Aihe: The Gaslight Anthem - löytyykö muita diggareita/tikkareita?
1 2 3 4 5 6 7 814 15 16 17 18
Käyttäjätunnus
21.10.2011 20:33:03
ivelak: Keskieurooppalaiset ovat tässä kuussa nauttineet Revival Tour 2011:sta eli Brian Fallon, Chuck Ragan, Dave Hause ja Dan Andriano ovat keikkailleet akustisesti mm. Saksassa. Itse kävin Berliinissä Revivalistit katsomassa ja siitä tulikin yksi elämän muistettavimmista keikoista. Reilu kolme tuntia miehet ja kitarat soittoa ja tunnelma Fritzclubilla katossa.

Saksan tv on ystävällisesti tallentanut Kölnin 12.10. olleen Revival Tourin keikan nettiin katsottavaksi. Mittaa tallenteella n. kolme tuntia ja biisejä naftit 50:

http://www.wdr.de/tv/rockpalast/ext … deos/2011/1012/the_revival_tour.jsp

Kiitoksia tästä. Lussaa ropisee. Mitähän on päässä liikkunut, kun ei itse yrittänyt jollekin noista keikoista. Tuota Brianin osuutta tässä vähän katsellut ja hyvin esitettyjen biisien lisäksi onnistuu kyllä muunkinlainen viihdyttäminen (niinkuin tuli jo Tavastian keikalla todettua). Vahva ehdokas muutenkin "rockin mukavimmaksi mieheksi" Dave Grohlin jälkeen :).
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
Flash
27.10.2011 20:51:39

Nyt on tuo The Horrible Crowesin levy kuunneltu muutaman kerran ja täytyy kyllä sanoa, että meikäläiselle tipahtaa huomattavasti Gaslightia paremmin. Nostaisin jopa vuoden parhaiden levyjen joukkoon.
Live Music Is Better!
carlos
27.10.2011 21:34:15
Flash: Nyt on tuo The Horrible Crowesin levy kuunneltu muutaman kerran ja täytyy kyllä sanoa, että meikäläiselle tipahtaa huomattavasti Gaslightia paremmin. Nostaisin jopa vuoden parhaiden levyjen joukkoon.

Aivan samat mietteet. Todella perusmeininkiä, mutta niin hyvin tehtyä. Ja onhan Brianilla melkoisen upea lauluääni, joka pääsee Horrible crowesissa paremmin oikeuksiinsa ku Gaslightissa.

Katsoin tuon aiemmalla sivulla linkitetyn keikan settilistaa ja hieman ihmettelin, ettei siellä ollut kuin yksi(?) Horrible Crowesin biisi, Ladykiller. Jotain Gaslight Anthemin biisejä tunnistin myös nimeltä, samoin Dan Andrianon Hurricane Seasonin biisejä. Mutta mitä nämä muut biisit ovat? Näiden neljän artistin tuotantoa kaikki tyynni? Täytyy tunnustaa, ettei Chuck Raganin tai Dave Hausen jutut ole yhtään tuttuja.
by the grace of God
Käyttäjätunnus
03.11.2011 22:31:52 (muokattu 03.11.2011 22:35:50)
carlos: Aivan samat mietteet. Todella perusmeininkiä, mutta niin hyvin tehtyä. Ja onhan Brianilla melkoisen upea lauluääni, joka pääsee Horrible crowesissa paremmin oikeuksiinsa ku Gaslightissa.

Katsoin tuon aiemmalla sivulla linkitetyn keikan settilistaa ja hieman ihmettelin, ettei siellä ollut kuin yksi(?) Horrible Crowesin biisi, Ladykiller. Jotain Gaslight Anthemin biisejä tunnistin myös nimeltä, samoin Dan Andrianon Hurricane Seasonin biisejä. Mutta mitä nämä muut biisit ovat? Näiden neljän artistin tuotantoa kaikki tyynni? Täytyy tunnustaa, ettei Chuck Raganin tai Dave Hausen jutut ole yhtään tuttuja.

Mä en kyllä ihan varma ole kuinka paljon tuossa on omaa tuotantoa. Suurin osa kuitenkin ja esim. Raganin bändin Hot Water Musicin Trusty Chordsin (huippubiisi!) vetävät Dave Hausen kanssa. Olisko sitten myös jotain Hausen bändi Loved Onesin matskua. Ja tuohan ei edes ihan koko keikka ole. Ainakin muutaman HC:n biisin veitvät enemmän. Ja kova on levy, mut ei kyl millään pysty Gaslightia paremmaks väittämään :).
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
Booombox
16.11.2011 18:54:13
http://www.youtube.com/watch?v=yVg7IyzTECc

Mielenkiintosen kuulosta, Fallonin vanhan bändin biisi She Coulda Raised the Titanic, joka päätyi Sink or Swim levylle nimellä 1930. Aika nuorelta kuulostaa Brian, en sitten tiedä minä vuonna mahtaa olla nauhotettu.
yesterday I woke up sucking a lemon
Käyttäjätunnus
16.11.2011 19:06:41
Tukee: http://www.youtube.com/watch?v=yVg7IyzTECc

Mielenkiintosen kuulosta, Fallonin vanhan bändin biisi She Coulda Raised the Titanic, joka päätyi Sink or Swim levylle nimellä 1930. Aika nuorelta kuulostaa Brian, en sitten tiedä minä vuonna mahtaa olla nauhotettu.

En nyt löytänyt parempaakaan lähdettä, kuin wikipedia:

This Charming Man (2004-2005)

In 2004, Fallon along with Michael Volpe, Chris Clementi and Mike Leboeuf and Joey O'Rourke founded This Charming Man. Fallon remained the only original member when Benny Horowitz and Alex Levine joined in late 2005. In early 2006, Alex Rosamilia was brought onboard, thus bringing together the present lineup of The Gaslight Anthem.

This Charming Man's only full release was Every Little Secret in 2005, with the original lineup. Another song by the original band called "She Coulda Raised the Titanic" later became The Gaslight Anthem's "1930" song on the Sink or Swim album.

Ja itse biisistä tuli mieleen tämä versio:

http://www.youtube.com/watch?v=-DTckL6Okko

Itelle jotenkin aukeni kunnolla kyseinen biisi vasta kuultuani ton version. Komiaa.
Booombox
17.11.2011 10:50:04
Käyttäjätunnus:

Itelle jotenkin aukeni kunnolla kyseinen biisi vasta kuultuani ton version. Komiaa.

Mielestäni erittäin upea biisi. Ja kauniit sanoitukset. Kirjoittanut biisin altzheimerin tautiin kuollelleen isoäidilleen.
yesterday I woke up sucking a lemon
carlos
17.11.2011 16:59:48
Tukee: Mielestäni erittäin upea biisi. Ja kauniit sanoitukset. Kirjoittanut biisin altzheimerin tautiin kuollelleen isoäidilleen.

Youtube-kommentit myös erittäin hyviä.
by the grace of God
Osmo
24.01.2012 17:45:18
Ostinpa tuon 59 Soundin play.comista. Onko muilla kannet epäselvää mössöä, eli sanoituksista ei saa selvää? Osa teksteistä on kuitenkin ihan luettavissa, kuten esim. takakansi.

Noh, musiikkihan on tiukkaa settiä, joten eipä sillä väliä...
Pixies.
Käyttäjätunnus
18.02.2012 20:47:18
http://twitter.com/#!/gaslightanthem/

Every song done! Now recording b sides and covers!!!!

Noniin. Enpä muista, koska olisin odottanut jonkun bändin levyä näin paljon. Haastatteluissa ovat puhuneet, että julkaistaisiin joskus kesä-elokuussa. Luulis ny, että joku sinkku tms. maistiainen tulis tuossa keväällä. Näin toivon/veikkaan.

We were always waiting, always waiting...
Jussiman
18.02.2012 23:39:40
Käyttäjätunnus: http://twitter.com/#!/gaslightanthem/

Noniin. Enpä muista, koska olisin odottanut jonkun bändin levyä näin paljon. Haastatteluissa ovat puhuneet, että julkaistaisiin joskus kesä-elokuussa. Luulis ny, että joku sinkku tms. maistiainen tulis tuossa keväällä. Näin toivon/veikkaan.

We were always waiting, always waiting...

Tämä ilahdutti. Veikkaan että aika kova levy tulossa.
carnation
19.02.2012 00:00:03
Nyt jo? Jännittää!
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Käyttäjätunnus
19.02.2012 19:19:43
Niin ja tuottajan paikalla on muuten Brendan O' Brien (mm. Pearl Jam, Rage Against The Machine), joka omasta mielestäni on varsin erinomainen valinta. Tai ainakin (jälleen kerran) näin veikkaan ja toivon :)...
Flash
19.02.2012 20:07:33

Käyttäjätunnus: Niin ja tuottajan paikalla on muuten Brendan O' Brien (mm. Pearl Jam, Rage Against The Machine), joka omasta mielestäni on varsin erinomainen valinta. Tai ainakin (jälleen kerran) näin veikkaan ja toivon :)...

O'Brien pilasi muutaman Springsteenin levyn aika huolella. Ei sovi kaikille.
Live Music Is Better!
dixi19
19.02.2012 21:08:39

Kaksi ensimmäistä levyä ovat loistavia, mutta kolmannelle en lämmennyt niin paljoa. Sen sijaan Horrible Crowesin levy oli mainio. Kyllä täälläkin tuota uutta levyä odotellaan, sillä oli se kolmoslevykin vielä hyvä, ei vaan samalla tasolla kuin aiemmat - tai sitten vain liian samankaltainen.
anomus.com
Cathi777
20.02.2012 15:39:39

dixi19: Kaksi ensimmäistä levyä ovat loistavia, mutta kolmannelle en lämmennyt niin paljoa. Sen sijaan Horrible Crowesin levy oli mainio. Kyllä täälläkin tuota uutta levyä odotellaan, sillä oli se kolmoslevykin vielä hyvä, ei vaan samalla tasolla kuin aiemmat - tai sitten vain liian samankaltainen.

Itse olen sitä mieltä, että se ensimmäinen levy ei kyllä kovin erikoinen ole. Kakkonen on selkeästi ykkönen, mutta ei kauaksi jää tämä kolmaskaan levy. Vaatii tämä tuorein itse asiassa huomattavasti enemmän aikaa ennen kuin avautui täysin, mutta sitten kolahtikin kunnolla.

Ensimmäistä levyä ei juuri koskaan tule soiteltua, on niin eri maasta ja sävellyksiltään heikkoa, että ei vaan säväytä millään tavoin.
Only pop music can break my heart...
carnation
20.02.2012 15:54:46
Ensimmäistä levyä ei juuri koskaan tule soiteltua, on niin eri maasta ja sävellyksiltään heikkoa, että ei vaan säväytä millään tavoin.

Minä kyllä tykkään tuosta ekasta levystä erittäin paljon, harvemmin siitä ja sen biiseistä näkee toisaalta juttua kun ne myöhemmät varastavat kaiken huomion. Enkä oikein ymmärrä, että sävellyksiltään heikkoa. Onhan nyt joku We Came to Dance aivan huikea biisi (yksi gaslight-suosikkejani) ja ihan luontevasti sellaiset vedot kuin Wooderson, 1930 ja I'da Called You Woody, Joe asettuvat rinta rinnan uudempienkin biisien kanssa. Melodioissa on ihan sitä samaa tuttua näihin päiviin säilynyttä viehätystä, vaikka punkimmalla otteella roiskitaankin. Sink or Swimille neljä tähteä, muille viis.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
dixi19
20.02.2012 20:34:56

Cathi777: Itse olen sitä mieltä, että se ensimmäinen levy ei kyllä kovin erikoinen ole. Kakkonen on selkeästi ykkönen, mutta ei kauaksi jää tämä kolmaskaan levy. Vaatii tämä tuorein itse asiassa huomattavasti enemmän aikaa ennen kuin avautui täysin, mutta sitten kolahtikin kunnolla.

Itse pidän aika lailla Social Distortionista, niin se lienee selittää tykästymisen ekaan levyyn - jotain samaa meininkiä siinä on. Kyllä miustakin silti se kakkoslevy on huippukohta tähän asti.
anomus.com
mipi
23.02.2012 11:56:09
Nyt on kuulemma levy kokonaan valmis. Ja tälläistä viestiä pukkaa myös:

Europe here we come! We are happy to announce that we will be coming back to Europe in late May in advance of our next album coming out, and we will be starting the tour with 3 shows supporting one of our favorite bands--Soundgarden. We look forward to seeing our European friends at these Soundgarden concerts in Paris (May 29th), Berlin (May 31st), and Milan (June 4th)! For more info see www.thegaslightanthem.com. Look for more tour news soon.

Toivottavasti saadaan Suomeen asti!
G# maj Ab
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)