Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elementti vaihtoon Recto 2x12:sta
1 2 3 4 5
Vladi
24.01.2012 15:12:28 (muokattu 24.01.2012 15:15:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää.
 
Hakusessa olisi V30:lle kaveriksi elementti tuohon Mesan Recto 2x12:seeni. 2xV30 on omaan korvaan vähän ontto ja kolkonkuuloinen yhdistelmä. V30 toimii varsinkin leadihommissa mahtavasti, mutta komppihommissa siitä tuntuisi puuttuvan tietynlainen precence ja alamiddle, mitä kaipaisin lisää.
 
Ajatuksena olikin, että voisin vaihtaa toisen V30:sen tilalle jotain muuta. Aikani googlattuani yhdeksi potentiaaliseksi vaihtoehdoksi on noussut Celestionin G12H30. Monet tuntuvan kehuvan, että näillä saa mukavan tasapainoista soundia aikaan. Omakohtaisia kokemuksia ei kuitenkaan ole.
 
Miten on, toimiiko se? Vai pelittäisikö joku muu elementti paremmin?
 
Musatyylinä kaikkea ihan cleaneista progemetallisäröihin.
 
Tack så mycket!
 
E: Lisätään havainnolistava video: http://www.youtube.com/watch?v=9acguJjsgDg
juikkipuikki
24.01.2012 15:17:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta Neposelta Man o warit!
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Jucciz
24.01.2012 15:21:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on neljä vanhaa ('76) 8-ohmista G12H:ta treenikämpällä hyllyssä. Myynnissä eivät ole, mutta jos tuut kaapin kanssa käymään ja impedanssit natsaa, voit tarvittaessa ainakin testata, miltä yhdistelmä kuulostaisi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
24.01.2012 15:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mulla on neljä vanhaa ('76) 8-ohmista G12H:ta treenikämpällä hyllyssä. Myynnissä eivät ole, mutta jos tuut kaapin kanssa käymään ja impedanssit natsaa, voit tarvittaessa ainakin testata, miltä yhdistelmä kuulostaisi.
 
Tämä vois olla kova. Noi Mesan elementit taitaa olla 4ohm tai 16ohm kun kerta kaapin impedanssi on 8ohm?
Jucciz
24.01.2012 15:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tämä vois olla kova. Noi Mesan elementit taitaa olla 4ohm tai 16ohm kun kerta kaapin impedanssi on 8ohm?
 
Luultavasti 16-ohmisia. Neliohmisia kitarakaiuttimia on kuitenkin selvästi vähemmän markkinoilla. Jos kytkee 16-ohmisen ja 8-ohmisen tötterön rinnan, saadaan kokonaiskuormaksi 5,33 ohmia, joka on varmasti aivan passeli sekä neljän että kahdeksan ohmin lähtöön.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
javia
24.01.2012 22:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullois tuo WGS et-65 pari vailla käyttöä,,,
 
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Terry Pantheras
24.01.2012 23:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Texas Heatia, G12H:ta, G12T-75:ta tai Man-O-Waria kehiin niin vois natsata. Myös Tonker vois toimia muhkeamman alapäänsä myötä.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
LesPaul70
25.01.2012 08:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti Mesan oma C90 on jo katsottu kortti tässä yhteydessä? Sehän paikkaa - yleisesti tasaisemmalla taajuustoistollaan - juuri niitä alueita, jotka V30:ssä ovat vähän heikot.
 
Ymmärrän kyllä, että C90 ei ole useimpien ykkösvalinta jonkin skoben ainoaksi elementiksi, mutta V30+C90 yhdessä onkin sitten jo aivan eri juttu, ks. Road King -kaappi.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
svilo
25.01.2012 09:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myös täältä suositus G12H Anniversary kaveriksi vaan, helppo ja halpa upgrade..
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Vladi
25.01.2012 09:48:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Ilmeisesti Mesan oma C90 on jo katsottu kortti tässä yhteydessä? Sehän paikkaa - yleisesti tasaisemmalla taajuustoistollaan - juuri niitä alueita, jotka V30:ssä ovat vähän heikot.
 
Ymmärrän kyllä, että C90 ei ole useimpien ykkösvalinta jonkin skoben ainoaksi elementiksi, mutta V30+C90 yhdessä onkin sitten jo aivan eri juttu, ks. Road King -kaappi.

 
Mulla on ollu aikoinaan Mark IV-combo, jossa oli C90 vai onko se EVM, en nyt muista. Joka tapauksessa, käytin sitä jonkun aikaa 1x12:sen V30-kaapin kanssa eivätkä nuo oikein pelittäneet pienemmillä voimakkuuksilla kovin hyvin yhteen. Taisi olla herkkyyseroa senverran tai jotain, mutta combon oma kaiutin jyräsi V30:sen aina. Enpä kyllä toisaalta pitänyt muutenkaan kyseisestä elementistä, aika tunkkaisen oloinen.
250768
25.01.2012 11:20:10 (muokattu 25.01.2012 11:21:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä G12-75:sta ainakaan osta.Haukkaat paskaa.
 
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
Vladi
25.01.2012 11:21:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

250768: Älä G12-75:sta ainakaan osta.Haukkaat paskaa.
 
Ja perustelut ovat?
Jucciz
25.01.2012 13:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ja perustelut ovat?
 
Yksi voisi olla, että se ei ole G12-65, joka puolestaan on erinomainen kaiutin (kannattaa muuten testata!)
 
Toinen on ehkä se, että tuo kyseinen tötterö on ollut Marshallin perushevi-/hardrock-kaappien (1960A, 1960B jne.) vakioelementti vuodesta '86 ja aika moni on varmasti kyllästynyt sen soundiin, joka on kieltämättä moniin muihin tötteröihin verrattuna aika mitäänsanomaton, "pahviseksikin" luonnehdittu.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
25.01.2012 14:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Yksi voisi olla, että se ei ole G12-65, joka puolestaan on erinomainen kaiutin (kannattaa muuten testata!)
 
Toinen on ehkä se, että tuo kyseinen tötterö on ollut Marshallin perushevi-/hardrock-kaappien (1960A, 1960B jne.) vakioelementti vuodesta '86 ja aika moni on varmasti kyllästynyt sen soundiin, joka on kieltämättä moniin muihin tötteröihin verrattuna aika mitäänsanomaton, "pahviseksikin" luonnehdittu.

 
Noni, näin perusteltuna tuossa on enemmän järkeä, kuin vain "älä osta".
 
Millainen tuo G12-65 on verrattuna esim. V30:seen tai tuohon G12H30 Anniversaryyn?
Jucciz
25.01.2012 14:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Millainen tuo G12-65 on verrattuna esim. V30:seen tai tuohon G12H30 Anniversaryyn?
 
Sanotaan näin, että jos V30 on pahimmillaan hieman piikikäs ja kihisevä (ainakin väärän vahvistimen kanssa), G12-65 on kaikkea muuta: erittäin lempeäsoundinen tötterö kartio pehmeällä yläpäällä, mutta erotteleva kuitenkin. Yksi suosikkejani - tätäkin on mahdollista testata tarvittaessa, nykäise hihasta. :)
 
G12H:han on G12M:n ohella käytetyimpiä perinnekaiuttimia. Siinä missä G12M on ehkä hieman keskialuevoittoisempi, G12H on ehkä aavistuksen tasapainoisempi - erittäin hyvä yleiskaiutin. Löytyy nykykoneista esim. Bogner Duendesta vakiona.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
s8na
25.01.2012 14:19:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kokeillu aikain saatossa noita ämyreitä eri konfiguraatioissa. V30 + G12H on ihan hyvänkuuloinen yhdessä, mutta toisaalta soundi menee ehkä jotenkin tylsemmäksi ja yllättäen... kolkoksi. G12T-75 + V30 on aika jees myös, hommaan tulee kasarivibaa. Itse oon lopulta päätynyt takas 2xV30:siin kun tuntui ettei noilla sekoituksilla ollu sitten niin paljon merkitystä. Tärkein juttu oli selvästi se, että ainakin yksi kajari on V30. :)
 
Entäs jos pistäisit reippaasti setin uusiks joko 2xG12-65:llä tai 2xG12H-30 Herritagella? Tää on tietty vähän kallista ja voi mennä ihan mettään.
 
Eminence?
 
Vladi
25.01.2012 14:27:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Mä oon kokeillu aikain saatossa noita ämyreitä eri konfiguraatioissa. V30 + G12H on ihan hyvänkuuloinen yhdessä, mutta toisaalta soundi menee ehkä jotenkin tylsemmäksi ja yllättäen... kolkoksi. G12T-75 + V30 on aika jees myös, hommaan tulee kasarivibaa. Itse oon lopulta päätynyt takas 2xV30:siin kun tuntui ettei noilla sekoituksilla ollu sitten niin paljon merkitystä. Tärkein juttu oli selvästi se, että ainakin yksi kajari on V30. :)
 
Entäs jos pistäisit reippaasti setin uusiks joko 2xG12-65:llä tai 2xG12H-30 Herritagella? Tää on tietty vähän kallista ja voi mennä ihan mettään.
 
Eminence?

 
Mulla ei ole kauhea kiire tän homman kanssa, joten etenen varmaan järjestelmällisesti. Ensin testiin joko G12-65 tai G12H-30 ja jos miellyttää, niin saatan jättää siihen. Jos uusi elementti on selvästi miellyttävämpi, niin sitten kenties toinenkin hankintaan.
 
Pakkaa sekoittaa hieman se, että mulle tuleva uus vahvari(Bluetone) on vasta rakenteilla. Pääsin testaamaan samanlaista vahvaria sekä tuon oman kaappini läpi, että 4x12:sen Greenbackeilla varustetun Marsukaapin läpi. V30:llä soundi oli hyvä, mutta Greenbackeilla oli jotenkin ihan erilainen precence ja sellainen "in your face"-henkinen eteenpäin puskeva soundi. Rectokaapin syvyys + V30 soi enemmänkin koko tilassa, kun taas tuo toinen kaappi huusi päin soittajaa.
 
Pitää kokeilla tosiaan ensin yhdellä elementillä ja katsoa, muuttuuko homma kuinka paljon. Voihan olla, että myös itse kaapin rakenne on osasyyllinen ongelmaan.
Jucciz
25.01.2012 14:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Toi on syytä muistaa, että kaapin rakenne ja materiaalit vaikuttavat kokonaissoundiin, mistä syystä elementtejä on parempi testata nimenomaisessa kohdekaapissa - toiseen kaappiin asennettuna ne eivät kerro koko totuutta.
 
G12H ja G12-65 -yhdistelmä kuulostaa ainakin mielikuvien perusteella kiehtovalta, molemmat ovat kivoja tötteröitä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
s8na
25.01.2012 14:52:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi että noita Herritage-elementtejä pyörii hyvin vähän torilla käytetyn tavaran hinnalla. :)
 
Terry Pantheras
25.01.2012 16:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Noni, näin perusteltuna tuossa on enemmän järkeä, kuin vain "älä osta".
 
Millainen tuo G12-65 on verrattuna esim. V30:seen tai tuohon G12H30 Anniversaryyn?

 
Unohdin ihan mainita g12-65:n. Se on hyvä; semmoinen lämmin ja miellyttävä. En tiiä sitten miten toimii V30:n kanssa - tod näk mainiosti, mutta ettei vaan jäisi jalkoihin?
 
Mutta jos jostain löydät Rola-kauden G12-80:n, tai useamman, niin voin ostaa sen pois... ;)
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «