Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: multiefektipedaali ja vahvistin
1
Koalabear
24.01.2012 17:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jea, eli omistan siis rocktronin taboo artist multiefektipedaalin ja vahvistimena tech 21 trademark 30.
 
Itse olen urpo näissä kamoissa ja mietin, että miten nämä 2 saa yhdistettyä toisiinsa oikeaoppisesti. Oon koitellu kahtella näitä hienoja kuvia miten tuohon vahvariin voi liittää kamaa mut en tiä sit mikä on oikee. Tarkotuksena et sais äänen kulkee pedaalin kautta vahvistimeen ilman, että molempien omat efektit sekoittuvat keskenään. En enää jaksa pähkäillä ku tuntuu, että oikee mikää ei oo oikee >.< . Toivottavasti nämä nyt ylipäänsä pystyy keskenään liittämään toisiinsa? :o
 
Kiitosta vaan paljon jo etukäteen.
 
TTV
24.01.2012 17:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koalabear: Jea, eli omistan siis rocktronin taboo artist multiefektipedaalin ja vahvistimena tech 21 trademark 30.
 
Itse olen urpo näissä kamoissa ja mietin, että miten nämä 2 saa yhdistettyä toisiinsa oikeaoppisesti. Oon koitellu kahtella näitä hienoja kuvia miten tuohon vahvariin voi liittää kamaa mut en tiä sit mikä on oikee. Tarkotuksena et sais äänen kulkee pedaalin kautta vahvistimeen ilman, että molempien omat efektit sekoittuvat keskenään. En enää jaksa pähkäillä ku tuntuu, että oikee mikää ei oo oikee >.< . Toivottavasti nämä nyt ylipäänsä pystyy keskenään liittämään toisiinsa? :o
 
Kiitosta vaan paljon jo etukäteen.

 
Kytke se multiefektin lähtö ("output to amp" tai vastaava) Techin efektiloopin returniin ja muista vääntää multiefektin volumet nollaan. Kitara kiinni multiefektiin ja sitten sähköt päälle molemmista. Avaat varovasti multiefektin volaa ja näin sulla pitäisi olla toimiva signaaliketju, jossa saundiin vaikuttaa vain multiefekti ja Techin pääte (Techin tonet ja etuaste-emuloinnit ohitettu).
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
lumikitara
24.01.2012 17:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaanpa ketjua typerään mutta minua vaivanneeseen kysymykseeni.
 
Voiko multiefektin laittaa myös putkinuppiin samalla tavoin suoraan efektilenkin paluuseen?
 
tyyliin: kitara--multipuavo--putkinupin effect return--nupin pääte--kovaiäninen
 
Jeszse
24.01.2012 17:57:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, effect return. Onkohan mun nupissa sellanen, oon tähän asti pistäny muljuttimen vaan inputtiin...
 
Funkonaut: Hevi paskan uliulia | The Jasser Arafats | Alternaty
wilo
24.01.2012 18:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koalabear: Jea, eli omistan siis rocktronin taboo artist multiefektipedaalin ja vahvistimena tech 21 trademark 30.
 
Itse olen urpo näissä kamoissa ja mietin, että miten nämä 2 saa yhdistettyä toisiinsa oikeaoppisesti. Oon koitellu kahtella näitä hienoja kuvia miten tuohon vahvariin voi liittää kamaa mut en tiä sit mikä on oikee. Tarkotuksena et sais äänen kulkee pedaalin kautta vahvistimeen ilman, että molempien omat efektit sekoittuvat keskenään. En enää jaksa pähkäillä ku tuntuu, että oikee mikää ei oo oikee >.< . Toivottavasti nämä nyt ylipäänsä pystyy keskenään liittämään toisiinsa? :o
 
Kiitosta vaan paljon jo etukäteen.

 
Taboo artistin voi kytkeä joko vahvistimen inputtiin tai sitten efektilenkin paluuseen (Effect loop return). Kumpikin saundaa erilaiselta, mutta päätä itse kumpi on parempi. Itte käytin taboo artistia vahvistimen inputissa ja olin tyytyväinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «