Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey Classic 30 ongelma: resonointi
1
Quitarre
24.01.2012 14:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaan nyt tätä vahvistinongelmien ratkaisujen hakemista täältä foorumilta kun täältä tuntui saavan hyviä neuvoja ja nopeita vastauksia.
 
Eli ongelmani siis on se että välillä vahvistimesta ikään kuin kuuluu sellainen resonointiääni, ikään kuin jokin helisisi. Kokeilin ihan sormilla vain, että tuntuuko resonointi putkista, mutta en ainakaan huomannut mitään värähtelyä. Voi toki olla että se ei tunnukkaan putkesta läpi. Mutta siis muuten putket ja vahvistin toimii oikein hyvin. Ei edes juurikaan kuulu hurinoita, vain tuo inhottava resonointihelinä välillä. Se on yhteydessä äänenvoimakkuuteen, suurempi vola, suurempi helinä.
 
Jousikaiun olen irroittanut ja siitä ääni ei siis lähde.
 
Onko ideoita?
 
fuzz
24.01.2012 14:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama huomattu täällä. En etsinyt vikaa aivan noin pedanttisesti, mutta ostin kuitenkin uudet putket kun olivat jo aika vanhat. En ole vielä asentanut noita, mutta olisi mielenkiintoista kuulla jos joku keksisi tuohon syyn.
 
elämän tarkoitus on 42
Numb
24.01.2012 14:15:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quitarre: Onko ideoita?
 
Kuuluuko kaiuttimesta? Jos kuuluu, niin todennäköisesti putket heläjävät. Jos ei kuulu, niin sitten joku siellä on löysällä ja resonoi.
 
Lanke trr gll -Kurt Schwitters
sepisti
24.01.2012 14:43:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on etusivulla käsittelyssä toinenkin samanlainen ongelma...
 
Indican Jenny on ihana...
ReBeat
24.01.2012 14:54:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=200052&o=0&#p9895791
 
Haulla muuten löytyi lisäksi tapaukset joissa Classic 30
-särisee
-kähisee
-pieree
-ulisee
 
Laulava Kylätohtori
24.01.2012 14:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruuvien kiristely voi auttaa. Mulla oli Bugerassa muuntajan ruuvit löysällä, mikä aiheutti resonoivaa ja "fuzzmaista" ääntä.
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
-Cale
24.01.2012 15:59:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=200052&o=0&#p9895791
 
Haulla muuten löytyi lisäksi tapaukset joissa Classic 30
-särisee
-kähisee
-pieree
-ulisee

 
Heh, monesti harkinnut kyseisen laitteen ostoa mutta mm. edellämainittujen m.nettiläisten kokemusten perusteella jäänyt hankkimatta, sen verran negatiivista palautetta tullut. Mutta toimiessaan varmasti ihan kelposaundinen laite, ainakin demojen perusteella ja mitä olen hätäisesti testannut.
 
Numb
24.01.2012 16:05:38 (muokattu 24.01.2012 16:17:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat:
-särisee
-kähisee
-pieree
-ulisee

 
Noita äänentuoton ilmaisuja voitaisiin ryhtyä käyttämään kun siteerataan presidenttiehdokkaita.
 
"Kun olen kiertänyt maata, niin esille on tullut huolta siitä, että koko maa pysyy toimivana ja asumiskelpoisena, Niinistö särisi".
 
"Olen huolestunut tästä kansan kahtiajaosta ja kiusaamisesta, ulisi Haavisto".
 
Lanke trr gll -Kurt Schwitters
LaMotta
24.01.2012 18:01:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quitarre: Onko ideoita?
 
Jos se ääni kuuluu tietyllä taajuudella niin laita siihen nauhaväliin kiinni capo ja sitten soitat sitä ääntä ja kuuntelet mistä ääni kuuluu. Capoa käyttäen toinen käsi jää vapaaksi. Näin voi koettaa dempata putkia samalla. Dempparina käytä jotain sähköäjohtamatonta välinettä. Muoviviivoitin, puutikku tms. Järjenkäyttö on sallittua, putkia ei tietenkään pidä sorkkia ruuvilla tai muulla metalliesineellä.
 
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
jaripat
27.01.2012 12:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös toi oo sama peli ku delta blues? Mulla oli siinä sellaset metallilangat, joiden idea kai ois pitää putkea paikallaan. Mä luulen, että ne helisi ja otin ne veke. Jotkut on niihin laittanu kutistesukkaakin kuulemma...
 
harpist
27.01.2012 14:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Peavey Classic 30 ongelma: resonointi"
 
Kaikista kirjoituksista päätellen - taitaa olla enempi Classicin ominaisuus - kuin vika (?)
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «