juuso a 24.01.2012 22:53:29 | |
---|
Eikös se mennyt niin, että alunperin BOB:ia ei edes pitänyt olla koko sarjassa? Se jätkähän oli joku lavastemies, joka sattui vahingossa näkymään jossain peilissä ja siitä sitten Lynch sai idean. "While Silva was working on fixing up the set for the character Laura Palmer's bedroom in the pilot episode for Twin Peaks, Lynch decided that Silva should be Bob after accidentally filming him in a reflection in a mirror which this long-haired, prematurely gray man gave Lynch himself a jolt because of his sudden frightening appearance." "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
dixi19 24.01.2012 23:42:49 | |
---|
juuso a: Eikös se mennyt niin, että alunperin BOB:ia ei edes pitänyt olla koko sarjassa? Se jätkähän oli joku lavastemies, joka sattui vahingossa näkymään jossain peilissä ja siitä sitten Lynch sai idean. Itse asiassa kuuntelin taannoin tällaisen podcastin ja Mark Frost sanoi, että Silvan rooli syntyi tosiaan alun perin vahingon kautta, mutta jonkinlainen "BOB" tahi muu henki oli joka tapauksessa suunnitteilla koko ajan, Silva vain vahingossa onnistui selkeyttämään visiot kertaheitolla. http://twinpeakspodcast.blogspot.co … n-peaks-podcast-interview-with.html anomus.com |
Tuosta voisi tulla siihen tulokseen että ensimmäisellä puolikkaalla tuollainen improvisointi toimi (Bob), toisella kaudella hatusta vedetty pääperkele oli sitten "hieman" huti (Little Nicky). Sen käsityksen olen myös saanut (kommenttiraidoilta?) että Twin Peaksin pitikin olla eräänlainen saippuasarja, ja alusta asti oli tarkoitus että mukana on genrelle ominaisia juonikuviota, jotka eivät koskaan ala tai pääty mitenkään loogisesti, ja "pääjuoni" on vain liikkeelle paneva voima (McGuffin tms.) Saippuasarja-teemaan kuului kait myös se että castingissa oli paljon vanhoja saippuaveteraaneja ja c-sarjan jämänaamoja, joiden pärstät ja tyyli kuitenkin sopii tunnelmaan. Se että toisen puolikkaan Jameksen milf-retkeily ja juurikin tuo Little Nicky / Dick Tremayne ovat vain rasittavia menevät enemmän sen piikkiin että murhatutkimukset piti häivyttää aikaisemminkin kuin oli tarkoitus, ja siihen ettei improvisoimassa olleet parhaat voimat. Toisella puoliskolla on kuitenkin paljon hyvääkin (Major Briggs, Lodget jne.), Windom Earlessa olisi ollut ainesta paljon kovempaankin, mutta siinä näkyy kakkoskaudelle ominainen idean ja toteutuksen epäsuhta. Cooperin junttiutuminenkin kait oli alunperinkin jonkinlaisena ideana olemassa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
juuso a 25.01.2012 12:27:48 | |
---|
Mun pitäisi ostaa ne toisetkin boxit, että saisi ne kommenttiraidat. Ärsyttää kun niitä ei ole tolla Golden Boxilla. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
reaper666 25.01.2012 13:25:48 | |
---|
Tuli muuten uusimmasta vareksesta Twin Peaks mieleen. Pervo tyttö on kuollut hämärissä olosuhteissa vitun oudossa kylässä ja kaikki on syyllisiä. |
jra 25.01.2012 13:31:50 | |
---|
juuso a: Mun pitäisi ostaa ne toisetkin boxit, että saisi ne kommenttiraidat. Ärsyttää kun niitä ei ole tolla Golden Boxilla. On aikaa kun olen noita katsonut, mutta oliko niin että ykköskauden boksissa on joka jaksoon kommenttiraidat, mutta niissä kahteen osaan jaetuissa kakkoskauden bokseissa ei ole lainkaan (ainakaan R2-versisoissa)? Ykköskauden kommenttiraidathan ovat sellaisia että niitä ei kannata kuunnella ennen kuin on katsonut koko sarjan koska niitä spoilataan ja käsitellään myös esim. kakkoskauteen liittyviä asioita. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
juuso a 25.01.2012 13:48:48 | |
---|
jra: On aikaa kun olen noita katsonut, mutta oliko niin että ykköskauden boksissa on joka jaksoon kommenttiraidat, mutta niissä kahteen osaan jaetuissa kakkoskauden bokseissa ei ole lainkaan (ainakaan R2-versisoissa)? Ykköskauden kommenttiraidathan ovat sellaisia että niitä ei kannata kuunnella ennen kuin on katsonut koko sarjan koska niitä spoilataan ja käsitellään myös esim. kakkoskauteen liittyviä asioita. Jaa.. No, ei kait sitä sitten tartte kun sen ekan kauden noista jos näin on. Oisi kyllä luullut, että edes niihin viimeisiin jaksoihin olisi ollut myös kommentit. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |