeilla.. Vähän niinku muumi. |
McNulty 25.02.2008 22:20:19 | |
---|
Jätkät pumppas sitten vaan viisi vuotta vanhan ketjun pinnalle. *peukkuylös* Me tykätään jumpata. Onks valittamista häh? byt' v kurse volkov |
rainmaker 25.02.2008 22:37:11 | |
---|
Tosin tämä ketjujen nostaminen muinaishistoriasta näyttää olevan jonkinlainen trendi täällä. Pitäisköhän itsekin kokeilla.. näin off-topiccina, olen havainnut tiettyä ristiriitaisuutta tässä ihmisten harjoittamassa meiningissä täällä. Jos alottaa uuden ketjun, tulee vittuilua, että "käytä hakua ja että tästä on jo ketju" ja sitten jos nostaa vanhan ketjun, niin tulee vittuilua, että " nostit niin ja niin vanhan ketjun". Ei se ole helppoa pienen ihmisen toimia oikein :D "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
esprit de corps 25.02.2008 22:40:07 | |
---|
näin off-topiccina, olen havainnut tiettyä ristiriitaisuutta tässä ihmisten harjoittamassa meiningissä täällä. Jos alottaa uuden ketjun, tulee vittuilua, että "käytä hakua ja että tästä on jo ketju" ja sitten jos nostaa vanhan ketjun, niin tulee vittuilua, että " nostit niin ja niin vanhan ketjun". Ei se ole helppoa pienen ihmisen toimia oikein :D Juu, en tarkoittanut tuota, vaan sitä, että vastataan johonkin kolme vuotta vanhaan viestiin (tätä siis on tapahtunut). Haun kayttö on suositeltavaa ja ketjujen nosto ei mitenkään väärin, vain se itsetarkoituksellinen "laitanpa tähän 1500 päivää vanhaan ketjuun jotain"-systeemi on hivenen turhaa. Vähän niinku muumi. |
lärviapina 25.02.2008 23:03:38 | |
---|
näin off-topiccina, olen havainnut tiettyä ristiriitaisuutta tässä ihmisten harjoittamassa meiningissä täällä. Jos alottaa uuden ketjun, tulee vittuilua, että "käytä hakua ja että tästä on jo ketju" ja sitten jos nostaa vanhan ketjun, niin tulee vittuilua, että " nostit niin ja niin vanhan ketjun". Ei se ole helppoa pienen ihmisen toimia oikein :D tää on tätä m.nettiä tämä:) |